abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145817505
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Een schaakspel heeft 64 vlakken en 4 torens. Wat betekent, het schaakspel is een eigen wereld. :D
Die zelf beslissingen neemt. :Y
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 15:08:13 #52
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145817532
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:07 schreef Molurus het volgende:

[..]

Die zelf beslissingen neemt. :Y
Was het maar, dan zou ik misschien niet voortdurend verliezen van de computer.
pi_145817570
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Was het maar, dan zou ik misschien niet voortdurend verliezen van de computer.
Het in Windows geïntegreerde schaakspel is vrij waardeloos, die versla ik op het hoogste niveau met gemak - en ik ben maar een amateurtje. Dus wellicht kun je die eens proberen. :)

(Klote 3D UI, dat wel.)
  woensdag 22 oktober 2014 @ 15:17:31 #54
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145817879
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:09 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het in Windows geïntegreerde schaakspel is vrij waardeloos, die versla ik op het hoogste niveau met gemak - en ik ben maar een amateurtje. Dus wellicht kun je die eens proberen. :)

(Klote 3D UI, dat wel.)
Ja, dat is dus die waarvan ik voortdurend verlies. Niveau 1 kan ik nog winnen, niveau 2 is 50/50, alles daarboven is om te huilen.
pi_145818030
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Een schaakspel heeft 64 vlakken en 4 torens. Wat betekent, het schaakspel is een eigen wereld. :D
...waarom worden er doorgaans maar 20 verschillende aminozuren geproduceerd? Waarom niet 450, of 920 ofzo? Je zou toch zeggen met meer kun je meer doen, kun je het organisme efficienter maken enzo, precies het juiste aminozuur voor precies de juiste functie.

....in de natuurkunde heeft de algebra van de fermion en vacuum structuur ook 20 elementen.

Er zit een wiskundig synchrone ordening in die elk kind kan zien. En volgens mij noemen de wetenschappers die dit hebben uitgevonden zichzelf ook evolutionist, mocht je je laten leiden door vooroordelen.....
pi_145818060
Puur gegoochel met getallen. Er is daar geen enkele aanwijsbare relatie.
pi_145818157
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:21 schreef Syamsu het volgende:

[..]

...waarom worden er doorgaans maar 20 verschillende aminozuren geproduceerd? Waarom niet 450, of 920 ofzo? Je zou toch zeggen met meer kun je meer doen, kun je het organisme efficienter maken enzo, precies het juiste aminozuur voor precies de juiste functie.

....in de natuurkunde heeft de algebra van de fermion en vacuum structuur ook 20 elementen.
Iets over een klok en een klepel.

"In de natuur zijn ruim tachtig verschillende aminozuren aangetroffen. In menselijke eiwitten komen twintig verschillende aminozuren voor. Deze worden de fundamentele aminozuren genoemd."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Aminozuur
  † In Memoriam † woensdag 22 oktober 2014 @ 15:29:09 #58
230491 Zith
pls tip
pi_145818337
Jeetje
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_145818423
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:22 schreef Molurus het volgende:
Puur gegoochel met getallen. Er is daar geen enkele aanwijsbare relatie.
...wat nou gegoochel, het is gewoon zo dat het wiskundig synchroon is.

En ik denk ook niet dat dit duidt op een relatie, dwz dat het DNA is gevormd naar de natuurkunde van het heelal. Maar volgens mij betekent het dat elk compleet systeem kan alleen op deze wijze, efficient, functioneren.

De menselijke verbeelding bijvoorbeeld, die kan alles wat in het heelal is ook in de verbeelding weergeven, de verbeelding is ook een wereld op zich. Dus we moeten veronderstellen dat de menselijke verbeelding ook dezelfde wiskundige ordening heeft als DNA, en als de fysieke natuur.

En in 3D computerspelletjes, zou men ook op deze wiskundige ordening uitkomen als de meest efficiente.
pi_145818496
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:24 schreef Molurus het volgende:

[..]

Iets over een klok en een klepel.

"In de natuur zijn ruim tachtig verschillende aminozuren aangetroffen. In menselijke eiwitten komen twintig verschillende aminozuren voor. Deze worden de fundamentele aminozuren genoemd."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Aminozuur
Ik zeg toch ook "doorgaans" 20. 20 zijn fundamenteel, gek heh, dat ik gelijk heb.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 15:34:20 #61
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_145818537
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:21 schreef Syamsu het volgende:

[..]

Er zit een wiskundig synchrone ordening in die elk kind kan zien. En volgens mij noemen de wetenschappers die dit hebben uitgevonden zichzelf ook evolutionist, mocht je je laten leiden door vooroordelen.....
Je zoekt gewoon wat overeenkomstige getallen en legt daar verbanden mee. Daar toon je hooguit mee aan dat wij mensen een redelijk talent om patronen te herkennen, je toont er niet mee aan dat die patronen relevant zijn of überhaupt bestaan. :) Daarmee worden je teksten nogal wollig en niet bepaald helder.

Ik vind het op zich wel aardig dat je een andere kijk op deze materie er op na houd, maar het is nu meestal gewoon een muur van woorden die uiteindelijk maar weinig inhoud hebben.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_145818657
quote:
2s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:34 schreef Semisane het volgende:

[..]

Je zoekt gewoon wat overeenkomstige getallen en legt daar verbanden mee. Daar toon je hooguit mee aan dat wij mensen een redelijk talent om patronen te herkennen, je toont er niet mee aan dat die patronen relevant zijn of überhaupt bestaan. :) Daarmee worden je teksten nogal wollig en niet bepaald helder.

Ik vind het op zich wel aardig dat je een andere kijk op deze materie er op na houd, maar het is nu meestal gewoon een muur van woorden die uiteindelijk maar weinig inhoud hebben.
Wat, jij kan niet begrijpen dat DNA een wereld op zich is, net als een 3D computerspel een wereld op zich is?

Het is alleen maar vooroordeel waarom mensen niet begrijpen.
pi_145818969
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:37 schreef Syamsu het volgende:

[..]

Wat, jij kan niet begrijpen dat DNA een wereld op zich is, net als een 3D computerspel een wereld op zich is?
Dit is een nogal betekenisloze uitspraak. Mijn keukenkastje is net zoveel 'een wereld op zich'.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 15:46:02 #64
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_145819003
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:37 schreef Syamsu het volgende:

[..]

Dat maak jij er van. Dat is leuk natuurlijk, maar heeft geen enkele toegevoegde waarde als je niet kan uitleggen wat je daar mee bedoelt. Daarbij is een analogie dat vrij snel stuk gaat lopen vrees ik. :)

quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:37 schreef Syamsu het volgende:Het is alleen maar vooroordeel waarom mensen niet begrijpen.
Ik denk dat de meesten mensen weinig weten van DNA, laat staan dat men er echt zinnige uitspraken over kan doen.

Een mens heeft meer dan een miljard kilometer DNA...tja en dan? Is al dat DNA een wereld of is elke meter DNA per cel een wereld op zich? Etc etc.

Wat jij doet is naar patronen zoeken en daar op menselijke schaal analogieën bij zoeken, probleem is dat het menselijk intuïtief denken niet bepaald heel betrouwbaar is als het gaat over het hele grote of het hele kleine. Dat maakt het zo wollig. :) (Ik bedoel het verder niet als aanval hoor. :)
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_145819244
quote:
2s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:46 schreef Semisane het volgende:

[..]

Dat maak jij er van. Dat is leuk natuurlijk, maar heeft geen enkele toegevoegde waarde als je niet kan uitleggen wat je daar mee bedoelt. Daarbij is een analogie dat vrij snel stuk gaat lopen vrees ik. :)
Oh ben je bang? Kom op zeg, jij kan begrijpen hoe een 3D computerspel een wereld op zich is, dus kan je ook begrijpen hoe DNA een wereld op zich is.

Hoe denk je nou eigenlijk dat een organisme zich ontwikkeld tot volwassenheid, zonder een representatie van het volwassen organisme in het DNA? Dat gaat toch niet werken zonder representatie, zonder leidraad.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 16:08:06 #66
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_145819901
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:53 schreef Syamsu het volgende:

[..]

Oh ben je bang? Kom op zeg,
Ik zou niet zo goed weten wat angst hier mee te maken heeft, ik weet gewoon het e.e.a. van DNA en ben het niet met je eens. :)

quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:53 schreef Syamsu het volgende: jij kan begrijpen hoe een 3D computerspel een wereld op zich is
Ik weet toevallig ook iets over computers en software en beide zijn geen werelden op zichzelf. Dat is ook het probleem met analogieën, ze houden niet vaak stand. :P

quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:53 schreef Syamsu het volgende:, dus kan je ook begrijpen hoe DNA een wereld op zich is.
Leg nou gewoon uit wat je er mee bedoelt, dan heb ik gewoon iets om op te reageren. :) Waarom verstop je jezelf zo in vaagheid?

quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:53 schreef Syamsu het volgende:Hoe denk je nou eigenlijk dat een organisme zich ontwikkeld tot volwassenheid, zonder een representatie van het volwassen organisme in het DNA? Dat gaat toch niet werken zonder representatie, zonder leidraad.
Dit is inderdaad een vrij complex vraagstuk, waarvoor zelfs een geheel vakgebied voor is, genaamd Evo-Devo. Het is in ieder geval een ingewikkeld samenspel van HOX-genen en andere belangrijke genen, proteïnen, hormonen, enzymen.

Er is al het e.e.a. van bekent, maar nogmaals de analogie van een wereld gaat redelijk snel stuk op dit onderwerp. Het is gewoon niet makkelijk te vergelijken met, door mensen makkelijk te herkennen, patronen. :)
pi_145820654
Nou, als je niet begrijpt hoe een 3d computerspel een wereld op zich is, dan ben je gewoon niet intelligent genoeg om het te begrijpen.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 16:30:18 #68
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_145820784
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 16:26 schreef Syamsu het volgende:
Nou, als je niet begrijpt hoe een 3d computerspel een wereld op zich is, dan ben je gewoon niet intelligent genoeg om het te begrijpen.
Ah ja, de gebruikelijk ad hominem. Niet heel verrassend om eerlijk te zijn. :D
pi_145820834
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 16:26 schreef Syamsu het volgende:
Echt heel slap dit.
pi_145821218
quote:
13s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 16:31 schreef Molurus het volgende:

[..]

Echt heel slap dit.
Echt niet. Is natuurlijk hopeloos om iemand proberen uit te leggen dat een 3d computerspel een wereld op zich is. Dat zie je meteen wel, of meteen niet.
pi_145821402
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 16:40 schreef Syamsu het volgende:

[..]

Echt niet. Is natuurlijk hopeloos om iemand proberen uit te leggen dat een 3d computerspel een wereld op zich is. Dat zie je meteen wel, of meteen niet.
Ik ben software developer, en ik zeg - voorzichtig: dat is bepaald niet evident. En heeft zeker een sterker argument nodig dan 'wie dat niet begrijpt is dom'. Want dat argument is wel heel dom.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 16:47:16 #72
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_145821526
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 16:40 schreef Syamsu het volgende:

[..]

Ja? Een 3d computerspel kan functioneren zonder hardware?

En als je iets anders bedoelt, verstop je dan niet zo laf achter vaagheid, het is niet zo indrukwekkend om heel eerlijk te zijn. :)

Dat gezegd hebbende is een eventuele op zichzelf staande wereld binnen 3d computerspellen niet bepaald een stevig argument voor een "wereld" binnen DNA, want nogmaals de DNA wereld analoog stellen aan een menselijk concept zoals wereld is iets wat niet lang gaat standhouden. Ik ben geen softwareontwikkelaar, maar heb wel wat kennis van DNA. Het is onderdeel van mijn studie. :)

Wat ik enkel van je vraag is dat je ingaat op wat ik je voorleg en je niet verstopt achter een wedervraag over een onderwerp wat niet zo gek veel te maken heeft met DNA. :)

Nou...ik ben benieuwd. Gelukkig maar dat ik geen verwachtingen heb over het algemeen, scheelt toch wel weer het e.e.a. aan teleurstellingen. :D
  woensdag 22 oktober 2014 @ 17:03:19 #73
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_145822157
En dit staat ook nog los van het feit dat een 3d computerspel helemaal geen werkelijke 3d wereld is, maar fundamenteel uit niks anders bestaat dan een collectie van 1-dimensionale ééntjes en nulletjes. :P

Een computerspel geeft de illusie van 3d door slim gebruik van uit pixels opgebouwde 2d-frames.

Daar gaat je analogie al geheel stuk mbt DNA wat wel werkelijk 3d is. :P
pi_145822233
Aangenomen dat we niet in een holografisch universum leven natuurlijk. :P
  woensdag 22 oktober 2014 @ 17:09:20 #75
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_145822359
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 17:05 schreef Molurus het volgende:
Aangenomen dat we niet in een holografisch universum leven natuurlijk. :P
Aangenomen dat dit alles niet enkel mijn gedachten zijn natuurlijk. :P

Aangenomen dat dit universum niet een computersimulatie op zich is. :P

Aangenomen dat [insert aanname]. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')