Ik heb de oprichter van www.sorcerers.net , een site voor fantasy-spellen, boeken etc. toegezegd een lijst samen te stellen van bands die op Fantasy gebaseerd zijn. Nou weet ik er zelf al wel een hoop, aangezien ik groot fan ben van Rhapsody, Blind Guardian, Nightwish, Symphony X, Hammerfall en ga maar door... Maar er zijn zoveel kleine fantasy-based metalbandjes en dergelijke dus ik zal nog wel een hoop over het hoofd zien. Dus kunnen jullie me even helpen? Noem dan hier alle bands die je kent (mag van alle muziekstijlen zijn) waarvan de teksten op fantasy gebaseerd zijn! Graag ook even melden wat voor soort muziek het is!
Alvast bedankt.
quote:Je vergeet Domine, Drakkar, Blind Guardian...
Op dinsdag 29 oktober 2002 22:05 schreef Seborik het volgende:
Elvenking, Luca Turilli, Avantasia, EdGuy.
quote:Blind Guardian was al genoemd.
Op dinsdag 29 oktober 2002 22:12 schreef Anthraxx het volgende:[..]
Je vergeet Domine, Drakkar, Blind Guardian...
Hoe fantasy moet het zijn, mag het ook science fiction zijn?
quote:Ah hell
Op dinsdag 29 oktober 2002 22:13 schreef Seborik het volgende:[..]
Blind Guardian was al genoemd.
Hoe fantasy moet het zijn, mag het ook science fiction zijn?
Eigenlijk kan je Virgin Steele ook wel meerekenen denk ik. Summoning niet te vergeten uiteraard, maar dat past totaal niet tussen alle genoemde bands. Wel dezelfde teksten, mits je ze kan ontcijferen
Axamenta (dat zijn duidelijk RPG spelers)
Heresiarh (voornamelijk Tolkien)
Summoning (Tolkien)
Rivendell (Tolkien)
Hammerfall, Manowar heb ik ook al op het lijste staan, Kamelot ook....
Inmiddels twee CD's (Master Magician en On goes the Quest) gebaseerd op de Meester Magiër reeks van W.J. Maryson, één van s'Neerlands zeldzame fantasy auteurs. Hij doet zelf de toetsen op de CD's, het is echt lekkere fantasy muziek. Zeker als je zijn boeken ook nog eens gelezen hebt.
quote:
Op donderdag 31 oktober 2002 09:28 schreef Seborik het volgende:
Mortician
Mortician?! Hun thema is natuurlijk horror, slachtingen en gore moorden! Ze zullen nooit, en dan ook nooit, een fantasy nummer maken!
quote:Oh, dan ben ik in de war, even m'n lijst afzoeken.
Op donderdag 31 oktober 2002 22:53 schreef Summoner het volgende:[..]
Mortician?! Hun thema is natuurlijk horror, slachtingen en gore moorden! Ze zullen nooit, en dan ook nooit, een fantasy nummer maken!
Ow ja, het moet Morifade zijn.
Aina, the metaloperaquote:Op vrijdag 26 maart 2004 18:00 schreef Famas het volgende:
Aina
Die gasten hebben zelfs een eigen taal geschreven en verwerkt in een nummer
volgens mij is het wel een 'gelegendheids bandje'
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |