abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 29 oktober 2002 @ 21:04:39 #1
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_6529941
quote:
Wie in paranormale verschijnselen gelooft, heeft overijverige hersenen die patronen vinden waar anderen er geen zien. Dr. Peter Brugger, als neuroloog verbonden aan het universiteitsziekenhuis van Zürich, heeft aangetoond dat mensen met verhoogde concentraties van de neurotransmitter dopamine in de hersenen sneller geloof hechten aan paranormale verschijnselen.

-eos Nr. 11 november 2002-

Ik zag een ufo echt
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_6530175
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 21:04 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik zag een ufo echt

November 2002, toekomst muziek??
Scheren is voor schapen!
  Moderator dinsdag 29 oktober 2002 @ 21:27:40 #3
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_6530574
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 21:13 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

November 2002, toekomst muziek??

[sub]Tja de novemer editie komt in october uit[/sub]

wat ik me nu afvraag zijn mensen die xtc gebruiken paranormaler

quote:
the dopamine released by MDMA

-http://www.erowid.org/chemicals/mdma/mdma_neurotoxicity1.shtml-

Moderator dinsdag 29 oktober 2002 @ 21:35:50 #4
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_6530844
Als het aan de dopamine concentratie ligt kan het best nog wel eens erfelijk zijn dat geloven in paranormale dingen

of juist extreem cynisch zijn als je heel weinig dopamine hebt

woensdag 30 oktober 2002 @ 00:12:23 #5
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_6534994
Of je hebt schizofrenie. Ook leuk.
Nicht ärgern, nur wundern!
pi_6535010
en wat als je niet in dingen geloofd, maar ze wéét ...omdat het je eigen ervaring is ?

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_6535070
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 00:14 schreef Mirage het volgende:
en wat als je niet in dingen geloofd, maar ze wéét ...omdat het je eigen ervaring is ?

wat is het verschil?
pi_6535120
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 00:17 schreef Malach het volgende:

[..]

wat is het verschil?

het gaat hier hier geloven... lees de 1e post nog eens door...

" sneller in dingen geloven "

Een verhaal van iemand uit een tijdschift geloven of zelf iets meemaken is een wereld van verschil...

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_6535647
zit dopamine ook in wiet? zoniet dan moet me lichaam dat zelf aanmaken, maar mijn hersens draaien dan ook op volle toeren en ik zie ook overal verbanden waar iemand anders denkt: waar heeft ie het over...
dus
pi_6535853
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 21:35 schreef Bosbeetle het volgende:
of juist extreem cynisch zijn als je heel weinig dopamine hebt
Onmogelijk maar waar:
* ndr heeft een negatief dopamine gehalte
I always think twice before I say something stupid
pi_6535897
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 00:20 schreef Mirage het volgende:

[..]

het gaat hier hier geloven... lees de 1e post nog eens door...

" sneller in dingen geloven "

Een verhaal van iemand uit een tijdschift geloven of zelf iets meemaken is een wereld van verschil...

wat ik bedoel is dat er misschien wel geen verschil zit in 'iets zeker weten' en 'in iets geloven'. Dit omdat je nooit met zekerheid kunt zeggen dat je eigen waarneming betrouwbaar is.
  Moderator woensdag 30 oktober 2002 @ 11:06:26 #12
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_6538993
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 01:24 schreef Malach het volgende:

[..]

wat ik bedoel is dat er misschien wel geen verschil zit in 'iets zeker weten' en 'in iets geloven'. Dit omdat je nooit met zekerheid kunt zeggen dat je eigen waarneming betrouwbaar is.

idd je gelooft dat het je echt gebeurt is

De test die die man heeft gedaan staat ook in het blad. hij heeft verschillnde personen bestaande en nietbestaande woorden snel laten zien. mensen die zichzelf gelovers noemen, dachten dat nietbestaande woorden ook echte woorden waren. Mensen die zichzelf cinisch noemden zagen minder bestaande woorden. Maar nadat de proefpersonen L-dopa toegedient kregen zagen de cynische meer bestaande woorden, en bleven de gelovers ongeveer evenveel 'zien'.

er is dus blijkbaar een bovengrens van dopamine gehalte

[Dit bericht is gewijzigd door Bosbeetle op 30-10-2002 11:08]

Admin woensdag 30 oktober 2002 @ 11:07:19 #13
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_6539013
Schopje naar het juiste forum.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Moderator woensdag 30 oktober 2002 @ 11:11:07 #14
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_6539047
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 11:07 schreef yvonne het volgende:
Schopje naar het juiste forum.
ik vind het meer met wetenschap te maken te hebben dan met paranormale onzin
  woensdag 30 oktober 2002 @ 11:53:56 #15
30818 ParAlien
The Truth Hurts
pi_6539343
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 11:11 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

ik vind het meer met wetenschap te maken te hebben dan met paranormale onzin

Als je het paranormale 'onzin' vindt.. waarom heb je het er dan over?
Het Nieuws voor vandaag: [b]http://www.nso.lt/chemtrails/faq.htm[/b]
pi_6539368
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 11:53 schreef ParAlien het volgende:

[..]

Als je het paranormale 'onzin' vindt.. waarom heb je het er dan over?

omdat het wetenschap is
  Moderator woensdag 30 oktober 2002 @ 11:59:37 #17
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_6539373
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 11:58 schreef Malach het volgende:

[..]

omdat het wetenschap is

woensdag 30 oktober 2002 @ 13:52:17 #18
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_6540632
psychedelische stof in het menselijk lichaam de sleutel is tot paranormale begaafdheid

Recent onderzoek lijkt erop te wijzen dat een natuurlijke psychedelische stof in het menselijk lichaam de sleutel is tot paranormale begaafdheid.

Trevor MacInnes zat rustig in zijn appartement in New York toen hij merkte dat hij naar een andere dimensie werd getransporteerd. "Ik liep naar iets dat leek op het landingsplatform van een ruimteschip. Ik voelde minstens twee entiteiten, aan iedere kant één, die me naar het platform toe leidden. Plotseling werd ik me bewust van nog veel meer wezens binnen in het ruimtestation. Ze liepen op twee benen en waren ongeveer even groot als mensen."

"Eerst dacht ik dat het robots waren- androïde schepsels- omdat ze leken op een kruising van poppen voor botsproeven en de troepen van het Empire uit Star Wars. Maar het waren levende wezens, geen robots. Ze deden een of ander technisch routine-klusje en letten niet op mij."

"Ook voelde ik de aanwezigheid om me heen van iets ongelooflijk krachtigs. Het was niet angstaanjagend, maar het stelde me ook niet gerust. Het was er gewoon. En toen begon een hele troep kleine, kabouterachtige wezentjes te spelen met voorwerpen die leken op een combinatie van kristallen en machines."

Een andere werkelijkheid.

Men zou Trevors verhaal makkelijk als een klassiek geval van ontvoering door ufo's kunnen zien. Maar, zoals de vrienden die tijdens zijn "trip" bij hem zaten, kunnen bevestigen, had Trevor helemaal geen fysieke ontmoeting met een buitenaards ruimteschip. Hij had net een "piek-ervaring" gehad, of een verregaande vorm van bewustzijnsverandering, veroorzaakt door het krachtige tryptamine-hallucinogeen NN-Dimethyl-tryptamine (DMT).

Trevors ervaring staat niet op zichzelf. Duizenden gebruikers van psychedelische drugs hebben met DMT geëxperimenteerd, en er zijn veel verhalen over "ontmoetingen" met een heel scala aan mystieke of merkwaardige wezens, waaronder buitenaardsen, geesten, engelen, goden, en zelfs de Bron van de Schepping. Sommigen hebben bijna-dood-ervaringen beschreven waarbij de aanvankelijke angst voor de dood langzamerhand plaats maakt voor een verregaand gevoel van spirituele verlichting. Voor veel mensen hebben zulke ervaringen dan ook blijvende gevolgen, waardoor soms hun hele leven is veranderd. Er is geen twijfel aan dat DMT een krachtige psychedelische drug is, maar wat nog opmerkelijker is, is dat hij van nature in het menselijk lichaam voorkomt.

Psychedelische planten.

Recent onderzoek lijkt erop te wijzen dat een klein onderdeel van de hersens, de pijnappelklier, verantwoordelijk is voor een ingewikkelde chemische kettingreactie die leidt tot de aanmaak van tryptamine-hallucinogenen. Deze stoffen houden verband met ongewone bewustzijnstoestanden en men denkt dat ze de beelden veroorzaken waar onze dromen door zijn gevormd.

DMT is ook één van de chemische basiscomponenten van de plantaardige hallucinogenen die door stammen in Noord- en Zuid-Amerika worden gebruikt, zoals ayahuasca en paddestoelen met psilocybine.

Ayahuasca is de belangrijkste drug van de Amazone-Indianen, en wordt in aftreksels en snuifpoeder gebruikt, op basis van de klimplant Banisteriopsis caapi. Hij heeft ook een heleboel andere namen, zoals caapi en yagé (of yajé). Banisteriopsis bevat zelf geen DMT, en de visioenen die deze plant op zichzelf te weeg brengt, zijn meestal dofblauw of grijs. Er moeten bepaalde planten die DMT bevatten aan worden toegevoegd.

Dan worden er fellere kleuren gezien en is het hallucinogene effect veel sterker. Aan een brouwsel van ayahuasca kunnen meerdere planten zijn toegevoegd, en het is door ontelbare generaties Indianen gebruikt voor inwijdingsplechtigheden en om spirituele kennis te verkrijgen. De drug wordt ook gebruikt bij waarzeggen en voorspellen, waartoe ook het reizen in de geest naar afgelegen gebieden behoort, om te zien hoe de gebeurtenissen zich daar ontvouwen. Dit gebeurt in de vorm van een vogel of dier. Veel mensen die ayahuasca hebben gebruikt, waaronder de antropoloog Kenneth Kensinger, hebben deze helderziende gaven ook ervaren.

Tijdens een ayahuasca-sessie met de Cashinahua, een afgelegen stam in Peru, die de hele nacht duurde, vertelden zes van de negen Indianen die meededen, dat zij de dood van zijn chai "de vader van zijn moeder", hadden gezien. Dit visioen vond plaats twee dagen voordat de antropoloog via zijn radiozender bericht kreeg van de dood van de oude man.

Behalve ayahuasca gebruikten de Indianen in veel streken van Amerika ook "heilige" of "magische" paddestoelen als rituele hallucinogenen. Dit gebruik, dat misschien wel teruggaat tot 1.000 v. Chr., werd voor het eerst beschreven door de Spaanse priester Bernardo Sahagún, in de tweede helft van de 16e eeuw. Volgens hem noemden de Azteken de heilige paddestoelen teonanacatl, "vlees van de goden".

Magische paddestoelen.

In de jaren "30 vonden etnobotanisten aanwijzingen dat er onder de Mexicaanse Indianen nog paddestoelen-rituelen bestonden. Dit werd in 1953 bevestigd door Gordon Wasson, een gepensioneerd bankier en amateur-mycoloog (paddestoelenkenner).

Wasson en de fotograaf Allan Richardson zijn, voor zover bekend, de eerste niet-Indianen die mee hebben gedaan aan een paddestoelen-ritueel. Nadat hij een paar stukjes van een hallucinogene paddestoel had gegeten voelde Wasson hoe hij uit zijn lichaam zweefde, terwijl Richardson visioenen had van een kamer in Mexico-stad die hij fysiek pas twee weken later zou betreden. Het was opvallend dat zijn voorspellende visioen zeer gedetailleerd was en klopte, tot aan een schilderij dat hij aan de muur "had gezien".

Hoewel de paddestoelen een vorm van DMT bevatten, werken ze slechts langzaam en zijn de gevolgen langduriger, terwijl pure DMT een hallucinogeen is met een dramatisch snelle werking. Bij DMT vindt de overgang naar een trance binnen enkele seconden plaats. Hoewel de effecten al na vijftien minuten zijn verdwenen veroorzaakt het de vreemdste en krachtigste vorm van bewijstzijns-verandering van alle drugs.

Een niet-fysieke realiteit.

Het is al intrigerend genoeg dat DMT van nature wordt geproduceerd in de hersenen van mensen en andere zoogdieren, en dat het de neiging heeft buitenzintuiglijke waarneming en uittredingen te bevorderen. Maar wat het nog fascinerender maakt is het gevoel dat gebruikers krijgen, dat zij buitenaardse intelligenties ontmoeten.

Een psychedelica-expert, Terence McKenna zegt in zijn boek The Archaic Revival dat "je in een DMT- trance entiteiten ontmoet". Hij noemt deze wezens "tryptamine-mannetjes", die volgens hem "afspiegelingen zijn van een daarvóór verborgen en plotseling autonoom gedeelte van onze eigen psyche". Na zijn eerste DMT-ervaring was McKenna geschokt door het gevoel dat er "in het hier en nu, één quanta verder, een heel universum met actieve intelligentie voortdendert, dat het menselijke voorbij, hyperdimensionaal en volkomen buitenaards is".

Het gevoel contact te hebben met buitenaardse entiteiten is niet zo maar een subjectieve ervaring van een of twee experimenterende tijdgenoten. In het verleden aten Haïtianen zaden van Piptadenia Peregrina om met hun goden te communiceren. Vandaag de dag heeft de DMT-onderzoeker Peter Meyer geopperd dat "het fenomeen van ogenschijnlijk buitenaards contact zo indrukwekkend is [tijdens een DMT-sessie] dat de zaak grondig moet worden onderzocht".

Nieuw onderzoek.

Onderzoek naar hallucinogenen is twee decennia lang gedwarsboomd door wettelijke en politieke beperkingen op het gebruik van alle psychedelica. Maar in de jaren "90 is er een doorbraak gekomen, nu de Amerikaans regering toestemming heeft gegeven om voor een aantal hallucinogenen onderzoeksprogramma's op te zetten. Eén hiervan betreft een driejarig onderzoek naar de effecten van DMT, dat wordt verricht door de psychiater dr. Rick Strassman van de Universiteit van Nieuw-Mexico. Hij wil er uiteindelijk achter komen waarom het menselijk lichaam DMT produceert. "Veel proefpersonen meenden dat er tijdens de hallucinatoire episode een andere intelligentie aanwezig was", zei Strassman toen hij resultaten van zijn onderzoeksprogramma bekeek.

Er zijn veel verklaringen voor deze tryptamine-entiteiten gegeven. Fascinerend is de gedachte dat zij misschien interdimensionale wezens (of intelligenties) zijn, tijdreizigers of lichaamloze geesten die alleen met mensen kunnen communiceren via een bewustzijnsfrequentie die tryptamine-drugs bereikbaar maken. Is dit de reden waarom het lichaam zulke stoffen van nature produceert?

Mystieke visioenen.

Dr. Strassman heeft een andere benadering. Hij ziet parallellen met de visioenen van goddelijke wezens die voorkomen in de ervaring van "verlichting" in veel religieuze en mystieke tradities. Hij gelooft dat er belangrijke implicaties zijn voor ons begrip van bewustzijn en niet-materiële werelden. Strassman vermoedt ook dat een combinatie van psychedelische en religieuze praktijken ons leven op ieder niveau kan verrijken.

Strassmans ideeën worden gestaafd door de bevindingen van dr. Charles Grob van de Universiteit van Californië in Los Angeles. Begin jaren "90 bestudeerde hij op verzoek van de Braziliaanse regering de gewoonten van de Union de Vegetal en van de Stanto Daime, twee op het christendom gebaseerde kerkgenootschappen in stedelijk Brazilië. De leden krijgen wat ayahuasca toegediend als onderdeel van het wekelijkse sacrament, en de drug veroorzaakt visioenen van de goden waar ze in geloven: de "Goden van het Woud". Dr. Grob ontdekte dat de drug geen sporen van vergiftiging achterlaat of de hersenen aantast, en dat langdurig gebruik mensen beter leek te doen functioneren. Het resultaat van het onderzoek was dat Brazilië het rituele gebruik van ayahuasca in 1992 legaliseerde.

De aard van de werkelijkheid.

Met al dit nieuwe onderzoek naar DMT en andere drugs die bewustzijnsverandering veroorzaken, kunnen we misschien het geheim oplossen van hemelse wezens, paranormale ervaringen en veel andere mysteries van de geest.

pi_6540987
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 13:52 schreef Nyrem het volgende:
Recent onderzoek lijkt erop te wijzen dat een natuurlijke psychedelische stof in het menselijk lichaam de sleutel is tot paranormale begaafdheid.
bron?
quote:
Hij noemt deze wezens "tryptamine-mannetjes"
misschien dat trip-mannetjes een betere beschrijving is

[Dit bericht is gewijzigd door pirke op 30-10-2002 14:35]

dus
  woensdag 30 oktober 2002 @ 15:28:39 #20
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_6541479
[quote]Op woensdag 30 oktober 2002 14:28 schreef pirke het volgende:

[..]

bron?
[..]

Bron

Zelf opgezocht. Bovenstaande vertaling is niet door mij gedaan. Maar bron is wel van mij afkomstig

woensdag 30 oktober 2002 @ 15:28:51 #21
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_6541480
-edit dubbel-

[Dit bericht is gewijzigd door Nyrem op 30-10-2002 16:03]

woensdag 30 oktober 2002 @ 15:31:54 #22
30818 ParAlien
The Truth Hurts
pi_6541508
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 11:58 schreef Malach het volgende:

[..]

omdat het wetenschap is

Nee, het paranormale is geen wetenschap, ezel.
Het paranormale wordt juist niet serieus genomen door de wetenschap dus kan het ook niet wetenschap zijn.
Het Nieuws voor vandaag: [b]http://www.nso.lt/chemtrails/faq.htm[/b]
  woensdag 30 oktober 2002 @ 15:55:29 #23
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_6541815
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 15:31 schreef ParAlien het volgende:

[..]

Het paranormale wordt juist niet serieus genomen door de wetenschap dus kan het ook niet wetenschap zijn.

................kritisch.............. daarom is er internet:

EL DORADO: http://www.soulinvitation.com/indexdw.html

(Voor alle para-skeptici)

(dat ik dit zomaar gratis bekend maak)

Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
pi_6541856
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 15:31 schreef ParAlien het volgende:

[..]

ah..beginnen we weer te schelden. probeer je emoties in de hand te houden.

waar ik op doelde is dat de topicstarter begon met iets wetenschappelijk. Het onderzoek wat gedaan is stelt dat mensen met meer dopamine sneller in paranormale zaken geloven. Het gaat dus over de relatie tussen dopamine niveau en het geloven in iets. behoorlijk wetenschappelijk onderzoek zo te zien hoor

Moderator woensdag 30 oktober 2002 @ 20:56:37 #25
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_6545582
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 16:00 schreef Malach het volgende:

[..]

ah..beginnen we weer te schelden. probeer je emoties in de hand te houden.

waar ik op doelde is dat de topicstarter begon met iets wetenschappelijk. Het onderzoek wat gedaan is stelt dat mensen met meer dopamine sneller in paranormale zaken geloven. Het gaat dus over de relatie tussen dopamine niveau en het geloven in iets. behoorlijk wetenschappelijk onderzoek zo te zien hoor

idd dit topic gaat niet in op paranormale "onzin" in het algemeen, maar meer over dat onderzoek dat er gedaan is die een link legt tussen "gelovers" en dopamine concentratie

dat jullie in tru posten daar kunnen jullie ook niets aan doen een beetje hoog dopamine gehalte gewoon

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')