Maar er zijn mogelijkheden om in iets of iemand te kijken zonder te graven of iemand open te snijden.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 11:41 schreef TitanicLover het volgende:
[..]
We hebben nooit praktisch onderzocht wat binnen de aarde precies zit.
Er zijn veel theorieën over, alleen die zijn niet 100 procent waar.
Dat aarde een vuurkern heeft is niet te bewijzen, het kan kloppen, maar ook niet.
Hoe dieper je binnen aarde reist hoe meer weerstand je krijgt.
[ afbeelding ]
Neequote:Op donderdag 23 oktober 2014 19:58 schreef TitanicLover het volgende:
Ik denk dat de aarde maximaal 1 miljoen jaar oud is.
Om precies te zijn is de aarde 10 000 jaar oud.
1 miljard jaar is overdreven laat staan 5 miljard.
quote:Op donderdag 23 oktober 2014 22:05 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Maar er zijn mogelijkheden om in iets of iemand te kijken zonder te graven of iemand open te snijden.
Denk aan een echo bij een zwangere vrouw.
vervang nu de geluidsbron door zware aardebevingen en de ondergrondse atoomproeven die uitgevoerd zijn en gebruik als ontvanger(s) alle seismografische instrumenten.
door die data bij elkaar te leggen kan een redelijk beeld gevormd worden over het binnenste van de aarde
Toen de mens werd geschapen werd tegelijkertijd ook dieren geschapen.quote:
quote:Op donderdag 23 oktober 2014 23:10 schreef TitanicLover het volgende:
[..]
Toen de mens werd geschapen werd tegelijkertijd ook dieren geschapen.
God had het heel snel voor me kaar gekregen om dat te doen. Hij zei wees, en alles werd ontstaan in erg snelle tempo.
Dinosaurussen kunnen ook bestaan hebben.
Ja kunnen, niet zeker.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 23:15 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
kunnen ook bestaan hebben?
want op dat plaatje staat niet de schedel van een dino?quote:
Beste TitanicLover, ben je 12 of ben je homeschooled ofzo?quote:Op donderdag 23 oktober 2014 11:41 schreef TitanicLover het volgende:
[..]
We hebben nooit praktisch onderzocht wat binnen de aarde precies zit.
Er zijn veel theorieën over, alleen die zijn niet 100 procent waar.
Dat aarde een vuurkern heeft is niet te bewijzen, het kan kloppen, maar ook niet.
Hoe dieper je binnen aarde reist hoe meer weerstand je krijgt.
[ afbeelding ]
Ik ben 25 jaar jong.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:09 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Beste TitanicLover, ben je 12 of ben je homeschooled ofzo?
Ik raad je dit boek aan: http://www.bol.com/nl/p/e(...)es/1001004002056195/ De schrijver, Bill Bryson was een typische alpha, iemand die veel weet over teksten, schrijven, cultuur maar vrijwel niks over wetenschap. Dat wilde hij veranderen en hij ging op onderzoek uit en heeft daar dit boek over geschreven. Hij kan ook nog heel erg leuk schrijven, dus het is leerzaam en vermakelijk.
Ik houd van die man.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:09 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Beste TitanicLover, ben je 12 of ben je homeschooled ofzo?
Ik raad je dit boek aan: http://www.bol.com/nl/p/e(...)es/1001004002056195/ De schrijver, Bill Bryson was een typische alpha, iemand die veel weet over teksten, schrijven, cultuur maar vrijwel niks over wetenschap. Dat wilde hij veranderen en hij ging op onderzoek uit en heeft daar dit boek over geschreven. Hij kan ook nog heel erg leuk schrijven, dus het is leerzaam en vermakelijk.
Ik snap niet zo goed waarom mensen zulke ideeën er op na houden over hun persoonlijke god. Lijkt me namelijk dat die god dan redelijk bizar bezig is.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 23:10 schreef TitanicLover het volgende:
[..]
God had het heel snel voor me kaar gekregen om dat te doen. Hij zei wees, en alles werd ontstaan in erg snelle tempo.
Dus onze wijze van dateren van fossielen is niet goed?quote:Op donderdag 23 oktober 2014 23:10 schreef TitanicLover het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 23 oktober 2014 23:57 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Ja, zou kunnen...
[ afbeelding ]
Oh maar daar ben ik ook nog niet over uit. Ik denk namelijk dat we deze aarde bewandelen door de krachten van een hogere maar onkenbare geest. Die duwt ons naar beneden, van hem al (gezien we liever bij die geest willen zijn). Deze hogere geest is namelijk van mening dat we eerst een goed persoon moeten worden eer we zijn aanwezigheid waardig zijn! Dus geen zwaartekracht!quote:Op donderdag 23 oktober 2014 23:24 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
want op dat plaatje staat niet de schedel van een dino?
Je kan net zo goed zeggen dat zwaartekracht niet bestaat
5/10 matige troll, zou niet opnieuw voeren.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 09:38 schreef MrGuma het volgende:
[..]
[..]
Oh maar daar ben ik ook nog niet over uit. Ik denk namelijk dat we deze aarde bewandelen door de krachten van een hogere maar onkenbare geest. Die duwt ons naar beneden, van hem al (gezien we liever bij die geest willen zijn). Deze hogere geest is namelijk van mening dat we eerst een goed persoon moeten worden eer we zijn aanwezigheid waardig zijn! Dus geen zwaartekracht!
Klopt. Kansloos wanneer mensen riepen dat dino's mogelijk niet hebben bestaan.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 09:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
5/10 matige troll, zou niet opnieuw voeren.
Een dino vond zijn voedsel wel op meer plekken dan alleen in de bergen. Dit is weer zo cryptisch omschreven dat het over elk wezen kan gaan.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 12:10 schreef sjoemie1985 het volgende:
Als je de bijbel leest zou je daar ook uit kunnen opmaken dat dino's geleefd hebben.
Volgens mij worden van zulk soort beesten beschreven in het boek Job 40 vanaf vers 15.
15Zie het nijlpaard dat ik heb geschapen, net als jou;
het eet gras als een rund.
16Hoe krachtig zijn zijn lendenen,
hoe machtig de spieren van zijn buik!
17Hij kan zijn staart rechten als een ceder,
de pezen van zijn dijen spannen zich in bundels.
18Zijn botten zijn staven van brons,
zijn ribben stangen van ijzer.
19Hij is een van Gods eerste meesterwerken,
tegen hem trekt alleen zijn maker het zwaard.
20Zijn voedsel vindt hij in de bergen,
waar de dieren van het veld zich vermaken.
Het gaat toch gewoon over een nijlpaard? Dat staat namelijk in de eerste zin. Ik zou niet weten hoe dit op een dinosauriër moet slaan.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 12:10 schreef sjoemie1985 het volgende:
Als je de bijbel leest zou je daar ook uit kunnen opmaken dat dino's geleefd hebben.
Volgens mij worden van zulk soort beesten beschreven in het boek Job 40 vanaf vers 15.
15Zie het nijlpaard dat ik heb geschapen, net als jou;
het eet gras als een rund.
16Hoe krachtig zijn zijn lendenen,
hoe machtig de spieren van zijn buik!
17Hij kan zijn staart rechten als een ceder,
de pezen van zijn dijen spannen zich in bundels.
18Zijn botten zijn staven van brons,
zijn ribben stangen van ijzer.
19Hij is een van Gods eerste meesterwerken,
tegen hem trekt alleen zijn maker het zwaard.
20Zijn voedsel vindt hij in de bergen,
waar de dieren van het veld zich vermaken.
Verdomd, nog niet eens gezienquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 12:30 schreef Semisane het volgende:
[..]
Het gaat toch gewoon over een nijlpaard? Dat staat namelijk in de eerste zin. Ik zou niet weten hoe dit op een dinosauriër moet slaan.
Daarbij is dit nog steeds geen antwoord op mijn vraag...waaromi zou je de god waarin je geloofd willen reduceren tot niks anders dan een harry potter-achtig personage? Wacht, dat was jij niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |