abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145753859
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Bij independer werd daar niet naar gevraagd. Bij hoyhoy wel. Bij hoyhoy betaalde ik ook 50% meer premie (bij NOTA BENE!! dezelfde verzekeraar (ASR). Gek hé!
Ik zie dat Independer in elk geval je woningtype bepaalt aan de hand van de postcode/huisnummer-combinatie. Geen idee hoe ze aan de inhoud van de woning komen. Dat is erg nattevingerwerk, vrees ik.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_145753884
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:51 schreef LXIV het volgende:
Ok. Nu wordt het me duidelijk. Op sommige mensen verdienen ze gewoon net iets meer als op de ander, maar als ze dat voor iedereen uit zouden moeten zoeken (dus al die huizen taxeren en herbouwwaardes berekenen en precies de kans op brand), dan zou de premiestelling wel accurater zijn, maar uiteindelijk de winst lager.
Het is niet `nets iets meer`, het is de volle mep aan premie die ze als winst vangen omdat de meeste huizen niet afbranden en ook amper andere schade claimen. De paar huizen die wel afbranden, zijn een gering bedrijfsrisico op het totale kostenplaatje. De meeste kosten zitten in administratie, klantaquisitie, klantbeheer en premie inning.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 20 oktober 2014 @ 21:58:29 #28
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_145753981
quote:
14s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:56 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik zie dat Independer in elk geval je woningtype bepaalt aan de hand van de postcode/huisnummer-combinatie. Geen idee hoe ze aan de inhoud van de woning komen. Dat is erg nattevingerwerk, vrees ik.
Ja, waarschijnlijk wel. Maar ook nattevingerwerk middelt zich met grote aantallen ook uit. Ze beschikken natuurlijk over een heleboel hoeveelheden data. De ene keer schatten ze een beetje te laag, de andere keer te hoog. Maar gemiddeld genomen weten ze precies wat ze per jaar aan premies innen en aan vergoedingen uitkeren. Dan maakt dat dus niet zoveel uit.
The End Times are wild
  maandag 20 oktober 2014 @ 22:01:20 #29
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_145754150
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:56 schreef blomke het volgende:

[..]

Het is niet `nets iets meer`, het is de volle mep aan premie die ze als winst vanen omdat de meeste huizen niet afbranden en ook amper andere schade claimen. De paar huizen die wel afbranden, zijn een gering bedrijfsrisico op het totale kostenplaatje. De meeste kosten zitten in administratie, klanaquisitie, klantbeeheer en premie inning.
Ja, klopt helemaal.
Daarom laat ik mij ook enkel verzekeren voor risico's die ik zelf niet kan dragen. Zoals een WA-verzekering en een opstalverzekering.
Bijvoorbeeld een vakantieverzekering vind ik echt zonde van het geld. Je betaalt dan ook voor mensen die niet goed op hun spullen passen, dure spullen meenemen op vakantie of mensen die frauderen. Als ik op vakantie ga raak ik misschien mijn camera kwijt van 200 euro, maar ik kan gemakkelijk een nieuwe kopen.
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:56 schreef blomke het volgende:

[..]

Het is niet `nets iets meer`, het is de volle mep aan premie die ze als winst vanen omdat de meeste huizen niet afbranden en ook amper andere schade claimen. De paar huizen die wel afbranden, zijn een gering bedrijfsrisico op het totale kostenplaatje. De meeste kosten zitten in administratie, klanaquisitie, klantbeeheer en premie inning.
Dat klopt helemaal. Daarom moet je je ook alleen maar verzekeren voor risico's die je zelf niet kan dragen, zoals een WA-verzekering en een opstalverzekering.
Andere verzekeringen zijn in principe weggegooid geld, je betaalt de kosten en de winst van de verzekeraar en het onverantwoorde gedrag van andere verzekerden.
The End Times are wild
pi_145754259
edit: dat offtopic geneuzel elke keer ben ik wel klaar mee.

[ Bericht 91% gewijzigd door Five_Horizons op 20-10-2014 22:04:55 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_145754325
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:01 schreef LXIV het volgende:

Dat klopt helemaal.
Klopt helemaal niet 'helemaal'.

Percentage binnen de post schadeverzekering wordt ongeveer 75% van de premie uitgekeerd aan verzekerden. Er loopt weer eens iemand onzin in dit topic te blaten. Hij kent z'n bronnen niet.

