quote:Op woensdag 22 oktober 2014 08:42 schreef tong80 het volgende:
Het vaste Pietenteam in Puttershoek is opgestapt, omdat Zwarte Piet er waarschijnlijk een andere kleur krijgt. 'Ik heb gehuild,' zegt een van de afgetreden Pieten.
Mooi voorbeeld dat de minderheden altijd maar weer gelijk krijgen in dit rare kleine sprookjeslandquote:Op woensdag 22 oktober 2014 08:42 schreef tong80 het volgende:
Het vaste Pietenteam in Puttershoek is opgestapt, omdat Zwarte Piet er waarschijnlijk een andere kleur krijgt. 'Ik heb gehuild,' zegt een van de afgetreden Pieten.
De gemoederen in het dorp lopen hoog op, nu besloten is om de verhaallijn van het Sinterklaasjournaal te volgen en gekleurde Pieten mee te nemen. Het vertrouwde Pietenteam weigert andere kleuren aan te nemen. Aanvoerster Daniëlle Reedijk: 'Wij willen de traditie handhaven, met zwarte Zwarte Pieten. Het doet pijn: we doen het toch voor de kinderen.'
Het Sinterklaascomité heeft intussen een nieuw Pietenteam geformeerd. Reedijk: 'We hebben nog voorgesteld de mensen te laten stemmen over de kleur. Maar dat wilde de organisatie niet.'
Maar wel mooi dat dit Pietenteam gaat optreden bij de plaatselijke AH!quote:Op woensdag 22 oktober 2014 08:42 schreef tong80 het volgende:
De gemoederen in het dorp lopen hoog op, nu besloten is om de verhaallijn van het Sinterklaasjournaal te volgen en gekleurde Pieten mee te nemen. Het vertrouwde Pietenteam weigert andere kleuren aan te nemen. Aanvoerster Daniëlle Reedijk: 'Wij willen de traditie handhaven, met zwarte Zwarte Pieten. Het doet pijn: we doen het toch voor de kinderen.'
Het Sinterklaascomité heeft intussen een nieuw Pietenteam geformeerd. Reedijk: 'We hebben nog voorgesteld de mensen te laten stemmen over de kleur. Maar dat wilde de organisatie niet.'
quote:Naar aanleiding van een privebericht van Albert Heijn Puttershoek op onze facebook pagina kunnen wij u met grote vreugde mededelen dat een paar van onze pieten feest gaan vieren in de Albert Heijn Wim Martijn te Puttershoek. In onze evenementen agenda kunt u de exacte datum en tijden vinden. Ook zal Albert Heijn Puttershoek onze taarten sponsoren bij 500 likes.
Je beschuldigt de onjuiste groep volwassenen. Het zijn juist die volwassenen die kapotgaan bij de gedachte dat Zwarte Pietermans zwart is en zwart blijft.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 09:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]![]()
Zo zie je maar weer. 'We doen het voor de kinderen', is gewoon een kul-argument. Het zijn vooral volwassenen die helemaal kapotgaan door de gedachte dat Zwarte Pietermans mogelijk een ander kleurtje krijgt.
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 08:42 schreef tong80 het volgende:
Wees gerust, ik lach om beide groepen.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 09:17 schreef Montagui het volgende:
[..]
Je beschuldigt de onjuiste groep volwassenen. Het zijn juist die volwassenen die kapotgaan bij de gedachte dat Zwarte Pietermans zwart is en zwart blijft.
Als iets geen verandering behoeft hoef je het ook niet te veranderen.
Jawel.quote:
Het is diep en diep triest dit.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 09:59 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Jawel.
We doen het toch voor de kinderen!
Maar als ze een ander kleurtje moeten opschminken laten ze de kinderen keihard stikken.
Ze zullen het best voor de kinderen doen, maar grotendeels ook voor zichzelf.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 09:59 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Jawel.
We doen het toch voor de kinderen!
Maar als ze een ander kleurtje moeten opschminken laten ze de kinderen keihard stikken.
Inderdaad. Blijkbaar zijn het toch niet zulke grote kindervrienden.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 10:02 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Het is diep en diep triest dit.
Maar de grootste kindervijanden blijven natuurlijk degenen die het Sinterklaasfeest zonder goede redenen willen veranderen.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 10:03 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Inderdaad. Blijkbaar zijn het toch niet zulke grote kindervrienden.
Wel een goede reden of geen goede reden.... dan is die persoon nog geen kindervijand.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 10:05 schreef Montagui het volgende:
[..]
Maar de grootste kindervijanden blijven natuurlijk degenen die het Sinterklaasfeest zonder goede redenen willen veranderen.
Of je ze nou 'niet zulke grote kindervrienden' of 'kindervijanden' noemt maakt voor het verpesten van een feest voor kinderen niet uit. In beide gevallen zijn het volwassenen die geen rekening houden met kinderen die het doen.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 10:18 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wel een goede reden of geen goede reden.... dan is die persoon nog geen kindervijand.
Je verkettert mensen.
Het doet mij vooral pijn dat er schijnbaar vrouwelijke Pieten zijn.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 08:42 schreef tong80 het volgende:
Een verandering in ZP-flauwekul is echt niet kindertjes ongelukkig maken. Kinderen willen vooral snoepjes en geschenkjes en spelen het spel van VOLWASSENEN mee. zwarte piet, kaaspiet, geen piet.... is allemaal niet zo relevant voor hen...Deed ik ook als kind.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 10:25 schreef Montagui het volgende:
[..]
Of je ze nou 'niet zulke grote kindervrienden' of 'kindervijanden' noemt maakt voor het verpesten van een feest voor kinderen niet uit. In beide gevallen zijn het volwassenen die geen rekening houden met kinderen die het doen.
Geen. Zie je het verschil?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 10:26 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Het doet mij vooral pijn dat er schijnbaar vrouwelijke Pieten zijn.
Volgens de traditie is Piet mannelijk....welke relvrouw heeft deze mooie traditie om zeep geholpen?
Oh wacht, ik begreep de vraag verkeerd.quote:
Want zo'n veer en pakje zijn nog niet homofiel genoeg?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 10:33 schreef Bluesdude het volgende:
Het wordt wel tijd voor een dragqueenpiet.. Beetje meegaan met de tijd, ya ?
nee..... spaans 16e eeuw, alleen voor mannenquote:Op woensdag 22 oktober 2014 10:35 schreef Specularium het volgende:
[..]
Want zo'n veer en pakje zijn nog niet homofiel genoeg?
Als jij het zegt zal het wel waar zijn.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 10:29 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Een verandering in ZP-flauwekul is echt niet kindertjes ongelukkig maken. Kinderen willen vooral snoepjes en geschenkjes en spelen het spel van VOLWASSENEN mee. zwarte piet, kaaspiet, geen piet.... is allemaal niet zo relevant voor hen...Deed ik ook als kind.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |