Als het een erkend geloof is (massageloof) zoals het Christendom, Islam en Jodendom, dan kom je in ieder geval sneller weg met bepaalde gewoonten en tradities, dan als je een niet erkend persoonlijk geloof belijdt of atheïst bent. Dat soort geloven onttrekken zich vaak aan argumentatieve verantwoording.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 13:49 schreef bolker het volgende:
In sommige 'heilige boeken' staat er nogal wat - mag je zomaar alles neer plempen, zelfs als het haat ideeën kan verspreiden, als je het maar onder het mom van geloof doet?
is dat bij wet geregeld, dat het een massageloof moet zijn? waar kan ik dat vinden?quote:Op zondag 26 oktober 2014 09:28 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Als het een erkend geloof is (massageloof) zoals het Christendom, Islam en Jodendom, dan kom je in ieder geval sneller weg met bepaalde gewoonten en tradities, dan als je een niet erkend persoonlijk geloof belijdt of atheïst bent.
Dat staat niet in de wet. Alleen zo kan je je geloofwaardigheid bewijzen. Anders denken ze dat het excuusjes zijn om jezelf vrij te pleiten.quote:Op zondag 26 oktober 2014 09:29 schreef bolker het volgende:
[..]
is dat bij wet geregeld, dat het een massageloof moet zijn? waar kan ik dat vinden?
Niet in een Nederlandse wet , zover ik weet en ik denk ook niet in een Nederlandse rechterlijke uitspraak van de laatste 50 jaar.quote:Op zondag 26 oktober 2014 09:40 schreef bolker het volgende:
Ik lees net dat levensovertuiging ook onder de grondwet wordt beschermd. Nu blijft de vraag over worden 'heilige geschriften' ergens specifiek genoemd dusdanig dat haatdragende uitingen worden toegestaan?
Wat bedoel je met "beperken" Moet dat met een wet gebeuren? Die stelt dat geloofsuitingen in het openbaar verboden zijn ? Op straffe van....quote:Op zondag 26 oktober 2014 18:57 schreef Halcon het volgende:
Crosspost van mij:
[
Dat zijn m.i. voldoende argumenten om geloof te beperken tot de privé-situatie van iemand. Iemand mag thuis geloven wat hij wil en mag binnen de wet thuis zijn geloof aanhangen. Eventueel een beperkt aantal gebedsgebouwen (door hen zelf betaald), waar ze kunnen bidden en teksten kunnen uitspreken voor zo ver die teksten geen wetsovertredingen impliceren.
Dat heeft niets met godsdienstintolerantie te maken. Zie het als: waar nu een pet of een muts gewenst is, zijn geloofsuitingen dat ook. Het zou immers onzinnig zijn om een pet wel toe te staan, maar een geloofsuiting niet.quote:Op zondag 26 oktober 2014 19:55 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wat bedoel je met "beperken" Moet dat met een wet gebeuren? Die stelt dat geloofsuitingen in het openbaar verboden zijn ? Op straffe van....
Dat lijkt me godsdienstintolerantie.
Een geloofsuiting is een meningsuiting. Jij wilt de vrije meningsuiting ernstig aantasten door geloofsuitingen in het openbaar wettelijk te verbieden kennelijk.quote:Op zondag 26 oktober 2014 20:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat heeft niets met godsdienstintolerantie te maken. Zie het als: waar nu een pet of een muts gewenst is, zijn geloofsuitingen dat ook. Het zou immers onzinnig zijn om een pet wel toe te staan, maar een geloofsuiting niet.
Waar een pet of muts niet gewenst is, geldt dat ook voor geloofsuitingen. Het is immers feitelijk hetzelfde.
Jij kunt niet lezen kennelijk of je wilt het niet begrijpen. Kies maar.quote:Op zondag 26 oktober 2014 20:39 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Een geloofsuiting is een meningsuiting. Jij wilt de vrije meningsuiting ernstig aantasten door geloofsuitingen in het openbaar wettelijk te verbieden kennelijk.
Een pet of muts is ook een meningsuiting. Waarom acht je dat minder belangrijk ?quote:Op zondag 26 oktober 2014 20:39 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Een geloofsuiting is een meningsuiting. Jij wilt de vrije meningsuiting ernstig aantasten door geloofsuitingen in het openbaar wettelijk te verbieden kennelijk.
reageer eens inhoudelijk..quote:Op zondag 26 oktober 2014 20:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jij kunt niet lezen kennelijk of je wilt het niet begrijpen. Kies maar.
Vooruit, nog een kans: reageer eens inhoudelijk.quote:Op zondag 26 oktober 2014 20:48 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
reageer eens inhoudelijk..
je discrimineert geloofsovertuigingen ...
Kleding heeft er niks mee te maken.quote:Op zondag 26 oktober 2014 20:47 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Een pet of muts is ook een meningsuiting. Waarom acht je dat minder belangrijk ?
Nee, wat hij wil is dat gelovigen dezelfde rechten op vrije meningsuiting hebben als anderen - en niet meer rechten.quote:Op zondag 26 oktober 2014 20:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Kleding heeft er niks mee te maken.
Ik heb het over vrije meningsuiting en het recht van gelovigen net als ongelovigen in het openbaar hun mening te uiten. Simpele basisopvattingen van een democratie.
Wat Halcon wilt is een seculiere semidictatuur.
Geen verstandig politicus in Nederland kan hier iets mee... zelfs niet de grootste nazi's
Je onzin is om een pet in dezelfde categorie te zetten als een geloofsuiting.quote:Op zondag 26 oktober 2014 20:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Vooruit, nog een kans: reageer eens inhoudelijk.
[i]Dat heeft niets met godsdienstintolerantie te maken. Zie het als: waar nu een pet of een muts gewenst is, zijn geloofsuitingen dat ook. Het zou immers onzinnig zijn om een pet wel toe te staan, maar een geloofsuiting niet.
Die 'pet of muts' was al mal... nu haal je er ook racisme bij.quote:De tering man. Net ook al een heel betoog van tientallen woorden en dan een regeltje terug, wat neerkomt op racisme. Precies het (onnozele) argument dat gelovigen wel vaker menen te moeten gebruiken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |