quote:
Op woensdag 29 oktober 2014 23:27 schreef Elisabeth92 het volgende:Hee medefokkers,
ik heb gister precies 8 maand geleden een navelpiercing laten zetten. Het advies dat ik meekreeg was 2 maal daags bij het douchen goed afspoelen en totaal niet aanzitten.
Dat ging uitstekend tot ik na 4 maand ging zwemmen in een zwemvijver of nouja ik werd erin gegooid. De dag erna verscheen er bij het onderste balletje een klein rozig bultje ernaast. Na spoelen met heet zoutwater ging die weer weg.
Nu heb ik echter al ruim 3 weken weer zon bultje die telkens groter word, al 1x is geknapt maar nu toch weer groter word.
Ik spoel 2x daags met gekookt zoutwater, haal daarbij de piercing eruit ontsmet dat ding en stop hem na het spoelen er weer in.
Die bult heb ik eergister kapot geprikt en leeggeknepen want het lijkt me een abces. Naald natuurlijk gedesinfecteerd net als mn handen en met handschoenen gewerkt. Nu zit hij er toch echt weer!
Ik ben aan een antibiotica kuur voor mn longontsteking maar omg wat kan ik nog meer doen dat dat ding weggaat?! Hij doet niet pijn ofzo heb er ook geen last van vind hem einfach zwaar lelijk. Wieberen dus.
Iemand tips?
Ten eerste raad ik je aan er niet in te gaan klooien. Ik weet niet hoe je het leeg geprikt hebt maar ik gok dat het niet op een professioneel verantwoorde manier is gegaan.
Ten tweede is het misschien handig om er iemand met een zekere hoeveelheid medische kennis naar te laten kijken, en dan heb ik het niet over de piercer.
Ten derde is het goed mogelijk dat het organisme dat voor de ontsteking zorgt niet gevoelig is voor het antibioticum dat je hebt gekregen voor de longontsteking. Indien een behandeling is aangewezen moet je dus een extra medicament krijgen. Hiervoor verwijs ik terug naar stap 2.