Fee is gek op de carnaval en de indische waterlelies. Als ze het muziekje van de waterlelies hoor gaan die handjes op haar voorhoofdje en probeert ze rondjes te draaienquote:Op woensdag 22 oktober 2014 11:02 schreef Omentielvo het volgende:
Efteling wil ik een keer heen voor die carnaval en de foto's bij de paddestoelen![]()
En super zo'n goede nacht. Voor jou en Sticker
Je baas heeft er ook niets aan als je of op halve kracht werkt of na een aantal maanden weer thuis zit omdat je het echt niet meer ziet zitten.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 11:13 schreef Omentielvo het volgende:
Nee. Niet aan het werk. Nu zit ik thuis. Riley is op het kdv. En deze week blijf ik thuis. Volgende week ben ik nog niet over uit. Mijn gevoel zegt eigenlijk dat langer thuis blijven beter is. Maar dat vind ik zo moeilijk dat ik niet weet of ik die stap ook durft te nemen
Safaripark is heel erg veranderd. Je kunt nog steeds met de auto, maar dat doen wij eigenlijk nooit. Je kunt gewoon lopen, route van totaal 2km denk ik, langs alle dieren in grote ruime verblijven, met overal kleine speeltuintjes tussendoor, supergaaf. Er is ook een bootsafari (vindt J ook tof), daarmee kom je aan het andere eind van het park uit. Dat doen we ook wel eens, dan lopen we terug. Tophit zijn hier trouwens de geitjesquote:Op woensdag 22 oktober 2014 10:00 schreef Loj het volgende:
Ja idd, hij krijgt een abbo, maar is zelf gratis
Blijdorp is iets van 75 euro, dus dat is ook goed te doen!
Is safari trouwens ook echt leuk voor de dreumes. In mijn herinnering (van toen ik 10 was ofzo) zat je alleen maar in de auto...
En wij willen ook met Ow naar de winterefteling. Maar dan wacht ik ff totdat ik Js kan achterlaten bij de oppas
Niks mis met klein!quote:Op woensdag 22 oktober 2014 21:05 schreef L-E het volgende:
Hier nog maat 19 trouwens. Mijnes is klein, had ik dat al eens gezegd?![]()
Mag ik de hand van jouw zoon L-E?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 21:35 schreef L-E het volgende:
Welle maat komt overeen met 12 cm LB?
De oudste heeft vandaag van een klasgenootje op school gehoord dat Sinterklaas niet echt is en dat Pieten geschminked (wtf, hoeee schrijf je dat?) zijn en dat de ouders de kado's kopen. Hij vertelde het ook alsof ze had gezegd dat ze elke ochtend kamelenpoep op brood neemt. Ik vroeg wat hij vond van haar uitspraken. 'Complete onzin' zei hij, en toen hebben we een megaverlanglijst gemaaktGeloven is een keuze
He's a believerquote:Op woensdag 22 oktober 2014 21:35 schreef L-E het volgende:
Welle maat komt overeen met 12 cm LB?
De oudste heeft vandaag van een klasgenootje op school gehoord dat Sinterklaas niet echt is en dat Pieten geschminked (wtf, hoeee schrijf je dat?) zijn en dat de ouders de kado's kopen. Hij vertelde het ook alsof ze had gezegd dat ze elke ochtend kamelenpoep op brood neemt. Ik vroeg wat hij vond van haar uitspraken. 'Complete onzin' zei hij, en toen hebben we een megaverlanglijst gemaaktGeloven is een keuze
Ohja! E is ook ineens bang voor dingen die haar eerder niet leken te deren. Ik denk dat de fantasie nu echt ontwikkeld is, dat ze zich ineens dingen voor gaat stellen.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 21:33 schreef Omentielvo het volgende:
Riley draagt nog haar eerste schoentje. En ze heeft nu laarsjes. De gympjes van h&m beginnen wel te klein worden
Iemand nog idee over schrikachtige dreumes. Het is namelijk vrij nieuw dat ze ineens zo schrikt
Ohja, ik wilde ook nog reageren. Maar jij zegt het al, dus +1.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 21:52 schreef Cwen het volgende:
XM, wat levert het je nou op om door te gaan? Als je zelf al aangeeft dat het tegen beter weten in is, waarom dan toch doen?
Kijk, het klinkt mss wat hard, maar waarom jezelf kapot werken? Wat niet gaat, gaat toch niet? Je hebt zélf de verantwoordelijkheid voor je eigen leven en je lichaam - en dat moet nog even mee. Dus zorg voor jezelf! Je baas zal dat in elk geval niet doen.
Ok! Ik voelde me toen zo schuldig tegenover J, ik dacht ik zeg t toch maar evenquote:Op woensdag 22 oktober 2014 21:54 schreef Omentielvo het volgende:
Ja. Ze loopt zeker al een tijd. En deze schoenen heeft ze ook al een hele tijd. Maar ik weet dat ze nog passen, omdat ik dat gecheckt heb![]()
LB ik denk dat het dat is. Want dat schrikken is nieuw en ik vind het niet erg. Ik vroeg het me ineens af of schrikken ook een fase is waar ze ineens doorgaan. Nieuwsgierig gewoon
Hè, wat naar, schoenen kopen...quote:Op donderdag 23 oktober 2014 09:42 schreef LadyBlack het volgende:
Heb gelijk de zooltjes van E's gympen opgemeten (zit helaas geen losse binnenzool in, dus meetlint in de binnenkant frotten) en die zitten op 12 cm. Dus dat wordt ook krap allemaal....
Naar de winkel dus!
Nou, echt leuk vind ik het nietquote:
Zit er een kringloopwinkel in de buurt?quote:Op donderdag 23 oktober 2014 10:15 schreef Omentielvo het volgende:
LB lastig dat jij zoveel schoenen niet leuk vindt. Wat voor soort schoenen zoek je? Laarsjes, gympies, gewone schoenen?
Hier vanmorgen vroeg wakker. Riley had zichzelf ondergepoept. Dus lekker geknuffeld en rustig bij mij in bed wakker geworden![]()
Volgende week vieren ze opmeet kdv Halloween. En mag je je kind verkleed wegbrengen. Leuk idee, maar waar vind je leuk betaalbare halloween kleding?
quote:Op donderdag 23 oktober 2014 12:18 schreef Loj het volgende:
Nou toevallig Omen, heeft Ow dat opeens ook! Hij schrikt van harde geluiden en gaat dan heel hard huilen..
Wij gaan meestal samen bij het harde geluid kijken (als dat kan)
Trouwens... Dit moet ik ff melden:
Mijn kind heeft vannacht van 20.00 tot 8.00 geslapen!!!! Wow!! 12 hele uren achter elkaar!!!
Trots
quote:Op donderdag 23 oktober 2014 13:51 schreef Cwen het volgende:
Trouwens, LB, is dit niets?
[ afbeelding ]
Dat is te gek!quote:Op donderdag 23 oktober 2014 12:18 schreef Loj het volgende:
Nou toevallig Omen, heeft Ow dat opeens ook! Hij schrikt van harde geluiden en gaat dan heel hard huilen..
Wij gaan meestal samen bij het harde geluid kijken (als dat kan)
Trouwens... Dit moet ik ff melden:
Mijn kind heeft vannacht van 20.00 tot 8.00 geslapen!!!! Wow!! 12 hele uren achter elkaar!!!
Trots
Suède is wel mooi maar dat durven we niet aan. Mijn suède schoenen blijven ook nooit netjes.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 10:34 schreef LadyBlack het volgende:
Ja ik zal er hierna ook over ophouden hoor, maar die suede laarsjes die je als eerste postte, waar vond je die?
Hmmm, neequote:Op donderdag 23 oktober 2014 13:51 schreef Cwen het volgende:
Trouwens, LB, is dit niets?
[ afbeelding ]
Ze oogen vrij massief inderdaad, daarom wilde ik ze eerst niet. In de winkel gaan kijken en ik vind ze wel soepel.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 14:13 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Hmmm, nee(sorry aapie
). Maar ook dat ziet er niet zo soepel uit toch?
Ik dacht even dat ik de enige man heb die zo kan reageren.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 18:31 schreef Tally het volgende:
Zo reageert mijn man soms ook Venco. Maar die pak ik vaak terug met een opmerking over zn motor
Gezelligheid is heel veel waard
Nee hoor zeker niet. Mijn man was vroeger erger. Ik ging altijd naar de Aldi op de terugweg van zijn Oma. En kreeg ik altijd te horen: zo goedkoop is het niet als je er 20 km voor moet rijden. NEE KUT IS WAS BIJ JE OMA EN DAT IS ER NAAST!!! Oquote:Op donderdag 23 oktober 2014 18:37 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik dacht even dat ik de enige man heb die zo kan reageren.Het was maar 5 km naar de stad dus geen groot avontuur.
Ik vind online bestellen best prima...als je wat kan vinden. Maar ik zag 1 schoen naar mijn zin maar daar y-as ik niet weg van. De rest was niet zoveel eigenlijk.
En Aiden komt niet zo vaak buiten als eigenlijk goed is en zo vaak gaan we niet echt weg.
Ik wist wel dat hij mt 23 moest hebben. En wat passen betreft, dat kan natuurlijk wanneer de onlinebestelling thuis bezorgt is.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 19:19 schreef Animalmix het volgende:
Venco ik vind je schoenen tof! Goede keuze!
En schoenen moet je passen, vind ik. Ik koop ze alleen online als ik zeker weet welke maat en merk ik moet hebben.
Ik had laatst bijvoorbeeld online hele leuke gezien. In de winkel gepast en ze waren gewoon veel te breed.
Dat begreep ik nu ook online ja. Als ze niet lang/veel gedragen zijn is het niet erg. En wat jij zegt klinkt ook heel aannemelijk. Vooral de gympjes die er staan zien er echt netjes uit. De laarsjes twijfel ik over.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 20:18 schreef danic het volgende:
Ik heb die vraag ook aan mijn schoonmoeder voorgelegd venco, want zij werkt al jaren in een schoenenwinkel.
Nu kan het nog wel zei ze, maar straks, als ze wat groter worden, raadde ze af.
Hoe zwaarder ze worden (en hoe langer ze ze dragen) hoe meer hun voet een profiel achterlaat op de zool aan de binnenkant van de schoen.
Als daarna dan kindje 2 de schoenen aan doet, worden zijn voeten ahw gedwongen in de 'mal' van de zool te gaan staan. En dat is niet goed voor voeten.
Maar als ze klein zijn, dragen ze de schoenen vaak kort en door hun lage gewicht wordt er minder snel een afdruk gemaakt.
Aangezien de dames nu ook niet meer juist lopen met hun kleding, heb ik besloten dat deze schoenen de laatste zijn die Rosalie van Eva overneemt.
Na de winter koop ik voor beiden nieuwe.
Ik vind dat terugsturen best wel een gedoe.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 20:12 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik wist wel dat hij mt 23 moest hebben. En wat passen betreft, dat kan natuurlijk wanneer de onlinebestelling thuis bezorgt is.
Bij zalando mogen ze ook weer gratis terug dus dat had het probleem niet geweest.
Ik vind 60 euro eigenlijk wel veel maar deze waren zó leuk. Pff. Online denk je daar toch wat langer (en beter) over na.
Kusjes pikken is zo cool. Aiden heeft soms ook ineens zo'n bui.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 21:49 schreef L-E het volgende:
Ik zie steeds een bloemetje op die schoen Venco, nadat je zei dat het geen bloemetje is
Stickertje zit nu met mijn man op de bank tv te kijken en mee te snoepen van zoute stengels. En soms pikt hij dan ook een kusje van papa
Hier heeft hij maar 1 paar schoenen trouwens. Vind ik eigenlijk wel genoeg
Ja maar de outfits!quote:Op donderdag 23 oktober 2014 21:49 schreef L-E het volgende:
Ik zie steeds een bloemetje op die schoen Venco, nadat je zei dat het geen bloemetje is
Stickertje zit nu met mijn man op de bank tv te kijken en mee te snoepen van zoute stengels. En soms pikt hij dan ook een kusje van papa
Hier heeft hij maar 1 paar schoenen trouwens. Vind ik eigenlijk wel genoeg
Aiden heeft een brandweerauto. Gelukkig geen herrieding mar subtiel geluid.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 21:55 schreef Omentielvo het volgende:
Stoere schoenen Venco
L-E kusjes pikken![]()
Riley heeft vandaag een politieauto gekregen van mijn ouders. Ze is er helemaal blij mee
Ja maar niks helpt.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 12:21 schreef L-E het volgende:
Venco, ik heb het gevoel dat dit een terugkerend gesprek is. Deze vraag heb je toch vaker gesteld hier? Weet je nog wat er toen werd gezegd?
Jeetje, Venco is zelf geen dreumes...!quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 12:21 schreef L-E het volgende:
Venco, ik heb het gevoel dat dit een terugkerend gesprek is. Deze vraag heb je toch vaker gesteld hier? Weet je nog wat er toen werd gezegd?
En dit:quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 12:33 schreef mousemicky het volgende:
Venco, dit lijkt me heel normaal dreumesgedrag. Die zijn nu eenmaal aan het ontdekken, en ookal mag iets nu niet, dat betekent voor de dreumes niet dat het de volgende keer ook niet mag. Dus proberen ze het gewoon nog een keer.
Herhalen herhalen herhalen. En: leid m af, bied iets anders aan, maar heb niet de illusie dat hij precies snapt wat wel en niet mag...![]()
Echt, het wordt vanzelf beter. Maak het jezelf ondertussen makkelijk en omzeil situaties of zet dingen weg. Van de hele dag politieagent spelen wordt het in elk geval niet gezelliger.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 12:37 schreef Omentielvo het volgende:
Venco het is allemaal ontdekken wat Aiden doet. De wereld is machtig interessant als je 1 jaar bent. Als je echt iets niet wil moet je zorgen dat hij er niet bij kan. Het waterbakje zet je dan op het aanrecht. Kastjes kan je zo'n kinderbeveiliging opzetten. Het scheelt echt zoveel frustratie voor jullie allebei als je jouw huis een ja omgeving maakt. Hij doet het echt niet om jou te pesten. En maak je geen zorgen dat hij later nog steeds niet naar je luistert. Dat komt echt wel goed.
Klopt. Er was wat ergernis bij mij, ik probeerde dat niet te laten merken, en toen kwam het er alsnog hondsberoerd uit.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 12:59 schreef Mineola het volgende:
[..]
Jeetje, Venco is zelf geen dreumes...!
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:26 schreef Cwen het volgende:
Boekentip: Mensenkinderen van Steven Pont (correct me if I'm wrong). Staat veel in over de ontwikkeling, maar zelfs het aloude Oei Ik Groei besteedt hier aandacht aan.
Dat ja, laat hem buiten ergens rondrazen waar het mag en waar je niet de hele tijd op hoeft te letten of hij niet iets ongewenst aan het doen is. Een park, een zandbak, de tuin, whatever. Beter voor ieders humeur! Of ga een stuk fietsen samen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:51 schreef L-E het volgende:
Venco, kan het zo zijn dat hij zich verveelt? Je gaf gisteren aan dat jullie weinig buiten de deur doen, denk je dat hij daar wel behoefte aan heeft? Kun je daarin nog winst behalen? Hier neemt gedraak echt duizend keer toe als we niet genoeg naar buiten gaan, ik merk echt dat ze dat nodig hebben.
Volgens mij gaat het bij jou precies hetzelfde juist, alleen doe jij wat iedereen hier adviseert: je voorkomt dingen die je écht niet wil door te zorgen dat je dochter er niet bij kan en verder leid je haar af met iets anders.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:56 schreef Spirit82 het volgende:
Ik vind het heel eerlijk gezegd niet normaalJa wel alles uitproberen natuurlijk, maar de kattenbakjes daar komt ze niet meer aan inmiddels. Ze weet dat het van de kat is, maar ik verbied eerlijk gezegd ook niet alles. Als zede kattenbakjes zo interessant vindt, gaan we er samen brokjes in doen, of ze mag de kat snoepjes geven. Ze mag niet aan de tv komen, maar doet ze het wel, dan zetten we haar met een soepstengel en wat drinken op de bank. Als ze duidelijk aangeeft dat ze uit de kinderstoel wil, halen we haar eruit voor ze gaat klimmen. Haar speelgoed ligt op een duidelijke plaats waar zij bij kan en biedt haar op dit moment nog genoeg uitdaging. Tekenspullen bijvoorbeeld liggen in een laag laatje wat ze regelmatig leeg haalt. De keukenkastjes waar ze niet in mag hebben we beveiligd, de overige kastjes mag ze van mij naar hartelust leeghalen (plastic bakjes, bakspullen, pannen). De lol is daar inmiddels al lang weer van af.
Daarnaast ben ik begonnen met waarschuwen, wat heel goed helpt. Als ze bijvoorbeeld steeds met haar beker op tafel slaat en ik daar even niet tegen kan, maar ze houdt er niet mee op zeg ik duidelijk tegen haar dat ik haar nu ga waarschuwen. Dat ze 3 waarschuwingen krijgt en dat als ze niet ophoudt met slaan, ik bij de derde waarschuwing haar fles afneem. Dit is de eerste waarschuwing. Bij de tweede leg ik alles weer precies zo uit en zeg ik dat als ze het nog een keer doet, ik de fles af zal nemen. Dat werkt nu best goed eigenlijk. Niet dat ik het vaak hoef te doen.
Hier welquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 15:45 schreef Spirit82 het volgende:
Ik wilde niemand voor het hoofd stoten en natuurlijk luistert ze niet altijd, maar zo extreem als Venco het doet overkomen is jet echt niet bij ons.
Hey ho even, het enige wat ik probeerde was laten zien hoe het hier gaat en dat Isa wel degelijk op haar manier luistert en hoe ik dus omga met haar wensen. Ze kan zich nog niet goed uiten, maar dat wil niet zeggen dat wij nog niet kunnen luisteren. Als ik zie dat zij de kat en zijn bakjes interessant vindt, laat ik zien hoe zij er mee om kan en mag gaan waardoor haar behoefte wordt voorzien en zij dus niet met de bakjes aan de haal gaat. Ik heb nooit gezegd dat Venco of haar zoon abnormaal zijn, alleen dat ik het niet normaal vind dat een kindje van de leeftijd van mijn dochter helemaal niet luistert of door heeft dat bepaalde dingen niet mogen. Naar mijn mening moet dat namelijk wel al mogelijk zijn.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:26 schreef L-E het volgende:
[..]
Hier wel
Om er maar eens een dooddoener in te gooien: elk kind is anders. En ik vind het wel oprecht typisch dreumesgedrag en dus normaal. Dat het bij jou anders gaat, maakt het niet minder normaal toch?
Verder zijn luisteren en gehoorzamen twee heel verschillende dingen. En heeft een kind van 1,5 geen geweten, meen ik. En leeft hij in het moment, dus als jij nu zegt 'niet doen' dan begrijp hij niet dat dat ook voor de volgende keren geldt. Dat zijn typisch dingen die je goed uit het getipte leeswerk kan halen.
Etenstijd is ook hier een lastig moment. Eind van de dag, dus alle kindjes zijn moe, en willen eigenlijk gewoon lekker bij mama hangen. Dat kan niet als ik in de keuken bezig ben, dus dan wordt het: de vermoeidheid compenseren. Door te draken, juist. Tegenwoordig kook ik wel eens 'smiddags als hij slaapt al, dan haal ik wat stress weg van de late-middag-piek, en kan ik als zij instorten lekker met ze op de bank hangen met een dekentje en boekje of met de duplo met ze spelen terwijl de oven voorverwarmt.
Dat is ook allang mogelijk.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:37 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
alleen dat ik het niet normaal vind dat een kindje van de leeftijd van mijn dochter helemaal niet luistert of door heeft dat bepaalde dingen niet mogen. Naar mijn mening moet dat namelijk wel al mogelijk zijn.
Hij kan best door hebben dat dingen niet mogen, maar nog steeds de intrinsieke motivatie missen om die dingen te laten, imo.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:37 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Hey ho even, het enige wat ik probeerde was laten zien hoe het hier gaat en dat Isa wel degelijk op haar manier luistert en hoe ik dus omga met haar wensen. Ze kan zich nog niet goed uiten, maar dat wil niet zeggen dat wij nog niet kunnen luisteren. Als ik zie dat zij de kat en zijn bakjes interessant vindt, laat ik zien hoe zij er mee om kan en mag gaan waardoor haar behoefte wordt voorzien en zij dus niet met de bakjes aan de haal gaat. Ik heb nooit gezegd dat Venco of haar zoon abnormaal zijn, alleen dat ik het niet normaal vind dat een kindje van de leeftijd van mijn dochter helemaal niet luistert of door heeft dat bepaalde dingen niet mogen. Naar mijn mening moet dat namelijk wel al mogelijk zijn.
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 20:29 schreef L-E het volgende:
[..]
Hij kan best door hebben dat dingen niet mogen, maar nog steeds de intrinsieke motivatie missen om die dingen te laten, imo.
Ik las overigens vandaag een artikel over de verschillen in het brein bij jongens en meisjes, en volgens dat artikel zijn jongens vaak 'stouter' omdat zij minder goed het waarschuwende deel in de intonatie van de moeder horen, waar meisjes dat dus wel herkennen, en omdat ze minder meelevend zijn van nature en zich dus geen fuck interesseren wat mama vindt of voelt
Zorgen dat je er bent om haar te troosten als ze zich echt pijn ermee doet? Ik zou denken dat ze er zelf wel weer mee stopt.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 20:28 schreef Omentielvo het volgende:
En wat doe je als je dreumes met haar hoofd op de grond bonkt uit kwaadheid? Riley deed dat dus vandaag. Ze was zo gefrustreerd (ik weet niet eens meer wat) dat ze met haar hoofd op de grond ging bonken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Home is where the O+ is...
F deed dit vorige week ook een aantal keer, als hij iets niet mocht op vakantie. Uitleggen dat niet alles kan en afleiden. Zorgen dat hij zich niet te veel pijn doet. Achteraf gezien waren er te veel prikkels. 4 nichtjes en een neefje die je aandacht trekken omdat ze met hem wilde spelen. F was zelf heel druk met los te lopen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 20:28 schreef Omentielvo het volgende:
En wat doe je als je dreumes met haar hoofd op de grond bonkt uit kwaadheid? Riley deed dat dus vandaag. Ze was zo gefrustreerd (ik weet niet eens meer wat) dat ze met haar hoofd op de grond ging bonken.
Ohjee, dat is wel echt lastig! Laten helpen is dan ook geen optie? Luier laten weggooien, of doekje aangeven?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 21:56 schreef Kyara het volgende:
Ja dat kabouterbos was echt heel leuk
Wij zijn vandaag een dagje thuis gebleven. Na een niet zo fijne nacht had ik de puf even niet. Stom natuurlijk want thuis blijven is vaak zwaarder dan weg gaan. Maar ja, dat bedenk je dan ook achteraf.
Loop er hier nu een beetje tegen de buien van D aan. Alles wat haar zus heeft, wil jij ook: speelgoed afpakken en dan compleet over de rooie gaan als dat niet mag, aandacht willen als zus even aandacht krijgt. Zelfs als ik de luier van J verschoon dan ligt D aan de drammen aan mijn voeten. Het is wel iets dat ze moet leren maar ja, daar heeft zij natuurlijk geen boodschap aan en haar gevoel is natuurlijk wel oprecht en dat maakt het ook zo sneu. Ze voelt zich echt ontzettend achtergesteld dan
Nee... ik zal je de details besparen wat ze vandaag deed toen ik een poepluier op de bank verschoonde en zij er naast zatquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 21:59 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ohjee, dat is wel echt lastig! Laten helpen is dan ook geen optie? Luier laten weggooien, of doekje aangeven?
quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 13:46 schreef Kyara het volgende:
Hier een heel erg beroerde nacht. Om 00.30 hadden ze er genoeg van. Uiteindelijke vielen ze rond 3 uur beneden op de bank in slaap. Overhevelen naar eigen bed mislukt dus weer terug naar de bank. Ben er maar naast gaan liggen onder een paar draagdoeken om nog een beetje te dommelen en rond 06.30 mijn man wakker gemaakt om me af te lossen. Echt zo niet tof.
Hoe oud is O? E ging in een groot bed toen ze 23 maanden was, ging meteen vanaf moment 1 goed. Maar als het niet hoeft dan kan hij toch nog lekker in z'n ledikantje slapen? E begon vooral ruimte tekort te krijgenquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 21:53 schreef Loj het volgende:
Knutselen Kyara, begint Ow nu echt leuk te vinden! Verderga ik vaak in verschillende ruimtes spelen. Als we beneden verveeld zijn, ga ik vaak op z'n kamer spelen of op zolder.
En verder ben ik bijna wekelijks in de bieb te vindenvoor de "angst" van Cwen
Trouwens, ik zag hier op facebook een dreumes van twee maanden jonger, die al in een groot bed ging slapen. Dat zie ik Ow nog lang niet doen, is dat vreemd?
Geen pijn en ook wel moe. Maar echt vechten tegen de slaap. En van voeden werden ze wel rustig maar zodra ze weer naar hun eigen bed gingen....quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 15:18 schreef bitterend het volgende:
[..]![]()
Waren ze gewoon klaar wakker of pijn? bv niet geholpen?
Het viel me alles mee vandaag! Ze heeft wel een blauwe bult op haar hoofd maar verder vrolijk als anders!quote:
21 maanden..quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 15:34 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Hoe oud is O? E ging in een groot bed toen ze 23 maanden was, ging meteen vanaf moment 1 goed. Maar als het niet hoeft dan kan hij toch nog lekker in z'n ledikantje slapen? E begon vooral ruimte tekort te krijgen
Geniaal he? Isa kan ook zomaar opeens zelf eten met een vorkquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 21:01 schreef LadyBlack het volgende:
Wauw die balance act klinkt stoer L-E![]()
E probeert nu te rennen en te springen, té schattig
En heeft vanavond achterelkaar een bord aardappelpuree met sperzieboontjes zitten eten, met een vork!![]()
Ohja, en stukjes rookworst, maar dat noemde ze wortel
Dit is wel herkenbaar, maar ja, we hoeven toch nergens heen doordeweeks... /luiquote:Op zondag 26 oktober 2014 08:47 schreef LadyBlack het volgende:
Wat goed!
En ik heb de wintertijd omarmd, wij zijn namelijk altijd heel laat met alles, dus ik probeer gewoon het normale patroon te laten doorgaan. Dan zijn we 's ochtends hopelijk om 8:00 klaar ipv 9:00en begint mijn avond om 19:30 ipv 20:30
Onderste laatje links? Sterkte ermee!quote:Op zondag 26 oktober 2014 09:19 schreef Omentielvo het volgende:
Spirit wat lief![]()
Hier een dreumes die niet vrolijk is. Niet fijn. Geduld waar had ik je nou ook weer gelaten?
Omg, wat cute!quote:Op zondag 26 oktober 2014 07:52 schreef Spirit82 het volgende:
We vullen net samen het voerbakje van de kat bij, maar de kat zelf was boven. Begint Isa ineens heel hard te roepen: "MAAUW!! MAAUW!! HAP HAP!!" ik smolt
Heftig joh. Maar er zit dus wel een stijgende lijn in, als het niet meer elke nacht is?quote:Op zondag 26 oktober 2014 09:43 schreef Loj het volgende:
Nou 2 a 3 keer per week slaapt hij door, maar een ritme kunnen we nog niet ontdekken...
De rest van de nachten komt hij nog steeds 1 a 2 keer en dan zijn we gemiddeld 1,5 uur bezig...
Maar vannacht was hij echt heel hard non-stop aan het krijsen... En wat er nou was?!
Nope. Maar bij Stef hadden we wasbaar overdag en in de nacht wegwerp, omdat de wasbare de nachten niet aankonden. Klinkt me dus niet heel vreemd in de orenquote:Op zondag 26 oktober 2014 11:24 schreef LadyBlack het volgende:
Nou opzich zitten de luiers heel fijn, we hebben ze van Etos en van AH. En ze had dus nooit zulke volle plasluiers, maar er zijn nu 2 dingen nieuw: we smeren nu veel creme ivm de luieruitslag (dus misschien minder goed absorptievermogen?) en ze drinkt 's avonds echt flink veel bij mij, waar ze eerst na een paar slokken al in slaap viel...
Maar jullie hebben dus niet perse grotere maat luiers voor de nacht?
+1quote:Op zondag 26 oktober 2014 11:14 schreef L-E het volgende:
Cwen, ik ook hoorIk heb na 1,5 jaar ook eindelijk eens door dat ik naar bed moet gaan op een moment dat hij ook net ligt, want dan loopt onze slaapcyclus redelijk gelijk en word ik niet door hem gewekt als ik diep slaap. Dat maakt wel verschil met hoe uitgerust ik wakker word. Avondmens ben ik overigens niet meer sinds ik kinderen heb, ik stort echt in na het avondeten
Euh, wij hebben baby dry 4 +quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:02 schreef danic het volgende:
Ik ben hier bezig aan het laatste pak pampers maat 4.
Daarna stap ik over op 4+
Ik denk dat het kruidvat wordt. Daarvan heb ik nog liggen van eva, dus kan het mooi proberen.
Ze heeft nu pampers baby dry en die heeft geen 4+. Maar ik vind de active fit niet fijn.
En geen idee hoe groot ze is. Ze was zo'n 82 cm een maand geleden, maar heeft qua shirtjes ineens 86/92![]()
Broeken gaat ze nu naar 86.
Hier hetzelfdequote:Op zondag 26 oktober 2014 11:14 schreef L-E het volgende:
Cwen, ik ook hoorIk heb na 1,5 jaar ook eindelijk eens door dat ik naar bed moet gaan op een moment dat hij ook net ligt, want dan loopt onze slaapcyclus redelijk gelijk en word ik niet door hem gewekt als ik diep slaap. Dat maakt wel verschil met hoe uitgerust ik wakker word. Avondmens ben ik overigens niet meer sinds ik kinderen heb, ik stort echt in na het avondeten
Hier welquote:Op zondag 26 oktober 2014 11:24 schreef LadyBlack het volgende:
Nou opzich zitten de luiers heel fijn, we hebben ze van Etos en van AH. En ze had dus nooit zulke volle plasluiers, maar er zijn nu 2 dingen nieuw: we smeren nu veel creme ivm de luieruitslag (dus misschien minder goed absorptievermogen?) en ze drinkt 's avonds echt flink veel bij mij, waar ze eerst na een paar slokken al in slaap viel...
Maar jullie hebben dus niet perse grotere maat luiers voor de nacht?
Oeh Cwen, vertel eens over die apps? Betaald? Nederlans? Ben ook nog op zoek naar iets leuksquote:Op zondag 26 oktober 2014 10:43 schreef Cwen het volgende:
Tof, LB!
LE, uitslapen is toch lekker! Ik slaap liever uit met 3/4 nachtvoedingen dan om 6.00 uur met wakkere dreumes moeten zitten na een nacht slapen. Ik ben echt heel erg een avond/ nachtmens.
Loj, kiesjes wellicht? Sterkte
Omen, lekker naar buiten? Gaan wij zo ook doen!
En Tally, hulde voor je tip van de Sago Mini apps!
Ze is compleet verslaafd aan Ocean Swimmer, zoekt 'm zelf op en start 'm op en zo... En maar giechelen naar die vis.
nee hoor. Jongste ook al een poos. Hij lekte door de 4 heen.quote:Op zondag 26 oktober 2014 20:44 schreef Spirit82 het volgende:
Heb ik nou het enige kind in maat 5?Al een poos ook trouwens. Ik heb werkelijk geen idee meer waarom we zijn overgestapt, maar het doet het prima, ook met overvolle plasluiers sochtends. Ze zit nu in maat 86 bij ongeveer 12 kg.
Ga zittenquote:Op zondag 26 oktober 2014 20:52 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Oeh Cwen, vertel eens over die apps? Betaald? Nederlans? Ben ook nog op zoek naar iets leuks
Echt super! Ik geniet zo erg!quote:Op zondag 26 oktober 2014 21:17 schreef L-E het volgende:
Samen koken ja
Klinkt goed Loj, hoe bevalt het je als moeder van twee jongetjes?
quote:Op maandag 27 oktober 2014 10:45 schreef Incantrix het volgende:
LE, die apps zijn hier het verschil tussen half vijf (wintertijd) naar beneden gaan of om een uur of zes
Nee.quote:Op zondag 26 oktober 2014 20:44 schreef Spirit82 het volgende:
Heb ik nou het enige kind in maat 5?Al een poos ook trouwens. Ik heb werkelijk geen idee meer waarom we zijn overgestapt, maar het doet het prima, ook met overvolle plasluiers sochtends. Ze zit nu in maat 86 bij ongeveer 12 kg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.10,7 kg en 80,4 cm. Dat ze dus precies in maat 80 zit, klopt wel.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
Dat!quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:30 schreef Spirit82 het volgende:
Ik hou zo van jullieVanmiddag ben ik met Isa wezen lunchen bij de hema, lekker met z'n tweetjes een tosti en glaasje jus gedeeld terwijl zij de speelhoek ontdekte. Dit soort dingen jat ik hier dus, en het was zo gezellig
![]()
En Cwen thanks! Ik heb die ocean app gedownload en ze vindt het geweldig!
quote:Op zondag 26 oktober 2014 20:27 schreef ferrari_rood het volgende:
Een otje die zelf in slaap valt. Fijn gevoel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |