abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146100830

Iedereen herinnert zich ongetwijfeld de documentaire ‘Femme de la rue’ over seksisme op straat in Brussel. Maar hoe zit het in andere steden? In deze video zien we een jonge vrouw in heel normale kledij door de straten van New York wandelen. Op 10 uur tijd werd de dame liefst 100 keer aangesproken, en dan tellen we het vele nafluiten en knipogen nog niet mee.

http://www.nieuwsblad.be/(...)DMF20141028_01347659

Mannen zijn toch beesten. :')
pi_146100866
Het is inderdaad altijd de schuld van de mannen :')

Inb4: dit filmpje dat gebruikt wordt door kort pittig kapsel feministen :{w
-XOXO-
pi_146101053
Jeetje ! Verschrikkelijk dit!!
pi_146101068
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 00:48 schreef datismijnmening het volgende:
Het is inderdaad altijd de schuld van de mannen :')

Inb4: dit filmpje dat gebruikt wordt door kort pittig kapsel feministen :{w
Het hoort gewoon niet. Iedereen heeft recht om rustig de straat op te kunnen.

Kan me voorstellen dat het erg lastig is. Wil je als vrouw gewoon eens halfuurtje de stad in, sebiet een hoop geile mannen met irritante fluitjes, irritant geroep, praatje willen maken etc achter je aan. :{w :') :')
pi_146101168
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 00:57 schreef xodox het volgende:

[..]

Het hoort gewoon niet. Iedereen heeft recht om rustig de straat op te kunnen.

Kan me voorstellen dat het erg lastig is. Wil je als vrouw gewoon eens halfuurtje de stad in, sebiet een hoop geile mannen met irritante fluitjes, irritant geroep, praatje willen maken etc achter je aan. :{w :') :')
Het hoort absoluut niet. Aan de andere kant blijft het bij "complimentjes" en wordt ze niet nageroepen voor hoer en weet ik het, dus het is echt niet het grootste probleem in de wereld.
-XOXO-
pi_146101237
Als ze in de avond op straat liep dan zou het hoogstwaarschijnlijk niet bij complimentjes zijn gebleven.
pi_146101465
.

[ Bericht 61% gewijzigd door xodox op 30-10-2014 01:20:11 ]
  donderdag 30 oktober 2014 @ 01:34:03 #8
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_146101694
Schokkend dit.
Bedankt Hans.
pi_146101744
Goed knip en plakwerk.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 01:48:29 #10
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_146101973
Dan nog...je wilt gewoon rustig over straat kunnen gaan. Kijken mag en daar moet het dan ook bij blijven. En vooral gasten in dat filmpje die maar aanblijven dringen of naast haar blijven lopen...je zou ze toch gelijk een klap voor hun harses willen geven!
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
pi_146102057
Sorry hoor, maar ik begrijp de ophef niet zo, de meeste commentaren zijn in de trend van how you're doing, of god bless you, of have a nice day. Het is weliswaar ongevraagd, maar van lastig vallen kun je hier toch nauwelijks spreken. Als je je hier al aan stoort moet je een aluminiumhoedje opzetten, en thuis op de bank gaan zitten en NOOIT meer naar buiten gaan. Het enige ongepaste wat ik zag waren een paar zwarten die haar echt hardnekkig acherna bleven lopen en op een zeurderige toon zich bleven opdringen, maar geen enkele keer heb ik een onvertogen woord horen vallen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_146102074
Idem.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_146102108
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 01:52 schreef Hathor het volgende:
Sorry hoor, maar ik begrijp de ophef niet zo, de meeste commentaren zijn in de trend van how you're doing, of god bless you, of have a nice day. Het is weliswaar ongevraagd, maar van lastig vallen kun je hier toch nauwelijks spreken. Als je je hier al aan stoort moet je een aluminiumhoedje opzetten, en thuis op de bank gaan zitten en NOOIT meer naar buiten gaan. Het enige ongepaste wat ik zag waren een paar zwarten die haar echt hardnekkig acherna bleven lopen en op een zeurderige toon zich bleven opdringen, maar geen enkele keer heb ik een onvertogen woord horen vallen.
_O-
pi_146102484
Gebeurd bij m'n vrouw ook vaak in Europa :')

Beetje groeten moet nog wel kunnen, maar dit is echt overdreven.
  † In Memoriam † donderdag 30 oktober 2014 @ 02:33:16 #15
25682 2cv
Niet subtiel
pi_146102597
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 01:52 schreef Hathor het volgende:
Dit. Ga aandacht vragen voor een echt probleem ofzo.

Trouwens, haar uiterlijk en kleding helpt hierbij wel. Mooi koppie, grote borsten, strakke kleding. Actie/reactie. Ik zeg niet dat ze in een burka rond moet lopen of dat ze er om vraagt of wat dan ook, maar als je er zo uit ziet moet je toch beseffen dat het bepaalde reacties op levert.

Als ik met een nepbom rond ga zwaaien duikt er ook heel snel een kudde agenten bovenop me.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_146102623
Wat deze user zegt dus:
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 01:48 schreef breaky het volgende:
Dan nog...je wilt gewoon rustig over straat kunnen gaan. Kijken mag en daar moet het dan ook bij blijven. En vooral gasten in dat filmpje die maar aanblijven dringen of naast haar blijven lopen...je zou ze toch gelijk een klap voor hun harses willen geven!
Iets met kop en spijker :)

Jammer voor de mensen die hun sociale skills willen oefenen op een vrouw die zij aantrekkelijk vinden en zij vervolgens er niet op reageert. But guess what! Niet alle vrouwen hebben daar zin in. Daarom kun je het beste je ook gewoon inhouden op straat, en je skills showen op plekken die daar beter voor geschikt zijn zoals in een nachtclub.

En als het je dan toch niet lukt om je in te houden: Ga haar dan zeker niet minutenlang achtervolgen :X Godverdomme wat een enge mensen zijn dat.

Lag overigens op de grond van het lachen om die man die steeds vroeg of hij te lelijk was voor haar _O-

quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 02:33 schreef 2cv het volgende:

Trouwens, haar uiterlijk en kleding helpt hierbij wel. Mooi koppie, grote borsten, strakke kleding. Actie/reactie. Ik zeg niet dat ze in een burka rond moet lopen of dat ze er om vraagt of wat dan ook, maar als je er zo uit ziet moet je toch beseffen dat het bepaalde reacties op levert.
Wait wut, lees ik dit nou serieus? :D Je weet het om tegenstrijdig te zijn in een post van maar een aantal zinnen.
pi_146102855

Beetje huilerig is het wel, alsof ze straks massaal vrouwen gaan verkrachten als hier niks tegen wordt gedaan.
  † In Memoriam † donderdag 30 oktober 2014 @ 03:45:20 #18
25682 2cv
Niet subtiel
pi_146103023
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 02:35 schreef Kinshima het volgende:

[..]

Wait wut, lees ik dit nou serieus? :D Je weet het om tegenstrijdig te zijn in een post van maar een aantal zinnen.
Komt omdat het dubbel is. Als je er zo uitziet, kan je een reactie verwachten. Maar de gegeven reacties vind ik wel erg overdreven.
pi_146103034
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 00:47 schreef xodox het volgende:

Iedereen herinnert zich ongetwijfeld de documentaire ‘Femme de la rue’ over seksisme op straat in Brussel. Maar hoe zit het in andere steden? In deze video zien we een jonge vrouw in heel normale kledij door de straten van New York wandelen. Op 10 uur tijd werd de dame liefst 100 keer aangesproken, en dan tellen we het vele nafluiten en knipogen nog niet mee.

http://www.nieuwsblad.be/(...)DMF20141028_01347659

Mannen zijn toch beesten. :')
Wat een verschrikkelijk pretentieus mens :D.
pi_146103061
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 02:33 schreef 2cv het volgende:

[..]

Dit. Ga aandacht vragen voor een echt probleem ofzo.

Als ik met een nepbom rond ga zwaaien duikt er ook heel snel een kudde agenten bovenop me.
Jij vergelijkt op straat van A naar B te gaan in jeans en een shirt met het zwaaien met een nepbom ? :')
Jouw reactie laat precies zien wat het probleem is; vrouwen zijn ook mensen met een leven die wel eens op straat moeten komen om ergens heen te gaan hoor, we komen niet speciaal buiten om te provoceren of om een show op te voeren voor toevallig passerende mannen.

In het filmpje draagt iemand die vrouw op om te lachen. Ze moet niks, waar bemoeien ze zich mee. Ze is daar niet voor hen.
Iemand zegt dat ze moet bedanken voor een ongevraagd compliment. Waarom zou ze, ze heeft er niet om gevraagd en hij heeft het recht niet haar tijd op te eisen.
  † In Memoriam † donderdag 30 oktober 2014 @ 04:25:51 #21
25682 2cv
Niet subtiel
pi_146103071
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 04:21 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Jij vergelijkt op straat van A naar B te gaan in jeans en een shirt met het zwaaien met een nepbom ? :')
Nee, ik zeg dat bepaalde zaken bepaalde gevolgen hebben.

quote:
Jouw reactie laat precies zien wat het probleem is; vrouwen zijn ook mensen met een leven die wel eens op straat moeten komen om ergens heen te gaan hoor, we komen niet speciaal buiten om te provoceren of om een show op te voeren voor toevallig passerende mannen.
Joh, echt ? Ik dacht werkelijk waar dat vrouwen alleen naar buiten kwamen om te paraderen voor mannen.

quote:
In het filmpje draagt iemand die vrouw op om te lachen. Ze moet niks, waar bemoeien ze zich mee. Ze is daar niet voor hen.
Ja, en daarna houdt 'ie verder z'n muil. Zij moet niets. Hij mag best wat zeggen.

quote:
Iemand zegt dat ze moet bedanken voor een ongevraagd compliment. Waarom zou ze, ze heeft er niet om gevraagd en hij heeft het recht niet haar tijd op te eisen.
Jemig, een ongevraagd compliment ! Hoe grof en asociaal van die man om vantevoren niet te vragen of hij een compliment mag maken ! Echt, wat een walgelijke beesten :r

En als je echt goed opgelet had, dan kan je, met enige moeite zien, dat ze alle opmerkingen negeert en het haar letterlijk geen tijd kost.
pi_146103081
Ik ben totaal niet feministisch, maar het is wel een soort van cultuur in NYC daar. Ik woon zelf vlakbij Philadelphia, maar de 2x dat ik alleen in NYC liep werd ik ook constant nagefloten/getoeterd en aangesproken etc. Dat heb ik in mijn stad nog niet meegemaakt. En nee, dat is niet leuk en als je nou in NYC woont en dat iedere dag meemaakt, kan ik mij goed voorstellen dat je daar schijtziek van wordt.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 04:42:49 #23
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_146103085
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 04:25 schreef 2cv het volgende:

[..]

Nee, ik zeg dat bepaalde zaken bepaalde gevolgen hebben.

[..]

Joh, echt ? Ik dacht werkelijk waar dat vrouwen alleen naar buiten kwamen om te paraderen voor mannen.

[..]

Ja, en daarna houdt 'ie verder z'n muil. Zij moet niets. Hij mag best wat zeggen.

[..]

Jemig, een ongevraagd compliment ! Hoe grof en asociaal van die man om vantevoren niet te vragen of hij een compliment mag maken ! Echt, wat een walgelijke beesten :r

En als je echt goed opgelet had, dan kan je, met enige moeite zien, dat ze alle opmerkingen negeert en het haar letterlijk geen tijd kost.
Inderdaad. Ik loop ook wel eens met een chagrijnige blik over straat en heb vaker van meisjes/vrouwen die langsliepen gehoord dat ik moet lachen. Voelde echt niet als seksuele intimidatie. Irritant, dat wel.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_146103139
Overdreven zooi om totaal niks, je mag iemand toch wel gewoon begroeten ? of mag dat ook al niet meer ?

Tegenwoordig zit 95% van de mensen in het openbaar op zijn / haar kutmobieltje te kijken als een zombie.

Kom maar op met die komeet zou ik zo zeggen ^O^
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_146103148
Niets bijzonders. Als man maak je vrijwel exact hetzelfde tegen:

http://www.funnyordie.com(...)king-in-nyc-as-a-man
Conscience do cost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')