hij was niet echt moslim begrijp ikquote:Op donderdag 20 november 2014 22:39 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Maar toen deed Ibn Tamiyyah takfir op hem.
http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Ain_Jalut
Sommigen in naam wel. Ik weet niet precies hoe het zat.quote:Op donderdag 20 november 2014 22:45 schreef Slayage het volgende:
[..]
hij was niet echt moslim begrijp ik
naar mijn weten waren de mongolen over het algemeen niet echt geïnteresseerd in religiequote:Op donderdag 20 november 2014 22:45 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Sommigen in naam wel. Ik weet niet precies hoe het zat.
Davutoglu was als buitenlandse minister bij de beediging van Rohani. Erdogan heeft daarna ook Teheran bezocht. Rohani is zelf in Turkije geweest voor een staatsbezoek. Na een snelle google search nemen handelrelaties toe. En schijnt dat voor de Turken Iran derde exportland is en Iran via Turkije veel producten kan slijten en redelijk onder bepaalde sancties uit kan komen. Ze delen ook nog een grote grens, zelfde probleem met sommige Koerdische groepen die separatistische neigingen hebben en gezamelijke afkeer van Israel. Het grote meningsverschil is slechts Syrie.quote:Op donderdag 20 november 2014 22:31 schreef UpsideDown het volgende:
Ze doen niet zoveel samen, terwijl het buurlanden zijn. Het zijn geen aartsvijanden maar ook geen bondgenoten. Rusland is een betere vriend voor Iran.
tijdje terug zeiden ze dat de staat ingenieurs/artsen enz. enz nodig had, soort van propaganda campagne was hetquote:Op donderdag 20 november 2014 22:54 schreef Jellereppe het volgende:
Iemand enig idee wat klopt van het verhaal dat IS de komende tijd zich meer wil gaan richten op het aanwerven van hoogopgeleide islamitische jongeren die biologie, chemie of geneeskunde hebben gestudeerd? Ik zag vandaag wat voorbij komen. Iemand die hier meer over weet?
Ik kan je wel een emailadres geven mocht je serieus interesse hebben en tot een van deze profielen horen.quote:Op donderdag 20 november 2014 22:54 schreef Jellereppe het volgende:
Iemand enig idee wat klopt van het verhaal dat IS de komende tijd zich meer wil gaan richten op het aanwerven van hoogopgeleide islamitische jongeren die biologie, chemie of geneeskunde hebben gestudeerd? Ik zag vandaag wat voorbij komen. Iemand die hier meer over weet?
Ik zag het vandaag voorbij komen, maar heel goed was die bron niet. Ben wel benieuwd en aangezien de meeste mensen in deze reeks wel enig verstand van zaken hebben/het nieuws beter volgen.quote:Op donderdag 20 november 2014 22:56 schreef Slayage het volgende:
[..]
tijdje terug zeiden ze dat de staat ingenieurs/artsen enz. enz nodig had, soort van propaganda campagne was het
quote:Op donderdag 20 november 2014 22:56 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ik kan je wel een emailadres geven mocht je serieus interesse hebben en tot een van deze profielen horen.
Stuur mij eens een DM.quote:Op donderdag 20 november 2014 22:56 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ik kan je wel een emailadres geven mocht je serieus interesse hebben en tot een van deze profielen horen.
quote:IS-leider van Mosul gedood bij luchtaanval
Foto: AFP
Gepubliceerd: 20 november 2014 14:50 Laatste update: 20 november 2014 15:04
De leider van Islamitische Staat (IS) in de bezette Iraakse stad Mosul zou bij een luchtaanval zijn gedood.
Dat hebben plaatselijke medische bronnen donderdag verklaard.
Het gaat om Radwan Taleb al-Hamdouni, die woensdag werd uitgeschakeld toen hij in zijn auto met chauffeur in het oosten van de stad reed. Ook de chauffeur overleefde de aanval niet. Hamdouni werd woensdag al begraven. Volgens bronnen werd zijn uitvaart druk bezocht door IS-aanhangers met de bekende zwarte vlaggen.
De stad in het noorden van Irak is een van de doelwitten van de door Amerika geleide coalitie, waaraan ook Nederland meedoet. Doel is IS te verdrijven. Mosul werd in juni door IS ingenomen en is de grootste plaats die de extremisten in Noord-Irak en Oost-Syrië in handen hebben
aivd is ingelichtquote:
quote:Op donderdag 20 november 2014 22:56 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Dat is wel iets van de laatste tijd, die Rohani pakt het net even anders aan. Onder Ahmadinejad was het altijd vrij koel tussen de twee landen. Dat Iran sjiitisch en Turkije soennitisch is, zal altijd in de weg staan om echt goeie bondgenoten te worden, je noemt inderdaad Syrië al maar ook voor Irak geldt dat. Verder is het altijd wel stabiel geweest, volgens mij hebben ze ooit ook een niet-aanvalsverdrag gesloten met elkaar.quote:Op donderdag 20 november 2014 22:52 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Davutoglu was als buitenlandse minister bij de beediging van Rohani. Erdogan heeft daarna ook Teheran bezocht. Rohani is zelf in Turkije geweest voor een staatsbezoek. Na een snelle google search nemen handelrelaties toe. En schijnt dat voor de Turken Iran derde exportland is en Iran via Turkije veel producten kan slijten en redelijk onder bepaalde sancties uit kan komen. Ze delen ook nog een grote grens, zelfde probleem met sommige Koerdische groepen die separatistische neigingen hebben en gezamelijke afkeer van Israel. Het grote meningsverschil is slechts Syrie.
Maar buiten dat is de Turks-Iraanse relatie al langer wel redelijk goed. Ik las juist dat in 1996 Rafsanjani weigerde Turkije te bezoeken omdat ie dan verplicht van de Turken zoals bij elk staatsbezoek het graf van Ataturk moest bezoeken....en dat was toch een brug te ver voor de president van de Islamitische Republiek Iran
Weinig mensen kunnen vertellen dat ze gevolgd worden door een inlichtingen- en veiligheidsdienst.quote:
Komt goed broer. Antwoorden ontvangen kan wel een weekje of twee duren. Ligt beetje aan de periode en hoe druk ze het hebben.quote:
En wat doet Turkije aan het illegaal transporteren van jihadisten? Als daar nou eens iets aan gedaan kan worden, dan kunnen geen nieuwe terroristen Syrie meer binnenkomen. Maar dat is natuurlijk niet rendabel voor Turkije die miljarden verdient aan het jihadisme-toerisme.quote:Op donderdag 20 november 2014 21:41 schreef Montana_ir het volgende:
Irak en Turkije werken samen tegen IS
http://www.nu.nl/buitenla(...)je-werken-samen.html
Ik zie het graag tegemoet. Een termijn van 10 werkdagen is geen belemmering.quote:Op donderdag 20 november 2014 22:59 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Komt goed broer. Antwoorden ontvangen kan wel een weekje of twee duren. Ligt beetje aan de periode en hoe druk ze het hebben.
twitter:RamiAlLolah twitterde op woensdag 19-11-2014 om 17:00:55Un-armed civilians massacred by #Kurdish militias dogs in #Kobane and then reported by them as #ISIS fighters #Syria http://t.co/lv35gPTRtl reageer retweet
quote:Op donderdag 20 november 2014 23:11 schreef Atak het volgende:
YPG misdaden tegen de mensheidtwitter:RamiAlLolah twitterde op woensdag 19-11-2014 om 17:00:55Un-armed civilians massacred by #Kurdish militias dogs in #Kobane and then reported by them as #ISIS fighters #Syria http://t.co/lv35gPTRtl reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |