abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145872726
Volgens mij leert hij het je wel op de "goede" manier. Ik heb ook geleerd dat je het rondje moet maken van binnenspiegel, buitenspiegel, schouder voordat je richting aangeeft en vervolgens bij de daadwerkelijke verplaatsing weer kijken.

Dat hele "overdreven" kijken voor het richting aangeven leer je jezelf wel af straks. Als je genoeg rijervaring hebt dan weet je op een gegeven moment wat er om je heen gebeurd en kijk je in principe alleen nog echt goed bij de daadwerkelijke verplaatsing die je maakt.

Op de snelweg is het zelfs zo dat ik puur op m'n spiegels rijdt en eigenlijk nooit over m'n schouders kijk. Ik weet wat het verkeersbeeld achter me is en welke auto's harder rijden dan ik en waar ik dan dus rekening mee moet houden. Maar dat ontwikkel je vanzelf na voldoende km's.

Wat ik overigens veel belangrijker vind dan kijken is het daadwerkelijk zien. Te veel mensen die kort in de spiegels kijken, denken dat ze kunnen veranderen van rijstrook en vervolgens tot de conclusie komen dat de achterligger bijna op de bumper zit. Komt deels doordat ze het verkeersbeeld achter zich onvoldoende in de gaten hebben en doordat ze te laat beginnen met "kijken".
  FOK!fotograaf vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:20:46 #27
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_145880358
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 23:22 schreef Accordtje het volgende:
Wat ik overigens veel belangrijker vind dan kijken is het daadwerkelijk zien. Te veel mensen die kort in de spiegels kijken, denken dat ze kunnen veranderen van rijstrook en vervolgens tot de conclusie komen dat de achterligger bijna op de bumper zit. Komt deels doordat ze het verkeersbeeld achter zich onvoldoende in de gaten hebben en doordat ze te laat beginnen met "kijken".
En omdat heel veel mensen denken dat ze voorrang hebben met het toverstafje aantikken.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_145880395
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 23:02 schreef klaas_th het volgende:
Oké dat is duidelijk allemaal. Maar ik blijf het moeilijk vinden te kijken terwijl ik weet dat er niks is, en blijkbaar maak ik dus kenbaar niets waar te nemen.
En op tijd uitvoegen eh...

Vanaf 01:00.
pi_145882185
het is beter om een keer te veel dan te weinig te kijken, als je het niet helemaal vertrouwt :) ^O^
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 11:44:59 #30
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_145882354
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 10:22 schreef zarGon het volgende:

[..]

En op tijd uitvoegen eh...

Vanaf 01:00.
Mwah het probleem is niet dat ze te laat uitvoerde. Het probleem is dat ze afreed op iets wat ze niet kon zien. Waardoor ze die best grote vrachtwagen niet zag.
pi_145907200
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 10:20 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

En omdat heel veel mensen denken dat ze voorrang hebben met het toverstafje aantikken.
Ja, die heb je er ook bij inderdaad. "Ik mag want ik geef richting aan"..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')