ik had er 99quote:
wat betekent procent ?quote:Op donderdag 23 oktober 2014 23:49 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En dat blonde pummeltej wat zichzelf dom noemde en toen zei: gelukkig zitten we hier om te leren![]()
quote:Op donderdag 23 oktober 2014 23:50 schreef JanCees het volgende:
[..]
ik had er 99
Zoals je ziet ben ik goed op de hoogte van mijn statistieken. Ben ook een fervent lezer van /r/dataisbeautiful
Klopt, meeste data bestaat uit id's. Ik indexeer pas sinds kort de inhoud van berichten. Grootte neemt nu wel snel toe trouwens.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 23:53 schreef JanCees het volgende:
[..]
De database grootte valt me nog mee
Door mycroft. Sherlock moet wel erg groot zijn aangezien die ook nog ver terug in de tijd gaat.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 23:54 schreef bondage het volgende:
[..]
Klopt, meeste data bestaat uit id's. Ik indexeer pas sinds kort de inhoud van berichten. Grootte neemt nu wel snel toe trouwens.
Sherlock gaat volgens mij een jaar terug, weet ik echter niet helemaal zeker. De zoekindex is sowieso erg groot, denk dat je daar makkelijk 30 gig voor mag rekenen.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 23:59 schreef JanCees het volgende:
[..]
Door mycroft. Sherlock moet wel erg groot zijn aangezien die ook nog ver terug in de tijd gaat.
Niet in de tool, ik kan echter wel een handmatige query uitvoeren om dat te achterhalen. Simpelweg een query met een group by op user_idquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:00 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Kun je ook zien hoeveel individuele users op een dag posten?
Oh, ik dacht dat het verder terugging.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:01 schreef bondage het volgende:
[..]
Sherlock gaat volgens mij een jaar terug, weet ik echter niet helemaal zeker. De zoekindex is sowieso erg groot, denk dat je daar makkelijk 30 gig voor mag rekenen.
Weet ook niet zeker, zo goed kunnen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:06 schreef JanCees het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat het verder terugging.
Trustenquote:
Maar jij hebt dus ook speciale rechten? Lijkt me niet dat iedere pipo die gegevens kan beheren?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:03 schreef bondage het volgende:
[..]
Niet in de tool, ik kan echter wel een handmatige query uitvoeren om dat te achterhalen. Simpelweg een query met een group by op user_id
Nee, niet op de gegevens van FOK!. Ik hou mijn eigen database bij. Om het uur loopt er een script die alle bijgewerkte topics langsgaat, de posts ript en ze vervolgens wegschrijft naar mijn eigen database.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:10 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Maar jij hebt dus ook speciale rechten? Lijkt me niet dat iedere pipo die gegevens kan beheren?
jezusquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:11 schreef bondage het volgende:
[..]
Nee, niet op de gegevens van FOK!. Ik hou mijn eigen database bij. Om het uur loopt er een script die alle bijgewerkte topics langsgaat, de posts ript en ze vervolgens wegschrijft naar mijn eigen database.
Het is op zich niet zo heel ingewikkeld. Gewoon een cronjobje welke om het uur een commandline PHP script uitvoert die dmv simple_html_dom alle gegevens van de pagina ript en ze wegschrijft naar de daarvoor bestemde tabellen. Er is natuurlijk wel een nadeel aan deze manier van data ophalen; waar Monitor niet bij kan wordt niet geïndexeerd.quote:
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:15 schreef bondage het volgende:
[..]
Het is op zich niet zo heel ingewikkeld. Gewoon een cronjobje welke om het uur een commandline PHP script uitvoert die dmv simple_html_dom alle gegevens van de pagina ript en ze wegschrijft naar de daarvoor bestemde tabellen. Er is natuurlijk wel een nadeel aan deze manier van data ophalen; waar Monitor niet bij kan wordt niet geïndexeerd.
Naja, als je kennis der materie hebt is het vrij simpelquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:16 schreef Paxcon het volgende:
[..]ja heel simpel inderdaad
Wat hou je nog over dan? Crewfora en KPD/KEL?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |