abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146015450
Goedenavond,

Dus ik weet dat je, om een trend te kunnen herkennen, lijnen moet trekken langs de toppen en bodems van een grafiek (het maakt overigens niet uit wat voor soort toch? Candlesticks, lijnen, stafen?). Deze lijnen horen dan parallel aan elkaar te lopen en hoe meer raakpunten deze lijnen hebben hoe sterker de trend is. Als ik verkeerd zit, verbeter me.. :P

Nu komt het punt; welke time period moet ik gebruiken om dit toe te passen? Als ik een uur doe, prima, maar die ziet er heel anders uit als dat ik een periode van een dag neem.. Elke grafiek ziet er dan weer anders uit. Op basis van welke tijd moet ik nu de trend kunnen herkennen? Of wed ik nu echt heel erg op het verkeerde paard.. ? :P

Ik hoop dat iemand me kan helpen.
pi_146015610
Deze methode werkt niet, als het zo makkelijk was zou iedereen winst maken.
pindazakje
  maandag 27 oktober 2014 @ 22:29:24 #3
430066 Robuust-koekje
altijd al robuust geweest.
pi_146015674
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 22:28 schreef Hyaenidae het volgende:
robuuster dan de gemiddelde Nederlander, maar toch zachter dan een beschuitje.
  maandag 27 oktober 2014 @ 22:30:22 #4
430066 Robuust-koekje
altijd al robuust geweest.
pi_146015734
Er is geen makkelijke mogogelijkheid, als je aandelen ing vannochtend op 1160 had verkocht en weer had ingekocht in de middag op 1100 is het puur geluk, er is geen trend in te herkennen.
robuuster dan de gemiddelde Nederlander, maar toch zachter dan een beschuitje.
pi_146015834
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 22:28 schreef Hyaenidae het volgende:
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 22:30 schreef Robuust-koekje het volgende:
Er is geen makkelijke mogogelijkheid, als je aandelen ing vannochtend op 1160 had verkocht en weer had ingekocht in de middag op 1100 is het puur geluk, er is geen trend in te herkennen.
Tuurlijk is het niet meteen zo makkelijk. Dit is alleen maar een basis voor zo'n analyse. Later kijk ik ook wel naar verschillende indicatoren ed, maar dat is dan voor latere zorg. Hoe zou ik het dan moeten doen volgens jullie? :P Natuurlijk is het nooit helemaal te voorspellen, maar het kan wel helpen.
pi_146015937
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 22:32 schreef ikbenrond het volgende:
Hoe zou ik het dan moeten doen volgens jullie?
Weet ik ook niet, weet niemand. Beleggen blijft gokken.
pindazakje
pi_146015938
zo doet een baas dat

so long and thanks for all the fish
pi_146016117
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 22:34 schreef crashbangboom het volgende:
zo doet een baas dat

[ afbeelding ]
Net als Hamish :o AEX / Veertienjarige belegger schrijft...

quote:
14s.gif Op maandag 27 oktober 2014 22:34 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Weet ik ook niet, weet niemand. Beleggen blijft gokken.
Klopt, maar technische analyses kunnen prima helpen. Moet ik het wel onder de knie krijgen. Gelukkig ben ik jong en leer ik nog. :)
pi_146016206
Ohja, was vergeten te vermelden. Ik zit met die tijdsperiodes, omdat het allemaal snel gaat aangezien ik in FOREX handel en alleen long en short zal gaan in een korte periode. Maar dan werken de trendbewegingen, indicatoren ed toch even goed?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')