abonnement Unibet Coolblue
pi_156505353
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 02:22 schreef shiznuts het volgende:
Windows tablets zijn wat dat betreft wel ideaal. Valt het niet te bezien hoe de support is, want dat is gewoon prima voor elkaar. Aan de andere kant is het inderdaad wat minder entertainmentgericht en ook wat langzamer met een Windows tablet. En toch... je merkt dat de animo voor Android tablets sterk is gedaald. Zo is dit topic deel #44, maar is het waarschijnlijk het langst lopende deel in de reeks... werd ergens vorig jaar geopend en is nog niet eens halfvol. :P
Welke tablet heb je dan?
pi_156505944
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 20:23 schreef SixSixOne het volgende:

[..]

Welke tablet heb je dan?
De laatste twee tablets in het huishouden hier zijn een Chuwi Vi7 en een PiPO W6 (met Microsoft Universal Mobile Keyboard).
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_156506118
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 20:42 schreef shiznuts het volgende:
Chuwi Vi7
Hoe bevalt de pipo?

Mijn vriendin heeft nog de pipo max m9, maar die wordt niet meer echt onderhouden qua support (geen rom updates e.d. meer)

Jammer want het was een prima tablet (al begint hij na 2,5 jaar wel wat kuren te vertonen :P)
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_156506516
Ja, vroegah was ik echt into het rooten, flashen en die hele mikmak. build.prop files aanpassen enz.
Maar nu heb ik daar gewoon geen zin meer in. Doe maar OTA maar.
En Windows tablets updaten zichzelf volgens het Windows-schema, dus dat is een zorg minder.
Is dus ook wat productiever en je kunt gewoon de software je vertrouwd mee bent van Windows gebruiken.

Maar. Het is niet echt rap of errug lekker qua interface. Van het werk een Surface 3 Pro en mja dat is ook niet alles.

Misschien is zo'n nieuwe Remix Android-schil hetgeen een bruggetje kan slaan tussen de voordelen van zowel Microsofts productiviteit en Androids gemaksvriendelijkheid: http://www.51cube.com/ch/ProductShow.asp?ID=316 . Alleen vind ik 11.6" te groot. En een starre schermhouder in het toetsenboard ben ik geen fan van (al heb ik dat nu natuurlijk ook).

Ik heb nu zoiets van... on the go heb ik een 5.2" Android smartphone. Dan heb ik eigenlijk geen behoefte aan een 8.9/9.4" Android tablet (wat ik de fijnste maten acht). Maar een Windows tablet... dus een gebruikservaring zoals thuis... maar dan on-the-go (vooral trein/vliegtuig enzo), is wel een aardige toevoeging.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_156509844
Laatst de Pipo W4S (8") Windows/Android tablet gekocht (Banggood).
Gebruik hem meest op Android; de UI van Android is nog altijd beter dan de Windows-UI...
ook meer Apps op Android.

Tablet zelf voldoet goed:
- mooi scherm
- goede/aanvaardbare batterijduur
- gekende Pipo-bouwkwaliteit
pi_156707127
Net de teclast x98 Pro dual boot gekocht bij geekbuying :9 Aangevinkt dat ik 'm voor retour eventueel naar Spanje kan sturen.
Ben benieuwd. Hopelijk heb ik geen duur snijplankje gekocht net :+
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_157093840
Teclast binnen sinds gister ^O^ leuk dingetje.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_157096079
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 19:54 schreef Syrena het volgende:
Teclast binnen sinds gister ^O^ leuk dingetje.
werkt die dual boot goed? Al bugs opgemerkt?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_157105125
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2015 20:44 schreef rene90 het volgende:

[..]

werkt die dual boot goed? Al bugs opgemerkt?
Die werkt! Ik hoef geen knoppen tegelijk in te drukken, in het startscherm kun je kiezen voor Windows of Android.
Binnen Android zit een koppeling/app om te switchen/booten naar Windows. Die werkt prima.
In Windows zit ie ook, maar moet je switchen naar de desktopmodus om hem te zien. En hij werkt daar tot nu toe niet (1x geprobeerd :') )

Hij wordt ook (nog) niet enorm heet, onder Android dan. De lader wordt dat wel, maar moet zeggen dat ik 'm nu oplaadt met de kabel van m'n Nexus 7.

Nog geen bugs gevonden, op de boot naar Android binnen Windows na dan.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  donderdag 29 oktober 2015 @ 09:02:39 #160
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_157177505
Ik heb gisteren uit ongeduld mijn samsung pro tab 10.1 over gezet op de laatste Cyanogenmod. Mijn hemel wat een verademing, dat ding heeft nooit écht goed gewerkt en lollipop komt er maar niet voor uit maar het is alsof ik nu een heel nieuw apparaat heb. O+. Fuck Samsung en hun domme kutupdates. :{w.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_157177965
quote:
8s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 09:02 schreef jogy het volgende:
Ik heb gisteren uit ongeduld mijn samsung pro tab 10.1 over gezet op de laatste Cyanogenmod. Mijn hemel wat een verademing, dat ding heeft nooit écht goed gewerkt en lollipop komt er maar niet voor uit maar het is alsof ik nu een heel nieuw apparaat heb. O+. Fuck Samsung en hun domme kutupdates. :{w.
Dat is inderdaad wel fijn, alleen jammer dat custom roms nooit 100% lijken te werken. Na verloop van tijd ga je je toch irriteren aan foutmeldingen etc. Ofja, mijn ervaring met Cyanogenmod bijv.
  donderdag 29 oktober 2015 @ 09:41:11 #162
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_157178005
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 09:38 schreef Shefkee het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wel fijn, alleen jammer dat custom roms nooit 100% lijken te werken. Na verloop van tijd ga je je toch irriteren aan foutmeldingen etc. Ofja, mijn ervaring met Cyanogenmod bijv.
Waarschijnlijk wel maar mijn stock rom van de samsung was om te janken dus een paar gekke meldingen kan ik wel hebben. Uiteraard was ik wel aan het klootviolen met het google apps pakket naderhand maar all in all reageert het veel soepeler en de woordvoorspelling gaat ook perfect. Ik meld me over een weekje wel als ik me een beetje heb kunnen ergeren :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 00:08:22 #163
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_157196248
Talkin' 'bout Samsung...

:+ 18.4"... ~ http://tablet-news.com/20(...)n-media-consumption/
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_157196325
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 00:08 schreef shiznuts het volgende:
Talkin' 'bout Samsung...
[ afbeelding ]
:+ 18.4"... ~ http://tablet-news.com/20(...)n-media-consumption/
Rukding.
Wat heb je nou aan een 18.4" Android tablet met beroerde specs die ook nog eens ¤700 moet kosten?
Voor dat geld heb je een mooi Surface 3 waar je heel wat productiever mee bent.
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 00:30:44 #165
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_157196489
Ja, ik begrijp 'em ook niet. :P

Hier trouwens een Surface 3 Pro v/d zaak. Mja, zo geweldig is dat nu ook weer niet. Die Surface Book ziet er wel :9~ uit.
Denk dat de volgende tablet hier maar een Remix moet worden. :Y
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_157200978
Tja, ik zit hier ook in dubio.

Ik zoek eigenlijk wel een lichte tablet/laptop met Windows en 4GB werkgeheugen.
De Chinezen bieden dat in (theoretisch) mooie varianten met dual-boot e.d. maar dat moet zich nog een beetje settelen voordat dat interessant wordt.
De Cherry Trail's zijn op zich wel interessant hoewel ze qua CPU nauwelijks een verbetering zijn t.o.v. de Bay Trails behalve het GPU-deel maar die worden heet.
Daarnaast is accuduur vrij beroerd wat ik over het algemeen wel een probleem vindt bij die China tablets.

Maar goed; zij bieden dan wel weer leuke configuraties (dual boot).
Core-M is interessanter maar (stuk) duurder en ik ben daar nog geen dual boot van tegengekomen.

Wat in Europa wordt aangeboden is het allemaal net niet. Allemaal nog 2GB geheugen, vaak slecht scherm en sowieso nooit dual boot. Maar daar is accuduur vaak wel weer beter wat IMHO toch wel erg belangrijk is bij zo'n apparaat.

Een Surface vind ik ook niet interessant; ik doe niets met Windows apps dus ik zie geen nut voor een Windows tablet.
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:56:31 #167
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_157201383
Ja, precies. En Windows is gewoon langzaam, tenzij je ervoor plata uittrekt. Maar Android zelf voelt op een tablet dan weer een beetje aan als een oversized smartphone... en een smartphone heb ik al, dus waarom zou ik. Maar Remix die brengt een soort Windows/Linux desktop ervaring/interface met betere multitasking, windowing etc naar Android en maakt het Windows-achtig productief eigenlijk. Maar met de vloeiendheid en touchscreengerichtheid van Android en de multimedia/leisure support.

Maar hun eigen tablet runt niet eens de laatste OS en is vrij pittig geprijsd en ik heb het liefst een magnetic attached dichtklapcoverkeyboard. Wel fijn met touchpad! Liever ook iets met een getempered maatje. 8.9/9.4/10.1". Maar ik weet dat ik het dan push. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_157201558
Mij lijkt een dual boot tablet van zo'n ~10" met keyboard interessant.

Windows met keyboard voor productief zijn en losklappen en overgaan op Android voor de apps e.d.
Maar de juiste tablet heb ik nog niet gevonden helaas.

En inderdaad; een Android tablet is ook maar gewoon je telefoon alleen groter; waarom zou ik dan de tablet pakken als ik de telefoon al altijd op zak heb...
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 17:13:05 #169
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_157206935
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 12:06 schreef Iemand91 het volgende:
Mij lijkt een dual boot tablet van zo'n ~10" met keyboard interessant.

Windows met keyboard voor productief zijn en losklappen en overgaan op Android voor de apps e.d.
Maar de juiste tablet heb ik nog niet gevonden helaas.

En inderdaad; een Android tablet is ook maar gewoon je telefoon alleen groter; waarom zou ik dan de tablet pakken als ik de telefoon al altijd op zak heb...
10 inch toch fijn voor internetten. :? ^O^
De Nexus 10 heeft ook nog ingebouwde handverwarming. _O_
Waarschijnlijk een ontwerpfout, maar je kan je hand ook mee verbranden. _O-
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_157209690
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 00:30 schreef shiznuts het volgende:
Ja, ik begrijp 'em ook niet. :P

Hier trouwens een Surface 3 Pro v/d zaak. Mja, zo geweldig is dat nu ook weer niet. Die Surface Book ziet er wel :9~ uit.
Denk dat de volgende tablet hier maar een Remix moet worden. :Y
Waarom niet?
pi_157211761
quote:
9s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 17:13 schreef PandaDrop het volgende:
10 inch toch fijn voor internetten. :? ^O^
De Nexus 10 heeft ook nog ingebouwde handverwarming. _O_
Waarschijnlijk een ontwerpfout, maar je kan je hand ook mee verbranden. _O-
Ik heb 2 manieren van internetten; even snel kijken op m'n telefoon en uitvoerig met 10-20+ tabs open en willen typen.

Dus nee, in mijn geval heb ik niet veel aan een tablet van 10". ;)
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 11:48:01 #172
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_157220300
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 19:53 schreef SixSixOne het volgende:

[..]

Waarom niet?
Ik ben ook benieuwd, want ga een surface pro 3 of 4 krijgen binnenkort. :)

OT: Ik ben nog steeds tevreden met m'n dual boot Teclast Air met BT keyboard. Windows 10 draait prima.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 21:11 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ik heb 2 manieren van internetten; even snel kijken op m'n telefoon en uitvoerig met 10-20+ tabs open en willen typen.

Dus nee, in mijn geval heb ik niet veel aan een tablet van 10". ;)
Ik moet toegeven dat ik m'n 9,7" tablet veel en veel minder gebruik dan mijn telefoon of laptopje. Dus die stelling is ook wel op mij van toepassing. Ik heb hem meer voor fun, soms een filmpje kijken in bed en om mee te experimenteren; niet echt in gebruik.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 12:45:10 #173
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_157220997
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 11:48 schreef Dromer het volgende:

[..]

Ik ben ook benieuwd, want ga een surface pro 3 of 4 krijgen binnenkort. :)

OT: Ik ben nog steeds tevreden met m'n dual boot Teclast Air met BT keyboard. Windows 10 draait prima.

[..]

Ik moet toegeven dat ik m'n 9,7" tablet veel en veel minder gebruik dan mijn telefoon of laptopje. Dus die stelling is ook wel op mij van toepassing. Ik heb hem meer voor fun, soms een filmpje kijken in bed en om mee te experimenteren; niet echt in gebruik.
Ik heb geen laptop... :'(
Wel een desktop.
Nexus 10 32 GB heb ik gekregen... vraag me niet hoe, het was in ieder geval geen verjaardag.
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  zondag 27 december 2015 @ 13:28:17 #174
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_158565918
Ik heb na zo'n 2 jaar mijn Pipo M9 Pro weer eens aangezet (oplader had ik laten liggen in Hong Kong), maar nu zijn er dus een paar probleempjes, waarvan waarschijnlijk de primaire oorzaak is dat ik de tablet niet kan updaten naar de nieuwste versie (check for update doet niets), en daardoor kan ik ook andere apps niet updaten.

Kan er wel gewoon mee surfen, maar goed, dat is een beetje karig... :P

Wat is de beste manier om deze Pipo M9 Pro up-to-date te krijgen, en is het verstandig om dat middels de officiele firmware te doen, via een SD card of kabeltjes ofzo, of meteen een compleet andere OS erop zitten met meer vrijheden/mogelijkheden, want ik heb met de officiele Pipo OS niet eens de mogelijkheid om mijn fonts aan te passen...

Wat is de leukste OS om op een Pipo te gooien...?
pi_158566719
quote:
99s.gif Op zondag 27 december 2015 13:28 schreef Yi-Long het volgende:
Ik heb na zo'n 2 jaar mijn Pipo M9 Pro weer eens aangezet (oplader had ik laten liggen in Hong Kong), maar nu zijn er dus een paar probleempjes, waarvan waarschijnlijk de primaire oorzaak is dat ik de tablet niet kan updaten naar de nieuwste versie (check for update doet niets), en daardoor kan ik ook andere apps niet updaten.

Kan er wel gewoon mee surfen, maar goed, dat is een beetje karig... :P

Wat is de beste manier om deze Pipo M9 Pro up-to-date te krijgen, en is het verstandig om dat middels de officiele firmware te doen, via een SD card of kabeltjes ofzo, of meteen een compleet andere OS erop zitten met meer vrijheden/mogelijkheden, want ik heb met de officiele Pipo OS niet eens de mogelijkheid om mijn fonts aan te passen...

Wat is de leukste OS om op een Pipo te gooien...?
Ik heb deze er een dik jaar op staan: http://freaktab.com/forum(...)-m9-pro-rileyrom-3-4
Werkt voor mij prima, maar is dus wel een custom ROM; min of meer kale Android versie zonder toeters en bellen.

Werk je echt nog altijd met het originele Pipo OS met die Windows 8-soortige look? Ik heb die al een week na aankoop verwijderd omdat ik er gek van werd :P
  zondag 27 december 2015 @ 14:36:10 #176
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_158567923
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 14:01 schreef J.B. het volgende:

[..]

Ik heb deze er een dik jaar op staan: http://freaktab.com/forum(...)-m9-pro-rileyrom-3-4
Werkt voor mij prima, maar is dus wel een custom ROM; min of meer kale Android versie zonder toeters en bellen.

Werk je echt nog altijd met het originele Pipo OS met die Windows 8-soortige look? Ik heb die al een week na aankoop verwijderd omdat ik er gek van werd :P
Nou ja, ik kocht de Pipo M9 Pro vlak voordat ik terug naar NL ging, dus had hem amper gebruikt. Moest de laatste dag zelf nog allemaal shit regelen voor mijn vriendin zoals abonnementen stopzetten (gym-membership), dingen terugbrengen (TV-kastje, modem), nog wat mooncakes ofzo halen voor haar familie in NL, een TV-PAD halen zodat ze TVB kunnen kijken hier, etc etc.... dus ik was door heel Hong kong nog aan het reizen en rennen, en zij moest de laatste shit inpakken thuis en alles netjes achterlaten.

Long story short: Het was haar niet helemaal gelukt om alles in te pakken, dus er is daar nogal wat blijven liggen, helaas. Nu die oplader terug via een neef die daar even heen is geweest, en hem mee heeft genomen, dus dit is eigenlijk voor het eerst dat ik de Pipo weer aanzet... :P

Geen idee hoe ik over de huidige OS denk, maar ik merk wel dat ik minder vrijheden heb om het ana te passen dan bijvoorbeeld mijn CyanogenOS op mijn OPO, dus vandaar dat ik benieuwd was naar wat een goed alternatief is. :)

RileyRom is een vrij kale Android volgens jou? Betekent dat dus ook vrij weinig vrijheden om hem te tweaken en vorm te geven naar je eigen smaak?
pi_158572596
Hoe doet jouw accu het nu?

Die van mij is waardeloos en altijd al zo geweest. Ik kan 'm 's nachts 100% opladen, overdag een paar keer gebruiken (of laten liggen) en dan nog is dat ding 's avonds helemaal leeg...

Ik heb die genoemde Custom-ROM ook en dat met kale Android betekend dat er geen overbodige rommel/software/apps op staan. Het nadert een beetje wat je op de Nexus apparaten hebt.

Wil je echt gaan aanpassen dan kun je er bijvoorbeeld iets als Nova Launcher installeren.
pi_158573081
Bij mij is de accuduur gewoon goed te noemen, nooit problemen mee ondervonden. Houdt het dagenlang vol op standby. Wat wel dramatisch was is naar mijn mening de standaard ROM én de verbinding met wifi, maar die laatste heb ik met behulp van een YouTube-handleiding hardwarematig weten te fixen en sindsdien werkt het uitstekend. Het is natuurlijk geen iPad of zo, maar de prijs in ogenschouw nemende ben ik echt dik tevreden.
pi_158575309
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 17:10 schreef J.B. het volgende:
Houdt het dagenlang vol op standby.
In mijn geval kan ik 'm dus 's nachts opladen, overdag nooit uit standby halen en toch is die 's avonds leeg.
  maandag 28 december 2015 @ 14:59:01 #180
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_158601543
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 16:53 schreef Iemand91 het volgende:
Hoe doet jouw accu het nu?

Die van mij is waardeloos en altijd al zo geweest. Ik kan 'm 's nachts 100% opladen, overdag een paar keer gebruiken (of laten liggen) en dan nog is dat ding 's avonds helemaal leeg...

Ik heb die genoemde Custom-ROM ook en dat met kale Android betekend dat er geen overbodige rommel/software/apps op staan. Het nadert een beetje wat je op de Nexus apparaten hebt.

Wil je echt gaan aanpassen dan kun je er bijvoorbeeld iets als Nova Launcher installeren.
Gistermiddag opgeladen tot 100, en daarna in standby gehouden. Vannacht rond 3-4 uur even uit Stand-by gehaald en stond toen op 95, dus ik denk wel OK...

Ik kon Safari-browser trouwens nu installeren, maar hij checked nog steeds niet voor de Rom-update.

Ik denk dat ik deze dagen, als ik even tijd heb, probeer om die Riley-Rom die J.B. adviseerde, te installeren.

Daarna eens kijken wat leuk spul is om er allemaal op te gooien, en waarschijnlijk ook een mini-HDMI-to-HDMI kabeltje kopen, zodat ik hem hopelijk op de TV kan aansluiten als mediaplayer, zodat ik daar geen apart kastje meer voor hoef te kopen.
pi_158628733
Gisteravond viel opeens wifi signaal weg van m'n Shield tablet.. niets hielp en andere apparaten in huis nog gewoon goed signaal. Paar keer herstarten, hielp niet, opnieuw aanmelden, hielp niet. Dacht ik vanochtend een herstel te doen naar fabrieksinstellingen.. Dood.. Voor de 2e keer. Had in Okotber al een nieuwe gekregen omdat de 1e ook gecrashed en overleden was.

Gelukkig wel gekocht bij een winkel met goede service (Paradigit), ik verwacht dus wel goede afwikkeling..

Maar geen Shield tablet meer als het aan mij ligt.. :N
pi_161017872
Vandaag is de Aliexpress sale, heeft nog iemand tips voor Chinese Android tablets? M'n Pipo M9 Pro is inmiddels, na 2,5 jaar, wel aan vervanging toe.

Ik zit te denken over de Xiaomi MiPad 2 64GB, maar ik vind hem wat aan de kleine kant. Ik heb ook een Pipo W6 Windows tablet gehad, maar die heb ik uiteindelijk verkocht omdat ik hem nooit gebruikte. Ik wil dus weer een Android; tips zijn welkom :)
  vrijdag 20 mei 2016 @ 02:32:41 #183
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_162342861
Remix OS support voor verschillende tablets: http://www.jide.com/remixos/devices .
Ik vind Remix OS een mooie hybrid. Het combineert de touchvriendelijkheid en multimedia-gerichtheid met de productiviteit van Windows. Zonder de laggy/sloppy feel van het Window systeem of het verkwanselen van geheugen met een dualboot set-up. 't Heeft een soort van MacOS vibe, maar dan down to earth. I like. Wil ik best eens proberen. Maar ik wil er een dock keyboard bij die scharniert. En eerder een 8~10.1" scherm, geen 11.6+. Hun eigen tablet is een beetje mweh en achterhaald.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_162343430
quote:
3s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 02:32 schreef shiznuts het volgende:
Remix OS support voor verschillende tablets: http://www.jide.com/remixos/devices .
Ik vind Remix OS een mooie hybrid. Het combineert de touchvriendelijkheid en multimedia-gerichtheid met de productiviteit van Windows. Zonder de laggy/sloppy feel van het Window systeem of het verkwanselen van geheugen met een dualboot set-up. 't Heeft een soort van MacOS vibe, maar dan down to earth. I like. Wil ik best eens proberen. Maar ik wil er een dock keyboard bij die scharniert. En eerder een 8~10.1" scherm, geen 11.6+. Hun eigen tablet is een beetje mweh en achterhaald.
Remix kom je inmiddels ook wel op mediaboxen tegen, volgens mij had Robert hem op de tronsmart ara x5 / een andere gegooid en werkte het best aardig.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  vrijdag 20 mei 2016 @ 10:05:14 #185
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_162345481
Ik heb de Remix Mini (microPC/mediabox) van ze (Kickstarter). Ik vind het top! ^O^
Heb het alleen nog niet op een tablet. Wilde het op de Chuwi Hi10, but no can do (krijg de stick niet opgestart, ook niet als ik met boot opties of wat dan ook in het BIOS in de weer ga... bij laptop slaat 'ie wel aan; anderen meldden dat het ze wel gelukt is, maar de helft doet het niet (scherm, wireless, etc)).
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_162585707
M'n Yuandao N90 DC II heeft het na vele jaren dienst begeven.
Als vervanging ben ik voor de Xiami Mipad 2 gegaan:

http://www.aliexpress.com(...)6GB/32549698893.html

Had ondertussen ook al een Pipo W4S Dual (Android/Win8), maar uit ervaring blijkt dat de Windows nooit gebruikt wordt...
  zondag 29 mei 2016 @ 11:05:37 #187
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_162585745
Die heb ik ook al een tijdje op het oog. Laat weten hoe die bevalt aub!
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  zondag 29 mei 2016 @ 11:36:59 #188
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_162586431
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 11:03 schreef bartvangils het volgende:
M'n Yuandao N90 DC II heeft het na vele jaren dienst begeven.
Als vervanging ben ik voor de Xiami Mipad 2 gegaan:
[ afbeelding ]
http://www.aliexpress.com(...)6GB/32549698893.html

Had ondertussen ook al een Pipo W4S Dual (Android/Win8), maar uit ervaring blijkt dat de Windows nooit gebruikt wordt...
Ik heb zelf een Chuwi Hi8

Ook zo'n dualboot geval. Ik zit juist alleen maar in Windows. Niet in de apps. Maar in de browser. De bureaublad versie, niet die touch optimized variant.
Browsers op windows werken gewoon fijner dan wat android doet.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_162587874
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 10:05 schreef shiznuts het volgende:
Ik heb de Remix Mini (microPC/mediabox) van ze (Kickstarter). Ik vind het top! ^O^
Heb het alleen nog niet op een tablet. Wilde het op de Chuwi Hi10, but no can do (krijg de stick niet opgestart, ook niet als ik met boot opties of wat dan ook in het BIOS in de weer ga... bij laptop slaat 'ie wel aan; anderen meldden dat het ze wel gelukt is, maar de helft doet het niet (scherm, wireless, etc)).
de hi10 is dan ook qua boot en alles een rommel. Zoveel klachten erover dat de boot image niet goed is en je zwarte dos schermen krijgt met EFI meldingen.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zondag 29 mei 2016 @ 14:26:23 #190
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_162590958
True dat. Al had ik dat ook met de Surface 3 Pro. :')
Ff wachten op een leuke 10.1" scharniertablet die Remix OS-compatible is. :D
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_163096993
M'n Xiami Mipad 2 (besteld bij http://www.aliexpress.com(...)6GB/32549698893.html) is vandaag toegekomen.
Spijtig genoeg wel 28.42¤ aan bPost moeten dokken :(

Tablet zelf is toppie ^O^

Foto's:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeer goede bouwkwaliteit.
Voelt zeer vlot in gebruik.
Het laden van de batterij gaat ook supervlug.

Een aanrader!
  vrijdag 22 juli 2016 @ 23:43:38 #192
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_163944317
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_163947372
quote:
Vet! Ben er enorm benieuwd naar, hopelijk wordt het geen grote deceptie..
pi_164032571
sorry dat ik kom binnenvallen, maar ik heb een klein vraagje.
Ik ben op zoek naar een nieuwe tablet, minimaal 8 inch, circa 2gb RAM en min 16GBROM.
IPS scherm uiteraard en een beetje hoge intensiteit.

Nou heb ik al een tijdje niet meer opgelet en ben een beetje gestopt bij de RK3066, maar hoe liggen de verhoudingen nu een beetje sinds Intel zich ermee bemoeid met de Atommetjes??
Vraag me dus een beetje af wat het beste is om te kopen een ATom met dual boot, of een RK of MTK SOC.
Prijs circa 100-125 euro.
Games (minecraft), Browsing, youtube, en evt wat films/series.

bij voorbaat dank,
groeten Bert
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 13:28:13 #195
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_164243331
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_164248781
Godver, ik zie door de bomen het bos niet meer. Ben tevreden geweest met m'n U30GT2, maar het scherm is overleden nadat m'n oudste erop is gaan zitten.
Het ding werd hoofdzakelijk gebruikt om comics op te lezen. Voor de rest gebruik ik m'n telefoon of m'n surface. De Surface Pro werkt helaas niet echt ideaal om comics op te lezen (verkeerde verhoudingen en te zwaar)..

Iemand wat advies voor een nieuwe tablet (ca 10 inch, android) met een redelijk scherm (4:3)?
pi_164249635
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 18:29 schreef Rorsach het volgende:
Godver, ik zie door de bomen het bos niet meer. Ben tevreden geweest met m'n U30GT2, maar het scherm is overleden nadat m'n oudste erop is gaan zitten.
Het ding werd hoofdzakelijk gebruikt om comics op te lezen. Voor de rest gebruik ik m'n telefoon of m'n surface. De Surface Pro werkt helaas niet echt ideaal om comics op te lezen (verkeerde verhoudingen en te zwaar)..

Iemand wat advies voor een nieuwe tablet (ca 10 inch, android) met een redelijk scherm (4:3)?
Ik heb de teclast air III werkt perfect, goede accuduur en top scherm retina.
Kost maar 140 ofzo
Cuore Sportivo
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 01:40:03 #198
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_164352321
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_164352622
quote:
Hi10 was echt een crack ding, ik heb geen vertrouwen meer in de kwaliteit van Chuwi.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 01:59:04 #200
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_164352654
Ik heb de Hi10. Die kwam tenminste wel met een chille keybo (en FullUSB). Die van de Vi10 Plus ziet er echt megaruk uit.
Who the hell came up with that. We gaan weer terug in tijd??!
Verder ziet het er wel aardig uit. Ik vond Windows op de Hi10 geen succes. Niet intuïtief en traag. De hoop is nu dat RemixOS de productiviteit van Windows verenigd met de multimedia-insteek van Android. De devices listed as on http://www.jide.com/remixos/devices zijn echter ook niet alles.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')