abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 oktober 2014 @ 09:06:48 #1
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_145724400
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Gezond slank. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: CUL / Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Post mee en als je wil, maak dan een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_145724516
Op wat voor manieren vallen jullie af dan? Gewoon benieuwd..
pi_145724537
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 09:13 schreef BredeBroeder het volgende:
Ik ben in het begin alleen aan het letten geweest op mijn eten, sinds vorige week gaan sporten.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_145724550
Qwea + PdeHoog.

Thanks voor de reacties. Warming up zit wel goed, ff 10 minuten flink op de crosstrainer ervoor :). Hopen dat het iets minder wordt dus :)

Ik ben op kantoor, kan geen eieren koken en ik ben ze vergeten thuis te maken :(. Dus moet ff iets bedenken bij de Appie weg, kwark is optie :9
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_145724944
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 09:15 schreef CrunchySelf het volgende:
Qwea + PdeHoog.

Thanks voor de reacties. Warming up zit wel goed, ff 10 minuten flink op de crosstrainer ervoor :). Hopen dat het iets minder wordt dus :)

Ik ben op kantoor, kan geen eieren koken en ik ben ze vergeten thuis te maken :(. Dus moet ff iets bedenken bij de Appie weg, kwark is optie :9
Je moet niet flink tekeer gaan op de crosstrainer maar zodanig dat je lekker warm wordt :P
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_145724946
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 09:14 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Ik ben in het begin alleen aan het letten geweest op mijn eten, sinds vorige week gaan sporten.
Ja snap ik maar doe je dan een bepaald dieet waar je dingen absoluut niet mag hebben of bijv een crashdieet of?
  maandag 20 oktober 2014 @ 09:51:55 #7
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_145725193
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 09:38 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Je moet niet flink tekeer gaan op de crosstrainer maar zodanig dat je lekker warm wordt :P
:Y ik doe nu zelf 15 min lekker warm fietsen, KT en dan de laatste 40 min interval cardio
pi_145725300
Gister voor het eerst een half uur aan een stuk hardgelopen. *O* 's Avonds veel geslenterd en vandaag niet eens spierpijn. Nu de weegschaal nog omlaag maar mijn conditie is duidelijk stukken verbeterd.

O: 3 volkoren pindakaas
L: 2 volkoren gebakken ei
T: banaan
D: weet nog niet

Veel brood maar het is zo lekker vers van de bakker. :9
pi_145725349
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 09:38 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Nee klopt, maar ik het vind het lekker :). Hartslag langzaam laten opbouwen.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  maandag 20 oktober 2014 @ 09:58:49 #10
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_145725358
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 09:56 schreef -Strawberry- het volgende:
Gister voor het eerst een half uur aan een stuk hardgelopen. *O* 's Avonds veel geslenterd en vandaag niet eens spierpijn. Nu de weegschaal nog omlaag maar mijn conditie is duidelijk stukken verbeterd.

O: 3 volkoren pindakaas
L: 2 volkoren gebakken ei
T: banaan
D: weet nog niet

Veel brood maar het is zo lekker vers van de bakker. :9
*O* hoeveel km heb je gelopen? Het was gisteren heeeerlijk hardloop weer. Ik moet nog 1.5e week wachten voordat ik mag :(

Brood :9

Zo eerst eens naar de fysio om mijn bicepspezen te laten tapen.. again :X
pi_145725423
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 09:38 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Ja snap ik maar doe je dan een bepaald dieet waar je dingen absoluut niet mag hebben of bijv een crashdieet of?
Ik vind het geen ideet, veel mensen zijn het hier niet eens met die term. Je moet je levensstijl gaan aanpassen, mocht je een blijvende verandering willen.

In het begin was ik bijna compleet vegatarisch, dit twee weken te hebben gedaan weer iets aangepast.

Nu bestaat het uit eigenlijk altijd in de ochtend een smoothie, vult enorm goed en is ook nog gezond+lekker. Ik eet weinig broodproducten, er zijn andere dingen die me meer vulling geven. Maar ik heb ze niet compleet verbannen, omdat ze nog wel heel erg lekker zijn. Dus in het weekend eet ik dit meestal als lunch.

Het grote effect afvaltechnisch kwam door de verbanning van fast food (Mac, frituur, tankstation) en het aanpassen van mijn porties :).
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_145725471
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 09:13 schreef BredeBroeder het volgende:
Anders eten en 3x in de week sporten :)

Planning voor vandaag
O: magere yoghurt met muesli, banaan
L: 3 volkoren boterhammen met beleg
T: fruit
D: pompoen/wortel-salade met geitenkaas en aardappels uit de oven.
En er komt straks een vriendin langs dus er zal nog wel ergens een ongezonde T tussen komen.
pi_145725506
quote:
14s.gif Op maandag 20 oktober 2014 09:51 schreef Qwea het volgende:

[..]

:Y ik doe nu zelf 15 min lekker warm fietsen, KT en dan de laatste 40 min interval cardio
En hoeveel krachttraining doe je dan? En interval cardio, hoe moet ik dat voor me zien?
pi_145725692
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 10:01 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Ik vind het geen ideet, veel mensen zijn het hier niet eens met die term. Je moet je levensstijl gaan aanpassen, mocht je een blijvende verandering willen.

In het begin was ik bijna compleet vegatarisch, dit twee weken te hebben gedaan weer iets aangepast.

Nu bestaat het uit eigenlijk altijd in de ochtend een smoothie, vult enorm goed en is ook nog gezond+lekker. Ik eet weinig broodproducten, er zijn andere dingen die me meer vulling geven. Maar ik heb ze niet compleet verbannen, omdat ze nog wel heel erg lekker zijn. Dus in het weekend eet ik dit meestal als lunch.

Het grote effect afvaltechnisch kwam door de verbanning van fast food (Mac, frituur, tankstation) en het aanpassen van mijn porties :).
Hmm oke, maar tel je dan ook je calorieen en weet je hoeveel calorieen je moet eten om af te vallen? Of is het meer op de gok?
pi_145725853
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 10:14 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Hmm oke, maar tel je dan ook je calorieen en weet je hoeveel calorieen je moet eten om af te vallen? Of is het meer op de gok?
O kcal, die was ik aan het begin nauwkeurig aan het tellen. En ik zat in het begin rond de 1300/1500 p dag, iets te laag. Tegenwoordig rond de 1800.

Maar ik hou het nu eigenlijk niet meer zo extreem bij. Als ik een dagje heb die wat anders is dan anders, dan vul ik even Fatsecret (monitoring app) in dan weet ik hoe en wat.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_145725926
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 10:22 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

O kcal, die was ik aan het begin nauwkeurig aan het tellen. En ik zat in het begin rond de 1300/1500 p dag, iets te laag. Tegenwoordig rond de 1800.

Maar ik hou het nu eigenlijk niet meer zo extreem bij. Als ik een dagje heb die wat anders is dan anders, dan vul ik even Fatsecret (monitoring app) in dan weet ik hoe en wat.
Ach, zolang je blijft afvallen doe je het goed toch :)
pi_145726006
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 10:26 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Ach, zolang je blijft afvallen doe je het goed toch :)
Nou, ik wil ook graag een gezonde levensstijl. Met alleen 1 Big Mac op een dag val ik ook af, maar is niet echt gezond ;).

En dat tellen is nou juist net iets wat mij een beetje op de goede weg houdt, in mijn hoofd / op een website maakt daar niet echt voor uit.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  maandag 20 oktober 2014 @ 10:33:37 #18
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_145726071
quote:
7s.gif Op maandag 20 oktober 2014 10:04 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

En hoeveel krachttraining doe je dan? En interval cardio, hoe moet ik dat voor me zien?
quote:
Bij interval cardio voer je een bepaalde cardio oefening (bv fietsen of hardlopen) voor een kort moment snel uit en vervolgens weer voor een kort moment rustiger. Deze afwisseling herhaal je steeds. Bijvoorbeeld sprintje trekken, rustig lopen, sprintje trekken, rustig lopen, etc.
pi_145726279
Ik heb zaterdag een nieuw schema voor de fitness gekregen. Toevallig met interval op de loopband. Verder veel oefeningen op de benen/billen gericht, en natuurlijk buikspieren. Ik had gisteren flink spierpijn, maar het is nu weer over. Morgenavond weer. *O*
  maandag 20 oktober 2014 @ 10:45:25 #20
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_145726360
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 10:42 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik heb zaterdag een nieuw schema voor de fitness gekregen. Toevallig met interval op de loopband. Verder veel oefeningen op de benen/billen gericht, en natuurlijk buikspieren. Ik had gisteren flink spierpijn, maar het is nu weer over. Morgenavond weer. *O*
*O*

Wat voor oefeningen voor je benen heb je?

Ik heb net mijn nieuwe schema voor deze week in elkaar geflanst. Zal zo eens vragen aan de fysio of ik eindelijk weer mag squatten en lunges mag doen.
pi_145726615
quote:
14s.gif Op maandag 20 oktober 2014 10:45 schreef Qwea het volgende:

[..]

*O*

Wat voor oefeningen voor je benen heb je?

Ik heb net mijn nieuwe schema voor deze week in elkaar geflanst. Zal zo eens vragen aan de fysio of ik eindelijk weer mag squatten en lunges mag doen.
Even uit mijn hoofd:
ballquat met 2 x 10 kg
legpress(120 kg)
boxjump
Eentje dat ik met een skippybal onder mijn schouders lig/sta, en dan met gewichten mijn armen/borstspieren train. Maar die voel ik ook in mijn benen.
pi_145727763
quote:
14s.gif Op maandag 20 oktober 2014 10:33 schreef Qwea het volgende:

[..]

[..]

Ok, gewoon 1 apparaat dan neem ik aan. En hoeveel tijd doe je, minuutje om en om ofzo? En hoeveel krachttraining? ;)
pi_145727793
Ik ga denk ik maar weer schema's maken, want het wilt niet zo lukken met eten.
Vind het wel fijn om een idee te hebben van te voren wat ik ga/kan eten

Lijstje vandaag:
O: overgeslagen
L: 2 pannenkoeken met Hüttenkäse en aardbeien
T: weet ik nog niet
A: gevulde paprika met gehakt en rijst en andere groenten, met een komkommeryoghurtsalade
T: preworkout
S: kracht en cardio (ga cardio weer meer opbouwen)
T: wheyshake en banaan
pi_145727864
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 11:36 schreef xuryah het volgende:
Ik ga denk ik maar weer schema's maken, want het wilt niet zo lukken met eten.
Vind het wel fijn om een idee te hebben van te voren wat ik ga/kan eten

Lijstje vandaag:
O: overgeslagen
L: 2 pannenkoeken met Hüttenkäse en aardbeien
T: weet ik nog niet
A: gevulde paprika met gehakt en rijst en andere groenten, met een komkommeryoghurtsalade
T: preworkout
S: kracht en cardio (ga cardio weer meer opbouwen)
T: wheyshake en banaan
Lijstjes voor de hele week maken helpt vaak wel.. Of doe jij elke dag boodschappen?
  maandag 20 oktober 2014 @ 11:49:58 #25
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_145728207
quote:
7s.gif Op maandag 20 oktober 2014 11:36 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

Ok, gewoon 1 apparaat dan neem ik aan. En hoeveel tijd doe je, minuutje om en om ofzo? En hoeveel krachttraining? ;)
Ja sorry. Ja, ik doe nu fietsen, want iets anders mag ik nog niet. Over 1.5e week pas. Maar doe meestal het interval programma en dan het niveau zelf aanpassen. Ik geloof dat dat 2 min high is en 1 low. Dus 2 min bv hardlopen/sprinten en dan 1 min wandelen.

KT doe ik 30/40 min. Ligt eraan wat ik doe dag moet doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')