Ik dacht dat ik een goede relatie had, maar daar is dit weekend een eind aan gekomen. We wonen nu drie jaar samen, en zijn financieel ook afhankelijk van elkaar. Dit maakt het kut.
Onze relatie ging eigenlijk vanzelf, totaal geen problemen, weinig ruzie, goede communicatie. Iedereen dacht dat dit voor eeuwig was, dat zogenaamd perfecte stel waar mensen misselijk van kunnen worden (niet dat we klef waren op straat, in huis echter wel. Veel knuffelen, veel seks, romantisch gedekte tafel, films kijken. Dit alles maakt het volgende zo onwerkelijk). Elkaar goed aanvullen, veel samen uit maar ook vaak apart uit.
De laatste tijd is ons drugsgebruik uit de hand gelopen. Ieder weekend uitgaan en onszelf dan klem zuipen, vervolgens een berg coke erin, en afteren bij bekenden waar we dan ook nog aan de pillen gingen. Mijn vriend heeft hier echter geen rem in.
Nou was er vorige week nog een meid bij die we niet kenden, maar ze was erg aardig. Afgelopen weekend was ik daar weer, zonder mijn vriend, en vertelde ze me (echt een verassing dat er zulke oprechte mensen zijn) dat mijn vriend de week ervoor de hele tijd aan haar probeerde te zitten. Gewoon zo, onder mijn neus, en omdat ik naar de klote was had ik gewoon niets door. Ja, ik zag 1 keer dat hij met zijn voet tegen die van haar aan zat onder de tafel, maar daar zocht ik eigenlijk niet zoveel achter. Achteraf bleek hij gewoon de hele tijd aan haar te zitten, waardoor ze ook weg is gegaan.
Daarna heeft hij haar nummer uit iemand telefoon gehaald (ook aardig ziek) zonder dat diegene op de hoogte was daarvan.
We waren allemaal volledig naar de klote. De volgende dag zei hij ook Wow ik was zo naar de klote ik weet helemaal niets meer van de avond. Daar was 'ie dan van geschrokken en zei voorlopig even een tijd niet meer te gebruiken omdat hij het kut vond dat hij een zwart gat had (we hadden ook wel echt belachelijk veel gezopen en gebruikt). Ik had zoiets van Oke ja prima, het gaat ook wel te ver met ons dus we stoppen wel even.
Maargoed... Ik was dus wel weer gegaan, niet echt gebruikt, flesje wijn gedronken en een kwart pilletje genomen. Echter na een uurtje dat die meid aan het twijfelen was nam ze me apart en vertelde het dus, heeft me ook de apps geprintscreend die hij heeft gestuurd waarin hij zijn excuses aanbood dat hij aan haar probeerde te zitten. Zij wees hem daar op dat moment op van ja wtf je vriendin zat er gewoon bij. Daar heeft 'ie niet op gereageerd toen hij bood alleen zijn excuses aan (overigens op een moment dat hij nog steeds naar de klote was, niet de volgende dag).
Ik heb hem eigenlijk direct uit huis gezet (nou ja, hij was al weg die nacht, maar is daarna ook weg gebleven) en hem daarna even niet gesproken. Ik heb zaterdag en zondag alleen maar op bed gelegen, niet gegeten, weinig gedronken, ben wat kilo's kwijt nu, wel weer aan het eten. Alles wat ik probeerde te eten kwam er meteen weer uit namelijk, dus heb maar op thee geleefd.
Ik heb hem er mee geconfronteerd en hij is bij zijn vader gaan slapen. Zegt dat hij niets meer weet, dat hij niet zo is, walgt van zichzelf en allemaal dingen die ernaar klinken dat hij naar mijn mond probeert te praten maar ik ken hem goed genoeg.
Hij zegt dat het door de drugs komt, zichzelf niet meer onder controle had, er helemaal niets van weet en blablabla. Ik weet dat hij van zichzelf niet zo is, opdringerig, z'n handen zomaar op iemand leggen (zijn moeder is misbruikt in haar jeugd), en dit klopt ook. Zo is hij gewoon serieus niet, ook naar mij toe is hij nog nooit zo geweest hoe geil 'ie ook was.
Vandaag hier geweest om een boek op te halen, hij heeft tentamens. Hij brak. Letterlijk. Heeft als een klein kindje liggen huilen aan mijn voeten, maar wilde me ook niet aanraken omdat 'ie dat niet verdient. Ditdat. Hij zei ook, "Als buitenstaander zou ik echt denken van meid wtf moet je met deze gozer." maar ik geloof dat het oprechte tranen waren, het is niet iemand die zomaar huilt. Ook al wil hij het, het lukt hem niet. Nu snot, nat, tranen, overal. Schreeuwen bijna. Ik moest uiteraard ook janken, want ik ben gewoon echt zwaar gekwetst. Hij pakte m'n gezicht vast, begon eraan te voelen en spontaan te bidden met zn snotgezicht naar boven gericht. Hij is niet eens gelovig. Zo respectloos om je zo te gedragen onder mijn neus. Iets als dit is ook nog nooit eerder gebeurd, ik heb hem altijd volop vertrouwd. En dan nu dit?
Ik weet niet wat ik wil. Ik geloof oprecht dat hij het niet meer weet, en dat hij zich nuchter, of maar een beetje naar de klote, niet zo zou gedragen. Maar het is dus wel gebeurd. Ik ben niet naïef, het is ook gewoon uit en dat blijft het wat mij betreft ook. Ik ben ook bereid om een andere, kleinere woning te gaan zoeken en me dan maar het zweet in de naad te werken om dit te bekostigen.
Anderzijds... Was/leek onze relatie zo goed, en maken mensen fouten. Ik weet niet of ik drie jaar relatie moet weggooien. Als hij het nou echt bewust had gedaan (en ik weet dit nog niet, ergens geloof ik hem maar aan de andere kant denk ik van dan ga je niet daarna diegene lopen appen) dan was het wel klaar want dat zegt dan genoeg.
Hij roept al het hele weekend dat hij in therapie gaat, een drugs en alcohol probleem heeft, de controle over zichzelf kwijt is geraakt, zicht kapot schaamt enz. etc.
Maargoed, ik heb even meningen nodig van een buitenstaander, ook al weet ik dat het voor een buitenstaander gewoon logisch is, uitmaken. Dat zeg ik zelf ook namelijk, het is makkelijk praten. Alleen geloof ik oprecht dat hij net oprecht was. Ik ga dat allemaal niet in detail vertellen, maar ik kan krokodillentranen wel van echte onderscheiden. Dit was oprecht. Mensen maken fouten, en ik wil ook wel gewoon verder natuurlijk, en zonder drugs had hij dit echt nooit gedaan. Ik weet van mezelf dat ik bijvoorbeeld van alcohol ook een totaal ander mens wordt, iemand die ik helemaal niet wil zijn. Maarja, ik weet het nu niet. Ik schaam me volledig dood door zijn gedrag naar die meid toe en vind het supertof dat zij dit gewoon aan me verteld heeft.

Onze relatie is altijd gewoon geweldig gegaan, dit is echt helemaal fucking volledig onverwacht. Nooit problemen, nooit elkander vooruit hoeven slepen, alles ging van een leien dakje. Ik snap er totaal niets van.
Update: Naast het voetjevrijen, de hele tijd aan haar kruis proberen te zitten en achter aan gelopen de wc in waarbij hij haar van het toilet af probeerde te trekken. Zij is hierdoor weggegaan.
[ Bericht 1% gewijzigd door kloontientien op 27-10-2014 16:27:27 ]