SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Had ik gedaan destijds bij woonnet rijnmond, maar wat kan ik nu verder doen? Ben bijna 20..quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 16:03 schreef hoas het volgende:
Beter meteen op je 18e inschrijven, en hoewel ik een koopwoning heb sta ik nog steeds ingeschreven, je weet maar nooit.
Begin vast te solliciterenquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 16:17 schreef NietAssertiefGenoeg het volgende:
[..]
Had ik gedaan destijds bij woonnet rijnmond, maar wat kan ik nu verder doen? Ben bijna 20..
Verder nog iets wat het zelfstandig wonen proces kan versnellen? Ik voel alsof het té weinig is om alleen maar ingeschreven te staan bij woonnet rijnmond.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 16:31 schreef Queller het volgende:
[..]
Begin vast te solliciteren
Bijna iedereen wil na zijn studie graag zsm een goede baan en een leuk huis. Wat denk je dat jouw sterkte punten zijn ten opzichte van je leeftijdsgenoten? Buit ze uit!
Nee. Misschien de dood van een rijke oudoom, maar verder kan ik niets verzinnen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:05 schreef NietAssertiefGenoeg het volgende:
Verder nog iets wat het kan versnellen?
Is woonnet rijnmond genoeg?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:06 schreef Queller het volgende:
[..]
Nee. Misschien de dood van een rijke oudoom, maar verder kan ik niets verzinnen.
Je woont nog thuis, betekent dat je, als je een leuk bijbaantje hebt/zoekt, kan sparen als een gek. Als je straks bent afgestudeerd en een baan hebt, gaat pakweg 50k aan spaargeld nogal schelen bij het krijgen van een hypotheek. Hoef je ook geen geld weg te gooien in een huurkot.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:05 schreef NietAssertiefGenoeg het volgende:
[..]
Verder nog iets wat het zelfstandig wonen proces kan versnellen? Ik voel alsof het té weinig is om alleen maar ingeschreven te staan bij woonnet rijnmond.
50k?!?!? Hoe lang zal dat duren? Tot mijn 27ste zeker. Duurt veelste lang... Ik wil zsm weg.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je woont nog thuis, betekent dat je, als je een leuk bijbaantje hebt/zoekt, kan sparen als een gek. Als je straks bent afgestudeerd en een baan hebt, gaat pakweg 50k aan spaargeld nogal schelen bij het krijgen van een hypotheek. Hoef je ook geen geld weg te gooien in een huurkot.
Met 1000 euro per maand, wat met een beetje zinnige bijbaan en amper kosten omdat je thuiswoont prima te doen is, heb je dat in vier jaar studietijd bij elkaar.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:23 schreef NietAssertiefGenoeg het volgende:
[..]
50k?!?!? Hoe lang zal dat duren? Tot mijn 27ste zeker. Duurt veelste lang... Ik wil zsm weg.
Mijn studie (wo econometrie) duurt drie jaar en ik zit nu in jaar 1. Dus nog 2,5..quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Met 1000 euro per maand, wat met een beetje zinnige bijbaan en amper kosten omdat je thuiswoont prima te doen is, heb je dat in vier jaar studietijd bij elkaar.
Dan valt je spaarsom aan het einde van die periode wat lager uit, maar ik neem aan dat je in het afgelopen jaar ook het een en ander hebt gespaard.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:27 schreef NietAssertiefGenoeg het volgende:
[..]
Mijn studie (wo econometrie) duurt drie jaar en ik zit nu in jaar 1. Dus nog 2,5..
0,0 gespaard. Ik leen via DUO om mijn collegegeld te betalen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan valt je spaarsom aan het einde van die periode wat lager uit, maar ik neem aan dat je in het afgelopen jaar ook het een en ander hebt gespaard.
Punt dat ik wil maken is dat er wel meer opties zijn dan huren. Maar als je het toch met alle geweld bij huren wil houden: corporatiehuur is achteraansluiten, dus dat is de komende jaren nog wel even kansloos. Om particulier wat leuks te vinden is vooral een netwerk erg belangrijk. Zorg dat je de verhuurmakelaars voor bent.
Nog los van dat alles: is het niet slimmer om ook je master te halen? Bachelor is, op de arbeidsmarkt, net-niks.
Tja, dat is niet slim dan.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:33 schreef NietAssertiefGenoeg het volgende:
[..]
0,0 gespaard. Ik leen via DUO om mijn collegegeld te betalen.
Huren kan toch wel? Daar hoef je geen vermogen voor te hebben?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tja, dat is niet slim dan.
Dan mag je achteraansluiten. Tegen 2020 heb je wel een huis twee hoog in Katenrecht.
Nee, maar wel wachttijd. In de grote steden oplopend tot een jaartje of zeven, of meer.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:41 schreef NietAssertiefGenoeg het volgende:
[..]
Huren kan toch wel? Daar hoef je geen vermogen voor te hebben?
Is dat een woningbouw vereniging? Als je idd direct een fulltime baan hebt na je bachelor dan verdien je ws te veel voor een sociale huurwoning.. En wie zegt dat die baan ook in die regio zal zijn?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:08 schreef NietAssertiefGenoeg het volgende:
[..]
Is woonnet rijnmond genoeg?
Nog andere tips, zoals woningbouwverenigingen om in te schrijven? Ik sta nu bij woonnet rijnmond ingeschreven.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, maar wel wachttijd. In de grote steden oplopend tot een jaartje of zeven, of meer.
Vrije sector-huur dan weer niet; daarvoor wordt vaak wel een minimuminkomen van bijvoorbeeld vier keer de maandhuur gevraagd door de verhuurder. Daarvoor hoef je niet op de wachtlijst, maar moet je zorgen dat je wat vindt dat bij je past. Soms kan dat via een corporatie, soms via een makelaar, maar het beste nog altijd via-via. Dus als je daar nu wat aan wil doen, is het zorgen voor een netwerk.
Welke raadt jij aan? Ik ben in Rdam geboren.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:46 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Is dat een woningbouw vereniging? Als je idd direct een fulltime baan hebt na je bachelor dan verdien je ws te veel voor een sociale huurwoning.. En wie zegt dat die baan ook in die regio zal zijn?
Schrijf je in het ieder geval in op alle plaatsen waar dat mag, bv in je geboorteplaats als dat ergens anders is. Baat het niet dan schaadt het niet.
Even googlen op woningbouwverenigingen waar geen binding met die plaats voor nodig is; groeigemeentes en zo?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:47 schreef NietAssertiefGenoeg het volgende:
[..]
Welke raadt jij aan? Ik ben in Rdam geboren.
Heb ik gedaan, maar ik tref niet de juiste of ik snap er niks van welke handig zou zijn. Vandaar dat ik hier een topic open om hulp te zoeken bij ervaringsdeskundigen op FOK! :pquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:48 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Even googlen op woningbouwverenigingen waar geen binding met die plaats voor nodig is; groeigemeentes en zo?
Begin eens hier met zoeken en laat niet anderen jouw problemen oplossen; het kost mij net zoveel tijd en moeite als jou.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:48 schreef NietAssertiefGenoeg het volgende:
[..]
Heb ik gedaan, maar ik tref niet de juiste of ik snap er niks van welke handig zou zijn. Vandaar dat ik hier een topic open om hulp te zoeken bij ervaringsdeskundigen op FOK! :p
Met woonnet-rijnmnd ga je echt niet binnen 2 jaar een woning vinden.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 16:17 schreef NietAssertiefGenoeg het volgende:
[..]
Had ik gedaan destijds bij woonnet rijnmond, maar wat kan ik nu verder doen? Ben bijna 20..
Regel een leuke vriend(in) die al op zichzelf woont, wordt goed in sex en zorg ervoor dat ze meermalen per dag klaar wilt komen. Met een beetje geluk kun je dan bij dr intrekkenquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:46 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Is dat een woningbouw vereniging? Als je idd direct een fulltime baan hebt na je bachelor dan verdien je ws te veel voor een sociale huurwoning.. En wie zegt dat die baan ook in die regio zal zijn?
Schrijf je in het ieder geval in op alle plaatsen waar dat mag, bv in je geboorteplaats als dat ergens anders is. Baat het niet dan schaadt het niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |