Nu nog het zwaarwegend belang en dan komen ze er welquote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:18 schreef Aloria het volgende:
Google : Opzegtermijn huurcontract 1 jaar
http://www.huurders.info/beeindiging-huurcontract/zelf-opzeggen/
Eerste link die ik vond. Gaat sneller dan dit hele bericht typpen. Veel plezier met jullie nieuwe woning !
Slecht contact met huurbaas en ze hebben al een huurder.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:19 schreef Queller het volgende:
[..]
Nu nog het zwaarwegend belang en dan komen ze er wel
Dat is voldoende denk jij ?quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:20 schreef Aloria het volgende:
Slecht contact met huurbaas en ze hebben al een huurder.
Als iemand mij zo zou uitschelden zou ik mij geestelijk niet meer op mijn gemak voelen en bedreigt voelen ja.quote:
Lees je je eigen linkje wel?quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:18 schreef Aloria het volgende:
Google : Opzegtermijn huurcontract 1 jaar
http://www.huurders.info/beeindiging-huurcontract/zelf-opzeggen/
Eerste link die ik vond. Gaat sneller dan dit hele bericht typpen. Veel plezier met jullie nieuwe woning !
Beetje mot met de huurbaas geldt denk ik nou niet echt als zwaarwegende reden. Slecht werkend internet ook niet. Leuk dat ze al een huurder hebben, maar als de huurbaas die weigert (wat hij gewoon kan doen als het vrije sector is) blijft bar weinig over waarom hij akkoord zou gaan met een vroegtijdige beëindiging van het contract.quote:Opzegtermijn
De opzegtermijn voor de huurder is gelijk aan de betalingtermijn voor de huur. Bijna alle huurders betalen de huur per maand, de opzegtermijn is dan ook 1 maand.
De meeste huurcontracten worden voor 1 jaar afgesloten. Dit betekent dat de huurder pas kan opzeggen na het eerste jaar. Echter als u als huurder een zwaarwegende reden heeft om toch binnen het 1e jaar op te zeggen dan is dat meestal toch wel mogelijk. Bijvoorbeeld als u een baan heeft gekregen aan de andere kant van het land.
Ja maar ja, gelukkig kan je dat niet zo eenzijdig bepalen, en gok ik dat er in dit soort gevalletjes zelfs een rechter aan te pas moet komen. Plus is dit één kant van het verhaal.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:22 schreef Aloria het volgende:
[..]
Als iemand mij zo zou uitschelden zou ik mij geestelijk niet meer op mijn gemak voelen en bedreigt voelen ja.
Pffttt... anders gesteld: denk je dat de rechter het genoeg zou vinden?quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:22 schreef Aloria het volgende:
Als iemand mij zo zou uitschelden zou ik mij geestelijk niet meer op mijn gemak voelen en bedreigt voelen ja.
Ons contract was ook 1 jaar maar wel met een opzeg termijn van 1 maand. Waarom zou dat voor hun niet zo zijn ? Ze moeten hun contract even na kijken.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:22 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Lees je je eigen linkje wel?
[..]
Beetje mot met de huurbaas geldt denk ik nou niet echt als zwaarwegende reden. Slecht werkend internet ook niet. Leuk dat ze al een huurder hebben, maar als de huurbaas die weigert (wat hij gewoon kan doen als het vrije sector is) blijft bar weinig over waarom hij akkoord zou gaan met een vroegtijdige beëindiging van het contract.
Oh dus omdat jij een uitzondering had geldt dat voor iedereen. Ik heb een contract voor een jaar, daarna maandelijks opzegbaar. Wat nu? Volgens mij is het standaard eerst een jaar, daarna opzegbaar per maand (of wat ook je betalingstermijn is). Dit staat ook in je linkje.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:23 schreef Aloria het volgende:
[..]
Ons contract was ook 1 jaar maar wel met een opzeg termijn van 1 maand. Waarom zou dat voor hun niet zo zijn ?
Ze heeft zwart op wit dat ze dan maar op zoek moeten naar een ander appartement via whatsapp via de huisbaas.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:24 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Oh dus omdat jij een uitzondering had geldt dat voor iedereen. Ik heb een contract voor een jaar, daarna maandelijks opzegbaar. Wat nu? Volgens mij is het standaard eerst een jaar, daarna opzegbaar per maand (of wat ook je betalingstermijn is). Dit staat ook in je linkje.
Leuk, maar staat daar ook een termijn bij dan?quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:25 schreef Aloria het volgende:
[..]
Ze heeft zwart op wit dat ze dan maar op zoek moeten naar een ander appartement via whatsapp via de huisbaas.
Kijken als je hier iets mee kan en naar de huisarts stapt dat je slecht slaapt en dat je graag wil verhuizen omdat je geen woongenot meer hebt. Vragen als de huisarts iets voor je kan betekenen omdat je zwaar wegende reden nodig hebt vanwege je huurcontract.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:28 schreef soeplepel12 het volgende:
[..]
Hij typt ook steeds met hoofdletters en zegt dat ''hij wel even langs zal komen'' en blablabla. Ik heb alles naar mezelf gemaild en opgeslagen.
Precies, want een huisarts kan een huurcontract ontbinden...quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:30 schreef Aloria het volgende:
[..]
Kijken als je hier iets mee kan en naar de huisarts stapt dat je slecht slaapt en dat je graag wil verhuizen omdat je geen woongenot meer hebt. Vragen als de huisarts iets voor je kan betekenen omdat je zwaar wegende reden nodig hebt vanwege je huurcontract.
ja dit inderdaad aangifte doen, dat is een zwaar wegende reden om te verhuizen !quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:31 schreef Loveless85 het volgende:
Maareh, hebben jullie hem uberhaupt al eens in gebreke gesteld over bv. het internet? Valt dit sowieso onder je servicekosten (staat dat op papier?), aangifte gedaan als er echt duidelijke bedreiging is?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |