Volgens mij leert hij het je wel op de "goede" manier. Ik heb ook geleerd dat je het rondje moet maken van binnenspiegel, buitenspiegel, schouder voordat je richting aangeeft en vervolgens bij de daadwerkelijke verplaatsing weer kijken.
Dat hele "overdreven" kijken voor het richting aangeven leer je jezelf wel af straks. Als je genoeg rijervaring hebt dan weet je op een gegeven moment wat er om je heen gebeurd en kijk je in principe alleen nog echt goed bij de daadwerkelijke verplaatsing die je maakt.
Op de snelweg is het zelfs zo dat ik puur op m'n spiegels rijdt en eigenlijk nooit over m'n schouders kijk. Ik weet wat het verkeersbeeld achter me is en welke auto's harder rijden dan ik en waar ik dan dus rekening mee moet houden. Maar dat ontwikkel je vanzelf na voldoende km's.
Wat ik overigens veel belangrijker vind dan kijken is het daadwerkelijk zien. Te veel mensen die kort in de spiegels kijken, denken dat ze kunnen veranderen van rijstrook en vervolgens tot de conclusie komen dat de achterligger bijna op de bumper zit. Komt deels doordat ze het verkeersbeeld achter zich onvoldoende in de gaten hebben en doordat ze te laat beginnen met "kijken".