Al geprobeerd met folie, maar daar wordt het geluid niet minder vanquote:Op maandag 27 oktober 2014 19:19 schreef imikethat het volgende:
Inb4 studio
En je kan dat ding toch wel dichtplakken/saboteren, of ben jij geen arme creatieve student
Omdat je dan inlevert op woongenot.quote:Op maandag 27 oktober 2014 19:24 schreef Mord_Sith het volgende:
Waarom zijn oordoppen niet ideaal tijdens het slapen?
Ontstaat het geluid bij het rooster of bij een deur/raam doordat er lucht aangezogen wordt?quote:Op maandag 27 oktober 2014 19:24 schreef manmanmanmanmanmanman het volgende:
Maar even terugkomend op mijn stelling. Het is toch niet normaal dat er eenzelfde maximum aantal dB's is voor een leef- en slaapruimte?
Voor 100% bij het roosterquote:Op maandag 27 oktober 2014 19:25 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Ontstaat het geluid bij het rooster of bij een deur/raam doordat er lucht aangezogen wordt?
Juist. Oordoppen zijn een tijdelijke oplossing voor zoiets, maar niet voor een blijvend probleem.quote:Op maandag 27 oktober 2014 19:24 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Omdat je dan inlevert op woongenot.
Ik ken de situatie niet maar een constant gezoem/gebrom van iets zou mij ook uit mn slaap houdenquote:
Nee dat niet. Maar het gaat me er om dat 30dB veel te veel is voor een rustruimte.quote:Op maandag 27 oktober 2014 19:33 schreef hottentot het volgende:
Maar komt jouw ventilatie ook boven de 30db uit?
Ja, meerdere keren. Die beroept zich op het feit dat in het bouwbesluit een maximum van 30dB door installaties geldt voor woningen. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen woningen met aparte rustruimtes of woningen met leef- en rustruimte in één (studio)quote:Op maandag 27 oktober 2014 19:34 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Ik ken de situatie niet maar een constant gezoem/gebrom van iets zou mij ook uit mn slaap houden![]()
@TS: Hwb je dit al eens bij de huisbaas nagevraagd?
Het is iets waar ik 's nachts van wakker ligquote:
Waarschijnlijk ben jij gewoon wat gevoeliger voor lawaai.quote:Op maandag 27 oktober 2014 19:35 schreef manmanmanmanmanmanman het volgende:
[..]
Nee dat niet. Maar het gaat me er om dat 30dB veel te veel is voor een rustruimte.
Of ga even langs de bouwmarkt en koop wat (geluids)isolatiematriaal maar goed idee. dat zou ik ook doen. Gewoon afplakken.quote:Op maandag 27 oktober 2014 19:38 schreef Metalfrost het volgende:
Bedek het ding met een aantal jutezakken en ducttape het geheel. Is het geluid dan nog steeds storend, beplak het rooster met ducttape om vervolgens eerstgenoemde proces te herhalen.
Dat denk ik zeker. Maar ik ben toch wel van mening dat een rustruimte (vrijwel) geluidloos mag zijn.quote:Op maandag 27 oktober 2014 19:39 schreef hottentot het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ben jij gewoon wat gevoeliger voor lawaai.
30db is niet hard, eerder zoiets als gefluister, maar doordat jij je er aan stoort ervaar je het als te hard. Als ze het terug zouden brengen naar 25db zul je het nog steeds als te hard ervaren.
Hoe doen alle andere bewoners dit?
Ik denk dat dit dan toch maar de tijdelijke oplossing gaat worden.quote:Op maandag 27 oktober 2014 19:41 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Of ga even langs de bouwmarkt en koop wat (geluids)isolatiematriaal maar goed idee. dat zou ik ook doen. Gewoon afplakken.
Net als met airco op kantoor
Leef en rust ruimten bestaan niet als dusdanig, het zijn beide verblijfsruimten en daar geld 30db voor.quote:Op maandag 27 oktober 2014 19:42 schreef manmanmanmanmanmanman het volgende:
Maar ik vraag me toch steeds af of er geen onderscheid wordt gemaakt in geluidsnormen als het om leef- en rustruimtes gaat
quote:Op maandag 27 oktober 2014 19:46 schreef hottentot het volgende:
[..]
Leef en rust ruimten bestaan niet als dusdanig, het zijn beide verblijfsruimten en daar geld 30db voor.
Ik denk windgeruis. De motor staat namelijk op het dak van het gebouw (verdieping 13), en ik woon op verdieping 3.quote:Op maandag 27 oktober 2014 19:44 schreef Resistor het volgende:
Is het de motor die je hoort, of windgeruis?
In het laatste geval kan je hem het beste zo ver mogelijk open zetten, net als die in de badkamer.
Godsamme, ik zie het ook gewoon voor me..quote:Op maandag 27 oktober 2014 19:44 schreef hottentot het volgende:
Neem een lat die bijna zo hoog is als je plafond, schroef daar een dwarslat op van een halve meter.
Koop een hoofdkussen bij de ikea.
Elke avond voor het slapen gaan, houd je het kussen voor de ventilatie en schop je die lat er strak onder.
(voor de klussers, ik bedoel dus zoals je ook een gipsplaat tegen het plafond zet)
precies wat ik bedoelde :-)quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 11:52 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Bouw idd een soort van bak/demper erom.
Houten ombouw met sleuven, daarin van die eierdoppenfoam, netjes schilderen, kan best netjes worden.
Dempt als een malle. Eventueel nog eerst bitumen matjes onder de foam (zwaar en geluidsdempend, ik plak er altijd mijn autodeuren mee vol voor een mooier geluid uit de speakers).
uiteraard tekeningetje gemaakt
[ afbeelding ]
En ook het rooster en het kanaal zelf. Rotzooi maakt herrie.quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:01 schreef jagermaster het volgende:
Zijn de roosters wel schoon van je ramen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |