volledig anders in Belgiëquote:Op woensdag 5 november 2014 05:18 schreef OeJ het volgende:
[..]
Omdat het een onregelmatig werkwoord is.
Ga eens in Antwerpen op café en zeg "Hij wil niet met me naar bed gaan"quote:Op woensdag 5 november 2014 05:21 schreef OeJ het volgende:
[..]
Al ga je op je hoofd staan. NEE.
Ik wil
Jij wil(t)
Hij/zij/het wil.
Oók in België
Dan zeggen zij het allemaal fout.quote:Op woensdag 5 november 2014 05:25 schreef Topgozer1 het volgende:
[..]
Ga eens in Antwerpen op café en zeg "Hij wil niet met me naar bed gaan"
Mensen kijken je raar aan en veronderstellen onmiddellijk dat je een buitenlander bent
Je theorie over onregelmatige werkwoorden is verouderd taalgebruik en wordt bij ons niet meer gebruikt. Er zijn veel meer subtiele verschillen tussen Vlaams en Nederlands dan je zou denken.
Denken dat dialecten gelijk zijn aan ANquote:Op woensdag 5 november 2014 05:25 schreef Topgozer1 het volgende:
[..]
Ga eens in Antwerpen op café en zeg "Hij wil niet met me naar bed gaan"
Mensen kijken je raar aan en veronderstellen onmiddellijk dat je een buitenlander bent
Je theorie over onregelmatige werkwoorden is verouderd taalgebruik en wordt bij ons niet meer gebruikt. Er zijn veel meer subtiele verschillen tussen Vlaams en Nederlands dan je zou denken.
volkstaal ≠ dialectquote:Op woensdag 5 november 2014 05:56 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Denken dat dialecten gelijk zijn aan AN
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |