abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146114037
Welkom in het babytopic! *O*

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :s)

donderdag 30 oktober 2014 @ 15:04:08 #2
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146114174
Rupsje nooitgenoeg O+.
KuikenGuppy
pi_146114809
Wahaha dat plaatje _O-

Geppie succes met alles :*

Amsel om nog even op jouw opmerking terug te komen: Djenna sliep de heeeeeele dag. Die moest je echt wakker maken voor haar fles. Boaz is 180 graden anders. Hij groeit goed en is best tevreden. Maar ik ben soms bang dat ik iets verkeerd doe vanwege dat slaappatroon van hem overdag :@
pi_146114994
Ach geppie ;( Volgens mij is de jongste van Becky27 (>getal weet ik even niet zeker) ook geobserveerd geweest. Wie weet heeft zij nog tips, oid. Sterkte zeg, het lijkt mij slopend. :*
pi_146115260
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 15:22 schreef Twinkle20 het volgende:
Wahaha dat plaatje _O-

Geppie succes met alles :*

Amsel om nog even op jouw opmerking terug te komen: Djenna sliep de heeeeeele dag. Die moest je echt wakker maken voor haar fles. Boaz is 180 graden anders. Hij groeit goed en is best tevreden. Maar ik ben soms bang dat ik iets verkeerd doe vanwege dat slaappatroon van hem overdag :@
Zolang jij Boaz de mogelijkheid biedt om te slapen als hij moe is, is het aan hem om de duur van de slaap te bepalen. 45 minuten is inderdaad precies 1 slaapcyclus dus het is logisch dat hij precies zo lang slaapt. Hij zal vanzelf (misschien) leren om langer te slapen. En als hij tevreden is, waarom maak je je dan druk?

E heeft dat ook lang gedaan, 45 minuten slapen. De Suus daarentegen slaapt wel langer dan dat. Ieder kind is anders en heeft andere behoefte :)

Geppie, wat rot -O- :*

http://www.me-to-we.nl/zo(...)n-drie/#.VFJNBcnb_qA
:D
  donderdag 30 oktober 2014 @ 15:41:38 #6
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_146115473
B heeft ook overdag nooit langer dan 45 min geslapen. E sliep veel meer en G zit daar nu precies tussenin. Hij doet overdag meestal 1 lang slaapje van een uur of 2-3 en een paar kortere slaapjes.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 15:42:01 #7
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_146115478
Och Geppie, wat moet je je machteloos voelen... :{ :*

Bleh, ik heb net met pijn in m'n buik het bedje van T naar z'n kamertje versjouwd. Onze nachten zijn zo beroerd... Wie weet houden we elkaar wel wakker en gaat het zo beter? Iets meer slaap zou wel fijn zijn :')
Oude (on)bekende.
pi_146116165
Och Geppie, dikke knuffel. Wat moeten jullie jullie vreselijk naar voelen. X
pi_146116202
Nieuwe spenen gehaald, voelt toch fijner.
Heb ze ook nu in een pannetje gemikt om ze uit te koken en mijn moeder doet een rondje met het aapje buiten in de wandelwagen zodat hij rustig blijft.
Want juist vandaag heeft meneer een speendag natuurlijk!

Geppie :*
pi_146116266
En wat betreft het slapen overdag, hier eentje die gewoon niet slaapt. Als het een half uur is, is het veel. Zoals gastouder zei; ze vecht gewoon tegen de slaap. Als ik met haar in kinderwagen erop uitging sliep ze wel maar dat is nu ook zo goed als over :')

Gelukkig is snachts tot op heden geen probleem gelukkig.
pi_146116598
Bedankt voor het hartelijke welkom in het vorige topic!
Nadat onze tweede nacht eigenlijk behoorlijk voorspoedig was verlopen (welk elke 3 uur voeding, maar daarna meteen liggen en slapen) hadden we goede hoop voor de tweede nacht. Die ging iets minder soepel helaas (al toch niet slecht).

Het is zo ontzettend wennen dat je eigenlijk geen idee hebt wat er aan zit te komen op een dag of nacht. Ik merk dat ik mij daar maar moeilijk aan over kan geven.

Daarbij zitten we nog met het feit dat zn sleutelbeen gebroken is tijdens de bevalling, waardoor je extra voorzichtig moet zijn met 1 kant van zn lijfje (en je direct 60% van de kleren weg kan doen, want die gaat hij nooit meer aan krijgen). Gelukkig beweegt hij zn arm goed en lijkt hij er relatief weinig last van te hebben.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_146116670
Ach, dat is sneu zeg...

Gelukkig lijkt hij er niet zoveel last van te hebben. Zijn die omslagrompers dan wel fijn, of gaat dat ook lastig?
pi_146116694
Geppie :*

Het ligt wel aan het ziekenhuis hoe zo'n opname gaat. Bij ons is het idd je kind achterlaten en maar 2x per dag op bezoek, dus wij hebben een opname ook geweigerd. We hadden wat adviezen gekregen van die poli tijdens de opname die we hadden voor de echo van z'n bult en daar werd ik al boos om. Maar ik heb ook gehoord van huilpoli's waar je als ouder altijd welkom bent en waar ze de opname gebruiken om te zoeken naar een oorzaak. Dan gaan ze andere voeding proberen of idd andere reflux medicijnen. Dat zou ik op zich wel prettig hebben gevonden, want bij ons hielp Nexium uiteindelijk en als ze dat in het ziekenhuis gewoon hadden getest had dat veel gehuil gescheeld.
pi_146116796
Nou ben ik helemaal vergeten wie het ook alweer was :@, maar door het verhaal van Cheiron moest ik ineens denken aan dat babietje waarbij het armpje klem (?) had gezeten tijdens/voor (?) de bevalling?
ja, die zwangerschapsdementie is echt helemaal weg nu :')

Wie was dat ook alweer en hoe gaat het met haar arm nu?
  donderdag 30 oktober 2014 @ 16:27:24 #15
149959 SQ
snelle trees
pi_146116854
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 16:25 schreef Dyre het volgende:
Nou ben ik helemaal vergeten wie het ook alweer was :@, maar door het verhaal van Cheiron moest ik ineens denken aan dat babietje waarbij het armpje klem (?) had gezeten tijdens/voor (?) de bevalling?
ja, die zwangerschapsdementie is echt helemaal weg nu :')

Wie was dat ook alweer en hoe gaat het met haar arm nu?
Dat was geppie.

Heftig hoor Cheiron. Hoe lang duurt dat herstel ongeveer?
disclaimer
  donderdag 30 oktober 2014 @ 16:41:46 #16
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146117313
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 16:27 schreef Stormqueen het volgende:
Dat was geppie.
Oja. Geppie, ben je al bij een osteopaat geweest? Misschien N heeft je baby daar nog last van...?
KuikenGuppy
pi_146117497
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 16:21 schreef Dyre het volgende:
ch, dat is sneu zeg...

Gelukkig lijkt hij er niet zoveel last van te hebben. Zijn die omslagrompers dan wel fijn, of gaat dat ook lastig?
Omslagrompers zijn inderdaad de uitkomst. Dat gaat in principe redelijk. Maar het breekt natuurlijk je hart als je kleine mannetje er na 9 maanden met grof geweld uit zn moeder wordt getrokken en daarbij zn arm al breekt. Met een beetje gelukt zou het wel over een paar dagen al redelijk geheeld moeten zijn.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_146117780
Ja, dan breekt je hart inderdaad, Cheiron.. zielig!

En geppie, wat ontzettend verdrietig voor jullie. Ik hoop zo dat het snel beter gaat. :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 30 oktober 2014 @ 17:30:00 #19
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_146118914
Jeetje cheiron wat erg ;( hopelijk geneest het snel en heeft hij niet teveel pijn.

Geppie benieuwd wat het actieplan wordt. Maar een week zonder pfffff.... :*

Blue hier ook drie spenen voor in bed, beneden en onderweg. Heb net twee bij de hema gehaald en volgens mij vindt hij ze ok.

En fijn dat onverwachte kraambezoek. Hier stond de dag na de bevalling de tante van mijn man aan het ziekenhuisbed. Heb haar drie keer gezien ongeveer. Nu is ze heel aardig maar mijn schoonouders hadden wel even mogen melden dat ze meekwam :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_146120046
Geppie is ook al bij osteopaat geweest weet ik toevallig.

Cheiron wat vervelend zeg, hoop dat het gauw beter gaat.
Moet hij ook al snel iets van fysio ervoor krijgen of is dat niet nodig?

Hier zijn de hemaspenen oké bevonden. Had ook bij kruitvat een mama-speen meegenomen, die vind ie nog fijner lijkt wel. Heb ook een mamfles dus vandaar dat ik dat wilde proberen.
Nah prima, heb ik 3 spenen weer!
Voordeel van de mamspeen is dat er geen ringetje aanzit zodat hij m er niet steeds uittrekt.
pi_146120680
Ik heb vanmiddag van drie verschillende merken spenen gehaald (Hema, Kruitvat en Difrax) en we gaan zo maar eens even zien welke het beste bevalt. Ik hoop de Difrax, want ik vind die andere zo lelijk :')

Het Bibi-schap bij Kruitvat was overigens al helemaal leeg en je kon duidelijk zien dat er een run was op dental-spenen van andere merken want die waren allemaal bijna op.

[ Bericht 23% gewijzigd door Amsel op 30-10-2014 18:25:07 ]
pi_146122887
Cheiron ik kan me helemaal voorstellen dat je hart breekt daarvan. Heel veel beterschap voor hem! Gelukkig dat ze met een paar dagen al verbetering verwachten!

Geppie wat heftig zeg. Ik had gemist dat je een huilbaby hebt ;( zo'n week opname lijkt mij ook vreselijk. Ik hoop dat het goede inzichten en oplossingen oplevert!

Kun je die ringen van de spenen van de HEMA er niet af slopen? Als dat tenminste de enige is die gepakt wordt, ik vind ringen bij jonge baby's ook erg onhandig. Voor S uze moeten we nog een ander merk/type gaan zoeken. Difrax vind ik echt heel lelijk, maar goed dat is ook niet echt relevant als die verder juist perfect is.
pi_146124698
Wow, nu met de overgang naar wintertijd slaapt I dus al om 19.30. We zijn van in de eerste maanden steevast 's avonds clusteren van 18.30 tot 22.00/22.30 naar 21.00 gegaan. Toen, vanaf dat ze naar het kdv ging, rond 20.00 en nu dus 19.30. Ik heb gewoon ineens een zee van tijd man!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_146125205
Geppie wat sneu ;( :*

Cheiron, dat is ook heel zielig :'(

Franny :D en opeens heb je weer tijd voor jezelf! Lijkt me heerlijk!

De wintertijd zorgt er hier voor dat F elke ochtend rond 5 uur wakker wordt :O Gaat hopelijk snel weer over... Z'n snotterige neusje helpt ook niet mee; normaal slaap ik wel weer door tijdens het voeden maar vandaag zat dat er niet in :{

Hoe is het nu met S2 Spees; wordt de verkoudheid al minder?
pi_146125598
Dikke kus voor geppie :* Wat vreselijk voor jullie. Hebben jullie wat hulp van buitenaf (familie of vrienden)? Het lijkt me heel moeilijk om dit helemaal alleen te moeten doen, slopend ook.

Cheiron wat sneu! Zo'n klein kindje en dan al wat stuk. Geneest zoiets snel?

Franny, heerlijk toch :D of zit je je nu te vervelen ;)

Nou ik heb toch maar een Bibi-classic meegenomen. Die zijn blijkbaar wel veilig, en ze snapt nét de speen, met zo'n kleine Bibi speen dus.. Ik probeerde een Difrax speen en ze zat me aan te kijken met een blik van "Nope. Not today." :')

En vandaag weer zo'n slaapbaby :o - ze kwam om 5:30, 7:30, 11:15, 15:15, en nu slaapt ze nog. Ik blijf toch maar piekeren of ze dan wel genoeg krijgt :{ . Als ze drinkt doet ze dat wel heel lang (20 minuten per borst) en daarna zit ze ook echt vol. Denk ik tenminste, ze is dan lekker rozig, hangt tegen me aan, sukkelt wat in slaap, het wordt dan echt zo'n knuffelkind. Ook goed volle luiers tussendoor.

Ik baal best dat ik me hier dan weer onzeker over voel, terwijl het eigenlijk heerlijke dagen zijn met zo'n tevreden, makkelijk meisje. Het is ook nooit goed :@ .

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2014 20:06:26 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')