abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146003167
Beste

Ik ben Hamish, de jongste belegger van Europa en misschien wel van de wereld op dit moment. Ik ben 14 en al geïnteresseerd in de beurs vanaf 12 (toen begon het echt).

Ik heb een beurswebsite: www.fok.nl
Ik geef ook gratis tips weg. Deze kan je verkrijgen door het formulier op de startpagina of andere pagina's in te vullen of door te mailen naar

De bedoeling van deze topic is om bij te leren van iedereen.
Ik zal hier soms artikeltjes plaatsen van m'n website zonder link, reclame...

Bedankt!

Mvg
Hamish

[ Bericht 8% gewijzigd door Ole op 31-10-2014 20:22:41 ]
http://beursintroductie2014.webnode.be/
belegger
geeft gratis tips op aanvraag, mail naar hamish.maertens@hotmail.be of vul bovenstaand formulier in op bovenstaande link.
pi_146003250
Hi Hamish, wil je pizza vandaag? Bel wel even alvast.
  maandag 27 oktober 2014 @ 18:30:21 #3
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
  maandag 27 oktober 2014 @ 18:50:38 #4
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_146003994
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 18:29 schreef NightH4wk het volgende:
Hi Hamish, wil je pizza vandaag? Bel wel even alvast.
Ik denk dat hij meer zin heeft in een kapsalon. Komt er zo aan jongen! ^O^
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_146007004
hee hamish

ik ben geinterseeerd

benader mij prive op peter_22cm@ilse.nl
pi_146007289
Godver allemaal virussen door jou :(
  maandag 27 oktober 2014 @ 21:30:08 #7
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_146012453
Forget it, er zijn veel jongere beleggers.
  maandag 27 oktober 2014 @ 22:42:11 #8
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_146016293
:')_!
pi_146033764
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 19:49 schreef Jahr00n het volgende:
hee hamish

ik ben geinterseeerd

benader mij prive op peter_22cm@ilse.nl
Ik heb je gecontacteerd. Zijn het Nederlandse aandelen waarover je tips wil krijgen? Voorlopig 6% winst met de eerste tips in 2 dagen (Belgische aandelen)... Er is keuze uit Amerikaanse, Franse, Nederlandse, Belgische en Duitse aandelen. Slechts één categorie selecteren a.u.b. Anderen op dit forum mogen zich ook gerust inschrijven (GRATIS!) ^O^ :) 8-) :Y
belegger
geeft gratis tips op aanvraag, mail naar hamish.maertens@hotmail.be of vul bovenstaand formulier in op bovenstaande link.
pi_146033830
Hamish Beursgod _O_
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_146034012

[ Bericht 100% gewijzigd door Ole op 31-10-2014 20:23:02 ]
belegger
pi_146036426
Ik ben ook begonnen op mijn veertiende dus voel je niet speciaal.
pi_146036622
Doe ik helemaal niet, maar vanaf mijn 9e kende ik al alle bel-20 bedrijven vanbuiten... Maar goed, ik ben niet speciaal gewoon normaal en sober
belegger
pi_146037456
Niet zo letten op de reaguurders die op die leeftijd de hele dag zaten te gamen, blowen e.d.

Je site is een leuke intentie, maar ik wil je wel enkele tips meegeven. Probeer (cijfermatig) te onderbouwen waarom een bedrijf een goede of slechte investering is. Laat technische analyse voor wat het is of backtest deze, de meeste indicatoren hebben namelijk totaal geen of een verwaarloosbare voorspelbare waarde. Als je gezien wilt worden als een 'prof' moet je je ook wetenschappelijk opstellen, kenners prikken hier zo doorheen.

Voorbeeld: ''Het aandeel Audi is net zoals andere aandelen ondergewaardeerd door de salamicrash. Een reden waarom ik vind dat u Audi in de portefeuille moet hebben: het bedrijf groeit door te blijven investeren. De koers kan zeker nog 15% stijgen omdat ze sterker groeien dan andere autoproducenten zoals BMW en Volkswagen.

Afgaande op deze informatie kun je niet bepalen of een aandeel toekomstperspectief heeft. De uitleg is algemeen, subjectief en amper onderbouwd. Beleggen is meer dan een vinger in de lucht steken en aanvoelen welke kant de windrichting is, ook al lijkt dat niet zo. De laatste jaren kon je vrijwel alles kopen immers.

Probeer je tips meer (cijfermatig) te onderbouwen en laat technische analyse in de la. Kom bijvoorbeeld met onafhankelijke groeiprognoses van bepaalde modellen auto's, trends, ROI op vergelijkbare investeringen, waarderingen e.d. Je bent 14 en zult nog jarenlang leren, maar als je nu al begint met een goede kijk bespaar je jaren aan onzin die niet het return van een investering bepalen. Begin bijvoorbeeld met een paar boeken over value investing.

[ Bericht 3% gewijzigd door piepeloi55 op 28-10-2014 16:10:19 ]
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 16:15:43 #15
431144 Teydelyk
Bad, for the greater good
pi_146038164
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 15:41 schreef Beursintroductie2014 het volgende:
Doe ik helemaal niet, maar vanaf mijn 9e kende ik al alle bel-20 bedrijven vanbuiten... Maar goed, ik ben niet speciaal gewoon normaal en sober
En een beetje autistisch. Ik ben begonnen op mijn 16e. Maar wat voor resultaten heb jij geboekt dan?
Shake with your right hand but hold a rock in the left.
pi_146038215
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 16:15 schreef Teydelyk het volgende:
En een beetje autistisch. Ik ben begonnen op mijn 16e. Maar wat voor resultaten heb jij geboekt dan?
Kom op, het is een kind.

Wij handelden al op de lagere school in sigaretten. Eén gulden per stuk, dat was pas een ROI! O+
pi_146038391
Ik moet zeggen dat ik je initiatief goed vind hoor, maar stel je iets bescheidener op. Aankomen met wat je wel niet bent is niet iets om je bericht mee te beginnen, vooral niet als je daarna reclame gaat maken voor jouw eigen site.

Zoals ik al zij, een goed initiatief, maar je bent niet speciaal.
pi_146039015
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 16:01 schreef piepeloi55 het volgende:
Niet zo letten op de reaguurders die op die leeftijd de hele dag zaten te gamen, blowen e.d.

Je site is een leuke intentie, maar ik wil je wel enkele tips meegeven. Probeer (cijfermatig) te onderbouwen waarom een bedrijf een goede of slechte investering is. Laat technische analyse voor wat het is of backtest deze, de meeste indicatoren hebben namelijk totaal geen of een verwaarloosbare voorspelbare waarde. Als je gezien wilt worden als een 'prof' moet je je ook wetenschappelijk opstellen, kenners prikken hier zo doorheen.

Voorbeeld: ''Het aandeel Audi is net zoals andere aandelen ondergewaardeerd door de salamicrash. Een reden waarom ik vind dat u Audi in de portefeuille moet hebben: het bedrijf groeit door te blijven investeren. De koers kan zeker nog 15% stijgen omdat ze sterker groeien dan andere autoproducenten zoals BMW en Volkswagen.

Afgaande op deze informatie kun je niet bepalen of een aandeel toekomstperspectief heeft. De uitleg is algemeen, subjectief en amper onderbouwd. Beleggen is meer dan een vinger in de lucht steken en aanvoelen welke kant de windrichting is, ook al lijkt dat niet zo. De laatste jaren kon je vrijwel alles kopen immers.

Probeer je tips meer (cijfermatig) te onderbouwen en laat technische analyse in de la. Kom bijvoorbeeld met onafhankelijke groeiprognoses van bepaalde modellen auto's, trends, ROI op vergelijkbare investeringen, waarderingen e.d. Je bent 14 en zult nog jarenlang leren, maar als je nu al begint met een goede kijk bespaar je jaren aan onzin die niet het return van een investering bepalen. Begin bijvoorbeeld met een paar boeken over value investing.
Bedankt voor de tips. TA zal ik toch wel nog gebruiken, maar ik zal in de informatie dieper op in gaan.

En ik ben niet autistisch. ;( :(
belegger
pi_146039850
Ook zo'n mooie zijn de advies wijzigingen. Van 18 tm 21/09 opeenvolgens:
Aalberts
Ablynx
Ackermans
Aegon
Ageas
Agfa
Ahold
Akzo
AMG
Arcadis
Arcelor
arGen-X
Arseus
ASMI
ASML
En dan begin je met de B's...

Daarnaast absoluut geen onderbouwing.
Een voorbeeld:
"Het Waalse biotechbedrijf heeft een erg belangrijke deal gesloten met Philips. Ook het feit dat IBA nu weer schuldenvrij is, is erg koersondersteunend. Ik verwacht dat IBA die lijn kan verder trekken."
...
"Het Waalse biotechbedrijf heeft een erg belangrijke deal gesloten met Philips." - Klopt en is inderdaad belangrijk. Echter op 13 September (dag van je Buy/Sell) was dit al lang bekend en thans verwerkt in de prijs. Zie stijging tussen 8 en 11 September.
"Ook het feit dat IBA nu weer schuldenvrij is, is erg koersondersteunend." - Waarom? Schuldenvrij betekent dat je een financial leverage ratio hebt van 1. Des te hoger je ratio des te hoger je ROE, ceteris paribus, volgens een standaard Du Pont analyse. Jij stelt het omgekeerde. Waarom?
"Ik verwacht dat IBA die lijn kan verder trekken." - Waarom?
Al met al is dit een gok (die dan wel redelijk goed uitpakt)

Dus; wees wat bescheidener. Kom terug als je een paar jaar achter elkaar risk adjusted meer opbrengt dan de markt.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  woensdag 29 oktober 2014 @ 10:15:09 #20
430548 homme7
vrijheid is niet gebonden zijn
pi_146064729
quote:
99s.gif Op maandag 27 oktober 2014 18:27 schreef Beursintroductie2014 het volgende:
Beste

Ik ben Hamish, de jongste belegger van Europa en misschien wel van de wereld op dit moment. Ik ben 14 en al geïnteresseerd in de beurs vanaf 12 (toen begon h
Ik heb een
Ik geef ook gratis tips weg. Deze kan je verkrijgen door het formulier op de startpagina of andere pagina's in te vullen of door te mailen naar mezelf: hamish.maertens@hotmail.be

De bedoeling van deze topic is om bij te leren van iedereen.
Ik zal hier soms artikeltjes plaatsen van m'n website zonder link, reclame...

Bedankt!

Mvg
Hamish
het is te zien aan je spelfouten ja

[ Bericht 6% gewijzigd door Ole op 31-10-2014 20:23:33 ]
pi_146144157

[ Bericht 100% gewijzigd door Ole op 31-10-2014 20:24:20 ]
belegger
pi_146144348
Opzich is dit wel slim van TS.

1. Vandaag koopt hij voor zeg 1 euro per stuk 100 aandelen van bedrijf X
2. Morgen schrijft hij in zijn spammail dat hij verwacht dat bedrijf X het goed gaat doen. Nog geen aankoopadvies
3. Overmorgen schrijft hij dat hij van opbouwend naar kopen overschakelt
4. Mensen kopen 'massaal' (100 man is niet massaal) het aandeel voor 1 euro
5. Koers stijgt van 1 euro naar 1,10, mede dankzij deze aankopen op zijn advies
6. TS verkoopt zijn aandelen en wint dus 100 x 0,10 = 10 euro

Snel verdiend met zo'n 'website' en wat spam op Fok!.

Nina, ben jij het?
pi_146156837
Shufflen heet dat TS, google maar eens op Hercules.

Succes. :D
pi_146163448
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 10:52 schreef Tha_Duck het volgende:
Opzich is dit wel slim van TS.

1. Vandaag koopt hij voor zeg 1 euro per stuk 100 aandelen van bedrijf X
2. Morgen schrijft hij in zijn spammail dat hij verwacht dat bedrijf X het goed gaat doen. Nog geen aankoopadvies
3. Overmorgen schrijft hij dat hij van opbouwend naar kopen overschakelt
4. Mensen kopen 'massaal' (100 man is niet massaal) het aandeel voor 1 euro
5. Koers stijgt van 1 euro naar 1,10, mede dankzij deze aankopen op zijn advies
6. TS verkoopt zijn aandelen en wint dus 100 x 0,10 = 10 euro

Snel verdiend met zo'n 'website' en wat spam op Fok!.

Nina, ben jij het?
Gelukkig is dit strafbaar en heb je heel veel meer invloed nodig om dit te laten werken.
Ik denk dat TS eerder zijn CV wil opwaarderen op later bij een grote bank terecht te komen. "Had een investments nieuwsbrief met 500 lezers elke week"
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_146163588
ewa hoeveel doekoes heb je al gevange dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')