quote:Op woensdag 22 oktober 2014 11:06 schreef Tja..1986 het volgende:
Mocht, dus hoefde niet. Geen recht. Als je bij mij langskomt mag je ook best je telefoon gebruiken, maar dan moet je niet gaan zeiken als hij stuk gaat.
Moet je ook niet willen.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 12:15 schreef bijdehand het volgende:
Ik snap echt niks van sommige mensen
Ik weet niet welk artikel jij gelezen hebt maar 7:661 kan het niet geweest zijn.quote:
Er kan dus geen twijfel over bestaan dat dit artikel totaal niet relevant is.quote:Boek 7. Bijzondere overeenkomsten
Titel 10. Arbeidsovereenkomst
Afdeling 7. Enkele bijzondere verplichtingen van de werknemer Artikel 661
1. De werknemer die bij de uitvoering van de overeenkomst schade toebrengt aan de werkgever of aan een derde jegens wie de werkgever tot vergoeding van die schade is gehouden, is te dier zake niet jegens de werkgever aansprakelijk, tenzij de schade een gevolg is van zijn opzet of bewuste roekeloosheid. Uit de omstandigheden van het geval kan, mede gelet op de aard van de overeenkomst, anders voortvloeien dan in de vorige zin is bepaald.
2. Afwijking van lid 1 en van artikel 170 lid 3 van Boek 6 ten nadele van de werknemer is slechts mogelijk bij schriftelijke overeenkomst en slechts voor zover de werknemer te dier zake verzekerd is.
Dit.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:52 schreef d4v1d het volgende:
Waarom denkt iedereen maar steeds dat die ergens recht op heeft
kudo's!quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:55 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dit.
Echt ongelofelijk tegenwoordig. Men is zelfs al verontwaardigt als de verzekering niet uitkeert als het eigen kind schade aan de eigen spullen maakt. (en dit zelfs niet in de polis staat)
"Nou dan pleeg ik de volgende keer wel fraude.."
Ts besluit een eigen telefoon mee te nemen naar zijn werk, maakt deze zelf kapot. De gedachte al dat iemand anders hiervoor verantwoordelijk zou zijn...
Je bent hopelijk niet serieus.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:28 schreef Srian het volgende:
Je kan wel degelijk een recht op vergoeding van je werkgever hebben. Jouw werkgever heeft namelijk een zorgplicht welke inhoudt om te voorkomen dat jij in de uitoefening van je werk schade lijdt. Dit staat ook in de wet: art. 7:658 BW (zie http://wetten.overheid.nl(...)eidsdatum_22-10-2014 )
Zaaks is of je dit aan je werkgever wíl gaan vragen, maar strikt genomen is het voldoende om te stellen dat je 'in de uitoefening van de werkzaamheden schade hebt geleden'. Het is aan de werkgever om te stellen en zo nodig te bewijzen dat hij zijn zorgplicht is nagekomen.
Ben wel degelijk serieus, lees de wet en als je verstand hebt; ook de jurisprudentie.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 19:12 schreef hottentot het volgende:
[..]
Je bent hopelijk niet serieus.
Dan gooi ik morgen op het werk mijn eigen laptop even van de trap af.
Welke verplichting zou een wg niet zijn nagekomen waardoor TS een scherm in zijn telefoon heeft?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 19:16 schreef Srian het volgende:
[..]
Ben wel degelijk serieus, lees de wet en als je verstand hebt; ook de jurisprudentie.
Misschien zou je even de wet moeten lezen voordat je jouw eigen laptop van de trap afgooit.
7:658 lid 2:
De werkgever is jegens de werknemer aansprakelijk voor de schade die de werknemer in de uitoefening van zijn werkzaamheden lijdt, tenzij hij aantoont dat hij de in lid 1 genoemde verplichtingen is nagekomen of dat de schade in belangrijke mate het gevolg is van opzet of bewuste roekeloosheid van de werknemer.
Maar nergens vind ik ook maar iets waarom WG de privé telefoon van TS zou moeten vergoeden als hij deze zelf heeft stukgemaakt.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 19:21 schreef bijdehand het volgende:
Even voor de volledigheid 7:658 lid 1 BW:
1. De werkgever is verplicht de lokalen, werktuigen en gereedschappen waarin of waarmee hij de arbeid doet verrichten, op zodanige wijze in te richten en te onderhouden alsmede voor het verrichten van de arbeid zodanige maatregelen te treffen en aanwijzingen te verstrekken als redelijkerwijs nodig is om te voorkomen dat de werknemer in de uitoefening van zijn werkzaamheden schade lijdt.
Ten eerste; vraag dat aan TS. Ten tweede: de werknemer hoeft niet te stellen welke verplichting niet is nagekomen. Dit is namelijk aan de werkgever. Hij moet aantonen dat hij zijn 'zorgplicht' is nagekomen om niet aansprakelijk te zijn. Wat deze zorgplicht inhoudt, hangt uiteraard af van alle omstandigheden van het geval.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 19:18 schreef hottentot het volgende:
[..]
Welke verplichting zou een wg niet zijn nagekomen waardoor TS een scherm in zijn telefoon heeft?
Ik ook niet, daar heb jij gelijk in, maar voor de laatste keer; de werknemer hoeft slechts enkel te stellen (evt. bewijzen) dat de schade is geleden in de uitoefening van zijn werkzaamheden. Dat is alles wat de werknemer hoeft te doen. De werkgever moet dus aantonen dat TS zijn telefoon zelf (MET opzet of bewuste roekeloosheid) heeft kapotgemaakt. Zie dat maar eens aan te tonen!!quote:Op woensdag 22 oktober 2014 19:23 schreef hottentot het volgende:
[..]
Maar nergens vind ik ook maar iets waarom WG de privé telefoon van TS zou moeten vergoeden als hij deze zelf heeft stukgemaakt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |