Heeft-ie van z'n moederquote:Op zondag 26 oktober 2014 07:07 schreef Stormqueen het volgende:
Dat is inderdaad wel heel stipt op de klok
Heel lief en het liefste is nog dat ze nog steeds slaapt ♡quote:Op zondag 26 oktober 2014 05:31 schreef Razztwizzle het volgende:
Ahh wel lief Soesa! 'Zusse'
JM+1 op het alles afzeggen advies. Tijd met z'n drieën is zo goed en nodig. Kind kan zn hele leven nog bewonderd worden.
A. kwam om 21:00, 2:00 en 5:15-eigenlijk-6:15. Trots op haar!
Ik ga straks een Bondolino draagzak te leen ophalen, ben heel benieuwd hoe dat bevalt!
Mja sinds ze hielp aanleggen heb ik nette ronde tepels na t drinken. Maar t lukt me zelf nog niet goed. Wel wat tips gekregen. En de verzekering dat ik gewoon de hongersignalen moet volgen en aanleggen als ok denk dat t nodig is.quote:Op zondag 26 oktober 2014 07:27 schreef Stormqueen het volgende:
Kon de lactatiekundige er ook niks mee, kwak?
De mijne heeft de eerste twee dagen ook nauwelijks eten binnen gekregen trouwens. Niet elke vrouw spuit meteen volwassen porties melk uit twee tepels tegelijk na het baren. Een keizersnede kan dat zelfs nog wat bemoeilijken. Maar met rust, begeleiding en geduld, véél geduld gaat het écht lukken! Hou vertrouwen!
Ja naar het kraamhotel. Met J erbij en 24 uus kraamzorg.quote:Op zondag 26 oktober 2014 07:38 schreef Stormqueen het volgende:
Het klinkt mij ook nog niet echt als zorgwekkend. Dat opstarten is gewoon heel lastig, maar als ie nu al goed aanhapt dan heb je de halve oorlog al gewonnen. Door dat vele aanhappen stimuleert hij jouw productie weer. Over twee-drie dagen is alles al zó anders!
Wel jammer dat je met verpleegkundigen zit die niet zo onderlegd zijn in borstvoedingmaar vanavond mag je weg toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2014 07:52:28 ]
Ehm, nee alleen lichterquote:Op zondag 26 oktober 2014 08:05 schreef Dot. het volgende:
Welkom Kwak! En je melk werkt volgens mij prima, want hij groeit! Stip viel alleen maar af, dus toen zijn wij gaan bijvoeden idd, maar jouw muppet wordt toch maar mooi zwaarder door bij jou te drinken!
Hij is nu 34 uur oud ja...quote:Op zondag 26 oktober 2014 08:08 schreef Spees_Eend het volgende:
Hij is pas net geboren toch? Volgens mijn kraam zit 25% van de baby's op dag 8(!) weer terug op geboortegewicht. De rest doet er nog iets langer over.
Oh, ik las verkeerd omquote:
Zo te horen heb je precies dezelfde tweede nacht als ikquote:Op zondag 26 oktober 2014 07:21 schreef kwakz0r het volgende:
Wintertijd. Normaal hou ik ervan...maar nu... J mocht vannacht nog niet bij ons blijven, ik kan nog niet tillen en mijn 1 dag oude baby heeft de hele nacht gehuild gekrampt en als een wilde big mijn tepels aangevallen ipv aan te happen en drinken...
Volgehouden dankzij lieve lactatiekundige/zuster. De andere nachtzuster bedoelde het goed maar "als je wilt slapen moet hij maar even met ons mee/heb je al aan bijvoeding gedacht?/hij kan nu geen honger hebben" zijn geen dingen die je moet zeggem tegen een moeder in tranen die zich rot voelt over steeds op de bel drukken en die per se borstvoeding wil geven...
Zo onzeker, moet er weer van huilen. Elke verplk. Probeert doe tepel anders om zn mond te frotten en niks lijkt op wat op bv.com staat... Gelukkig plast en poept hij wel sinds gisteravond... Er komt dus echt wel melk.
Nou ja zegquote:Op zondag 26 oktober 2014 07:45 schreef Spees_Eend het volgende:
Toen ik in t ziekenhuis lag had ik ook een paar keer s nachts een vpk aan mn bed die verbaasd zei: ben je alweer aan het voeden? Het is nog geen drie uur geleden toch? Of als ik haar bij me had gepakt: was ze zo onrustig? Ehm nee, ik vind dat ze ook best bij mij mag liggen als ze rustig is. Niet alle verpleegkundigen overigens.
Daar is een topic over hier in OUD, vanuit de BBC is daar een serie over.quote:Op zondag 26 oktober 2014 09:54 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Nou ja zeg![]()
Sorry hoor. Wij hebben mini alleen voor de nacht weggelegd de eerste dag. Verder is ze bijna altijd bij ons geweest. Had ze nodig, na 9 maanden in mijn buik.
Al las ik vanmorgen over een ander uiterste, the continuum concept, waarbij de moeder constant contact heeft met het kind tot het zelf voort kan bewegen. Nou ja, ieder zijn ding, zullen we maar zeggen.
Batsen is van het pre-kindtijdperkquote:
+1, ook in hetzelfde ziekenhuisquote:Op zondag 26 oktober 2014 09:33 schreef Chanty het volgende:
[..]
Zo te horen heb je precies dezelfde tweede nacht als ikin hetzelfde ziekenhuis als ik me niet vergis...
Hopelijk mag je snel naar huis
Ik heb Lucas uiteindelijk wel een paar uur meegegeven. Voelde me er zo naar over toen ik weer wakker werd maar Lucas had eindelijk heerlijk geslapen dus eigenlijk was het voor ons beiden wel even goed
quote:Op zondag 26 oktober 2014 11:43 schreef JufMariska het volgende:
Succes Kwak, lastig zo'n start en alle tegenstrijdige adviezen (en herkenbaar... Ik heb ook een externe LK geveld voor advies, dat was fijn)
Nou, net heerlijk ondergekotst door de kleine (niet de eerste keer, ik heb nu geleerd geen kusje te willen geven nadat ze net gedronken heeft). En niet een beetje ook, maar echt projectiel braken. Dat er zoveel melk uit mij komt joh. Mijn kant van het bed, M. en ik zaten helemaal onderquote:
Oh dat klinkt heerlijkquote:Op zondag 26 oktober 2014 11:52 schreef Skittles het volgende:
[..]
Nou, net heerlijk ondergekotst door de kleine (niet de eerste keer, ik heb nu geleerd geen kusje te willen geven nadat ze net gedronken heeft). En niet een beetje ook, maar echt projectiel braken. Dat er zoveel melk uit mij komt joh. Mijn kant van het bed, M. en ik zaten helemaal onder![]()
Ik ben een minuut op bed blijven zitten (in de kots) om te bedenken in welke volgorde ik alles moest gaan opruimen en schoonmaken, want vriend is werken.
Maar goed, nu ligt ze rustig te slapen na toch nog even bij mij te hebben gedronken. Heb ik even de tijd om m'n bevallingsverhaal op te schrijven want het begint toch wel weg te zakken merk ik.
En ze is niet meer zo plakkerig als eerst, vooral 's nachts doet ze het redelijk met 2 uur tussen de voedingen. Overdag wil ze liever bij mij liggen dan in haar eigen bedje.
Gaat het vandaag al weer een beetje beter met S.? Klinkt zo sneu dat ze zo'n last heeft![]()
Roomsnoes
quote:Op zondag 26 oktober 2014 12:32 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Dat tepelzoeken blijft echt instinctief, want saar kan ook als n dolle mn borst aanvallen( door kleding heen) en die krijgt al dr hele bestaan de difrax tepel...
Tehehequote:Op zondag 26 oktober 2014 12:32 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Dat tepelzoeken blijft echt instinctief, want saar kan ook als n dolle mn borst aanvallen( door kleding heen) en die krijgt al dr hele bestaan de difrax tepel...
Ik heb hier (Almere) nog een hele fijne dunne doek liggen die je (ook) wel mag lenen? Erg fijn voor in huis.quote:Op zondag 26 oktober 2014 05:31 schreef Razztwizzle het volgende:
Ahh wel lief Soesa! 'Zusse'
JM+1 op het alles afzeggen advies. Tijd met z'n drieën is zo goed en nodig. Kind kan zn hele leven nog bewonderd worden.
A. kwam om 21:00, 2:00 en 5:15-eigenlijk-6:15. Trots op haar!
Ik ga straks een Bondolino draagzak te leen ophalen, ben heel benieuwd hoe dat bevalt!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life is what happens while you are busy making other plans...
11 maanden? Zooooo, ben je aan het aftellen naar de 12 maanden?quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:50 schreef Mabawa. het volgende:
Ik had me vanmorgen toch een opstandige baby dreumes. Niets was goed, alles was huilen. Rond 10.00 een heel kort slaapje gedaan. Dat is typisch M dus ik keek er niet van op. Even spelen maar nog steeds niet gezellig. Hij zag er nog moe uit dus ik dacht we gaan samen op de bank liggen en dan voed ik hem in slaap. Ja hoor en gewoon 3 uur (!!!!!!!) geslapen!
En nu is hij weer gezellig.
11 maanden vandaag![]()
Ik probeerde juist de tijd stil te zetten!quote:Op zondag 26 oktober 2014 15:02 schreef exode het volgende:
[..]
11 maanden? Zooooo, ben je aan het aftellen naar de 12 maanden?
quote:Op zondag 26 oktober 2014 10:45 schreef Dot. het volgende:
[..]
Batsen is van het pre-kindtijdperk![]()
Volgens mij heeft Stip overigens voor de nacht zo'n continuum gebeuren beslotenOp vakantie lagen hij en ik samen in het grote bed en mn vriend in het eenpersoonsbed (jaja, kei romantisch), omdat hij bleef piepen in het campingbedje en nu vond hij vannacht de cosleeper ook al te ver
Gelukkig moest mn vriend werken en kwam hij pas rond 5 uur thuis, maar ik heb hem thuis liever niet in ons bed, want het is ons nog niet gelukt om de poezen te weren...
Wat lief dat je het vraagt! En van het liedje.quote:Limone, hoe gaat het met jouw grote kind? Moet altijd aan jullie denken als ik dat ene liedje van haar naam hoorZe is bijna jarig toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 31% gewijzigd door JufMariska op 26-10-2014 16:09:28 ]Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
Tsja... Sm had het over na het aanleggen alsnog wat kv in ren cupje geven zodat hij wat langer slaapt en ik ook wat kan rusten.quote:Op zondag 26 oktober 2014 16:58 schreef Stormqueen het volgende:
Waarom probeert iedereen jou toch aan de bijvoeding te pratenEr is toch niks aan de hand? Kan me voorstellen dat je daar knettergek van wordt zo
+1!quote:Op zondag 26 oktober 2014 17:08 schreef Stormqueen het volgende:
Die melkstroom komt pas na dag drie echt op gang. Laat je niks geks aanpraten. De enige manier om het goed op gang te krijgen is aan blijven leggen. En ja, dat is slopend de eerste dagen, maar je gaat de vruchten plukken. Hij is er pas 44 uur.
Kijk jou nou volleerd mama zijnquote:Op zondag 26 oktober 2014 17:08 schreef Stormqueen het volgende:
Die melkstroom komt pas na dag drie echt op gang. Laat je niks geks aanpraten. De enige manier om het goed op gang te krijgen is aan blijven leggen. En ja, dat is slopend de eerste dagen, maar je gaat de vruchten plukken. Hij is er pas 44 uur.
Offtopic maar heb je gelezen dat wij elkaar dinsdag gaan ontmoeten?quote:Op zondag 26 oktober 2014 17:13 schreef Franny_G het volgende:
Precies, je moet eerst flink stuwing krijgen voordat je een echte stroom hebt en dat duurt een paar dagen. Kwak, goed van die lk en laat de rest lekker kletsen.
quote:Op zondag 26 oktober 2014 17:15 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
bij een difrax tepel hoort een kv-coma
[ link | afbeelding ]
Ahwwquote:Op zondag 26 oktober 2014 17:15 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
bij een difrax tepel hoort een kv-coma
[ link | afbeelding ]
quote:Op zondag 26 oktober 2014 17:20 schreef Skittles het volgende:
Maar geen kusjes geven ná het eten als je geen melktsunami in je bakkes wil
Ja! Maar wij kijken ook wel erg uit naar haar verjaardag. Het wordt -denk ik- een iets te groot kinderpartijtje.quote:Op zondag 26 oktober 2014 17:24 schreef Mabawa. het volgende:
Limone nog maar 3 wekenWat doet ze het goed, jullie M
Soesa wat klinkt dat als een perfect dagje zo. Heerlijk!
Ik had geen foto, dat was bluequote:Op zondag 26 oktober 2014 17:27 schreef Franny_G het volgende:
Razz, Chanty, GM, geweldige lieve foto's!
Hilmo, is hier ook nog steeds hoor. Ik kom net terug van een paar uur bijkletsen met vriendin, en al heeft I net een flesje op, ze zit bij mij en wil alleen maar borst. Om dan steeds los te laten omdat ze eigenlijk geen honger heeft. En dan ook boos worden als ik mijn shirt weer omlaag doe.
Ja! Sorry! Blue en JM.quote:
Nee, het cb was heel erg tevreden. Nu was het KDV bezorgd omdat ze in hun ogen te grote porties eet en daardoor een 'opgerekte' maag heeft.quote:Op zondag 26 oktober 2014 17:41 schreef Dot. het volgende:
Kwak, ik moest de eerste paar keer bijvoeden met kv, omdat ik nog geen kolf had en dat resulteerde niet in een langer slapende baby! Zeg maar tegen je sm![]()
Wat een mooie baby's allemaal! Ik zag ook een paar mooierds in Z&GMaar ben het ook eens met Mabawa, het is zo gaaf om je eigen kind te zien groeien!
Limone, wat fijn dat ze zo goed eet! Cb hijgt niet meer in je nek?
Wij zouden een uur geleden bij mn sm gaan eten, besluit Stip ineens dat het nu echt tijd is voor een mega slaapje. Ik hoop niet dat het zn avondslaapje al is, want dat voorspelt denk ik niet veel goeds voor vannacht
Hahaha zul je altijd zien maar hier ook hoor. Wij vieren verjaardagen altijd met familie en vrienden en dan is het nou eenmaal volle bak. Meestal heeft M er geen last van en vermaakt hij zich wel dus waarom niet johquote:Op zondag 26 oktober 2014 17:39 schreef Limone het volgende:
[..]
Ja! Maar wij kijken ook wel erg uit naar haar verjaardag. Het wordt -denk ik- een iets te groot kinderpartijtje.Wist ik veel dat iedereen die we hebben uitgenodigd, kan?
![]()
+1, of +1/2 T en S waren om zes uur ook helemaal op. Normaal gaan ze tussen half zeven en zeven uur naar bed, dus ze zitten nog keurig op hun oude schema.quote:Op zondag 26 oktober 2014 19:05 schreef Franny_G het volgende:
Nou, I ligt dus precies een uur eerder op bed dan anders.
Ja, mijquote:Op zondag 26 oktober 2014 19:30 schreef BlueEyes het volgende:
Ik heb kunnen rekken tot half 7, normaal 7 uur maar dat uur extra trekt hij niet. Het half uur was al moeizaam.
En nu de bijleespost:
Dotje terug met d'r stipje! Fijn dat het leuk was!
En is hij nog beetje wakker geworden?
Kwak eindelijk legaal hier![]()
Mabawa en de monsterslaper! Heerlijk!
Limone verjaardag vieren kan je maar beter goed doen!
Ben je er ineens van af ook
En aai... vind ik zo lief bij die ukjes!
JM jeeej, heerlijk badmomentje!
Is je schildpadje vandaag minder overprikkelt en jij ook?
Soesa klinkt gezellig en verliefderig![]()
Skittles jammie![]()
(is mij ook eens gebeurd)
Hilmo je bent de levende/ wandelende melkfles voor je kleine
![]()
Exode pittig zo'n sprong!
Franny ik zag je mooie meisje bij de foto's! Echt een meisje he? Lekker moppie
GM![]()
Zoals vaker gezegd, ze lijkt op je!
(vergeet ik nu iemand?)
quote:Op zondag 26 oktober 2014 19:38 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Ja, mij..
![]()
Want mijn kind krijgt tandjes!
Er zit een venijnig puntje en het tandje ernaast maakt ook aanstalten om door te piepen
Niet altijd maar wel regelmatig jaquote:Op zondag 26 oktober 2014 17:18 schreef Hilmo het volgende:
Lief GM!
Hebben jullie nou ook dat jullie baby enorm gaat zoeken naar de borst als je hem bij je houdt en niet gewoon lekker kunt knuffelen of liggen op bed ofzo?
Ik voel me soms dat ik alleen maar goed ben voor de voeding, want lekker op mij slapen wil hij alleen ná een voeding.En ik had gelezen dat het juist zo belangrijk is om huid op huid contact en lekker bij mama zitten/liggen enzo, maar dat resulteert meestal in frustratie en gebonk tegen mijn hals en getrek aan mijn shirt.
Kusje erop?!quote:Op zondag 26 oktober 2014 19:47 schreef BlueEyes het volgende:
[..]![]()
hoe kan ik dit ooit nog goedmaken?
ja ik baal daar van want ik heb gisteren pas alle 62 in de kast gelegd.quote:Op zondag 26 oktober 2014 20:28 schreef _NIKKI_ het volgende:
GMvoor de klein vallende 62. Ik vind dat altijd zo zonde.
Mocht je nog merken als Noppies en Lief! hebben in grotere maten, die merken vallen ook heel klein.quote:Op zondag 26 oktober 2014 20:33 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
ja ik baal daar van want ik heb gisteren pas alle 62 in de kast gelegd.
das een goede tip! ga morgen de bak nog even napluizenquote:Op zondag 26 oktober 2014 20:38 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Mocht je nog merken als Noppies en Lief! hebben in grotere maten, die merken vallen ook heel klein.
Ik heb best veel spulletjes in maat 68 die om die reden niet gedragen zijn.
Lekker groeien!quote:Op zondag 26 oktober 2014 21:15 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn baby is in elk geval al uit haar eerste pakje gegroeid
mijne heeft dr volume vooral in dr rompjequote:Op zondag 26 oktober 2014 21:27 schreef Spees_Eend het volgende:
Nu al! Mijne weegt nu 3880 (althans een paar dagen terug) en veel 50 zit nog best ruim! 56 al helemaal
Dat ja! Daar blijf ik me om verbazenquote:Op zondag 26 oktober 2014 20:59 schreef Spees_Eend het volgende:
Op jumpsuits verkijk je je ook snel. Lijken vaak groot en dan blijken ze ineens nog maar net te passen. Dus pas daarmee op
quote:Op zondag 26 oktober 2014 21:40 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
mijne heeft dr volume vooral in dr rompje
Is dat pakje niet gewoon gekrompen in de droger?quote:Op zondag 26 oktober 2014 21:15 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn baby is in elk geval al uit haar eerste pakje gegroeid
Ik doe hetzelfde. En kleren die bijna passen doe ik een rondje in de droger zodat je niet opeens te klein zijn als ze (per ongeluk) mee de droger in gaan.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:28 schreef Burdie het volgende:
[..]
Is dat pakje niet gewoon gekrompen in de droger?![]()
Ik leg altijd standaard de kleertjes in de volgende maat op een stapel achter de huidige maat en eens per zoveel tijd kijk ik even of er tussen de grote kleertjes spul zit dat al past, en of er wat andere kleertjes te klein zijn en weggelegd kunnen worden. En zo verhuist langzaam de achterste stapel naar voren, en leg ik weer de volgende maat klaar.
ik doe alleen onbedrukte spullen in de droger.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:28 schreef Burdie het volgende:
[..]
Is dat pakje niet gewoon gekrompen in de droger?![]()
Ik leg altijd standaard de kleertjes in de volgende maat op een stapel achter de huidige maat en eens per zoveel tijd kijk ik even of er tussen de grote kleertjes spul zit dat al past, en of er wat andere kleertjes te klein zijn en weggelegd kunnen worden. En zo verhuist langzaam de achterste stapel naar voren, en leg ik weer de volgende maat klaar.
Je man ook?quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:39 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik doe alleen onbedrukte spullen in de droger.
Buh, probeer al twee uur te gaan slapen maar baby heeft andere plannen.
Dat heb ik nou ook altijd! Waarschijnlijk over melkquote:Op maandag 27 oktober 2014 03:00 schreef Razztwizzle het volgende:
Ja ik vind het wel schattig, dat zo'n kleintje al droomtBen benieuwd waarover.
dan verstik ik haar met mijn cupmaatquote:Op maandag 27 oktober 2014 05:14 schreef BlueEyes het volgende:
Liggend voeden?
Hier ook nachtdienst vandaag, om 4u lag meneer te keten en net begon het over te gaan in jammeren.
En ik ben klaarwakker maar zooooo moe...
Bizar he? Neptanden, nep haar, alles nep. En dat bij een kind van 3quote:Op maandag 27 oktober 2014 10:15 schreef Chanty het volgende:
Zit toddlers en tiara's te kijken en wordt er gewoon boos van wat sommige ouders hun kinderen aandoen
thanks, ik hang inderdaad nog een beetje te veel aan dat buik-tegen-buik, ik ga het proberen!quote:Op maandag 27 oktober 2014 07:47 schreef Mabawa. het volgende:
Fijn Kwak!
Hier ook altijd liggend gevoed met mn cup j/k![]()
Soms werkt het als je zelf schuin gaat liggen, dus met je voeten onder baby. Of baby ondersteboven. Buik tegen buik is in ieder geval geen must.
Toen ik nog in het zh werkte heb ik nog nooit meegemaakt dat het onmogelijk is. Maar enige creativiteit is wel een vereist bij cup huge.![]()
Wat gezellig stip, zo'n onderonsje met Sophie.![]()
Mijn baby bijten dan niet alleen in mijn tepel maar ook in mn buik, arm, wang. U name it en hij bijt. Gisterenavond nog in mijn vriend z'n onderlip en hij trok er zelfs aan. stiekem moest ik lachen en zei nu weet je een beetje hoe mijn tepel zich voelt
![]()
Maar goed, iemand tips? Heel hard au zeggen we nu. Dit is toch een faaaaaaaaase?
3 jaar is nog oud… wat dacht je van de baby's?quote:Op maandag 27 oktober 2014 11:02 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Bizar he? Neptanden, nep haar, alles nep. En dat bij een kind van 3Ik kan misschien preuts zijn ofzo, maar ik vind die kerels in die jury ook maar raar. Kleine meisjes beoordelen
![]()
Gister trouwens bij het winkelen een inieminie babietje gezien. Met oorbelletjes.![]()
![]()
Ik herken een beetje, maar ik heb ook echt rustig aan gedaan met alles. Denk idd dat je nog iets teveel wilt. Vraag anders je man om je te helpen met afdrogen en weet niet of je zit onder de douche maar dat scheelde bij mij enorm. Staan werd ik niet lekker door.quote:Op maandag 27 oktober 2014 11:42 schreef kwakz0r het volgende:
Rugby is hier nu favorieten doorgeschoven madonna. Gewone madonna heb ik veel te weinig controle mee over het hoofdje en mijn tiet.
M. ligt heerlijk te slapen als beloning voor de zes voedingen vannacht+ochtend
Heb fijn gedoucht en kleren aan, maar vraag me af of meer ks mama's herkennen dat ik steeds zo misselijk ben na het douchen... Douche kort, niet heet, deur open, maar bij jet afdrogen begint het en dan moet daarna alles echt in fases gedaan worden. Zit nu al een poosje en t is nog niet echt weg...
(Ik vermoed dat ik gewoon teveel te snel wil)
Sorryquote:Op maandag 27 oktober 2014 05:10 schreef Stormqueen het volgende:
Hier gaat het vannacht ook minder lekker. En man moet morgen weer naar het werk dus die moet ook vaak op de klok kijken, zuchten en fronsenterwijl ik hier zo stil mogelijk zit te voeden en vreselijke rugpijn heb
![]()
hoe voorkom je dat? op de bank kan ik nog wel een ergonomische houding aannemen maar in bed echt niettips?
je las niet mee zei jequote:Op maandag 27 oktober 2014 13:16 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Sorry.
Had wel verwacht dat ik mij vertiefder zou voelen @ work vandaag, maar het valt nog best mee.
Hydrofielenquote:Op maandag 27 oktober 2014 13:36 schreef Tante_Soesa het volgende:
Wij hebben ook maar wat extra hydrofielen gekocht (en ik denk dat we er 20 hadden) met onze spuger! En mijn schouders zijn ook standaard nat
Ik word daar ook boos van en kan er daarom ook niet naar kijken. Ik ga me dan te druk maken en tegen de tv praten.quote:Op maandag 27 oktober 2014 10:15 schreef Chanty het volgende:
Zit toddlers en tiara's te kijken en wordt er gewoon boos van wat sommige ouders hun kinderen aandoen
advocado vond Roy toen lekker (een rijpe pureren en dat op brood)quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:17 schreef Burdie het volgende:
Klinkt idd fijn Soesa!
Wij gaan zo ook lekker op stap, heerlijk is het buiten.
Heeft btw iemand zin om binnenkort mee te gaan naar dierenpark Amersfoort?
Ik zoek ook suggesties voor mini voor op brood. Nu doe ik er vaak biologische appel-perenstroop op of geitenkaas of boter of een stukje banaan, maar wat variatie zou denk ik ook wel op prijs gesteld worden.
Tartexquote:Op maandag 27 oktober 2014 15:17 schreef Burdie het volgende:
Klinkt idd fijn Soesa!
Wij gaan zo ook lekker op stap, heerlijk is het buiten.
Heeft btw iemand zin om binnenkort mee te gaan naar dierenpark Amersfoort?
Ik zoek ook suggesties voor mini voor op brood. Nu doe ik er vaak biologische appel-perenstroop op of geitenkaas of boter of een stukje banaan, maar wat variatie zou denk ik ook wel op prijs gesteld worden.
Tartex is lekker ja! Wel duur voor zo'n klein potje vind ik.quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:34 schreef GotC het volgende:
[..]
TartexZijn vegetarische smeersels. Of geprakte banaan?
Ja idd duur voor mini potje. Blijf het lastig vinden wat op brood te geven dus kom altijd uit op appelstroop/Tartex/boter/pindakaas.quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:40 schreef Dot. het volgende:
[..]
Tartex is lekker ja! Wel duur voor zo'n klein potje vind ik.
Cwen had volgens mij toch laatst een leuke PDF gepost met allerlei interessante recepten voor op brood... Dees: http://www.evavzw.be/down(...)0Lunchbox%202011.pdf
AHquote:Op maandag 27 oktober 2014 15:40 schreef Burdie het volgende:
Banaan stond er al tussenavocado ga ik proberen! Waar koop je tartex?
Als je ooit in Duitsland bent kun je inslaan, daar was het toen veel goedkoper. Maar dat wist ik toen nog nietquote:Op maandag 27 oktober 2014 15:41 schreef GotC het volgende:
[..]
Ja idd duur voor mini potje. Blijf het lastig vinden wat op brood te geven dus kom altijd uit op appelstroop/Tartex/boter/pindakaas.
En handige pdf, thanks!
*wegrolt*
Wat gaat dat hardquote:Op maandag 27 oktober 2014 15:53 schreef Dot. het volgende:
Oh, en wisten jullie trouwens dat mijn zoon 7 maanden is vandaag?
zeker met kindjes! Niet te groot en genoeg speelmogelijkheden.quote:Op maandag 27 oktober 2014 16:10 schreef Moppert het volgende:
Dierenrijk is leukWij rijden er alleen super lang voor. (2 uur enkele reis)
We gaan dit jaar voor het echt te koud is weer.
Ze maakte zich geen zorgen gelukkig. Weinig meer aan te doen dan wat we al doen, vooral blijven spoelen met zoutoplossing en druppels bv, maar haar longen klinken schoon gelukkig. Ze vond haar wel flink verkouden voor een pasgeborene die borstvoeding krijgt, maar waarschijnlijk heeft ze t virus opgelopen net voordat ik het had en antistoffen aan haar door kon geven.quote:Op maandag 27 oktober 2014 16:07 schreef Stormqueen het volgende:
dierenparkmeet! Maar idd, Amersfoort en nog iets te kleine baby
Van de zomer een keertje doen Burd?
Ik heb denk ik voor het eind van het jaar wel een dierenrijk-abo
Klein half uurtje fietsen voor ons
Stip alweer 7 maanden
Soesa, fijn dat het weer wat rustiger gaat nu!
Spees, wat zei de huisarts?
Fijn dat het niet zorgelijk is, maar het blijft sneu, ik hoop dat ze snel opknapt!quote:Op maandag 27 oktober 2014 16:31 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ze maakte zich geen zorgen gelukkig. Weinig meer aan te doen dan wat we al doen, vooral blijven spoelen met zoutoplossing en druppels bv, maar haar longen klinken schoon gelukkig. Ze vond haar wel flink verkouden voor een pasgeborene die borstvoeding krijgt, maar waarschijnlijk heeft ze t virus opgelopen net voordat ik het had en antistoffen aan haar door kon geven.
saar vond de vissies briljant!quote:Op maandag 27 oktober 2014 16:12 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
zeker met kindjes! Niet te groot en genoeg speelmogelijkheden.
Ik vind Blijdorp zelf geweldig, maar is voor hele kleine kinderen misschien wat veel
Er zijn drie tijgerwelpjes momenteelquote:Op maandag 27 oktober 2014 15:54 schreef Limone het volgende:
Leuk Burd, Dierenpark Amersfoort (daar is het fijn, weet je hoeveel jonge dieren daar zijn?). Wij hadden daar vroeger een abonnement op en gingen ook vaak met oma. Hebben ze die karretjes met zebra's nog? Binnenkort gaat niet lukken denk ik. Tijdtechnisch én ik geloof dat ik die bevroren beesten in de winter wat sneu vind. Maar in de lente ga ik graag een keer mee!
Spul voor op brood: avocado (al genoemd), groenteprut die ze eerder niet opgegeten heeft (echt! Gaat erin als uhh koek), humus (kikkererwten pureren/prakken met olie en munt), auberginespread (aubergines roosteren, pureren met een beetje olie en basilicum) en zo kan je bijna alle groentes wel in een spread verwerken: paprika, tomaat..
Wat leuk! De mijne vandaag negen.quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:53 schreef Dot. het volgende:
Oh, en wisten jullie trouwens dat mijn zoon 7 maanden is vandaag?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
Het ging hier al rustig hoorquote:Op maandag 27 oktober 2014 16:07 schreef Stormqueen het volgende:
dierenparkmeet! Maar idd, Amersfoort en nog iets te kleine baby
Van de zomer een keertje doen Burd?
Ik heb denk ik voor het eind van het jaar wel een dierenrijk-abo
Klein half uurtje fietsen voor ons
Stip alweer 7 maanden
Soesa, fijn dat het weer wat rustiger gaat nu!
Spees, wat zei de huisarts?
Ja als het dichterbij was dan kozen wij ook voor Emmenquote:Op maandag 27 oktober 2014 17:08 schreef Burdie het volgende:
Er zijn drie tijgerwelpjes momenteel .
Moppert, er is een soort pannenkoekenhuis maar verder valt het qua binnen idd wat tegen. Sowieso vind ik Noorder Dierenpark Emmen vele malen mooier . Maar daar woon ik niet erg meer bij in de buurt .
quote:Op maandag 27 oktober 2014 16:05 schreef Moppert het volgende:
R. kan klappen in zijn handjes en zegt dan Blij Blij Blij
[ Bericht 3% gewijzigd door Butterflower op 27-10-2014 20:09:59 ]
Ik maak zelf haar hapjes. Heb een babycook gekocht. We hebben nu wortel, broccoli, bloemkool en sperziebonen geprobeerd. Qua fruit banaan en appel.quote:Op maandag 27 oktober 2014 20:36 schreef Burdie het volgende:
Welkom Bfwat een heel kind is het al joh!
Wat geef je haar te eten dat ze het niet wil? Misschien is 'zelf doen' (a la Rapley) iets voor haar?
Ik ga me inlezen in rapley morgen!quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:08 schreef Franny_G het volgende:
Met de hapjes: misschien heeft ze soms gewoon niet zo'n zin of trek? Ik zou het lekker beetje uitproberen. Haar, zoals Burdie schrijft, zelf iets laten pakken, en proeven en een beetje spelen met eten? Zo zijn wij begonnen. Nu voeren we haar ook wel, maar als ze genoeg heeft, dan werkt ze het eten gewoon haar mond weer uit. Ik vind het wel mooi om te zien hoe ze dat zelf reguleert. Als ze niet wil, dan is het ook oké toch? Voeding halen ze nog uit de melk.
Nee, ze krijgt op die manier nog niet veel binnen. Maar ze leert wel wat eten is, de structuren, de smaak, en dat is zo in het begin eigenlijk vooral het idee. Mijn dochter deed er ook heel lang over voordat ze met de Rapley methode daadwerkelijk iets doorslikte. Ze zat er heel vrolijk mee in haar mond, maar als puntje bij paaltje kwam dan spuugde ze het weer lekker uit.quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:18 schreef Butterflower het volgende:
[..]
Ik maak zelf haar hapjes. Heb een babycook gekocht. We hebben nu wortel, broccoli, bloemkool en sperziebonen geprobeerd. Qua fruit banaan en appel.
Sinds vorige week geef ik haar een broodkorst waar ze wat op sabbelt. Ook heb ik haar een stronkje broccoli en een sperzieboon gegeven waar ze dan wat op sabbelt. Ik heb niet het idee dat ze wat binnen krijgt op deze manier.
Misschien toch maar beter inlezen in rapley idd, ik vind t alleen een beetje eng idee![]()
Bang dat ze stikt in een groot stuk ofzo
Ja! Ik wist helemaal niet dat jouw muppet ook van de 27e wasquote:Op maandag 27 oktober 2014 20:07 schreef Butterflower het volgende:
Mooi geschreven Franny![]()
Dot begrijp ik nou goed dat jouw Stip ook van 27 maart is??
+1quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 02:17 schreef Stormqueen het volgende:
Nachtploeg![]()
zeer wakkere blij kijkende baby: check
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 02:17 schreef Stormqueen het volgende:
Nachtploeg![]()
zeer wakkere blij benauwd kijkende baby: check
Helpt ff op de kop houden niet?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 04:33 schreef Tante_Soesa het volgende:
Zeer onrustige, kramperige baby... check
Ja, foto erbij gezet.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 06:13 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nou dat kan natuurlijk ookIs het je eerste kleinkind?
Wij ook medisch, maar met eigen vk in het zkh bevallen (heel uitzonderlijk bij prematuur!), nacontrole/-gesprek bij de arts (die bij het laatste stukje de bevalling overnam, was niet verplicht maar leek mij wel prettig), en de vk, nog los van de controles voor uk.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 06:57 schreef Razztwizzle het volgende:
Loj, ik was ook medisch maar mijn eigen VK heeft de bevalling gedaan. Dus twee nacontroles: eentje voor mij bij de VK, daar moest ik zelf een afspraak voor maken, en we kregen een brief met oproep voor de nacontrole van A. in het ziekenhuis.
Ik heb dat allebei de keren wel gehad, maar heb wel 2x ks gehad. Weet niet of dat het verschil is. Zou er gewoon even voor bellen of het nodig is.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 02:30 schreef Loj het volgende:
Trouwens over nacontroles gesproken, die heb je toch altijd na 6 weken bij de vk of gyn? Ik zou hem dan bij de gyn hebben toch? (Ondanks dat de bevalling zonder gyn is gedaan, maar wel medisch) Maar heb er nog niets van gehoord.. Moet ik daar dan zelf achteraan?
En een enkele zeer enthousiaste babyquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 02:17 schreef Stormqueen het volgende:
zeer wakkere blij kijkende baby: check
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zelf vandaag ziek thuis. Dus rustig aan doen, beetje internet, beetje tv, donderdag weer werken (op woensdag heb ik vrij).
Piet, wat een leuke kleinzoon. Lekkere wangen heeft 'ie![]()
Hij is 8 maanden nuquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 11:54 schreef Razztwizzle het volgende:
Bah Spees wat een buttnacht. Fijn dat de doek wel hielp. Toch nog een beetje slaap. Hopelijk knapt Suus snel op!
Coco, wat een pretletter heb je daar! Geweldig leuk kind zo.
Exode, hoe oud is jouw kindje? Tanden, daar kan ik me bij A. nog niks vbij voorstellen
SlaapkopSaar van GMheerlijkl toch!
Kwak, het is ook heel heftig zo het begin. Maar wat fijn dat jullie elkaar aanvullen en opvangen. Fijn van de kraamhulp, hopelijk heeft ze ook verstand van borstvoeding en kan ze jullie goed helpen. Doe het rustig aan samen!
Mijn baby slaapt al vanaf 10:30Nadat ze een Epische Poepluier had en ook al haar kleren Episch had Ondergescheten viel ze toen ik de boel uit stond te spoelen als een blok in slaap
. Ik negeer natuurlijk alle 'ga nou zelf ook slapen' adviezen
en heb intussen het huis weer aan kant. Ook wel een lekker gevoel hoor. Rusten doe ik tijdens het voeden wel
.
Nog niet. Moet t nog bestellen, drogist had niks hier... Heb nu wel bepanthen en ik smeer met druppels melk (die ik er zelf uit kan knijpenquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 12:20 schreef Moppert het volgende:
Kwak Smeer je al purelan of andere lanoline?
Sq het staat in ieder geval fijner dan een speen.
Razz hij heeft extreme verborgen reflux. En het komt echt met vlagen. En hij wil op nog eens 24/7 mijn handje vasthouden en dat lukt niet altijd. En dan stapelt het gemis zich op en gaat het zo als nu. Het is zo lastig. Hij is nummer 3 en de maxi moet naar school en de midi is bezig met zindelijkheid dus ik kan niet altijd bij hem zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |