Zie het al voor me hoe jij schokkend een kruispunt overkomtquote:Op woensdag 29 oktober 2014 22:54 schreef Hyaenidae het volgende:
Dit heb ik ook ooit, in de haast krijg ik het dan helemaal niet meer voor elkaar om de koppeling goed te bedienen.![]()
Dan start ik hem gewoon een paar keer achter elkaar zonder koppeling in te drukken en dan gaat hij toch met stukjes vooruit, kun je in ieder geval de weg nog oversteken.
Met je racewagen (LOL!)quote:Op woensdag 29 oktober 2014 23:07 schreef mega-worstje het volgende:
[..]
Zie het al voor me hoe jij schokkend een kruispunt overkomt
Dan is je startmotor stuk. Want ook op de startmotor zou je, als je eenmaal op gang bent, met een constante snelheid moeten rijden.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 22:54 schreef Hyaenidae het volgende:
Dit heb ik ook ooit, in de haast krijg ik het dan helemaal niet meer voor elkaar om de koppeling goed te bedienen.![]()
Dan start ik hem gewoon een paar keer achter elkaar zonder koppeling in te drukken en dan gaat hij toch met stukjes vooruit, kun je in ieder geval de weg nog oversteken.
Sloeg je motor linksaf of rechtsaf ?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 22:48 schreef Alt-tab het volgende:
Van wat ik heb vernomen draait een automotor minimaal 800 tpm stationair. Zodra deze 'in versnelling' staat en onder de 800 tpm uitkomt, bestaat de kans dat de motor afslaat.
Het overkomt mij zelden, maar vandaag deed dit zich voor. Door omstandigheden (Drempel, 2e versnelling, haast en voorrang verkregen door seinen van tegenligger) liet ik mijn koppeling iets te vlot opkomen.
Gevolg was dat de motor afsloeg.
Ik startte de auto en reed vervolgens verder, maar ik heb wel een aantal vragen aangaande 'de techniek'. Op google kon ik het zo 1 2 3 niet vinden, vandaar dat ik mijn vraag hier stel.
Is dit schadelijk? Vooropgesteld maak ik mij hier geen zorgen over, maar ben wel benieuwd naar de achterliggende werking. Zo een abrupte stop, voelt namelijk 'niet goed' en ik zou graag te weten willen komen wat er 'onder water' gebeurt, zodat ik hier ook meer inzicht in krijg.
'Vergeef' mij deze onwetende vraag, maar ik wil graag bijleren
Mijn startmotor kan ik niet aan houden zodra de motor eenmaal draait. Ik hoef de sleutel niet eens los te laten toch stopt hij.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 02:18 schreef 2cv het volgende:
[..]
Dan is je startmotor stuk. Want ook op de startmotor zou je, als je eenmaal op gang bent, met een constante snelheid moeten rijden.
Zal wel van de auto afhangen. Die van mij kan ik laten rijden en starten tegelijkertijd op de startmotor.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:57 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Mijn startmotor kan ik niet aan houden zodra de motor eenmaal draait. Ik hoef de sleutel niet eens los te laten toch stopt hij.
Hehe, deze kan ik waarderen +1quote:Op donderdag 30 oktober 2014 02:18 schreef 2cv het volgende:
[..]
Sloeg je motor linksaf of rechtsaf ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |