Jan Eikelboomquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:09 schreef Smoofie het volgende:
http://nos.nl/artikel/713552-koerden-doden-isgevangenen.html
Nu komen er allemaal mensen die het onethisch vinden enz let maar op. Maarja fuck dat, als je bewust voor IS vecht is de kogel nog te goed voor je.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:11 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Jan Eikelboomhij had zijn bek moeten houden.
En terrecht.quote:"Koerden executeren IS-strijders"
vrijdag 24 okt 2014, 15:11 (Update: 24-10-14, 16:21)
Koerdische strijders in Irak executeren IS-gevangenen en hebben uit wraak ten minste één Arabisch dorp met de grond gelijkgemaakt. Dat zegt een Koerdische commandant in een reportage die Nieuwsuur vanavond uitzendt. Mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch eist een onderzoek.
Nieuwsuur-verslaggever Jan Eikelboom filmde Koerdische strijders die vechten tegen IS aan het front in Irak. Hij volgde daar onder anderen de Nederlandse Koerd Serdar Dosky. Hij is de leider van de Koerdistan Volksverdedigingsmacht, een vrijwilligersleger.
Op een moment dat Dosky dacht dat de camera uitstond, vertelde hij aan Eikelboom dat zijn strijders krijgsgevangenen en ook gewonde gevangenen meteen executeren. Dosky bekende dat gewonde IS-strijders doodgeschoten worden. "Een kogel kost zo'n 50 cent. Een tweede kogel en je bent er vanaf. We willen gewoon geen gevangenen."
Dosky heeft vanmiddag aan Nieuwsuur laten weten dat hij de opmerking over het doden van gevangenen "als grap" heeft bedoeld.
Etnische zuiveringen
Nieuwsuur bezocht ook het Arabische stadje Barzan. Daar is niets meer van over. Koerden hebben de huizen van duizenden inwoners met de grond gelijkgemaakt, zeggen Koerdische commandanten. De Koerden wilden wraak nemen omdat de bewoners van het dorp op hun beurt Koerdische strijders op gruwelijke wijze zouden hebben vermoord.
Human Rights Watch is geschokt over de beelden van Nieuwsuur en eist een onderzoek. Tirana Hassan, mensenrechtenwaarnemer van Human Rights Watch in Irak, zegt: "Als hier burgers systematisch en zonder militair doeleind collectief zijn gestraft, is er sprake van etnische zuivering en dus een oorlogsmisdaad. Dat willen we onderzoeken." Eerder werden al oorlogsmisdaden van het Iraakse leger en van IS veroordeeld door deze organisatie.
SP-bestuurslid
De Koerdische strijder Serdar Dosky woonde tien jaar in Nederland en keerde in 2005 terug naar Koerdistan. In Nederland was hij actief voor de SP, waar hij enige tijd lid was van het landelijk bestuur. In 2004 stond hij op de kieslijst voor het Europees Parlement.
Nadat terreurgroep IS begin juni Mosul, de tweede stad van Irak, had veroverd werd Dosky gevraagd voor de Koerdistan Volksverdedigingsmacht. Deze moet de Koerdische strijdmacht, de Peshmerga, waar nodig ondersteunen.
Ik zie het probleem ook niet....quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:09 schreef Smoofie het volgende:
Mja, die dorp is geen legitieme millitaire doel, maar als die bewoners daar de Peshmerga ambushen en op groffe wijze executeren en dus ook onderdeel zijn van ISIS vraag ik me af wat ze volgens het internationaal recht wel mogen doen. Daarnaast is het onzin dat ze nooit krijgsgevangenen nemen. Mijn oom had toen ik in Irak was nog met een Tjetjeen gesproken die gevangen was genomen en in een millitaire ziekenhuis werd verzorgd. Die Tjetjeen claimde alleen Russisch te kunnen, waardoor hij met mijn oom kon spreken en verhoord kon worden. Het lijkt me aannemelijk dat midden in een gevecht geen krijgsgevangenen worden genomen, wat wel logisch is, maar om te zeggen nooit is overdreven.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:09 schreef Smoofie het volgende:
Klinkt eerder alsof het pussies zijn. Bang voor ISISquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 17:40 schreef SadPanda het volgende:
Dizzy, vomiting and struggling to breathe, , 11 Iraqi police officers were rushed to a government hospital 50 miles north of the capital last month.
Idd. Volgens mij foutje.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 18:42 schreef Senor__Chang het volgende:
Is de stad Barzan echt Arabisch? Zit diep in Koerdisch gebied anders. Zouden ze misschien niet een andere stad bedoelen?
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 18:40 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Klinkt eerder alsof het pussies zijn. Bang voor ISIS
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 18:40 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Klinkt eerder alsof het pussies zijn. Bang voor ISIS
quote:An Iraqi Defense Ministry official corroborated the events, and doctors said survivors’ symptoms were consistent with chlorine poisoning.
Ze bedoelen een andere Barzan, dan de Koerdische Barzan hoor.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 18:42 schreef Senor__Chang het volgende:
Is de stad Barzan echt Arabisch? Zit diep in Koerdisch gebied anders. Zouden ze misschien niet een andere stad bedoelen?
Weet jij welke dan?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 18:48 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Ze bedoelen een andere Barzan, dan de Koerdische Barzan hoor.
Ah ok, is een stuk logischer.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 18:51 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Volgens Jan Eikelboom in de buurt van Zummar.
Baath policy he, saddam had zijn paleizen ook in hartje Koerdistan.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 18:42 schreef Senor__Chang het volgende:
Jurf Al Sakr is helemaal veroverd door dequote:Op vrijdag 24 oktober 2014 12:36 schreef Peunage het volgende:
Wie had gisteren ook al weer gepost over Jurf Al-Sakhr? Dat sjiitische milities zware verliezen leden?
Dit is in Jurf Al-Sakhr, gisteren of vandaag;
https://www.facebook.com/(...)35721&type=2&theater
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |