abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146065962
Mijn CEO riep me onlangs naar de meetingroom voor een ongepland gesprek. Nietsvermoedend liep ik met mijn koffie achter hem aan. Daar zag ik de algemeen directeur ineens zitten met een vreemde blik, en toen kreeg ik een raar gevoel.

Er werd me verteld dat men mij wilde ontslaan, wegens hun gevoel dat ik onvoldoende in de bedrijfscultuur pas en ik mijn kwaliteiten elders beter tot hun recht kon laten komen. Ik ben er meer dan 7 jaar in dienst en heb een contract voor onbepaalde tijd.

Er is geen enkel beoordelings-/of functioneringsgesprek aan vooraf gegaan. Mijn laatste beoordeling was de reguliere eindejaarsbeoordeling van 2013 waarin ik positief beoordeeld werd en ik een salarisverhoging kreeg. Daarvoor had ik medio 2013 zelfs een extra tussentijdse salarisverhoging gekregen, wegens aanhoudend goede resultaten.
Sindsdien is er deze nieuwe CEO, met wie ik nog nooit een functioneringsgesprek heb gehad.

Men had het voorstel voor de vaststellingsovereenkomst al klaar liggen en verzocht mij direct naar huis te gaan en dat thuis door te nemen. Ik werd per direct op non-actief gesteld. Ik mocht nog net mijn jas pakken en werd verzocht niet met mijn collega's te spreken. Verzoek was om hun voorstel op korte termijn te komen tekenen, omdat zij het een goed voorstel achtten.
Bij thuiskomst las ik de begeleidende "tussentijdse beoordeling", waarin ik afgerekend word op een langlopend project dat ik pas zeer onlangs overgenomen heb van een zieke collega, en er wordt een beeld over mij geschetst dat ronduit laag-bij-de-gronds is.
Al mijn collega's kregen onmiddellijk een mail waarin gesteld werd dat er afscheid genomen ging worden van mij, na een lange reeks gesprekken waarna dit de enige mogelijke conclusie zou zijn. Nogmaals, er is sinds mijn eindejaarsgesprek van vorig jaar geen enkel gesprek geweest.

In het voorstel heeft men de kantonrechtersformule gebruikt, maar het geboden bedrag ligt onder factor 1 en is dus ruim naar beneden bijgesteld. Men houdt de kortst mogelijke opzegtermijn van twee maanden aan. Tevens wil men het concurrentiebeding erin opnemen, wat hun woorden tegenspreekt dat ze mij willen helpen om een nieuwe baan te vinden.

Ik wilde mijn e-mail checken om daaruit wat beoordelingsverslagen van het verleden te downloaden, maar ontdekte dat al mijn accounts al waren geblokkeerd. De office manager stuurt me vervolgens ondanks mijn herhaaldelijk verzoek niet al mijn evaluatieverslagen van de laatste twee jaar.

Ik ben in shock, dat men mij na zoveel jaren trouwe dienst op deze wijze probeert af te serveren.

[ Bericht 0% gewijzigd door totalatool op 29-10-2014 11:18:06 (typo) ]
  woensdag 29 oktober 2014 @ 10:58:42 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_146066054
Wat erg, zo'n handelswijze. :{

Zoek juridisch advies. Snel.
The love you take is equal to the love you make.
pi_146066127
Juridisch lijkt het me niet dat ze je er zo uit kunnen gooien als je een vast contract hebt, als dat geen aanleiding toe is? Of hebben ze een dossier tegen je opgebouwd? Ik zou aan HR vragen om alle stukken uit je personeelsdossier, dus ook de beoordelingen. Klote, man!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_146066184
Juridisch advies inwinnen en ik hoop dat je bij een vakbond zit?

In iedergeval:
- niets tekenen!
- aangetekende brief sturen dat je bereid bent om te werken en zonder tegen bericht gewoon naar het werk gaan. Waarin je ook zegt dat je verwacht gewoon doorbetaald wordt.

Dit zijn de 2 belangrijkste punten om mee te starten. Een jurist kan je helpen bij de rest.

Werkgevers denken vaak veel te kunnen vertellen en dominant over te kunnen komen. Maar in de werkelijkheid zitten ze gebonden aan regels waar ze zich aan moeten houden.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_146066189
WGR / dreigend ontslag om verkapte redenen, wat te doen?

Heb je tussendoor nog gesproken over je voortgang met je leidinggevenden?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_146066214
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 11:01 schreef Skv het volgende:
Juridisch lijkt het me niet dat ze je er zo uit kunnen gooien als je een vast contract hebt, als dat geen aanleiding toe is? Of hebben ze een dossier tegen je opgebouwd? Ik zou aan HR vragen om alle stukken uit je personeelsdossier, dus ook de beoordelingen. Klote, man!
Dat kan via de rechter of bij een overeenkomst met elkaar. Dus TS, niet tekenen en een advocaat inschakelen. Dit is belachelijk.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 11:04:33 #7
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_146066240
Wat is dit dan? Echt belachelijk. Meteen naar een advocaat en inderdaad niets tekenen.
pi_146066263
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 10:58 schreef Lienekien het volgende:
Wat erg, zo'n handelswijze. :{

Zoek juridisch advies. Snel.
Dit, inderdaad. Vandaag nog, zodat je desnoods vandaag nog kunt melden dat je beschikbaar bent voor werk
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 11:03 schreef Skv het volgende:
WGR / dreigend ontslag om verkapte redenen, wat te doen?

Heb je tussendoor nog gesproken over je voortgang met je leidinggevenden?
Wat is inderdaad hiermee gebeurd?

Heb zelf ook zoiets gehad bij m'n laatste werkgever: een mailtje naar al m'n collega's met onwaarheden. Dan voel je je, naast in je rug gestoken, ook nog eens drie keer dat mes omgedraaid....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  woensdag 29 oktober 2014 @ 11:06:24 #9
433876 1Liner
kort van stof
pi_146066305
Heb je rechtsbijstand? Dan daar gelijk contact mee opnemen, zo niet een juridisch loket zoeken en daar mee verder gaan.
Lukt beide niet in ieder geval aangetekend bezwaar indienen, al zijn t maar 2 regels dat je het er niet mee eens bent en graag wil blijven werken, vervolgens contact met het UWV opnemen, voor een vaststellingsovereenkomst is toestemming van het UWV nodig en die verkrijg je alleen met een gegronde reden.
Zoals ik t nu lees willen ze per se van he af en ben je he baan sowieso kwijt, dan zou ik op jouw beurt het uiterste eruit proberen te persen qua compensatie. ;)
Sterkte man!
Vroeger heette ik 66714, maar tot Yvonne haar mailt leest heet ik zo :')
pi_146066333
Heb je rechtsbijstand? Overigens sta je vrij sterk, zo op het eerste gezicht, alhoewel je wel je handen moet zien te krijgen op die beoordelingen. In principe kan je gewoon de tijd pakken die je wil, met een tegenvoorstel komen, of gewoon in z'n geheel niet akkoord gaan, maar dan moet je ook weer op je werk verschijnen. Zij zullen er ongetwijfeld onderling uit willen komen, anders kunnen ze ontslag voor je aan gaan vragen, en dan moet ze wel goede redenen hebben.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 11:09:14 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_146066379
Wat staat in de vaststellingsovereenkomst als reden voor de beëindiging?

Daarin zit een risico dat het UWV straks zegt dat je verwijtbaar werkloos bent geworden.

Om maar een reden te noemen om niet akkoord te gaan.
pi_146066403
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 11:06 schreef 1Liner het volgende:
voor een vaststellingsovereenkomst is toestemming van het UWV nodig en die verkrijg je alleen met een gegronde reden.

Dit is niet waar, in elk geval.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_146066429
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 11:09 schreef Lienekien het volgende:
Wat staat in de vaststellingsovereenkomst als reden voor de beëindiging?

Daarin zit een risico dat het UWV straks zegt dat je verwijtbaar werkloos bent geworden.

Om maar een reden te noemen om niet akkoord te gaan.
Goed punt, sowieso moet er erg duidelijk in staan dat het op verzoek van de werkgever is. Geen idee hoe dat zit als ze er bv. van maken dat het op hun verzoek is, maar door aanhoudende wanprestatie oid?
pi_146066570
The fuck. :{.

Wat een debiele manier van omgaan...
pi_146066587
Ze hebben geen dossier. Er zijn geen stukken over 2014 want er zijn dit jaar geen gesprekken gevoerd, en die van eind 2012, medio 2013 en eind 2013 waren dus de laatste drie, allen positief en leidend tot loonsverhogingen.
Ik heb die getekende verslagen inmiddels ook, maar wil ook de (uitsluitend positieve) evaluatieformulieren van klanten en collega's hebben en die worden me nog niet toegestuurd.

Ja, ik heb rechtsbijstand en ga uiteraard niet zomaar iets tekenen.
Ik heb nog niet gemaild of per aangetekende brief gemeld dat ik beschikbaar ben voor werk, ik wacht op advies van mijn jurist daarover.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 29 oktober 2014 @ 11:22:51 #16
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_146066831
Sommige werkgevers denken ook echt dat ze alles kunnen maken :{

Sterkte TS! Zo te lezen hebben ze geen poot om op te staan maar ondertussen zit jij met de stress...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_146066886
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 11:22 schreef Rewimo het volgende:
Sommige werkgevers denken ook echt dat ze alles kunnen maken :{

Sterkte TS! Zo te lezen hebben ze geen poot om op te staan maar ondertussen zit jij met de stress...
Ik slaap sindsdien erg slecht en het blijft maar door mijn kop malen dat ik niet begrijp hoe ze zo met me om kunnen gaan.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 11:24:28 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_146066888
quote:
2s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 11:10 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Goed punt, sowieso moet er erg duidelijk in staan dat het op verzoek van de werkgever is. Geen idee hoe dat zit als ze er bv. van maken dat het op hun verzoek is, maar door aanhoudende wanprestatie oid?
Ja, dat laatste kan dus inderdaad een probleem opleveren.

Als er bijv. bedrijfseconomische redenen aan ten grondslag liggen, wordt iets vermeld in de trant dat de werknemer geen verwijt treft. Bij disfunctioneren kun je dat volgens mij moeilijk handhaven.

Blij te lezen dat TS al juridische bijstand heeft ingeschakeld.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 11:25:30 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_146066937
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 11:24 schreef totalatool het volgende:

[..]

Ik slaap sindsdien erg slecht en het blijft maar door mijn kop malen dat ik niet begrijp hoe ze zo met me om kunnen gaan.
Heel begrijpelijk. Sterkte.
pi_146066985
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 11:15 schreef totalatool het volgende:
Ze hebben geen dossier. Er zijn geen stukken over 2014 want er zijn dit jaar geen gesprekken gevoerd, en die van eind 2012, medio 2013 en eind 2013 waren dus de laatste drie, allen positief en leidend tot loonsverhogingen.
Ik heb die getekende verslagen inmiddels ook, maar wil ook de (uitsluitend positieve) evaluatieformulieren van klanten en collega's hebben en die worden me nog niet toegestuurd.

Ja, ik heb rechtsbijstand en ga uiteraard niet zomaar iets tekenen.
Ik heb nog niet gemaild of per aangetekende brief gemeld dat ik beschikbaar ben voor werk, ik wacht op advies van mijn jurist daarover.
Lijkt me een prima aanpak, en op deze manier kunnen ze je weinig maken lijkt me, maar dat het klote is lijkt me duidelijk.

Pas overigens op met eventueel andere sollicitaties / werk accepteren, mocht je daar al over denken.
pi_146066994
Ik hoop dat je er zoveel mogelijk uit weet te slepen ts en spoedig ergens anders een normale werkgever treft.
Onterechte automatische incasso
pi_146067018
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 11:24 schreef totalatool het volgende:

[..]

schakel die rechtsbijstand in , die kunnen je tips geven

heb dit zelfde verhaal keer bij de hand gehad , niets tekenen , zorg dat in de vast stellingsovereenkomst staat het initiatief van de werkgever komt , anders krijg je geen ww..

vooral eerst niet tekenen!!
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_146067030
Wat naar, TS, sterkte!

Het klinkt alsof er iets anders achter zit. Er moet toch een reden zijn dat ze je kwijt willen, wellicht iets in de persoonlijke sfeer? (Ik keur het niet goed natuurlijk, dan nog is het een zeer kwalijke gang van zaken! Ik denk echter dat er meer achter zit vanuit de werkgever.)
pi_146067031
Als mijn werkgever dit bij mij zou flikken gaf ik meteen aan dat ik wil blijven werken, niets tekenen (zeker geen vaststellingsovereenkomst) en zat ik per direct overspannen thuis... kan die nog 2 jaar doorbetalen en geen enkele bedrijfs/arbo arts die je met dit verhaal terug aan het werk stuurt.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_146067047
Inderdaad rechtsbijstand inschakelen.

En zelf een dossier opbouwen. Print de mails waarin je verzoekt om documentatie zoals je beoordeling, printscreens van het feit dat je account geblokkeerd is, misschien heb je thuis nog wel kopieën van je goede beoordelingen, mails van afspraken of welk materiaal dan ook wat normaal vanzelfsprekend is, maar nu kan aantonen dat je gewoon je werk deed.

Een mooie toekomst zal er wel niet inzitten, maar op deze manier krijg je wel je correctiefactor flink omhoog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')