Hier moeten de kosten én de winst dus nog vanaf.
  maandag 20 oktober 2014 @ 22:04:35 #32
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_145754338
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:03 schreef blomke het volgende:

[..]

edit: dat offtopic geneuzel ben ik wel klaar mee
Ik was er wel blij mee. Je kunt toch niet zomaar naar een bank of verzekeraar toestappen om een hypotheek af te sluiten? Die netto-kosten vallen bovendien wel mee over de jaren uitgesmeerd.

[ Bericht 6% gewijzigd door Five_Horizons op 20-10-2014 22:05:14 ]
The End Times are wild
  maandag 20 oktober 2014 @ 22:05:52 #33
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_145754412
quote:
14s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:04 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Klopt helemaal niet 'helemaal'.

Percentage binnen de post schadeverzekering wordt ongeveer 75% van de premie uitgekeerd aan verzekerden. Er loopt weer eens iemand onzin in dit topic te blaten. Hij kent z'n bronnen niet.
Dat is nog meer dan ik dacht! Maar wat vind je van de stelling "risico dat voor jou te dragen is moet je niet verzekeren?"
Dat 75% uitbetaald wordt zegt natuurlijk nog niks over mensen die onzorgvuldig zijn met hun spullen of zelfs frauderen.
The End Times are wild
pi_145754426
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:04 schreef LXIV het volgende:
Je kunt toch niet zomaar naar een bank of verzekeraar toestappen om een hypotheek af te sluiten?
JA hoor, dat kan prima!
pi_145754482
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:05 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is nog meer dan ik dacht! Maar wat vind je van de stelling "risico dat voor jou te dragen is moet je niet verzekeren?"
Dat 75% uitbetaald wordt zegt natuurlijk nog niks over mensen die onzorgvuldig zijn met hun spullen of zelfs frauderen.
Wat ik daarvan vind? Dat iedereen dat voor zichzelf moet weten. :)
  maandag 20 oktober 2014 @ 22:13:36 #36
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_145754806
quote:
14s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:07 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Wat ik daarvan vind? Dat iedereen dat voor zichzelf moet weten. :)
Zou er geen markt zijn voor verzekeringen met een heel hoog eigen risico? Ik denk dat de meeste geclaimde bedragen vrij laag zijn. Daar gaat dan ook een groot deel van de premie heen.
Stel nu dat je een verzekering maakt met een eigen risico van 20.000 euro. WA en opstal. Dan kan die premie heel laag blijven. Dan wordt die verzekeraar ook niet opgescheept met allerlei klein bier, wat weer veel administratiekosten met zich meebrengt.
Nu vind ik eigenlijk die premie nog best wel hoog voor het risico*schade die ik af moet dekken. Ik betaal 240 euro per jaar. Ik wil eigenlijk alleen verzekerd zijn voor een -grote- brand.
The End Times are wild
pi_145755561
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:13 schreef LXIV het volgende:

Ik denk dat de meeste geclaimde bedragen vrij laag zijn.
Ik denk van niet, eerlijk gezegd. Al kan ik dat niet staven: wanneer jij bij iemand een glas omgooit, vraagt de ander geen vergoeding en wanneer hij/zij dat wél vraagt, dan betaal je dat uit eigen zak.

quote:
Daar gaat dan ook een groot deel van de premie heen.
Stel nu dat je een verzekering maakt met een eigen risico van 20.000 euro. WA en opstal. Dan kan die premie heel laag blijven. Dan wordt die verzekeraar ook niet opgescheept met allerlei klein bier, wat weer veel administratiekosten met zich meebrengt.
Nu vind ik eigenlijk die premie nog best wel hoog voor het risico*schade die ik af moet dekken. Ik betaal 240 euro per jaar. Ik wil eigenlijk alleen verzekerd zijn voor een -grote- brand.
Als jij dat wilt, zorgt dat juíst voor hoge administratiekosten. Jij wilt namelijk 20.000,-, een ander wil 30.000, maar alleen als z'n kledingkast wél volledig is meeverzekerd.

Met WA bedoel jij trouwens waarschijnlijk je AVP? Die heeft al nauwelijks een hoge premie. Het eigen risico daarop gaat die premie nauwelijks verlagen. Bij een ER van zo'n 500 euro levert dat op jaarbasis wel maximaal een 14 euro op.

Maatwerk kan wel degelijk: dan kun je naar een assurantiemakelaar stappen. Die kan jouw vraag wel beantwoorden en vragen of er verzekeraars geïnteresseerd zijn. Op de particuliere markt is nauwelijks maatwerk nodig/mogelijk.
  maandag 20 oktober 2014 @ 22:30:29 #38
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_145755809
quote:
14s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:26 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik denk van niet, eerlijk gezegd. Al kan ik dat niet staven: wanneer jij bij iemand een glas omgooit, vraagt de ander geen vergoeding en wanneer hij/zij dat wél vraagt, dan betaal je dat uit eigen zak.

Met vrij laag bedoel ik tussen de 0 en de 20.000 euro.
quote:
Als jij dat wilt, zorgt dat juíst voor hoge administratiekosten. Jij wilt namelijk 20.000,-, een ander wil 30.000, maar alleen als z'n kledingkast wél volledig is meeverzekerd.

Met WA bedoel jij trouwens waarschijnlijk je AVP? Die heeft al nauwelijks een hoge premie. Het eigen risico daarop gaat die premie nauwelijks verlagen. Bij een ER van zo'n 500 euro levert dat op jaarbasis wel maximaal een 14 euro op.

Maatwerk kan wel degelijk: dan kun je naar een assurantiemakelaar stappen. Die kan jouw vraag wel beantwoorden en vragen of er verzekeraars geïnteresseerd zijn. Op de particuliere markt is nauwelijks maatwerk nodig/mogelijk.
Ik bedoel een soort generieke verzekering, waarbij je jezelf WA (wettelijk aansprakelijk) verzekert. Alle schades onder de 20K draag je zelf, ook geen gedoe voor de verzekeraar.
Maak je ergens 30.000 euro schade, dan betaalt de verzekeraar 10.000 euro mee.
Zo ben je veilig (want je kunt niet failliet), terwijl je premie minimaal is.

Volgens mij moet dit werken.

Voor een opstal verzeker je dan een bedrag, bijvoorbeeld 100K, waarbij je alle schade onder de 20K zelf draagt. Heb je dan 100K schade, keert de verzekeraar 80K uit.
The End Times are wild
pi_145755984
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

Met vrij laag bedoel ik tussen de 0 en de 20.000 euro.

[..]

Ik bedoel een soort generieke verzekering, waarbij je jezelf WA (wettelijk aansprakelijk) verzekert.
Die is er alleen voor de auto. :)

Jij bedoelt een AVP. Er is voor die aansprakelijkheidsverzekering geen wettelijke verplichting ;)

quote:
Alle schades onder de 20K draag je zelf, ook geen gedoe voor de verzekeraar.
Maak je ergens 30.000 euro schade, dan betaalt de verzekeraar 10.000 euro mee.
Zo ben je veilig (want je kunt niet failliet), terwijl je premie minimaal is.

Volgens mij moet dit werken.

Voor een opstal verzeker je dan een bedrag, bijvoorbeeld 100K, waarbij je alle schade onder de 20K zelf draagt. Heb je dan 100K schade, keert de verzekeraar 80K uit.
Ja, dat kan prima. Maar dan moet je naar een assurantiemakelaar. Er is een markt voor alles. Ik vrees alleen dat je besparing minimaal is, omdat er nogal wat stappen in het systeem zitten die het duur maken. Die mensen makelen verzekeringen voor ongewone risico's. :)
  maandag 20 oktober 2014 @ 22:37:58 #40
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_145756211
quote:
14s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:33 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Die is er alleen voor de auto. :)

Jij bedoelt een AVP. Er is voor die aansprakelijkheidsverzekering geen wettelijke verplichting ;)

[..]

Ja, dat kan prima. Maar dan moet je naar een assurantiemakelaar. Er is een markt voor alles. Ik vrees alleen dat je besparing minimaal is, omdat er nogal wat stappen in het systeem zitten die het duur maken. Die mensen makelen verzekeringen voor ongewone risico's. :)
Ja, dan wordt het duur omdat het een broodje speciaal is. Maar misschien is er toch wel een grotere groep mensen in NL die zo'n totale no-nonsense verzekering aanspreekt.
The End Times are wild
pi_145767092
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:37 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, dan wordt het duur omdat het een broodje speciaal is. Maar misschien is er toch wel een grotere groep mensen in NL die zo'n totale no-nonsense verzekering aanspreekt.
maar voor de meeste mensen gaat dit niet op , hoe komen die aan 20.000?
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')