Nederland is al een aantal maal opgeschrikt door zinloos geweld. Het lijkt erop dat niemand meer weet wat wel en wat niet kan. Veel mensen zeggen dat de normen en waarden vervagen en dat dit soort dingen daarom gebeuren. Iedereen vind dat het zo niet door kan gaan, maar we moeten we eraan doen, en wat kunnen we er misschien zelf aan doen?
Reageer nu en je reactie kom dan misschien in ForuM!
Het idee van de PVDA om die gasten in een zeecontainer te stoppen is ook een beetje onzin. Ik vind dat er strafkampen moeten komen en laat ze daar maar eens hard werken.
[Dit bericht is gewijzigd door Doezelhaar op 29-10-2002 19:13]
quote:Ingrijpen is makkelijk te zeggen, als je er dichtbij staat denk ik niet dat je het zo makkelijk beslist, ook omdat je van de schok stilstaat en ten tweede omdat je ook net de kans hebt om in elkaar geschopt te worden.. ik weet niet wat ik zou doen, ik vind niet dat je er een uitgesproken mening aan kan geven als je het zelf niet hebt meegemaakt...
Op dinsdag 29 oktober 2002 19:10 schreef DJKoster het volgende:
Ingrijpen als iemand in elkaar getrapt word, en je kinderen goed opvoeden
tis een ideetje
Zou jij nog iemand op zijn/haar gedrag aan durven spreken op straat?
Ik bedenk me wel 2 keer.....
Zelfde bij vechtpartijen, heb laatst in een discotheek nog een kunnen voorkomen door er tussen te springen. Week erna zou ook iemand dat doen en die is met een kapot glas gestoken.....
En sinds de afgelopen stille tocht ( zie ook mijn sig )
is het geweld afgenomen?
Was vanmiddag nog een mishandeling in Midden des lands ( gevolgt via scanner) 3 tegen 1.
Mja het enige wat je er tegen kunt doen is strengere straffen op geweldsdelicten...
maar waar he tmet deze wereld heengaat.
heb er een hard hoofd in...
Heb het zelf gelukkig nooit meegemaakt, maar ik denk dat alles wat je je voorneemt (dus, ik spring er tussen in ofzoiets), ineens toch niets meer voorsteld en je met je bek vol tanden staat. Je weet denk ik gewoon niet wat je moet doen...
Maar de politiek kan er wel wat aan doen. Want wat de politiek nu doet is zijn handen er van af houden. Ze hebben zoiets van, ja ik kan hier niks aan doen enzo... ja pfff tuurlijk kan je er wat aan doen. Wat dacht je van zowiezo harder straffen dat soort gasten... want die pipo uit Venlo komt er waarschijnlijk wel weer met 5 jaar vanaf...
quote:Als je zinloos geweld wil voorkomen moet je in ieder geval je bek open durven trekken. Maar dan wel op zo'n manier dat de agressie niet nog verder wordt opgevoerd en tegen jou wordt gericht.
Op dinsdag 29 oktober 2002 19:08 schreef henrylangendoen het volgende:
De stelling voor vanavond is: [ForuM!] Stelling: Zinloos geweld.... Wat moeten we er aan doen en kunnen we er zelf aan doen?
Dus gewoon duidelijk maken dat je niet toe blijft kijken. Als er dan nog meer mensen bij staan zal de drempel om ook in te grijpen veel lager zijn om mee te helpen. Samen ben je altijd sterker.
Maar het blijft natuurlijk moeilijk.
[Dit bericht is gewijzigd door MrLucca op 29-10-2002 19:18]
quote:Inbreuk op privacy vind ik dat. is niet zo'n goede oplossing dan liever die werkkampen realiseren.
Op dinsdag 29 oktober 2002 19:13 schreef geit het volgende:
wat ook wel handig zou zijn, een uitgaanspas die bij elke discotheek kroeg werkt. daar staat je leeftijd in en je gedrag. misdraag je je een keer in een discotheek dan wordt dat op de pas gezet zodat je bij andere tenten niet meer of moeilijker binnekomt.............
misschien schrikken ze daar vanaf en denken ze dan wel een paar keer meer na voordat ze weer zo'n kansloze actie gaan doen..
en als die lui éénmaal achter de tralies zitten kunnen ze nix meer aanrichten dus...
En als ze niet willen luisteren: geen eten
Als ze in de gevangenis zitten kost het alleen maar geld.
Wat te doen als je (zinloos)geweld op staat ziet:
1. bel 112
2. onthoud hoe de daders eruit zien
2. groepeer met mede getuigen
3. hou de daders tegen
4. wacht tot politie komt en geef slachtoffer hulp
quote:is er al
Op dinsdag 29 oktober 2002 19:19 schreef geit het volgende:
misschien moet er reclame worden gemaakt op tv:Wat te doen als je (zinloos)geweld op staat ziet:
1. bel 112
2. onthoud hoe de daders eruit zien
2. groepeer met mede getuigen
3. hou de daders tegen
4. wacht tot politie komt en geef slachtoffer hulp
quote:Het zijn woede-uitbarstingen inderdaad. Die kun je niet controleren.
Op dinsdag 29 oktober 2002 19:16 schreef nEDerland het volgende:
En stel dat je die gasten harder aanpakt, dan helpt dat nog niet. Want ik heb het idee dat ze op hun instinct reageren en dan gaan ze niet voor zo'n actie denken: 'O, de straffen zijn verhoogd, laat ik hem maar niet in elkaar slaan'.
quote:ach jawel joh
Op dinsdag 29 oktober 2002 19:47 schreef oldenzaaltjuh het volgende:
Mensen doe het iets leukerhet is vandaag niet echt hmmmzz leuk
quote:juist, keep the spirit!
Op dinsdag 29 oktober 2002 20:09 schreef Michiel_Herder het volgende:[..]
ach jawel joh
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |