abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146107344
Naar aanleiding van de discussie in de Arena (http://www.uitzendinggemist.net/aflevering/292489/Arena.html)

Wat vindt FOK! van de inkomensverschillen in Nederland?

Poll: De inkomensverschillen in Nederland zijn te groot
Eens
Oneens
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Hieronder wat extra informatie welke kan helpen in het beantwoorden van de stelling:

SPOILER: CBS: Inkomensverschillen zijn stabiel en relatief klein
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: NU.nl: inkomensongelijkheid daalt
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: CPB: Inkomensongelijkheid neemt toe door stijgende vraag hoogopgeleiden (2003)
SPOILER: CBS: Het interpreteren van vermogensongelijkheid behoeft nuance
SPOILER: De Correspondent: Hoe groot is de ongelijkheid in Nederland?
Om bias te voorkomen, extra relevante artikelen worden op verzoek aan de OP toegevoegd.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_146107718
Geef me even wat tijd om je spoilers te lezen.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_146107732
Inkomensverschillen zijn geen probleem dus kunnen nooit té groot zijn.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_146107736
Volgens mij is er nóg wel een nuance aan dit onderwerp: de inkomensverschillen tussen bruto-inkomens en netto-inkomens onderling. De eerste kunnen groot zijn, de tweede zijn, door allerlei heffingen en nivelleringsverschrikkingen (het maakt netto niet zoveel uit of je 2000 of 2500 bruto verdient) vrij klein.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_146107747
Vind niet dat de verschillen te groot zijn. Probleem zit in dat werken aan de onderkant van de markt nauwelijks loont. Uitkeringen moeten niet omlaag want dan zakken er te veel mensen door het ijs met alle bijkomende maatschappelijke gevolgen.

Lage inkomens uit werk zullen dus (netto) omhoog moeten.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 11:45:07 #6
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_146108300
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 11:26 schreef Tja..1986 het volgende:
Vind niet dat de verschillen te groot zijn. Probleem zit in dat werken aan de onderkant van de markt nauwelijks loont. Uitkeringen moeten niet omlaag want dan zakken er te veel mensen door het ijs met alle bijkomende maatschappelijke gevolgen.

Dit!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 30 oktober 2014 @ 12:04:02 #7
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_146108777
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 11:26 schreef Tja..1986 het volgende:

Die behoren al tot de hoogste van Europa en bij een hoger minimumloon zullen er weer meer ZZP'ers komen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_146113910
quote:
15s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 12:04 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Die behoren al tot de hoogste van Europa en bij een hoger minimumloon zullen er weer meer ZZP'ers komen.
Leuk, maar je ziet nu dat werken vanuit een uitkeringssituatie niet veel oplevert. Of soms zelfs door het buiten allerlei regelingen vallen geld kost. Daar moet iets aan gedaan worden. ZZP'ers die alleen maar voor een werkgever werken (gebeurt veel in de zorg) zou verboden moeten worden. Ze nemen die lui maar gewoon in dienst. Je bent toch ook niet echt een ondernemer als je maar één opdrachtgever hebt.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 14:59:27 #9
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_146114046
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 14:54 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Leuk, maar je ziet nu dat werken vanuit een uitkeringssituatie niet veel oplevert. Of soms zelfs door het buiten allerlei regelingen vallen geld kost. Daar moet iets aan gedaan worden. ZZP'ers die alleen maar voor een werkgever werken (gebeurt veel in de zorg) zou verboden moeten worden. Ze nemen die lui maar gewoon in dienst. Je bent toch ook niet echt een ondernemer als je maar één opdrachtgever hebt.
Ik ben met je eens dat het geen echte ondernemers zijn, maar een hoger minimumloon zal de kosten en risico's voor werkgevers (in bijvoorbeeld de zorg) alleen maar opdrijven. Een gevolg daarvan kan zijn dat ze weer meer ZZP'ers in dienst gaan nemen omdat je dan in ieder geval niet hoeft door te betalen bij langdurige ziekte.
pi_146114684
quote:
15s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 14:59 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik ben met je eens dat het geen echte ondernemers zijn, maar een hoger minimumloon zal de kosten en risico's voor werkgevers (in bijvoorbeeld de zorg) alleen maar opdrijven. Een gevolg daarvan kan zijn dat ze weer meer ZZP'ers in dienst gaan nemen omdat je dan in ieder geval niet hoeft door te betalen bij langdurige ziekte.
Dat kan je best onmogelijk maken. Al is het naar omdat al die zorginstellingen een subsidierelatie hebben met een of andere overheid.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 15:29:19 #11
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_146115073
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 15:18 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Dat kan je best onmogelijk maken. Al is het naar omdat al die zorginstellingen een subsidierelatie hebben met een of andere overheid.
Dan zie ik geen verschil met uitkeringen; als je de salarissen te laag vindt en van mening bent dat ze meer moeten verdienen, om vervolgens de eindafrekening bij de overheid te leggen, kan je net zo goed een toeslag bedenken voor ze.
pi_146179007
quote:
15s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 12:04 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Je haalt nu netto en bruto door elkaar. Een stijging van netto is niet automatisch ook een stijging van bruto.
pi_146276032
Bruto salarissen: eens

Inkomen (geld wat er binnenkomt op je bankrekening): oneens
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_146282020
Enige dat je moet weten is 10% van de Nederlanders met 50% van de rijkdom.
Zoals laatst op.. ik meen, eenvandaag, te horen was.
pi_146410074
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 08:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
dat is juist niet het enige wat je moet weten. Je wilt juist de verdeling over de gehele 100% zien om iets te kunnen zeggen. Jij ontsluit 90% van de Nederlanders
pi_146412162
quote:
Jaloers op die 50%?
pi_146412198
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 19:50 schreef exelletor het volgende:

[..]

Jaloers op die 50%?
10% bedoel je?
pi_146414197
quote:
15s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 14:59 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Voor mij is het niet een doel om ZZP-ers zoveel mogelijk aan een vaste baan te helpen, maar wel dat ZZP-ers fatsoenlijk kunnen werken (redelijk loon, arbeidsongeachiktheidsverzekering betaalbaar, pensioen betaalbaar).
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_146414208
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 november 2014 19:51 schreef Klokov het volgende:

[..]

10% bedoel je?
Het gaat hem om het geld, niet om de mensen.
pi_146418455
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 20:47 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Het gaat hem om het geld, niet om de mensen.
Je bent niet jaloers op geld maar op mensen die geld hebben in dit geval.
  zondag 9 november 2014 @ 16:25:54 #21
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_146466613
Vermogensverschillen wel en inkomensverschillen ook steeds meer.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_146467033
quote:
Toen ik dat las vond ik het allemaal nog wel meevallen eigenlijk.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_146470104
Met geld maak je geld. Als je ¤100.000 of meer kan investeren heb je gewoon meer kans op rijkdom.

maar de meeste mensen hebben geen geld voorhanden om te investeren.
inkomens van ¤1200 - ¤4400+ verschillen niet zo heel veel zodra je alle vaste lasten eraf haalt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')