Even een oude post van mij.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:53 schreef moemoe het volgende:
Ik kan zelf vertellen over de Hogere Hotelschool in Den Haag. Het staat in het buitenland erg goed aangeschreven en is, wat mij betreft, de beste Hotelschool van Nederland. Het eerste jaar ga je in intern het Skotel in. Dit is onderdeel van het onderwijsprogramma en dan ook verplicht. Hier zit ontbijt en diner bij inbegrepen. De prijs voor het eerste jaar is voor velen ook best afschrikwekkend, maar als je een kamer zou moeten huren zou het veel duurder zijn.
De buffetten die er dagelijks staan en het eten waar je uit kan kiezen zijn werkelijk waar heerlijk.![]()
Dit eten wordt gemaakt door de studenten zelf, zij moeten alles leren op deze school. Je maakt toiletten schoon, je kookt, je staat achter de receptie en uiteindelijk zal je ook leiding gaan geven. Zij geloven dat je 'later' pas leiding kan geven, als je zelf alles 'doorgemaakt' hebt.
Er worden maandelijks open dagen georganiseerd die overigens best snel vol zitten. Ik denk dat je na een bezoek aan een van deze dagen een goed beeld zal hebben van hoe de opleiding in elkaar zit en of het iets voor jou is. Ook kan je gelijk iets proeven van de sfeer, ik denk dat je vrijwel meteen merkt of jij je er thuis zult voelen.
De school is ook erg internationaal georiėnteerd, sommige lessen zullen dan ook in het Engels zijn. Uit mijn hoofd is 30% van alle personen die er rond lopen op de Hotelschool Engelstalig. Het netwerk wat je opbouwt bij deze school, zal je door de jaren heen erg goed kunnen gebruiken. Hier wordt veel waarde aangehecht. De kans dat je binnen een half jaar een baan vindt na het afstuderen is voor 95% zeker waar. De school heeft de juiste sfeer en opleiding, als jij de juiste persoon hiervoor bent, zul je er zeker wat aan hebben.
Ik heb er niet gestudeerd, alleen stage gelopenquote:Op zondag 26 oktober 2014 00:53 schreef Thabaus het volgende:
[..]
Super bedankt! Doe je nu trouwens iets in de Hotellerie? Of iets anders?
Ben benieuwd
quote:Op zondag 26 oktober 2014 00:56 schreef moemoe het volgende:
[..]
Ik heb er niet gestudeerd, alleen stage gelopen.
Ik ga in A'dam. Heb je een TOEFL test moeten doen of is dat daar niet? Waar bestaat de selectieprocedure uit?quote:Op maandag 27 oktober 2014 11:27 schreef Nero22 het volgende:
Student HTH hier. Vraag maar raak.
Ik heb zelf nooit gedacht om de hotellerie in te gaan, en ik denk er nog steeds hetzelfde over. Dat wisten ze ook toen ze me aannamen.
En ja, intern ga je altijd. De pest van het in februari beginnen is dat je gedurende de zomer wel uit de campus moet omdat de International Fast Track erin gaat voor 6 weken. (Althans, dit is in Amsterdam het geval. Weet niet precies hoe het in Den Haag zit.)
Nop heb ik niet hoeven doen. We hebben onze eigen Engels en Wiskunde test op de selectiedag. Stelt niet zoveel voor.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 16:01 schreef Thabaus het volgende:
[..]
Ik ga in A'dam. Heb je een TOEFL test moeten doen of is dat daar niet? Waar bestaat de selectieprocedure uit?
Het is inmiddels anderhalf jaar geleden dat ik de selectie heb gedaan maar het zal niet veel veranderd zijn in de tussentijd. Het bestaat uit twee onderdelen. Eerste onderdeel is een drietal interviews, met een 3e of 4e jaars student, een docent en iemand die in de sector werkt (een general manager bijvoorbeeld). Tweede onderdeel is een groepsopdracht waarbij je als team een opdracht krijgt, de uitkomst van de opdracht is niet zozeer relevant er wordt meer gekeken hoe je jezelf gedraagt in een team of je initiatief toont etc. Verder zullen je tourguides je gedurende de dag observeren.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 16:01 schreef Thabaus het volgende:
[..]
Ik ga in A'dam. Heb je een TOEFL test moeten doen of is dat daar niet? Waar bestaat de selectieprocedure uit?
Ze hebben het veranderd. Not even kidding.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:55 schreef FUUUU het volgende:
[..]
Het is inmiddels anderhalf jaar geleden dat ik de selectie heb gedaan maar het zal niet veel veranderd zijn in de tussentijd. Het bestaat uit twee onderdelen. Eerste onderdeel is een drietal interviews, met een 3e of 4e jaars student, een docent en iemand die in de sector werkt (een general manager bijvoorbeeld). Tweede onderdeel is een groepsopdracht waarbij je als team een opdracht krijgt, de uitkomst van de opdracht is niet zozeer relevant er wordt meer gekeken hoe je jezelf gedraagt in een team of je initiatief toont etc. Verder zullen je tourguides je gedurende de dag observeren.
Ben zelf erg tevreden over de opleiding en school en zoals eerder vermeld staat de school internationaal goed aangeschreven en is het waarschijnlijk de beste hotelschool in Nederland. Mocht je specifieke vragen hebben kan je gerust een pm sturen.
Alle lessen etc zijn overigens in het Engels en dat is in principe ook de voertaal, al merk je dat buiten de lessen om er ook veel Nederlands en andere talen worden gesproken.
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:11 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ze hebben het veranderd. Not even kidding.Althans, dat was het idee van voor de zomer.
Maar dit was het inderdaad. Maar goed, als je je nep gaat gedragen val je ook wel op. Heb zelf ook al 2 jaar op selectiedagen gewerkt.
Zal wel ongeveer hetzelfde zijn neem ik aan?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:11 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ze hebben het veranderd. Not even kidding.Althans, dat was het idee van voor de zomer.
Maar dit was het inderdaad. Maar goed, als je je nep gaat gedragen val je ook wel op. Heb zelf ook al 2 jaar op selectiedagen gewerkt.
Haha, dan is het geen probleem! Ik moet alleen nog wel ff aan m'n Engels werkenquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:24 schreef Nero22 het volgende:
Als je intrinsieke motivatie maar goed is.
Lachen. Misschien zie je mij nog, want ik zit er over te denken mee te werken.quote:Op woensdag 12 november 2014 13:09 schreef denisevh24 het volgende:
Moet er hier iemand 22 november naar de selectiedag in Amsterdam? Ik ga dan, maar begin niet in februari. Misschien is het wel leuk om elkaar een beetje te kennen ofzo?
Ah leukquote:Op woensdag 12 november 2014 21:04 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Lachen. Misschien zie je mij nog, want ik zit er over te denken mee te werken.
Ben er dan ookquote:Op vrijdag 14 november 2014 18:56 schreef denisevh24 het volgende:
[..]
Ah leuk! Ben best wel zenuwachtig
Thanks! Ik ga sowieso in pak. 1e selectiedag maastricht ging goed naar mijn zeggen, was enkel een motivatiebrief schrijven. Begin december hoor ik of ik door ben naar de 2e rondequote:Op zondag 16 november 2014 23:09 schreef Nero22 het volgende:
Tip van mij weer: zorg dat je je een beetje representatief kleedt. Eerste impressie is hier (en natuurlijk voor de hele hospitality industry) best belangrijk.
Hoe was selectie op Maastricht?
Ik ga in een mantelpakje, hoewel ik die uitdrukking zo erg haat haha. Waar kom je vandaan Thabaus?quote:Op maandag 17 november 2014 01:05 schreef Thabaus het volgende:
[..]
Thanks! Ik ga sowieso in pak. 1e selectiedag maastricht ging goed naar mijn zeggen, was enkel een motivatiebrief schrijven. Begin december hoor ik of ik door ben naar de 2e ronde
Goed zo. Laat dat zaterdag ook zien haha. Ik snap dat mensen zenuwachtig zijn, maar ze zeggen uiteindelijk allemaal dat het best wel mee viel.quote:Op maandag 17 november 2014 20:54 schreef denisevh24 het volgende:
[..]
Ja die ja haha, oh zo fijnn. Maar goed, part of the dealIk heb er zin in!
Rotterdamquote:Op maandag 17 november 2014 20:25 schreef denisevh24 het volgende:
[..]
Ik ga in een mantelpakje, hoewel ik die uitdrukking zo erg haat haha. Waar kom je vandaan Thabaus?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |