abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145886782
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 13:50 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]

is waar. het scheelt veel tijd als je geen geld hoeft te verdienen om je auto te betalen, te onderhouden, te parkeren enz
Dat is toch je eigen keuze? Veel mensen vinden de voordelen van een auto belangrijker dan de kosten. Een fiets is gewoon geen vervanging voor een auto.
pi_145887824
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 12:59 schreef eigendeegcookie het volgende:
Het zieke van de situatie is de vanzelfsprekendheid waarmee de automobilisten in hun auto [mogen] stappen. Deze jongeman van 21 mankeerde waarschijnlijk niks aan zn benen, evenmin als de dame van 60, die wél gewoon de fiets nam. Waarom zit hij in een auto? Mag zijn haar niet nat worden? Is hij bang dat men denkt dat hij geen auto kan betalen? Denkt hij zelf niet na, wil hij gewoon normaal zijn?
Pardon? :D
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_145887830
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 13:00 schreef totalvamp het volgende:

Ik let ALTIJD op in het verkeer, omdat ik geen mensen wil doodrijden of een aanrijding veroorzaken. Als ik wil bellen ofzo ga ik wel langs de kant staan.

Ik rij niet perfect, maar ik heb tenminste wel 100% van mijn aandacht erbij.
Dan ben je de enige. De rest van de weggebruikers (of dat nou voetgangers, fietsers of automobilisten zijn) herkent de ervaring van 'opeens thuis zijn.' Een bekend stuk rijden, in gedachten verzonken raken en opeens ben je waar je moet zijn zonder dat je eigenlijk weet hoe je daar gekomen bent.
pi_145887999
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 13:00 schreef totalvamp het volgende:

Een lage straf ook niet, nog minder zelfs want dan zorg je er ook nog eens voor dat de nabestaanden zich genaaid voelen door het "rechtsysteem".
Jij denkt werkelijk dat alle nabestaanden zitten te wachten op een hoge straf voor de veroorzaker?

quote:
En blijkbaar is het nodig om dit soort personen van de weg te houden.
Dat kan ook met een rij-ontzegging.

quote:
Iedereen die zijn telefoon en alles behalve autorijden belangrijker vindt wel ja en dat is zeker de helft van de bestuurders op de weg tegenwoordig.
Dan lijkt het mij dat je nu die helft op dit moment al voor dat gedrag gaat bestraffen zodat het niet meer voorkomt. Voorkomen is beter dan genezen en dan laat je de straf ook niet afhangen van een toevalligheid.

quote:
Ik let ALTIJD op in het verkeer, omdat ik geen mensen wil doodrijden of een aanrijding veroorzaken. Als ik wil bellen ofzo ga ik wel langs de kant staan.

Ik rij niet perfect, maar ik heb tenminste wel 100% van mijn aandacht erbij.
Niemand heeft altijd 100% van zijn aandacht erbij. Maar het is goed dat jij in ieder geval bewust dat probeert en je dus ook in de auto niets anders doet dan rijden. Niet bellen in de auto, geen radio, niets. Prima.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_145888368
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 14:21 schreef Operc het volgende:

[..]

Dan ben je de enige. De rest van de weggebruikers (of dat nou voetgangers, fietsers of automobilisten zijn) herkent de ervaring van 'opeens thuis zijn.' Een bekend stuk rijden, in gedachten verzonken raken en opeens ben je waar je moet zijn zonder dat je eigenlijk weet hoe je daar gekomen bent.
Sorry hoor maar als je dat vaker hebt zou ik van auto's wegblijven. Klinkt eerder als iemand die dronken zijn weg naar huis weet te vinden met geluk.
Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt.
Ik kan ook niet in gedachten verzonken raken, want ik denk constant aan de medeweggebruikers.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 14:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jij denkt werkelijk dat alle nabestaanden zitten te wachten op een hoge straf voor de veroorzaker?

[..]

Dat kan ook met een rij-ontzegging.

[..]

Dan lijkt het mij dat je nu die helft op dit moment al voor dat gedrag gaat bestraffen zodat het niet meer voorkomt. Voorkomen is beter dan genezen en dan laat je de straf ook niet afhangen van een toevalligheid.

[..]

Niemand heeft altijd 100% van zijn aandacht erbij. Maar het is goed dat jij in ieder geval bewust dat probeert en je dus ook in de auto niets anders doet dan rijden. Niet bellen in de auto, geen radio, niets. Prima.
Niet alle misschien maar een hoop wel ja, zeker door een reden als dit. Als het een ongeluk was waar niemand aan wat kon doen, begrijp ik het wel.

Ik dacht eerder aan verplichte cursus verantwoordelijk rijden.
pi_145888532
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 14:35 schreef totalvamp het volgende:

Sorry hoor maar als je dat vaker hebt zou ik van auto's wegblijven. Klinkt eerder als iemand die dronken zijn weg naar huis weet te vinden met geluk.
Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt.
Ik kan ook niet in gedachten verzonken raken, want ik denk constant aan de medeweggebruikers.
Uit onderzoek is gebleken dat eigenlijk iedere automobilist het wel kent. Misschien heb je net je rijbewijs, dan is autorijden nog heel erg spannend.

Overigens wil het niet zeggen dat je in die situatie niet goed oplet (aldus het onderzoek).

Ander onderzoek: handfree bellen, zeker als het een gesprek is met inhoud, staat gelijk aan met alcohol op rijden vwb de rijvaardigheid. Het is maar even een feitje.

quote:
Niet alle misschien maar een hoop wel ja, zeker door een reden als dit.
Hoeveel procent en waar blijkt dat uit?

quote:
Als het een ongeluk was waar niemand aan wat kon doen, begrijp ik het wel.
Als niemand er wat aan kan doen is er geen veroorzaker...

quote:
Ik dacht eerder aan verplichte cursus verantwoordelijk rijden.
Bestaat die dan?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_145888658
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 14:35 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Sorry hoor maar als je dat vaker hebt zou ik van auto's wegblijven. Klinkt eerder als iemand die dronken zijn weg naar huis weet te vinden met geluk.
Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt.
Ik kan ook niet in gedachten verzonken raken, want ik denk constant aan de medeweggebruikers.

Waar Operc op doelt is puur automatisme, en komt bij vrijwel iedereen voor (ook bij jou waarschijnlijk). In het geval van autorijden (of fietsen of wat dan ook) is het in principe ongevaarlijk. Ga maar na, toen je vanochtend naar werk/school/whatever fietste, kun je je elke auto, fietser, voorbijganger en verkeerssituatie herinneren? Denk het niet.
pi_145888707
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 14:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Uit onderzoek is gebleken dat eigenlijk iedere automobilist het wel kent. Misschien heb je net je rijbewijs, dan is autorijden nog heel erg spannend.

Overigens wil het niet zeggen dat je in die situatie niet goed oplet (aldus het onderzoek).

Ander onderzoek: handfree bellen, zeker als het een gesprek is met inhoud, staat gelijk aan met alcohol op rijden vwb de rijvaardigheid. Het is maar even een feitje.

[..]

Hoeveel procent en waar blijkt dat uit?

[..]

Als niemand er wat aan kan doen is er geen veroorzaker...

[..]

Bestaat die dan?
Ik rij al bijna 10 jaar nu, autorijden is niet spannend. Alhoewel met sommige stunts die mensen uithalen wordt het ineens wel spannend.

Tja ik bel gewoon helemaal niet, dan heb je ook geen issues.
pi_145888807
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 14:42 schreef Inaithnir het volgende:

[..]

Waar Operc op doelt is puur automatisme, en komt bij vrijwel iedereen voor (ook bij jou waarschijnlijk). In het geval van autorijden (of fietsen of wat dan ook) is het in principe ongevaarlijk. Ga maar na, toen je vanochtend naar werk/school/whatever fietste, kun je je elke auto, fietser, voorbijganger en verkeerssituatie herinneren? Denk het niet.
Ik loop naar me werk, en ik ben in die 5 minuten 4 auto's tegengekomen en 6 fietsers. Ow en de tram kwam ook nog voorbij zetten. Voordat ik bij me werk was moest ik 2 auto's voorrang verlenen die allebei naar rechts moesten. De andere 2 reden gewoon op de straat waarlangs ik op de stoep liep.

Ik herinner me meestal elk detail van de reis. Vaak zelfs de merken, kleuren en type auto's
pi_145889039
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 14:46 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Ik loop naar me werk, en ik ben in die 5 minuten 4 auto's tegengekomen en 6 fietsers. Ow en de tram kwam ook nog voorbij zetten. Voordat ik bij me werk was moest ik 2 auto's voorrang verlenen die allebei naar rechts moesten. De andere 2 reden gewoon op de straat waarlangs ik op de stoep liep.

Ik herinner me meestal elk detail van de reis. Vaak zelfs de merken, kleuren en type auto's
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 14:46 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Ik loop naar me werk, en ik ben in die 5 minuten 4 auto's tegengekomen en 6 fietsers. Ow en de tram kwam ook nog voorbij zetten. Voordat ik bij me werk was moest ik 2 auto's voorrang verlenen die allebei naar rechts moesten. De andere 2 reden gewoon op de straat waarlangs ik op de stoep liep.

Ik herinner me meestal elk detail van de reis. Vaak zelfs de merken, kleuren en type auto's
Dan ben je echt de uitzondering, want voor heel veel mensen is dit niet het geval. Het dagelijkse ritje op en neer naar werk is altijd hetzelfde, dus op gegeven moment neemt je onderbewustzijn het over (want waarom energie verspillen aan bewustzijn?). Tot het moment dat er iets abnormaals gebeurt (iemand rijdt door rood, wegwerkzaamheden, etc.), dan neemt je bewustzijn het meteen weer over.
pi_145889055
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 14:43 schreef totalvamp het volgende:

Tja ik bel gewoon helemaal niet, dan heb je ook geen issues.
Je bent duidelijk een uitzonderingsgeval. Ik ben dat al doordat ik direct een parkeerplaats op zoek als ik meer moet doen dan even aanhoren en vragen of ik terug kan bellen, oid.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_145889165
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 14:52 schreef Inaithnir het volgende:

[..]

[..]

Dan ben je echt de uitzondering, want voor heel veel mensen is dit niet het geval. Het dagelijkse ritje op en neer naar werk is altijd hetzelfde, dus op gegeven moment neemt je onderbewustzijn het over (want waarom energie verspillen aan bewustzijn?). Tot het moment dat er iets abnormaals gebeurt (iemand rijdt door rood, wegwerkzaamheden, etc.), dan neemt je bewustzijn het meteen weer over.
Brr dat lijkt me behoorlijk eng, ik heb mezelf geleerd overal op te anticiperen, daardoor inspecteer ik automatisch alles wat beweegt. Opzich wel handig, want heb al 4 of 5x geholpen met politie onderzoek op deze manier :P Als ik mensen zie lopen op straat die ook maar enigszins verdacht zijn, onthoud ik meteen kledingkleuren, haarkleur, lichaamsbouw. Zelfde met auto's die zich verdacht gedragen, dan onthoud ik het kentekennummer.

quote:
14s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 14:53 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je bent duidelijk een uitzonderingsgeval. Ik ben dat al doordat ik direct een parkeerplaats op zoek als ik meer moet doen dan even aanhoren en vragen of ik terug kan bellen, oid.
Kwestie van goede gewoontes denk ik maar dan :P
pi_145889335
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 14:21 schreef Operc het volgende:

[..]

Dan ben je de enige. De rest van de weggebruikers (of dat nou voetgangers, fietsers of automobilisten zijn) herkent de ervaring van 'opeens thuis zijn.' Een bekend stuk rijden, in gedachten verzonken raken en opeens ben je waar je moet zijn zonder dat je eigenlijk weet hoe je daar gekomen bent.
Dat heb ik alleen op de rit woon-werk-woon maar dat is omdat ik die al een paar duizend keer heb gereden. Je let nog wel op het verkeer zelf, maar de omgeving boeit echt totaal geen flikker meer.
Heeft niets met onveilig rijden te maken.

In de ochtend is het ook op immer dezelfde tijd, wat nog opvalt is een nieuw iemand bij een bushalte die er anders niet staat. Ik herken zelfs de meeste schoolkinderen op de fiets die ik tegenkom. Of die man met zijn baardje die ik meestal in dezelfde straat inhaal.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_145889403
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 14:56 schreef totalvamp het volgende:
Kwestie van goede gewoontes denk ik maar dan :P
Hulde, serieus.

Maar het is goed om je te beseffen dat de gemiddelde automobilist een andere maatstaf hanteert. En willen we als maatschappij het recht hebben om een ander de maat te nemen, dan moeten de individuelen leden in ruime meerderheid zich niet aan hetzelfde schuldig maken.

Want dan straf je vanwege het gevolg en niet vanwege de daad.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_145889419
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 14:56 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Brr dat lijkt me behoorlijk eng, ik heb mezelf geleerd overal op te anticiperen, daardoor inspecteer ik automatisch alles wat beweegt. Opzich wel handig, want heb al 4 of 5x geholpen met politie onderzoek op deze manier :P Als ik mensen zie lopen op straat die ook maar enigszins verdacht zijn, onthoud ik meteen kledingkleuren, haarkleur, lichaamsbouw. Zelfde met auto's die zich verdacht gedragen, dan onthoud ik het kentekennummer.

Misschien een keertje laten checken op paranoia? ;)

Nee geintje. Maar zoals ik zei, in principe is er niks aan de hand (immers, zó veel ongelukken gebeuren er ook weer niet), zolang je maar wel blijft kijken (je onderbewustzijn heeft die info natuurlijk ook gewoon nodig). Zodra je ergens anders gaat kijken, zoals je telefoon, of iets dat echt aandacht vereist gaat doen, zoals bellen, dan gaat het mis.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 15:09:10 #141
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_145889686
Dat die gast uberhaupt zijn rijbewijs nog terugkrijgt. De straffen van dit soort vermijdbare aanrijdingen zijn echt veél te laag. Die vrouw is voor het leven gehandicapt door zo'n klapmongool en dan zo'n zielig strafje. Echt weer typisch Nederland dit :r Je zal zelf het slachtoffer zijn en dan zo'n ministrafje horen eisen tegen de dader. Niet te geloven dit :N
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_145889794
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 15:02 schreef Inaithnir het volgende:

[..]

Misschien een keertje laten checken op paranoia? ;)

Nee geintje. Maar zoals ik zei, in principe is er niks aan de hand (immers, zó veel ongelukken gebeuren er ook weer niet), zolang je maar wel blijft kijken (je onderbewustzijn heeft die info natuurlijk ook gewoon nodig). Zodra je ergens anders gaat kijken, zoals je telefoon, of iets dat echt aandacht vereist gaat doen, zoals bellen, dan gaat het mis.
haha beetje wel ja, ik kom niet graag voor verassingen te staan, daarom wantrouw ik alles ^^

Nee dat misschien niet, maar ik vraag me wel af hoe vaak het bijna fout gaat met dit soort dingen. Nu is het natuurlijk niet alleen de schuld van niet opletters, want veel mensen die wel opletten gaan juist expres gevaarlijk doen.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 15:19:01 #143
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_145890079
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 12:32 schreef DrMabuse het volgende:
Telefoons , zo ook in het verkeer.

Elke dag zie ik weer mensen bezig die denken dat ze onmisbaar zijn en alles denken te moeten volgen en horen wat er aan digitale diareeh ze via hun speeltje aangereikt wordt.

In de auto met het hoofdje omlaag gericht , heen en weer zwalkend , te langzaam rijdend , voor groen licht blijven staan.

En ook heel veel mensen op de fiets , totaal niet oplettend , zich niet bezig houdend met de soms gevaarlijke situatie om hen hen.

Het is echt opmerkelijk dat er niet veel meer doden / gewonden vallen.
Inderdaad, de politie mag hier wat mij betreft veel vaker op controleren en de boetes daarvoor kunnen me werkelijk niet hoog genoeg zijn. Moet je eens kijken wat er allemaal aan ongelukken gebeurd. Dagelijks 2 doden en alleen al de afgelopen maand 3000 (!) ongelukken. Ik durf te wedden dat niet opletten op het verkeer de nummer 1 veroorzaker is daarvan. Met op nummer 2 onvoldoende afstand houden en op nummer 3 egoistisch rijgedrag (ik ben belangrijker dan de rest van het verkeer dus ik douw en rag en hark mijn wagen wel ergens tussen, rij harder dan toegstaan en de rest wijkt maar voor me, dat gedrag. )

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 13:16 schreef totalvamp het volgende:

[..]

en wat als je alleen een auto hebt en geen fiets :o
Dan ben je een nepnederlander :P

quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 13:56 schreef krullenbolletje het volgende:

[..]

Dat is toch je eigen keuze? Veel mensen vinden de voordelen van een auto belangrijker dan de kosten. Een fiets is gewoon geen vervanging voor een auto.
Je snapt zijn opmerking niet geloof ik. Hij bedoeld dat je minimaal een dag in de week werkt om je auto te kunnen betalen. Daar weegt een half uurtje per dag langer onderweg zijn niet tegenop.

En of een fiets een vervanger voor de auto is hangt maar net af van je omstandigheden. Soms kan een auto net zo goed een flinke last zijn ipv een voordeel en andersom kan je soms amper zonder auto.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_145890401
Geef burgers het recht mensen te mogen aangeven die bellen in de auto :P
Heb er genoeg op mijn dashcam staan die van mij een boete mogen ontvangen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')