Oh? Je beweegt je hoofd niet meer zo overdreven, maar kijken doe je wel degelijk.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 01:04 schreef Trebo het volgende:
Weet je wat het leuke is, zodra je je papiertje hebt is dat achterlijk kijken de hele tijd afgelopen.
Tuurlijk kijk je, maar niet meer zo overdreven en over je schouder kijken alleen wanneer het echt nodig is.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 01:46 schreef nikky het volgende:
[..]
Oh? Je beweegt je hoofd niet meer zo overdreven, maar kijken doe je wel degelijk.
Klopt!quote:Op donderdag 23 oktober 2014 08:27 schreef kawa4 het volgende:
je kijkt als je je papiertje hebt geen 2x meer
maar wat je (als het goed is ook) gaat merken, dat heel dat spiegelen toch ook verekte makkelijk is.
ik kijk op de snelweg en provinciale wegen continu in mn spiegels.
misschien kan dat komen omdat ik ook motor rij.
het echte rijden leer je pas nadat je je rijbewijs gehaald hebt
Ja dat dacht ik dus ook, maargoed, de instructeur blijft beweren dat het zo moet, en niet anders.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 08:38 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ik heb geleerd, gewoon 1 keer beide spiegels en dode hoek bekijken en gaan. Twee keer kijken lijkt me juist gevaarlijk, je moet je ogen ook nog voor je op de weg houden.
Mijn advies: Vraag nog eens of het écht moet voor het examen, zo ja: gewoon doen. En als je dan je rijbewijs hebt en zelf rijdt gewoon 1 keer dat rondje maken.
onbewust kijk je in alle spiegels. Je weet gewoon wat er achter je en naast je gebeurd.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 12:27 schreef klaas_th het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik dus ook, maargoed, de instructeur blijft beweren dat het zo moet, en niet anders.
Okal zie ik op internet dat je ook gewoon 1x mag kijken.
Iemand misschien een CBR examinator in de famillie o.i.d.?
Tijdens mijn tussentijdse toets werd juist een opmerking gemaakt dat ik niet goed waarneem, komt dat hierdoor? Dat ik teveel aan het kijken ben...
Ik ben zo stom geweest om het niet te vragen.
Gefeliciteerd, je rijdt als een vrouw. Die gebruiken hun spiegels ook nooit waar ze voor bedoeld zijn.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 13:16 schreef NieuweNier het volgende:
Je gaat op een gegeven moment auto's herkennen zonder er bewust voor te zoeken. In je hoofd hou je in de gaten welke auto's zich waar bewegen. Je weet dus altijd, zelfs zonder te kijken, of er bijvoorbeeld een auto naast je rijdt.
Al is dat onbewuste nier helemaal accuraat. Als mjjn spispiegel ingeklapt is kom ik daar pas na een kilometer ofzo achter
TS bedoelt hoe je moet kijken als je rechtsaf slaat, of naar rechts van baan wisselt, of als je na het passeren van een obstakel of andere weggebruiker terug naar rechts gaat.quote:
Ik zie toch nooit gevaar.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 14:59 schreef blup het volgende:
Dat dwangmatige kijken is er vlug af als je eenmaal dat papiertje/plasticje hebt.
quote:Op donderdag 23 oktober 2014 13:16 schreef NieuweNier het volgende:
Je gaat op een gegeven moment auto's herkennen zonder er bewust voor te zoeken. In je hoofd hou je in de gaten welke auto's zich waar bewegen. Je weet dus altijd, zelfs zonder te kijken, of er bijvoorbeeld een auto naast je rijdt.
Al is dat onbewuste nier helemaal accuraat. Als mjjn spispiegel ingeklapt is kom ik daar pas na een kilometer ofzo achter
Dat is pas na een tijdje wanneer je je rijbewijs al hebt. Net zoiets als ver vooruit kijken, dat lukt je ook niet met alleen lessen en praktijk halen.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 13:16 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
onbewust kijk je in alle spiegels. Je weet gewoon wat er achter je en naast je gebeurd.
Aannames zijn dodelijk. Vanmorgen ook bijna een aanrijding omdat er iemand zonder te kijken naar rechts komt, terwijl de auto voor mij vanaf invoegstrook invoegt op de hoofdrijbaan. Ik reed nog naast de vrachtwagen op de rechter rijstrook van de hoofdrijbaan.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 14:48 schreef jeroen25 het volgende:
Het over de schouder laat ik dan achterwege omdat ik er van uit ga dat er niet heel snel iemand zich alsnog in mijn dode hoek heeft verstopt.
+1001quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Aannames zijn dodelijk. Vanmorgen ook bijna een aanrijding omdat er iemand zonder te kijken naar rechts komt, terwijl de auto voor mij vanaf invoegstrook invoegt op de hoofdrijbaan. Ik reed nog naast de vrachtwagen op de rechter rijstrook van de hoofdrijbaan.
Strikt genomen zit de invoeger fout ja, maar die kijkt als er nog niets rijdt en wordt van achter ingehaald door iemand die terug naar rechts komt... Handig is het niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |