Mosterd na de maaltijd. En je snapt dat het ironisch is dat hij de KPN niet vertrouwt, maar nu zo dom is geweest z'n PC te laten hacken, en dan dus z'n patientgegevens op straat liggen.quote:Op maandag 27 oktober 2014 09:44 schreef ISeeStars het volgende:
zo wat een reacties :S
Sommige mensen.. noemen ze mij dom terwijl ik gewoon niks in het hele verhaal van doen heb. mijn ouders doen het en beslissen het wie ben ik dan om te zeggen van nee niet doen dat mag niet van de mensen op fok want jullie houden nu criminaliteit in stand enzo. doe even normaal ofzo huilebalk.
en voor de mensen die hun een automatisch backup ding aanraden mijn vader heeft daar morgen een afspraak voor met iemand want die van kpn vertrouwt hij niet haha.
maar omdat ik alleen maat kut reacties krijg ook per dm heb ik liever een gesloten topic.
Maar dan moet je het toch wel door hebben voordat de backup software gaat synchroniseren?quote:Op maandag 27 oktober 2014 10:02 schreef remi1986 het volgende:
[..]
en hoe gaat die uploaden zonder Internetverbinding dan? Want dat is de eerste stap die je moet doen om communicatie met hun servers te verbreken en verspreiding van de ransomware te beperken.
quote:Op maandag 27 oktober 2014 10:11 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Melding is overigens gemaakt bij het CBP en de inspectie van het ministerie van VGZ.
sowieso zou ik niet online backuppen. Station met meerdere schijven in RAID. Die schijven ook weer met regelmatig backuppen en schijven op verschillende locaties bewaren (in geval van brand etc)quote:Op maandag 27 oktober 2014 10:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Heb je gezegd "Nee, niet doen want je houdt de criminaliteit in stand"?
Je hebt hier toch een topic geopend om om hulp te vragen, waarom doe je dat als je ouders kennelijk toch niets van je aannemen, zij weten het, met al hun computer- en mensenkennis kennelijk toch beter.
Waarom maakt het uit of hij die van KPN vertrouwt, hij heeft toch Ziggo?
Echt, mensen die zo met hun cliëntgegevens omgaan zouden geen laptop moeten hebben.
Die "iemand" waar hij morgen een afspraak mee heeft vertrouwt hij wel? Waarom schakelt hij die pas in nadat hij betaald heeft?
Dus laptop kopen bij de Mediamarkt, naar vaag computerwinkeltje om bitcoins te kopen, en nu een volgende partij die hem komt "helpen"?
Waarom heeft hij die persoon niet ingeschakeld voor hij bitcoins ging kopen?
Ik snap het wel hoor. Ouders zijn in paniek, halen alles en iedereen erbij, paniek peew peew! En de dochter probeert uiteraard te helpen. Maar advies aannemen van je dochter doe je ook niet echt, als het zo mis is gegaan "op het internet zeggen ze dit en dat".quote:Op maandag 27 oktober 2014 10:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je hebt hier toch een topic geopend om om hulp te vragen, waarom doe je dat als je ouders kennelijk toch niets van je aannemen, zij weten het, met al hun computer- en mensenkennis kennelijk toch beter.
Echt, mensen die zo met hun cliëntgegevens omgaan zouden geen laptop moeten hebben.
Die "iemand" waar hij morgen een afspraak mee heeft vertrouwt hij wel? Waarom schakelt hij die pas in nadat hij betaald heeft?
Dus laptop kopen bij de Mediamarkt, naar vaag computerwinkeltje om bitcoins te kopen, en nu een volgende partij die hem komt "helpen"?
Je krijgt groot in beeld dat je bestanden worden gelocked en moet betalen en neemt vervolgens geen actie en gaat een spel spelen? Mocht je meerdere pc's in je netwerk aan hebben staan, worden die ook allemaal gelocked. Als je een NAS hebt, wordt daar alles gelocked...quote:Op maandag 27 oktober 2014 10:12 schreef Idanue het volgende:
[..]
Maar dan moet je het toch wel door hebben voordat de backup software gaat synchroniseren?
dat is vaak om de paar uur.
Als ik de mail aangeklikt heb en start daarna een spel of andere software op waar ik een paar uur mee bezig ben dan heeft de ransomware alle tijd om te locken en mijn backup software gaat er rustig op de achtergrond een backup van maken.
Ik snap überhaupt niet waarom een laptop van amper een week oud niet gewoon een schone install kon krijgen, al die dingen die ze er net opgezet hebben die komen toch ook ergens vandaan?quote:Op maandag 27 oktober 2014 10:13 schreef remi1986 het volgende:
[..]
sowieso zou ik niet online backuppen. Station met meerdere schijven in RAID. Die schijven ook weer met regelmatig backuppen en schijven op verschillende locaties bewaren (in geval van brand etc)
Krijg je dat bericht instant te zien dan?quote:Op maandag 27 oktober 2014 10:14 schreef remi1986 het volgende:
[..]
Je krijgt groot in beeld dat je bestanden worden gelocked en moet betalen en neemt vervolgens geen actie en gaat een spel spelen?
nee, die lui willen geld verdienen en ze denken dat je aan de stand van de maan wel kan zien hoe je moet betalen.quote:Op maandag 27 oktober 2014 10:15 schreef Idanue het volgende:
[..]
Krijg je dat bericht instant te zien dan?
Waarom niet beide? Ik probeer ook altijd 3 soorten backup te maken, waarvan minimaal 1 offsite (liefst niet in de VS of EU).quote:Op maandag 27 oktober 2014 10:13 schreef remi1986 het volgende:
[..]
sowieso zou ik niet online backuppen. Station met meerdere schijven in RAID. Die schijven ook weer met regelmatig backuppen en schijven op verschillende locaties bewaren (in geval van brand etc)
het is, of kan, gevoelige informatie zijn. Als je die naar een vage cloud oplossing upload en die wordt gehacked, ligt het alsnog op straat.quote:Op maandag 27 oktober 2014 10:20 schreef oheng het volgende:
[..]
Waarom niet beide? Ik probeer ook altijd 3 soorten backup te maken, waarvan minimaal 1 offsite (liefst niet in de VS of EU).
Online backups zijn wel erg makkelijk voor digibeten en redelijk asshole proof. Maar desnoods een geencrypte USB stick, zodat je in ieder geval IETS hebt.
Maar het belangrijkste van backups is dat je ze ook moet controleren. Want als je ze niet controleert, kun je beter geen backups maken. Want dan heb je schijnveiligheid.
Omdat hij de gegevens vandaag nodig heeft en die persoon voor die backup dingen alleen gewoon standaard maandag tot vrijdag dagen heeft. En hoe kom je bij vaag computerwinkeltje? je bent wel van de aannames zeg. mijn vader komt om hulp vragen en zij helpen hem daarbij. dat jij het er niet mee eens bent moet het allemaal dus maar niet doorgaan?quote:Op maandag 27 oktober 2014 10:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
helaas, dat is allemaal oud. Torrentlocker moet je hebben.quote:Op maandag 27 oktober 2014 10:26 schreef Idanue het volgende:
Zoals je kan zien gebeurt er nog niks als je het bestandje hebt aangeklikt, genoeg tijd om iets anders te gaan doen.
Vanaf 3 minuten ongeveer.
maar hoe kwamen die gegevens in eerste instantie op die gloednieuwe notebook? Die gegevens bestaan dan toch al?quote:Op maandag 27 oktober 2014 10:29 schreef ISeeStars het volgende:
[..]
Omdat hij de gegevens vandaag nodig heeft en die persoon voor die backup dingen alleen gewoon standaard maandag tot vrijdag dagen heeft. En hoe kom je bij vaag computerwinkeltje? je bent wel van de aannames zeg. mijn vader komt om hulp vragen en zij helpen hem daarbij. dat jij het er niet mee eens bent moet het allemaal dus maar niet doorgaan?
ik heb alle NUTTIGE informatie vanuit hier doorgegeven jaen toch maakt een persoon zijn eigen beslissingen.
Ja, bijvoorbeeld dropbox.com is IIRC al 2 keer gehackt. Maar bij Wuala wordt de data client side geencrypt, en verstuurd naar de server. Dus dat is toch een klein extra laagje veiligheid. Geen garantie natuurlijk. Maar die keuze moeten mensen zelf maken. Want wat gebeurt er als inbrekers alle laptops en servers en NAS meenemen? Die kun je ook weer encrypten, maar ja. data ligt dan ook op straat.quote:Op maandag 27 oktober 2014 10:21 schreef remi1986 het volgende:
[..]
het is, of kan, gevoelige informatie zijn. Als je die naar een vage cloud oplossing upload en die wordt gehacked, ligt het alsnog op straat.
Bizar dat er zo met patientgegevens omgegaan wordt.quote:Op maandag 27 oktober 2014 10:29 schreef ISeeStars het volgende:
[..]
Omdat hij de gegevens vandaag nodig heeft en die persoon voor die backup dingen alleen gewoon standaard maandag tot vrijdag dagen heeft. En hoe kom je bij vaag computerwinkeltje? je bent wel van de aannames zeg. mijn vader komt om hulp vragen en zij helpen hem daarbij. dat jij het er niet mee eens bent moet het allemaal dus maar niet doorgaan?
ik heb alle NUTTIGE informatie vanuit hier doorgegeven jaen toch maakt een persoon zijn eigen beslissingen.
lees je quote nog eens, daar staat duidelijk dat het om een geinfecteerd systeem gaat en daar reageer ik op..quote:Op maandag 27 oktober 2014 08:57 schreef remi1986 het volgende:
[..]
er is niks besmet .. files zijn encrypted. Die kan je gewoon overschrijven.
Ik loop al weer achter.quote:Op maandag 27 oktober 2014 10:29 schreef remi1986 het volgende:
[..]
helaas, dat is allemaal oud. Torrentlocker moet je hebben.
welke gegevens bedoel je? als je bedoelt de programmas waar hij mee werkt en zo die wel en dat heeft die man geinstalleerd die ook komt voor de backup dingen. maar zoals ik al zei die werkt van maandag tot vrijdag en hij had en gister en vandaag nodig dus mijn ouders hadden geen tijd om daar op te wachten.quote:Op maandag 27 oktober 2014 10:30 schreef remi1986 het volgende:
[..]
maar hoe kwamen die gegevens in eerste instantie op die gloednieuwe notebook? Die gegevens bestaan dan toch al?
En hoe hadden je ouders het opgelost als de laptop defect ging, of ingebroken was en gejat?quote:Op maandag 27 oktober 2014 10:35 schreef ISeeStars het volgende:
[..]
welke gegevens bedoel je? als je bedoelt de programmas waar hij mee werkt en zo die wel en dat heeft die man geinstalleerd die ook komt voor de backup dingen. maar zoals ik al zei die werkt van maandag tot vrijdag en hij had en gister en vandaag nodig dus mijn ouders hadden geen tijd om daar op te wachten.
als je een geinfecteerd systeem hebt, wens ik je succes met herinstalleren, want dat laat de ransomware niet toe.quote:Op maandag 27 oktober 2014 10:33 schreef mschol het volgende:
[..]
lees je quote nog eens, daar staat duidelijk dat het om een geinfecteerd systeem gaat en daar reageer ik op..
daarnaast zit dat stukje malware/virus/hoejehetookwiltnoemen nog steeds op je systeem als je niet eerst een volledige format/restore doet, en dan loop je dus het risico dat je backup ook ge-encrypt wordt
daarvoor moet Windows worden afgesloten/herstart en wordt niet toegelaten.quote:Op maandag 27 oktober 2014 10:35 schreef oheng het volgende:
Oh, hee wacht ik heb een idee.Als system restore aanstaat, kun je met Shadow Explorer gewoon alle bestanden uit de system restore halen!
http://www.shadowexplorer.com/
Geen idee of Torrentlocker deze bestanden ook allemaal locked. Maar Shadow Explrer gebruik ik redelijk vaak om ff bestanden terug te halen. Systeem herstel aan = Backup gemaakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |