abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145743885
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 18:54 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Is dat niet inherent aan Jehova zijn? Boekjes uitdelen enzo
Ja geen idee. Misschien zijn er weer verschillende gradaties :P
pi_145743922
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 18:54 schreef Jigzoz het volgende:
Maar goed, al dat jehovagebagger is nogal offtopic (ja, ook mijn schuld). Zullen we weer ontopic gaan?
Oh... Ik ben juist benieuwd naar hoe hij dingen ziet.

Jullie vete boeit mij dan weer niet :P
pi_145743948
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 18:54 schreef Speculant. het volgende:

Is dat niet inherent aan Jehova zijn? Boekjes uitdelen enzo
Ik ben God niet hoor haha. Jehovah (Yahweh, JHWH) is de naam van God.

Het wordt gelukkig inderdaad vaak gelijk gezien aan ons. Maar het is geen vereiste of iets dergelijks.

quote:
10s.gif Op maandag 20 oktober 2014 18:53 schreef Yasmin23 het volgende:

Nja de persoon die ik dat heb zien zeggen spoort van geen kant.
Haha nee oke, maar als ik bv Jigzoz met zijn parade paardje zie dat wij een sekte zijn en 100x op de feiten gewezen kan worden en het niet willen accepteren dan begin ik haast te denken dat hij het wel is.
pi_145743982
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 18:55 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Oh... Ik ben juist benieuwd naar hoe hij dingen ziet.

Jullie vete boeit mij dan weer niet :P
Snap ik.

Nou ja, veel plezier met 'm, maar niet verbaasd zijn als het eindigt met een hoop geschreeuw en gescheld vanuit het jehovakamp.
pi_145743997
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 18:55 schreef Yasmin23 het volgende:

Ja geen idee. Misschien zijn er weer verschillende gradaties :P
Enigszins wel.
De ene geeft zijn tijd als zendeling of anderszins als volletijdswerker.
Andere doen of kunnen minder doen, of sommigen doen niets.

quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 18:54 schreef Jigzoz het volgende:
Maar goed, al dat jehovagebagger is nogal offtopic (ja, ook mijn schuld). Zullen we weer ontopic gaan?
Klopt, ik wou hem dan ook net ff prive berichtje geven met antwoord op zijn vraag.
pi_145744000
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 18:57 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Snap ik.

Nou ja, veel plezier met 'm, maar niet verbaasd zijn als het eindigt met een hoop geschreeuw en gescheld vanuit het jehovakamp.
Nja ik zie nog geen reden waarom dat zou gaan gebeuren.
pi_145744011
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 18:57 schreef Jigzoz het volgende:

Snap ik.

Waarom zou ik gaan schreeuwen?
En al helemaal waarom zou ik gaan schreeuwen?
pi_145744036
quote:
7s.gif Op maandag 20 oktober 2014 18:57 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nja ik zie nog geen reden waarom dat zou gaan gebeuren.
Wie weet kan ie zich nu wel gedragen. Niets is onmogelijk, maar ik heb er zelf niet echt veel vertrouwen in.
pi_145744083
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 18:58 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wie weet kan ie zich nu wel gedragen. Niets is onmogelijk, maar ik heb er zelf niet echt veel vertrouwen in.
Als jezelf met zon houding het gesprek in stapt zal het kunnen gebeuren natuurlijk.
Ik ben gewoon benieuwd en zie nu kans dingen te vragen die ik anders niet kan vragen :)
pi_145744115
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 18:59 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Als jezelf met zon houding het gesprek in stapt zal het kunnen gebeuren natuurlijk.
Ik ben gewoon benieuwd en zie nu kans dingen te vragen die ik anders niet kan vragen :)
Nogmaals: ga gerust je gang.
pi_145744116
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 18:59 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik ben gewoon benieuwd en zie nu kans dingen te vragen die ik anders niet kan vragen
Komen ze nooit aan de deur dan? :P
pi_145744146
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 19:00 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Jawel. Maar op die momenten vraag ik het niet omdat ik niet overtuigd wil worden. Wil ze niet de kans geven :P
pi_145744177
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 19:00 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Hier bijna nooit. Ik denk dat we op de zwarte lijst staan.
pi_145744183
Ik ben dan ook benieuwd naar de deur strategie. Volgens mij vinden de meeste mensen het super irritant en alsnog gaan ze er mee door.
pi_145744279
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 19:02 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik ben dan ook benieuwd naar de deur strategie. Volgens mij vinden de meeste mensen het super irritant en alsnog gaan ze er mee door.
Ze doen dat omdat het onderdeel is van hun regels. Ze weten dat niemand erop zit te wachten, maar het moet, want anders klopt de voorspelling niet meer.
pi_145744308
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 19:02 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hier bijna nooit. Ik denk dat we op de zwarte lijst staan.
Bij mij kwamen ze vroeger om de zoveel tijd tijdens mn zaterdagbaantje zenuwachtig een boekje geven. Moeder en dochter. Wat een chick was die dochter. Ik maar beloven aan haar dat ik het zou lezen, alleen kwam dat er nooit van. ik ga vast naar de hel
pi_145744332
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 19:04 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ze doen dat omdat het onderdeel is van hun regels. Ze weten dat niemand erop zit te wachten, maar het moet, want anders klopt de voorspelling niet meer.
Nja hij zegt net zelf dat sommige het wel doen en andere niet.
Maar de mensen die hier aan mijn deur komen zijn zeer beleefd en vriendelijk. Ik kan ook nooit onaardig tegen ze doen.
pi_145744566
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 19:04 schreef Jigzoz het volgende:

quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 19:02 schreef Yasmin23 het volgende:
Laat ik vooropstellen dat het geen regel is. Veel mensen denken dat wij zoveel uur per maand zouden moeten doen. Dit is absoluut niet waar.
We doen het omdat we mensen aandacht voor de Bijbel willen geven, ze uitleg geven als ze vragen hebben.

Heeft iemand er geen belang bij?
Prima dan gaan we gewoon verder en ben je binnen een minuut van ons af.
Valt ook reuze tegen hoor hoe geirriteerd mensen zijn.
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 19:05 schreef Yasmin23 het volgende:

Maar de mensen die hier aan mijn deur komen zijn zeer beleefd en vriendelijk. Ik kan ook nooit onaardig tegen ze doen.
Precies, je hebt soms gewoon mensen die wegens een persoonlijke vete echt tegen ons zijn, Jigzoz bv. Of om wat voor reden dan ook.
Maar over het algemeen is iedereen gewoon vriendelijk hoor, en als iemand er geen belang bij heeft gaan we gewoon lekker weer verder.
pi_145744762
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 19:05 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Vijf jaar geleden zijn ze voor het laatst geweest en toen heb ik heel netjes gezegd dat we niet tot de doelgroep behoren. Die mensen moeten ook maar. Beetje lullig om ze dan af te gaan zeiken.
pi_145744817
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 19:14 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Vijf jaar geleden zijn ze voor het laatst geweest en toen heb ik heel netjes gezegd dat we niet tot de doelgroep behoren. Die mensen moeten ook maar. Beetje lullig om ze dan af te gaan zeiken.
Nja als ze heel erg opdringerig zouden zijn. Maar ze staan daar altijd super schattig te wezen :P
pi_145744870
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 19:15 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nja als ze heel erg opdringerig zouden zijn. Maar ze staan daar altijd super schattig te wezen :P
Nou... Schattig heb ik ze nog niet meegemaakt. Wel schuchter.
pi_145744995
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 19:16 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou... Schattig heb ik ze nog niet meegemaakt. Wel schuchter.
Ja dat schuchter snap ik. Als ze al 100 keer een deur dicht gesmeten krijgen :P

Nja ik vind het een bijzonder fenomeen. Aan de ene kant super irritant dat ze aan de deur komen maar als ze er dan eenmaal staan vind ik ze niet onaardig of vervelend.
pi_145745180
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 19:18 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja dat schuchter snap ik. Als ze al 100 keer een deur dicht gesmeten krijgen :P

Nja ik vind het een bijzonder fenomeen. Aan de ene kant super irritant dat ze aan de deur komen maar als ze er dan eenmaal staan vind ik ze niet onaardig of vervelend.
Ik heb ze zelfs een keer binnen op de bank gehad. Kwam door een misverstandje. Ik woonde net op mezelf en verwachte eigenlijk iemand anders. Toen de bel ging en ik het door de intercom niet echt goed verstond riep ik: "Ja hoor, kom erin!" Bleken het jehova's te zijn.

Maar goed, het was wel gezellig. Ze wilden geen bier, wel thee, dus toen heb ik dat maar voor ze gezet.
pi_145745222
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 19:22 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik heb ze zelfs een keer binnen op de bank gehad. Kwam door een misverstandje. Ik woonde net op mezelf en verwachte eigenlijk iemand anders. Toen de bel ging en ik het door de intercom niet echt goed verstond riep ik: "Ja hoor, kom erin!" Bleken het jehova's te zijn.

Maar goed, het was wel gezellig. Ze wilden geen bier, wel thee, dus toen heb ik dat maar voor ze gezet.
Gahahhaah. Hebben jullie het alleen over het geloof gehad ?
pi_145745336
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 19:23 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Gahahhaah. Hebben jullie het alleen over het geloof gehad ?
Ja, ik vind religieuze zaken altijd wel interessant. Ook de vergelijking tussen mijn eigen achtergrond (Nederlands Hervormd) en hun overtuigingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')