Die zelf beslissingen neemt.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Een schaakspel heeft 64 vlakken en 4 torens. Wat betekent, het schaakspel is een eigen wereld.
Het in Windows geïntegreerde schaakspel is vrij waardeloos, die versla ik op het hoogste niveau met gemak - en ik ben maar een amateurtje. Dus wellicht kun je die eens proberen.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Was het maar, dan zou ik misschien niet voortdurend verliezen van de computer.
Ja, dat is dus die waarvan ik voortdurend verlies. Niveau 1 kan ik nog winnen, niveau 2 is 50/50, alles daarboven is om te huilen.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:09 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het in Windows geïntegreerde schaakspel is vrij waardeloos, die versla ik op het hoogste niveau met gemak - en ik ben maar een amateurtje. Dus wellicht kun je die eens proberen.
(Klote 3D UI, dat wel.)
...waarom worden er doorgaans maar 20 verschillende aminozuren geproduceerd? Waarom niet 450, of 920 ofzo? Je zou toch zeggen met meer kun je meer doen, kun je het organisme efficienter maken enzo, precies het juiste aminozuur voor precies de juiste functie.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Een schaakspel heeft 64 vlakken en 4 torens. Wat betekent, het schaakspel is een eigen wereld.
Iets over een klok en een klepel.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:21 schreef Syamsu het volgende:
[..]
...waarom worden er doorgaans maar 20 verschillende aminozuren geproduceerd? Waarom niet 450, of 920 ofzo? Je zou toch zeggen met meer kun je meer doen, kun je het organisme efficienter maken enzo, precies het juiste aminozuur voor precies de juiste functie.
....in de natuurkunde heeft de algebra van de fermion en vacuum structuur ook 20 elementen.
...wat nou gegoochel, het is gewoon zo dat het wiskundig synchroon is.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:22 schreef Molurus het volgende:
Puur gegoochel met getallen. Er is daar geen enkele aanwijsbare relatie.
Ik zeg toch ook "doorgaans" 20. 20 zijn fundamenteel, gek heh, dat ik gelijk heb.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:24 schreef Molurus het volgende:
[..]
Iets over een klok en een klepel.
"In de natuur zijn ruim tachtig verschillende aminozuren aangetroffen. In menselijke eiwitten komen twintig verschillende aminozuren voor. Deze worden de fundamentele aminozuren genoemd."
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aminozuur
Je zoekt gewoon wat overeenkomstige getallen en legt daar verbanden mee. Daar toon je hooguit mee aan dat wij mensen een redelijk talent om patronen te herkennen, je toont er niet mee aan dat die patronen relevant zijn of überhaupt bestaan.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:21 schreef Syamsu het volgende:
[..]
...waarom worden er doorgaans maar 20 verschillende aminozuren geproduceerd? Waarom niet 450, of 920 ofzo? Je zou toch zeggen met meer kun je meer doen, kun je het organisme efficienter maken enzo, precies het juiste aminozuur voor precies de juiste functie.
....in de natuurkunde heeft de algebra van de fermion en vacuum structuur ook 20 elementen.
Er zit een wiskundig synchrone ordening in die elk kind kan zien. En volgens mij noemen de wetenschappers die dit hebben uitgevonden zichzelf ook evolutionist, mocht je je laten leiden door vooroordelen.....
Wat, jij kan niet begrijpen dat DNA een wereld op zich is, net als een 3D computerspel een wereld op zich is?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:34 schreef Semisane het volgende:
[..]
Je zoekt gewoon wat overeenkomstige getallen en legt daar verbanden mee. Daar toon je hooguit mee aan dat wij mensen een redelijk talent om patronen te herkennen, je toont er niet mee aan dat die patronen relevant zijn of überhaupt bestaan.Daarmee worden je teksten nogal wollig en niet bepaald helder.
Ik vind het op zich wel aardig dat je een andere kijk op deze materie er op na houd, maar het is nu meestal gewoon een muur van woorden die uiteindelijk maar weinig inhoud hebben.
Dit is een nogal betekenisloze uitspraak. Mijn keukenkastje is net zoveel 'een wereld op zich'.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:37 schreef Syamsu het volgende:
[..]
Wat, jij kan niet begrijpen dat DNA een wereld op zich is, net als een 3D computerspel een wereld op zich is?
Dat maak jij er van. Dat is leuk natuurlijk, maar heeft geen enkele toegevoegde waarde als je niet kan uitleggen wat je daar mee bedoelt. Daarbij is een analogie dat vrij snel stuk gaat lopen vrees ik.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:37 schreef Syamsu het volgende:
[..]
Wat, jij kan niet begrijpen dat DNA een wereld op zich is, net als een 3D computerspel een wereld op zich is?
Ik denk dat de meesten mensen weinig weten van DNA, laat staan dat men er echt zinnige uitspraken over kan doen.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:37 schreef Syamsu het volgende:Het is alleen maar vooroordeel waarom mensen niet begrijpen.
Oh ben je bang? Kom op zeg, jij kan begrijpen hoe een 3D computerspel een wereld op zich is, dus kan je ook begrijpen hoe DNA een wereld op zich is.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:46 schreef Semisane het volgende:
[..]
Dat maak jij er van. Dat is leuk natuurlijk, maar heeft geen enkele toegevoegde waarde als je niet kan uitleggen wat je daar mee bedoelt. Daarbij is een analogie dat vrij snel stuk gaat lopen vrees ik.
Ik zou niet zo goed weten wat angst hier mee te maken heeft, ik weet gewoon het e.e.a. van DNA en ben het niet met je eens.quote:
Ik weet toevallig ook iets over computers en software en beide zijn geen werelden op zichzelf. Dat is ook het probleem met analogieën, ze houden niet vaak stand.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:53 schreef Syamsu het volgende: jij kan begrijpen hoe een 3D computerspel een wereld op zich is
Leg nou gewoon uit wat je er mee bedoelt, dan heb ik gewoon iets om op te reageren.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:53 schreef Syamsu het volgende:, dus kan je ook begrijpen hoe DNA een wereld op zich is.
Dit is inderdaad een vrij complex vraagstuk, waarvoor zelfs een geheel vakgebied voor is, genaamd Evo-Devo. Het is in ieder geval een ingewikkeld samenspel van HOX-genen en andere belangrijke genen, proteïnen, hormonen, enzymen.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:53 schreef Syamsu het volgende:Hoe denk je nou eigenlijk dat een organisme zich ontwikkeld tot volwassenheid, zonder een representatie van het volwassen organisme in het DNA? Dat gaat toch niet werken zonder representatie, zonder leidraad.
Ah ja, de gebruikelijk ad hominem. Niet heel verrassend om eerlijk te zijn.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:26 schreef Syamsu het volgende:
Nou, als je niet begrijpt hoe een 3d computerspel een wereld op zich is, dan ben je gewoon niet intelligent genoeg om het te begrijpen.
Echt heel slap dit.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:26 schreef Syamsu het volgende:
Nou, als je niet begrijpt hoe een 3d computerspel een wereld op zich is, dan ben je gewoon niet intelligent genoeg om het te begrijpen.
Echt niet. Is natuurlijk hopeloos om iemand proberen uit te leggen dat een 3d computerspel een wereld op zich is. Dat zie je meteen wel, of meteen niet.quote:
Ik ben software developer, en ik zeg - voorzichtig: dat is bepaald niet evident. En heeft zeker een sterker argument nodig dan 'wie dat niet begrijpt is dom'. Want dat argument is wel heel dom.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:40 schreef Syamsu het volgende:
[..]
Echt niet. Is natuurlijk hopeloos om iemand proberen uit te leggen dat een 3d computerspel een wereld op zich is. Dat zie je meteen wel, of meteen niet.
Ja? Een 3d computerspel kan functioneren zonder hardware?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:40 schreef Syamsu het volgende:
[..]
Echt niet. Is natuurlijk hopeloos om iemand proberen uit te leggen dat een 3d computerspel een wereld op zich is. Dat zie je meteen wel, of meteen niet.
Aangenomen dat dit alles niet enkel mijn gedachten zijn natuurlijk.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:05 schreef Molurus het volgende:
Aangenomen dat we niet in een holografisch universum leven natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |