100% is mafklapper iig, ik bedoel hoe denk je dat je in de 21ste eeuw kunt leven als in de 7de eeuw, wat ligt daar voor een kronkel achter joh...quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:58 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Niet een deel, de overgrote meerderheid is dat.
Probeer je nu religie te rationaliseren?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 21:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
100% is mafklapper iig, ik bedoel hoe denk je dat je in de 21ste eeuw kunt leven als in de 7de eeuw, wat ligt daar voor een kronkel achter joh...
Ah, dus moorden in de islam is niet verboden. Bovendien is het begrip zelfverdediging ruim interpreteerbaar.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:19 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Onschuldigen mag je niet vermoorden. Enige situatie waarin moord is gerechtvaardigd is als zelfverdediging.
Hoeft niet per se. Amerika steunde deze groepen in de jaren '80 tegen de Sovjets. Dus het westen ziet ze niet altijd als terroristen. De hypocrisie.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:24 schreef TserrofEnoch het volgende:
Ik kan nooit het verschil onthouden tussen de Wahabieten en de Salafisten.
Iemand die het uit kan leggen voor mij?
Dat beide groeperingen vanuit westers perspectief terroristen zijn staat buiten kijf.
Wat grappig dat boeddhisten dan lang niet zo gewelddadig zijn. Zij leven - toevallig - wel alles na en groepen moslims leven - toevallig - niet alles na?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:30 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Nope. Dat is het niet maar mensen leven het gewoon niet na.
Ja, dat heb ik wel gedaan.quote:
Maar een salafist zou nooit een radicaliserende mede salafist aangeven bij de politie.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is onzin. Een deel van de salafisten is gevoelig voor radicalisering. Niet iedere salafist is een terrorist.
Inderdaad. Als we even kijken naar alle brandhaarden in de wereld is er totaal geen reden om achterdochtig te zijn tegenover radicaliserende booslims.quote:Op zondag 26 oktober 2014 09:44 schreef Revolution-NL het volgende:
We zijn zo bang, we zijn zo bang voor de islam
Mensen laten zich compleet gek maken door de media.
Enkele reis voor jou naar het kalifaat om te snuiven hoe rustgevend die extremistische stroming wel niet is.quote:Op zondag 26 oktober 2014 09:44 schreef Revolution-NL het volgende:
We zijn zo bang, we zijn zo bang voor de islam
Mensen laten zich compleet gek maken door de media.
Salafisten en Wahabieten zijn vanuit westers perspectief sowieso terroristen.quote:Op zondag 26 oktober 2014 04:28 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Hoeft niet per se. Amerika steunde deze groepen in de jaren '80 tegen de Sovjets. Dus het westen ziet ze niet altijd als terroristen. De hypocrisie.
In Egypte is een jeugdbubbel. Als er niet genoeg werkgelegenheid is voor deze nieuwe aanwas aan jongeren die willen participeren in de samenleving dan krijg je ontevredenheid. Deze ontevredenheid gaat vaak gepaard met ideologie. Dan is het in een islamitisch land niet vreemd dat dit gepaard gaat met extremistisch islamitische ideologieën.quote:Op zondag 26 oktober 2014 12:30 schreef Loekie1 het volgende:
In een land als Egypte wil men toch liever een draaiende economie dan wanorde. Maar jonge jongens die opgroeien in een Westers land, kiezen voor seks en agressie omdat ze niet de ervaring hebben dat ze kunnen kiezen tussen een goed draaiende economie en wanorde. Ze zijn jong en ze willen wat beleven, zitten vol testosteron.
Feit is dat er in Egypte nu geen wanorde is omdat de extremisten niet aan de macht zijn gebleven.quote:Op zondag 26 oktober 2014 12:32 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
In Egypte is een jeugdbubbel. Als er niet genoeg werkgelegenheid is voor deze nieuwe aanwas aan jongeren die willen participeren in de samenleving dan krijg je ontevredenheid. Deze ontevredenheid gaat vaak gepaard met ideologie. Dan is het in een islamitisch land niet vreemd dat dit gepaard gaat met extremistisch islamitische ideologieën.
Dus Egypte heeft geen problemen volgens jou?quote:Op zondag 26 oktober 2014 12:34 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Feit is dat er in Egypte nu geen wanorde is omdat de extremisten niet aan de macht zijn gebleven.
De ondernemers daar waren slimmer en wisten ze uit te schakelen. Daarom is daar nu geen wanorde. Er zijn daar dus meer mensen die kiezen voor orde ipv voor wanorde.
Zeg ik dat?quote:Op zondag 26 oktober 2014 12:37 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Dus Egypte heeft geen problemen volgens jou?
Extremisme is een bepaalde overtuiging tot de uiterste consequentie doorvoeren, me dunkt dat salafisme aan deze omschrijving voldoet.quote:Op zondag 26 oktober 2014 12:36 schreef happinessfordogs het volgende:
Salafisten zijn toch geen extremisten? Je zou eerder kunnen zeggen dat zij het tegenovergestelde zijn omdat ze de Islam zo puur mogelijk willen beleven.
Wil jij zeggen dat Egypte momenteel een chaos is?quote:Op zondag 26 oktober 2014 12:44 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Het leek dat je dat impliceerde.
Nee. Geen chaos.quote:Op zondag 26 oktober 2014 12:48 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Wil jij zeggen dat Egypte momenteel een chaos is?
Libië geen chaos?quote:Op zondag 26 oktober 2014 12:51 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Nee. Geen chaos.
Maar waar zie je echte chaos? Somalië, Irak/Syrië, CAR en Zuid-Soedan?
Maar in veel gebieden zijn veel problemen.
Het kan dus zomaar omslaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |