Ik weet niet of de grijze markt je ligt, dus hier een aantal die bij juweliers te koop liggen:quote:Op dinsdag 11 november 2014 13:33 schreef ook_gek het volgende:
[..]
2de hands is zeker wel een optiemaar ik heb geen 1 mooie omega gezien en de IWC zijn er wel hele mooie maar niet voor die prijs helaas. Wat ik san mooi vind natuurlijk
Maar als je wil, doe jij een een paar voorstellen? En dan wel graag de 2 eerder genoemde modellen als richrlijn nemen. Rolxel of soort gelijke horloge's kan je weg laten en duikers ook.
Ben benieuwd!
Kleine aanvulling. Het uurwerk hoeft niet het beste van het beste te zijn. Ik zoek balans tussen model / uiterlijk en kwalitijd uurwerk.
Een Omega Speedmaster Racing wellicht?quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:17 schreef ook_gek het volgende:
Ik vind ze echt allemaal verschrikkelijkde IWC Portofino vind ik wel mooi! Maar voor die prijs veel te simpel. Straalt niet veel uit. Lastig uit te leggen maar hoop dat je begrijpt wat ik bedoel? Het uurwerk zal vast fantastisch zijn. Maar geen van alle straalt iets uit. Veel te simpel in mijn ogen. Niet lullig bedoeld maar ik geef aan dat ik in de richting zoek van de door mij eerder genoemde modellen. Deze die je nu laat zien is echt een wereld van verschil?
Wat is zoek is functie en uiterlijk. Vergelijk het met Bang en Olufsen. Voor dat geld heb je qua techniek veel beters! Maar niet het geweldige design. Niet dat de techniek slecht is, die is perfect. Maar voor de prijs kan je uitmuntent krijgen. Ik wil een mooi horloge hebben met een goed/ perfect uurwerk. Maar het moet ook mooi zijn om naar te kijken maar het mag niet teveel aandacht trekken maar wel gezien worden.
Het was meer omdat je aangaf als je meer geld uit wilde geven je een van der Gang of Portuguese ook mooi vindt. Die zijn ook heel anders dan de horloges waarnaar je nu aan het kijken bent.quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:17 schreef ook_gek het volgende:
Ik vind ze echt allemaal verschrikkelijkde IWC Portofino vind ik wel mooi! Maar voor die prijs veel te simpel. Straalt niet veel uit. Lastig uit te leggen maar hoop dat je begrijpt wat ik bedoel? Het uurwerk zal vast fantastisch zijn. Maar geen van alle straalt iets uit. Veel te simpel in mijn ogen. Niet lullig bedoeld maar ik geef aan dat ik in de richting zoek van de door mij eerder genoemde modellen. Deze die je nu laat zien is echt een wereld van verschil?
Wat is zoek is functie en uiterlijk. Vergelijk het met Bang en Olufsen. Voor dat geld heb je qua techniek veel beters! Maar niet het geweldige design. Niet dat de techniek slecht is, die is perfect. Maar voor de prijs kan je uitmuntent krijgen. Ik wil een mooi horloge hebben met een goed/ perfect uurwerk. Maar het moet ook mooi zijn om naar te kijken maar het mag niet teveel aandacht trekken maar wel gezien worden.
Juist! Die zwart wit model is mooi! Maar tja noem me een mieren neuker.... De afwerking van de kleine witte rondjes vind ik net iets te druk.quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:45 schreef Skv het volgende:
[..]
Een Omega Speedmaster Racing wellicht?
[ afbeelding ]
Ahnja nu snap ik jequote:Op dinsdag 11 november 2014 14:54 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Het was meer omdat je aangaf als je meer geld uit wilde geven je een van der Gang of Portuguese ook mooi vindt. Die zijn ook heel anders dan de horloges waarnaar je nu aan het kijken bent.
Het model dat Skv noemt zag ik ook staan binnen je budget, maar het kan zijn dat je daar snel op uitgekeken bent.
Als je dan toch naar een Tag Heuer aan het kijken bent, zou ik ook zeker eens kijken naar een Monaco. Qua uurwerk ook niet zo speciaal, maar wel qua historie.
Niet echt mijn ding. Zeker die laatste niet. Die vind ik te opvallent.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:41 schreef Fisherman het volgende:
Deze zijn ook wel een beetje van dat caliber:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is ook wel iets, niet zo rustig als de non chrono versie en ook niet te druk. Lijkt alleen weer niet op de chopard, maar wel weer meer op de portuguese:quote:Op dinsdag 11 november 2014 17:11 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Niet echt mijn ding. Zeker die laatste niet. Die vind ik te opvallent.
Lijkt me inderdaad lastig met een dergelijke aanzet. Er is altijd een optie op hem te laten maken, maar dan kost de band wellicht meer dan het horloge.quote:Op dinsdag 11 november 2014 17:29 schreef Oksel het volgende:
Hoi,
Ik zoek voor de Raymond Weil van m'n vriendin:
[ afbeelding ]
Zo'n soort band:
[ afbeelding ]
Iemand enig idee?
Voor de prijs hoef je het niet te laten. Een goede mesh band kost ook wel wat trouwens. Leuk kadootje voor de kerst of sinterklaas.quote:Op dinsdag 11 november 2014 17:55 schreef Oksel het volgende:
Kan ik net zo goed dat horloge er nog bij kopen voor d'r.
Welke is dit? Ik vind deze eigelijk best wel mooi.quote:Op dinsdag 11 november 2014 17:26 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Dit is ook wel iets, niet zo rustig als de non chrono versie en ook niet te druk. Lijkt alleen weer niet op de chopard, maar wel weer meer op de portuguese:
[ afbeelding ]
Het is een portofino. Zelfde model als in een paar posts eerder. Dit is de chronograaf versie daarvan. Diameter is volgens mij 40mm meen ik.quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:33 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Welke is dit? Ik vind deze eigelijk best wel mooi.
Maar wil even wat meer foto's zien
42 zie ik net. Zie echt een hele mooie staan. Helaas 4200 euro maar wel nieuw. Mooi klassiek horloge!quote:Op woensdag 12 november 2014 08:32 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Het is een portofino. Zelfde model als in een paar posts eerder. Dit is de chronograaf versie daarvan. Diameter is volgens mij 40mm meen ik.
Ik denk dat de gemiddelde horlogemaker er niet veel van kan zeggen. Bovendien heb je ook aan een taxatierapport niet veel, tenzij je hem wil verzekeren. Bij verkoop moet je gewoon kijken wat een verzamelaar er toevallig voor over heeft.quote:Op woensdag 12 november 2014 12:42 schreef Animalmix het volgende:
Even een vraagje. Ik heb een horloge gekregen (Baume & Mercier, +/- 50 jaar oud). Ik wil graag weten hoeveel die ongeveer waard is. Kan ik daarvoor bij elke fatsoenlijke juwelier terecht of kan ik beter naar een juwelier die Baume & Mercier-horloges verkoopt?
Een taxatierapport kost je al snel 100 Euro. Je kan ook gewoon even bij een juwelier langs en vragen wat het ongeveer waard is. Als het om duizenden Euro's gaat dan zou ik hem inderdaad even laten taxeren. Verder zorgen dat je veel en scherpe foto's hebt van het horloge voor de verzekering. Eerder dit jaar is er bij mij ingebroken en zijn 7 horloges gestolen. Had geen aankoopbewijzen of foto's en de verzekering heeft me wat gematst door een vast bedrag per horloge uit te keren. Beter is iig om dit soort dingen voor waardevolle klokken goed geregeld te hebben.quote:Op woensdag 12 november 2014 13:58 schreef Animalmix het volgende:
Ok, dank voor de reactie. Ik ga 'm niet verkopen. Ik was vooral nieuwsgierig, ook voor de verzekering. Ik weet niet of een gewone inboedelverzekering veel uitkeert bij diefstal. Ik heb namelijk geen aankoopbewijs o.i.d.
Nog iets anders. Ik vind de horloges van Meistersinger mooi. Valt er iets te zeggen over de prijs/kwaliteit-verhouding en waardevastheid van dat merk?
De inbreker was zo stom om 's nachts mijn slaapkamer in te komen om te kijken of daar nog wat te halen was. Zie ook GC / Reageren op inbreker?. Ondanks dat ik hem heb betrapt en mijn huis uit heb gejaagd heeft hij een zonnebril á 200 Euro, het paspoort van mijn vriendin, 20 Euro in contanten en 7 horloges (gelukkig geen dure) weten te jatten. En de autosleutels van mijn onderburen; die auto hebben ze 4 maanden geleden meegenomen.quote:Op woensdag 12 november 2014 14:22 schreef Prof_Hoax het volgende:
Hmm, 1 poster hier ingebroken en z'n horloges gejat, 1 poster hier z'n horloge van z'n pols gerukt... gevaarlijke zooi die dure horloges.
Blij dat je nog gematst bent Skv, al zal je nooit voor terug kunnen kopen wat je kwijt bent.
Dat was ook het zure van de inbraak. Ik had 8 horloge van de overgrootvader van mijn vriendin gekregen. Die man was vroeger een behoorlijke communist schijnt, dus ging nog wel eens heen en terug naar de USSR en kocht daar eea. Ik had puur toevallig het mooiste klokje er uit gehaald en in mijn horlogedoos gedaan. Rest van die 7 klokjes moest ik nog uitzoeken en die zaten mijn bureau. Inbreker heeft gewoon dat hele zakje gejat en alle andere horloge (in horlogedoos) laten liggen.quote:Op woensdag 12 november 2014 14:29 schreef Prof_Hoax het volgende:
Oh ja, nu ik het topic zie herinner ik het me! Nja, duur of niet mijn duurste horloge (tissot van 300) heeft sowieso de meeste waarde, al koop ik er een van 20k.
Cadeautje van mw Hoax om mijn trouwpak mee af te maken.. is "maar" 300 euro maar wil hem nooit kwijt. al krijg ik er 1000 euro voor
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |