Tsja, en die lui van 9/11 waren allemaal hoog opgeleid en kwamen uit welgestelde millieus.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:59 schreef tfors het volgende:
ik had moeten zeggen: onderwijs met realistische kans op economische vooruitgang.
Jij denkt dat Saudi Arabie een verliezer is in de wereldeconomie? Dat is voor het eerst dat ik iemand zo'n claim zie maken.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 17:06 schreef tfors het volgende:
Maar die zagen hun regio en volkeren continu als verliezer in de wereldeconomie. Dat is niet lekker. Ik praat het zeker niet goed natuurlijk, maar als je kijkt naar 1000 jaar terug toen de situatie andersom was had je ook christelijke terroristen die in het midden oosten aanslagen kwamen plegen (kruisvaarders). kortom het gaat niet om de islam. 1000 jaar terug was de islamitische wereld relatief het verlichte deel van de wereld en de christelijke het achterlijke deel.
Dan zouden boeddhisten wereldwijd ook aanslagen moeten plegen en niet-boeddhisten moeten uitmoorden. Dat gebeurt niet op de schaal van moslims.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:59 schreef tfors het volgende:
ik had moeten zeggen: onderwijs met realistische kans op economische vooruitgang.
Precies. En die lui van 9/11 waren allemaal jongens die overzee studeerden, als je niet uit een welgestelde familie komt kan je zoiets van je leven lang niet betalen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 17:10 schreef Jellereppe het volgende:
Bin Laden was niet arm. Die kwam uit een puissant rijke familie met een geschat vermogen van 7 miljard euro.
Dan zou je je voor de grap eens moeten verdiepen in de geschiedenis van de dalai lama's.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 17:11 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dan zouden boeddhisten wereldwijd ook aanslagen moeten plegen en niet-boeddhisten moeten uitmoorden. Dat gebeurt niet op de schaal van moslims.
Religie is dus toch wel een factor.
Daarnaast heb je de vraag wie bepaalt of iemand zich aanhanger van religie X mag noemen of niet.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 17:11 schreef Jigzoz het volgende:
Als het niet om religie gaat, waarom zijn dan alle ISIS-aanhangers zo extreem religieus?
Dus omdat het christendom een gewelddadige godsdienst is pleit dat de islam vrij?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 17:06 schreef tfors het volgende:
Maar die zagen hun regio en volkeren continu als verliezer in de wereldeconomie. Dat is niet lekker. Ik praat het zeker niet goed natuurlijk, maar als je kijkt naar 1000 jaar terug toen de situatie andersom was had je ook christelijke terroristen die in het midden oosten aanslagen kwamen plegen (kruisvaarders). kortom het gaat niet om de islam. 1000 jaar terug was de islamitische wereld relatief het verlichte deel van de wereld en de christelijke het achterlijke deel.
Dat is niet meer dan een dekmantel.. een excuusquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 17:11 schreef Jigzoz het volgende:
Als het niet om religie gaat, waarom zijn dan alle ISIS-aanhangers zo extreem religieus?
Ik denk dat gelovigen dat prima zelf kunnen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 17:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daarnaast heb je de vraag wie bepaalt of iemand zich aanhanger van religie X mag noemen of niet.
Het is natuurlijk wel een hele makkelijke manier om die twee aspecten te verenigen en mensen een uitzicht te beloven.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 17:11 schreef Jigzoz het volgende:
Het zijn geen moslims? Ze zeggen zelf van wel.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 17:14 schreef kawotski het volgende:
[..]
Dat is niet meer dan een dekmantel.. een excuus
Wat hebben zij zoal op hun kerkstok? Zaaien ze terreur over de halve wereld? Willen ze wereldwijd de boeddhistische sharia invoeren? Zijn er regio's waar boeddhisten alle niet-boeddhisten de keus geven om zich tot het boeddhisme te bekeren of anders worden ze onthoofd? Was Buddha net zoals gewelddadig als dat Mohamed was? Zijn niet-boeddhisten minderwaardig en moeten ze als tweederangsburgers behandeld worden zoals de sharia wel goedkeurt? Worden afvallige boeddhisten ter dood veroordeeld als ze hun religie verlaten?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 17:12 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dan zou je je voor de grap eens moeten verdiepen in de geschiedenis van de dalai lama's.
Je hebt wel allerlei mensen die roepen dat de IS-baarden dat verkeerd inschatten. Kennelijk menen zij dat te kunnen bepalen, net zoals dat IS meent dat te kunnen bepalen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 17:15 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik denk dat gelovigen dat prima zelf kunnen.
Zie edit.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 17:17 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wat hebben zij zoal op hun kerkstok? Zaaien ze terreur over de halve wereld? Willen ze wereldwijd de boeddhistische sharia invoeren? Zijn er regio's waar boeddhisten alle niet-boeddhisten de keus geven om zich tot het boeddhisme te bekeren of anders worden ze onthoofd? Was Buddha net zoals gewelddadig als dat Mohamed was? Zijn niet-boeddhisten minderwaardig en moeten ze als tweederangsburgers behandeld worden zoals de sharia wel goedkeurt? Worden afvallige boeddhisten ter dood veroordeeld als ze hun religie verlaten?
Het kan best zijn hoor dat het boeddhisme even gewelddadig als de islam is. Maar dan krijgen wij dat - heel toevallig - niet mee.
Kortom: een moslim is iemand die zichzelf moslim noemt.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 17:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je hebt wel allerlei mensen die roepen dat de IS-baarden dat verkeerd inschatten. Kennelijk menen zij dat te kunnen bepalen, net zoals dat IS meent dat te kunnen bepalen.
Ik wilde alleen maar zeggen dat Islam niet persé gewelddadiger dan Christendom is. Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat ik in allebei de gevallen de regilies meer als excuus zie dan als oorzaak. Ook bij rellen tussen hooligans van twee voetbalclubs vallen soms doden. Daar is het behoren tot Ajax i.p.v. bijv. Feyenoord het excuus.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 17:13 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dus omdat het christendom een gewelddadige godsdienst is pleit dat de islam vrij?
Als jij 2 buurmanben hebt en ze zijn allebei moordenaars. Pleit je dan buurman B ook vrij omdat buurman A eveneens moordt?
Daar komt het op neer ja. Daarom vind ik dat tegenspreken ook zo raar.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 17:18 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Kortom: een moslim is iemand die zichzelf moslim noemt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |