quote:
Op maandag 27 oktober 2014 10:46 schreef Ludd het volgende:Waar moet ik dan wegkijken? Ik geef slecht mijn mening dat het aantal beduidend lager is dan ik verwacht had. Serieus, als ik vooraf een inschatting had moeten maken had ik echt verwacht dat er tienduizenden salafisten in Duitsland zouden zijn.
het gaat enkel om de (actieve) aanhangers van één specifieke beweging ("Einladung zum Paradies e.V."), die zich slim in de media-aandacht weet te stellen, en die vooral aanhang heeft aan het aan enderland grenzende Nordrhein-Westfalen (NRW):
Die van Pierre Vogel en Sven Lau (de beiden noemen zichook Abu Hamza en Abu Adam, maar zijn gewoon geboren duitsers), die bv recentelijk ook veel media aandacht kregen wegens een bericht van een 'sharia-politie' die zou gaan patrouilleren in Wuppertal (het bleek uiteindelijk een hoax te zijn, geen werkelijke 'sharia-politie' ging patroulieren maar ze haalden er ook volop de nederlandse pers ermee, dat het in werkelijk niet meer dan 5 mannen die in oranje vestjes met opdruk poseerden waren, interesseerde niemand, en de politiek viel over elkaar heen met 'straffe uitspraken').
Het is goed mogelijk dat er zeker veel meer extremistische en geweldbereidde moslims in heel duitsland zijn, waaronder dus die voornamelijk in NRW bevindende aanhangers van die salafisten-groep rondom Vogel en Lau.
Overigens, de neo-nazistische NPD (welke qua extemisme, en hang tot geweld en provocatie en angstverbreiding veel overeenkmsten heeft met de NRW-salafisten) heeft ook over heel duitsland ongeveer rond de 6000 leden
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25