SPOILER: CBS: Inkomensverschillen zijn stabiel en relatief kleinOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: NU.nl: inkomensongelijkheid daaltOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CPB: Inkomensongelijkheid neemt toe door stijgende vraag hoogopgeleiden (2003)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CBS: Het interpreteren van vermogensongelijkheid behoeft nuanceOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: De Correspondent: Hoe groot is de ongelijkheid in Nederland?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Om bias te voorkomen, extra relevante artikelen worden op verzoek aan de OP toegevoegd.Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister![]()
Geef me even wat tijd om je spoilers te lezen.Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten![]()
Inkomensverschillen zijn geen probleem dus kunnen nooit té groot zijn.Alles dankzij God en alles op eigen kracht![]()
Volgens mij is er nóg wel een nuance aan dit onderwerp: de inkomensverschillen tussen bruto-inkomens en netto-inkomens onderling. De eerste kunnen groot zijn, de tweede zijn, door allerlei heffingen en nivelleringsverschrikkingen (het maakt netto niet zoveel uit of je 2000 of 2500 bruto verdient) vrij klein.[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]![]()
Vind niet dat de verschillen te groot zijn. Probleem zit in dat werken aan de onderkant van de markt nauwelijks loont. Uitkeringen moeten niet omlaag want dan zakken er te veel mensen door het ijs met alle bijkomende maatschappelijke gevolgen.
Lage inkomens uit werk zullen dus (netto) omhoog moeten.![]()
Dit!quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:26 schreef Tja..1986 het volgende:
Vind niet dat de verschillen te groot zijn. Probleem zit in dat werken aan de onderkant van de markt nauwelijks loont. Uitkeringen moeten niet omlaag want dan zakken er te veel mensen door het ijs met alle bijkomende maatschappelijke gevolgen.
Lage inkomens uit werk zullen dus (netto) omhoog moeten.N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen![]()
Die behoren al tot de hoogste van Europa en bij een hoger minimumloon zullen er weer meer ZZP'ers komen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:26 schreef Tja..1986 het volgende:
Lage inkomens uit werk zullen dus (netto) omhoog moeten.Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.![]()
Leuk, maar je ziet nu dat werken vanuit een uitkeringssituatie niet veel oplevert. Of soms zelfs door het buiten allerlei regelingen vallen geld kost. Daar moet iets aan gedaan worden. ZZP'ers die alleen maar voor een werkgever werken (gebeurt veel in de zorg) zou verboden moeten worden. Ze nemen die lui maar gewoon in dienst. Je bent toch ook niet echt een ondernemer als je maar één opdrachtgever hebt.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:04 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Die behoren al tot de hoogste van Europa en bij een hoger minimumloon zullen er weer meer ZZP'ers komen.![]()
Ik ben met je eens dat het geen echte ondernemers zijn, maar een hoger minimumloon zal de kosten en risico's voor werkgevers (in bijvoorbeeld de zorg) alleen maar opdrijven. Een gevolg daarvan kan zijn dat ze weer meer ZZP'ers in dienst gaan nemen omdat je dan in ieder geval niet hoeft door te betalen bij langdurige ziekte.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:54 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Leuk, maar je ziet nu dat werken vanuit een uitkeringssituatie niet veel oplevert. Of soms zelfs door het buiten allerlei regelingen vallen geld kost. Daar moet iets aan gedaan worden. ZZP'ers die alleen maar voor een werkgever werken (gebeurt veel in de zorg) zou verboden moeten worden. Ze nemen die lui maar gewoon in dienst. Je bent toch ook niet echt een ondernemer als je maar één opdrachtgever hebt.Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
Dat kan je best onmogelijk maken. Al is het naar omdat al die zorginstellingen een subsidierelatie hebben met een of andere overheid.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:59 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik ben met je eens dat het geen echte ondernemers zijn, maar een hoger minimumloon zal de kosten en risico's voor werkgevers (in bijvoorbeeld de zorg) alleen maar opdrijven. Een gevolg daarvan kan zijn dat ze weer meer ZZP'ers in dienst gaan nemen omdat je dan in ieder geval niet hoeft door te betalen bij langdurige ziekte.![]()
Dan zie ik geen verschil met uitkeringen; als je de salarissen te laag vindt en van mening bent dat ze meer moeten verdienen, om vervolgens de eindafrekening bij de overheid te leggen, kan je net zo goed een toeslag bedenken voor ze.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:18 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Dat kan je best onmogelijk maken. Al is het naar omdat al die zorginstellingen een subsidierelatie hebben met een of andere overheid.Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
Je haalt nu netto en bruto door elkaar. Een stijging van netto is niet automatisch ook een stijging van bruto.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:04 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Die behoren al tot de hoogste van Europa en bij een hoger minimumloon zullen er weer meer ZZP'ers komen.![]()
Bruto salarissen: eens
Inkomen (geld wat er binnenkomt op je bankrekening): oneensReason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
Enige dat je moet weten is 10% van de Nederlanders met 50% van de rijkdom.
Zoals laatst op.. ik meen, eenvandaag, te horen was.![]()
dat is juist niet het enige wat je moet weten. Je wilt juist de verdeling over de gehele 100% zien om iets te kunnen zeggen. Jij ontsluit 90% van de Nederlandersquote:Op dinsdag 4 november 2014 08:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Jaloers op die 50%?quote:Op dinsdag 4 november 2014 08:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Voor mij is het niet een doel om ZZP-ers zoveel mogelijk aan een vaste baan te helpen, maar wel dat ZZP-ers fatsoenlijk kunnen werken (redelijk loon, arbeidsongeachiktheidsverzekering betaalbaar, pensioen betaalbaar).quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:59 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik ben met je eens dat het geen echte ondernemers zijn, maar een hoger minimumloon zal de kosten en risico's voor werkgevers (in bijvoorbeeld de zorg) alleen maar opdrijven. Een gevolg daarvan kan zijn dat ze weer meer ZZP'ers in dienst gaan nemen omdat je dan in ieder geval niet hoeft door te betalen bij langdurige ziekte.Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten![]()
Het gaat hem om het geld, niet om de mensen.quote:Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
Je bent niet jaloers op geld maar op mensen die geld hebben in dit geval.quote:Op vrijdag 7 november 2014 20:47 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Het gaat hem om het geld, niet om de mensen.Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister![]()
Vermogensverschillen wel en inkomensverschillen ook steeds meer.Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!![]()
Toen ik dat las vond ik het allemaal nog wel meevallen eigenlijk.quote:Op dinsdag 4 november 2014 08:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Zoals laatst op.. ik meen, eenvandaag, te horen was.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
Met geld maak je geld. Als je ¤100.000 of meer kan investeren heb je gewoon meer kans op rijkdom.
maar de meeste mensen hebben geen geld voorhanden om te investeren.
inkomens van ¤1200 - ¤4400+ verschillen niet zo heel veel zodra je alle vaste lasten eraf haalt
Forum Opties Forumhop: Hop naar: