abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 oktober 2014 @ 04:18:55 #1
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145722980
Welkom in het babytopic! *O*

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :s)

pi_145722993
Het gaat goed thuis! L meldt zich netjes voor zijn voedingen, is gister van 8 naar 7 voedingen gegaan (4 heel goed aan de borst, 3 flessen moedermelk), is weer op geboortegewicht, slaapt overdag in de box of een tijdje bij ons, 's nachts in zijn wiegje naast ons bed. Wij zijn moe, maar een goed team :) Meest van de tijd voel ik me goed, soms totaal overvallen door de totale ommekeer en vreselijk emotioneel ik-kan-dit-niet. Zoals het hoort geloof ik he? ;) Trusten maar weer!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_145723017
:W

fijn dat het zo goed gaat JM
S. 2014
J. 2016
pi_145723143
Ik heb een paar vragen.
Op welke leeftijd gaan ze kruipen en koekjes eten?
pi_145723216
Top JM! En dat emotionele is heel logisch hoor!

SQ, experiment fles geven is mislukt?

Fijn dat t beter weer gaat Soesa!

En Burdie, lig je nog te slapen? ;)

Hier is experiment "geen luier verschonen 's nachts" mislukt ;)
  maandag 20 oktober 2014 @ 06:49:24 #6
149959 SQ
snelle trees
pi_145723306
Hoort er denk ik inderdaad een beetje bij Mariska ;)

Loj, fles geven ging op zich prima, maar mevrouwtje wil kennelijk MOAR en dat kon papa niet geven _O-
had je een feestluier? :Y)
disclaimer
pi_145723505
Ik geniet 's morgens in stilte na van de avonturen van de nachtploeg. O+ Hier gaan de nachtvoedingen in het donker, zonder mobiel, op bed terwijl we proberen papa en grote zus te laten slapen.
pi_145723530
Leuk om de perikelen te lezen van de verse baby's en hun mama's! Het grappige is dat ik me daardoor ineens realiseer dat ik bepaalde dingen van die eerste maanden echt al weer een beetje vergeten ben (de vermoeidheid bijvoorbeeld, en de nachten) en ook dat I al zo groot is!

Ik heb I om 6.00 gevoed en nu slaapt zij nog lekker even door, maar ik ben klaarwakker omdat ik aan het bedenken ben wat ik allemaal ga doen nu ik herfstvakantie heb. :') .

Ik zag lieve foto's voorbij komen en het feestje van GotC en JM die emotioneel is maar wel goed gaat. En luiers, en SQ die vroeg ging slapen ;) (ik zag zojuist de foto van M in het fototopic, wat is ze schattig!!) *O* . O+ .

Ik was gistermiddag op stap met een paar vriendinnen en dat was tof, en thuiskomen is dan ook zo tof, met een blije vader en een blij kind. O+ . Dat is precies waar ik van droomde - nog helemaal niet zo lang geleden - als ik na dit soort uitjes naar huis fietste en dan alleen mijn kat aantrof (die wel heel lief is trouwens) :) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_145723713
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 07:35 schreef Kursor het volgende:
Ik geniet 's morgens in stilte na van de avonturen van de nachtploeg. O+ Hier gaan de nachtvoedingen in het donker, zonder mobiel, op bed terwijl we proberen papa en grote zus te laten slapen.
Hier ook, alleen dan zonder grote zus :)

En ik had te vroeg gejuicht... Na 3 nachten doorgeslapen te hebben kwam ze vannacht weer om 2 uur. En om half zeven. En nu ligt ze ontzettend hyper te doen in de box :')
  maandag 20 oktober 2014 @ 08:23:49 #10
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145723914
Ik voed zittend en in die houding is een beetje doezelen voor mij niet echt mogelijk eigenlijk. Daarnaast heb ik ook even een lichtje nodig, voor het eerste aanhappen. En mijn man doet de luiers nog zodat ik even de heftigste melkstroom weg kan kolven. Zodra ze hangt gaat het licht uit, valt mijn man alweer in slaap en ga ik even fokken :). Grote zus wordt tot nu toe nergens wakker van gelukkig!

De nacht ging wonderlijk goed. Ze heeft gedronken om 20:00, 00:30 en 04:00 en daarna werd ze om 07:00 wakker van ons. Ben benieuwd wat de dag brengt :)
  maandag 20 oktober 2014 @ 08:36:11 #11
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145724018
quote:
11s.gif Op maandag 20 oktober 2014 05:58 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik heb een paar vragen.
Op welke leeftijd gaan ze kruipen en koekjes eten?
Kruipen (tijgeren) was hier vanaf zeven maanden. Koekjes vanaf een maand of 8, maar dat ligt een beetje aan het soort koekje en aan de ouders.
KuikenGuppy
  maandag 20 oktober 2014 @ 08:37:00 #12
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145724029
Loj, hij wordt net wakker *O*
KuikenGuppy
pi_145724519
Wat een boel actie weer vannacht! Hier was het 5u en net weer wakker.

Ben trouwens beetje onzeker }:|
Gisteren hadden we het mannetje even gewogen met mij op de personenweegschaal en toen kwam er uit dat hij in ruim 2 weken maar 100g gegroeid zou zijn.
Niet goed voor mijn gevoel, geef ik dan wel genoeg voeding of is mijn melk niet toereikend genoeg voor hem.
Maar als ik echt naar het jochie kijk: vrolijk en zeer actief bewegen, komt netjes a 4 uur overdag met 5 actieve voedingen en dan rond 22/23 gaat er nog een droomvoeding in. Hij is niet hongerig, drinkt 180ml flessen op KDV en papadag.
Eigenlijk alles wat ik wil gaat goed.
En dan toch onzeker ;(
  maandag 20 oktober 2014 @ 09:15:48 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_145724547
Och blue, niet doen hoor! Sowieso is dat geen betrouwbare manier van meten en kindjes komen nou eenmaal niet elke week evenredig veel aan! Je doet het hartstikke goed en je zoon ook! :*
disclaimer
pi_145726393
Nee is zeker geen betrouwbare weegmanier! En je merkt aan het gedrag etc van je kind hoe hij zich voelt, en zo te horen gaat het prima! Niet te druk om maken :*
Tralalalaaa
pi_145726672
Nachtbrakers die kinderen van jullie O+
Hier ook de nachtvoedingen met zo weinig mogelijk beeldschermpjes, candy crushes etc :').
Al zat ik de eerste maand ook altijd alles bij te lezen in de nacht!

Blue! Je doet het super en die kleine man ook! Probeer dat wegen maar even achterwegen te laten. Ga anders deze week even langs het weeguurtje als je het echt even wilt weten:). Maar net wat de bovenstaande dames zeggen, gewicht is niet direct het belangrijkste! Zolang hij zich goed voelt gaat het super! Je geeft zelf al aan dat hij erg actief is, goed drinkt!
Jouw melk heeft hem gebracht naar nu O+ en dat gaat super goed! Niet onzeker zijn :*

JM de eerste weken wordt je ook onwijs geleefd en dan is het bij jullie ook even anders gelopen als gedacht! Heel normaal, geef er aan toe, vecht er vooral niet tegen! Even huilen, een warme douche en een stukje taart of chocola en daarna een knuffel sessie met je mini O+! Lekker doen!

Franny! Fijn dat soort uitjes, en dan helemaal zo leuk thuiskomen :D!
♥ J & S
  maandag 20 oktober 2014 @ 11:17:20 #17
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145727194
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 04:23 schreef JufMariska het volgende:
Het gaat goed thuis! L meldt zich netjes voor zijn voedingen, is gister van 8 naar 7 voedingen gegaan (4 heel goed aan de borst, 3 flessen moedermelk), is weer op geboortegewicht, slaapt overdag in de box of een tijdje bij ons, 's nachts in zijn wiegje naast ons bed. Wij zijn moe, maar een goed team :) Meest van de tijd voel ik me goed, soms totaal overvallen door de totale ommekeer en vreselijk emotioneel ik-kan-dit-niet. Zoals het hoort geloof ik he? ;) Trusten maar weer!
Klinkt helemaal zoals het hoort ja ;)
Fijn dat hij het zo goed doet! Hoe lang is je kraam er nog?

@SQ ik wik geen partypooper zijn, maar ik zou met de volgende keer kolven/nachtvoeding uitbesteden nog een paar weken wachten tot de bv echt goed is opgebouwd. :@

@Blue, de htk weegschaal is echt niet betrouwbaar genoeg. Kuiken zou daarmee nu bijvoorbeeld 12 kilo wegen :+ :'). Zo te horen gaat het hartstikke goed met F en hoef je je niet druk te maken.

Nog even een vraag, wat voor licht hebben jullie op de babykamer? Helemaal donker vinkd ik te donker, maar het lampje wat we nu hebben vind ik te licht... Kuiken ligt soms 's nachts in bed te spelen en ik heb het idee dat hij door het licht denkt dat het ochtend is.
KuikenGuppy
pi_145727257
Dot - Hier staat er een ijsbeerlamp met een led-lichtje erin. Zorgt op de laagste stand voor een heel zacht lichtje waar ik precies een luier bij kan verschonen en bij kan voeden. Superfijn ding!
pi_145727376
Waarom is helemaal donker te donker?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_145727453
Ik ga even bijlezen..

Foto's O+ O+ Wat een toffe kinderen bakken wij! Blije M. van M. en het mooie kind van Sunshine en toffe appeletende F. van F. met gave mobile (Ik zie een alliterend patroon hier trouwens :+ )

Skittles heeft gepoept *O* (Dat is een hurrah waard toch!)

JM - wat heerlijk dat je mannetje het zo goed doet!

SQ - Fijn dat blei flesjes kan geven! Als mijn lief dat doet moet ik alsnog afkolven want ontploffende tiet, dus veel extra slaap levert het niet op. Maar wel een fijn papa-dochter moment O+ . A heeft na een flesje van papa ook nog een enorme zuigbehoefte, dan helpt de pink heel goed. We dachten eerst dat ze toen nog wilde drinken, maar wat ze dan nog bij mij of uit een nieuwe fles drinkt komt er met dezelfde vaart weer uit. Blijkbaar zuigt het op een tepel toch bevredigender dan uit een fles.

Franny wat heerlijk thuiskomen zo O+ Daar kan ik me ook wel echt op verheugen straks.

Goede nacht was dat Soesa, fijn!

Blue: +1 op wat hierboven wordt gezegd. Hoe je kereltje het doet is veel belangrijker dan gewicht! En onze supersonische nieuwe ouder-en-kind weegschaal varieert ook van dag tot dag }:| dus dat zegt helemaal niks.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2014 14:02:21 ]
pi_145727594
Wij hadden gisteren een hele.. vreemde dag :')

Voor het eerst op bezoek bij m'n ouders. Maar voordat we weggingen had A. een paar keer ontploffende poep-en plasluiers. Oftewel, we moeten naar een maatje groter. Niet in huis, maar nog wel een gratis doos maat 2 van de Plus. Dus die omgedaan en op pad. Bij m'n ouders, heul gezellig, maar A. bleef maar huilen... en huilen... en huilen.. en huilen. Geen idee wat er was, maar erg ontspannen was het allemaal niet dus we zijn vroeg weer terug gegaan. Bij thuiskomst bleek wat er was: ze kan blijbaar niet tegen de luiers van de Plus, waar de luier zat was haar huid donkerroze ;( ;( ! Heb haar maar lekker even met blote billen in haar warme kamertje laten liggen, toen de huid met Sudocreme ingesmeerd en er toch maar een Pampers maat 1 weer omgedaan.

Ze sliep ineens van 23-4 :o Blijkbaar is veel huilen erg vermoeiend :@ .

Pluspuntje: Dat slapen deed ze.. jawel.. in haar eigen ledikantje! Alweer! Ik slaap ook stukken beter met kind in kamer ernaast, dus dit houden we erin. En bij gehuil word ik echt wel wakker blijkt, dus die wieg gaat eruit. Nachtrust O+ . Daarna heeft ze nog van 5-7 geslapen, weer in eigen bedje. Heerlijk!

En nu ligt ze al sinds we thuis zijn van de supermarkt (waar ik zes pakken maat 2 heb ingeslagen :') ) te slapen, alleen wéér in de maxicosi -O- . Dus ik laat haar ondanks alle maxi-cosi bezwaren toch maar liggen, slapende baby wakker maken is hier namelijk hét recept voor een totaal in-de-war dagritme.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2014 11:32:16 ]
pi_145727988
Tja, dat gebeurt soms, dat ze in de MC slapen. Slaapt ze dan uren achter elkaar erin? Nee toch?

En wat zielig van die luiers! Dat dat zo'n reactie kan geven he.
Wel goed dat ze steeds beter lijkt te gaan slapen :) En ik weet de eerste nacht nog wel bij beide dames dat ze in hun ledikantje in eigen kamer sliepen. Wat een verademing. Klinkt ontaard misschien, maar ik werd echt wakker van elk kreuntje en durfde me amper om te draaien of wat dan ook, bang dat ik haar wakker maakte. En zij sliep ook echt veel beter. Dus voor beide beter.

Mini had vanmorgen ook een plofluier gehad waardoor het poep op haar rug zat :')
Dus kon lekker even verschonen. Ik vond het op zich niet erg want eruit moest ik toch en zo had ik heerlijk een momentje met haar voordat de werkdag weer begon :)
Lekker met een zwitsal-washandje gewassen (ruikt zo lekker) en ze was weer fris en fruitig.
Maxi werd daarna ook wakker en vroeg meteen of ik haar vanmiddag weer kwam ophalen. Ze moet nog erg wennen aan het feit dat ik weer werk. En daarna kreeg ik een dikke kus en zei ze, 'ik hou van jou mama!'

Oh wat hou ik toch van mn meiden O+
Tralalalaaa
  maandag 20 oktober 2014 @ 11:51:22 #23
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145728258
Fijn nachtje zo Razz! En wat rot van die luiers ;(. Wij zijn inmiddels ook over naar maat 2, mocht ook wel met die spekbuik hier O+. Goed dat ze al zo in haar ledikant kan slapen! Daar ben ik nog niet aan toe ;)! En ik word in de nacht al wakker als ze haar eerste hongersignalen af begint te geven, dat wil ik ook nog zo houden. Probeer huilen 's nachts namelijk te voorkomen ivm Grote Zus. Verder slaap ik prima met haar in de wieg naast me, al slaap ik dieper als ik op de helft van mijn man slaap heb ik ontdekt :').

TAP O+, wat klinkt dat fijn!

Mariska, dat klinkt goed :).

Hier gaan flesjes ook goed maar idd daarna nog wel zuigbehoefte/toch nog wat extra verse melk behoefte. Maar de flesjes worden echt nog als oefenmoment ingezet eigenlijk, gewoon een beetje (50 ml ofzo) om de flestechniek te leren. Daarna weer bij mij. Hoef ik ook niet te kolven :P. Daarover gesproken, gister kreeg ik echt helemaal niks gekolfd, niet na de ochtendvoeding en niet in de nacht. Zo maf :?. Vanochtend ging het wel weer gewoon goed, weer even bijna 100 ml in de koelkast kunnen zetten ):O

Franny, heerlijk is dat he! Dat vind ik het leuke aan weer gaan werken, het thuiskomen O+ ik heb trouwens alweer best zin om te gaan werken :@, Suus is nog geen 5 weken oud...

Edit: de uitdagingen van een moeder van 2 zijn toch wel heel anders dan toen ik nog moeder van 1 was. Nu is de grootste uitdaging (als ik alleen met ze ben) m'n peuter naar bed brengen :D :'). Met wakkere baby lukt niet, die vermaakt zichzelf 5 minuten alleen en gaat dan hartverscheurend 'roepen' om mama. Zorgen dat de baby slaapt dus. Dat is vandaag voor het eerst gelukt :+. Alleen, mijn kleintje is een buikslaper. Overdag mag dat van mij want dan ben ik er bij. Maar, dan kan ik dus niet in alle rust naar boven :'). Nu heb ik de babyfooncamera maar in de kinderwagenbak gezet, scherm mee naar boven en zo de peuter weggebracht. Uiteraard (doet ze nooooit) besluit de baby dan met haar gezicht naar beneden te gaan slapen, kon ik halverwege het ritueel weer rennen naar beneden. Peuter huilen omdat we nog niet klaar waren. Zucht.

[ Bericht 20% gewijzigd door Tante_Soesa op 20-10-2014 12:24:21 ]
pi_145730567
Soesa ik moest stiekem wel lachen om je peuter naar bed breng verhaal. :D
Heel herkenbaar dat het allemaal net iets lastiger gaat met 2 (of 3) kindjes. Helaas moet ik hier soms wel een baby even laten huilen, want ik heb maar twee handen en als ik bet S bezig ben kan ik niets met T doen en andersom. Dat is een van de nadelen van een tweeling. Ohja en een ander nadeel is schuldgevoel richting oudste. -O-
  maandag 20 oktober 2014 @ 13:07:43 #25
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145730668
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 13:04 schreef _NIKKI_ het volgende:
Soesa ik moest stiekem wel lachen om je peuter naar bed breng verhaal. :D
Heel herkenbaar dat het allemaal net iets lastiger gaat met 2 (of 3) kindjes. Helaas moet ik hier soms wel een baby even laten huilen, want ik heb maar twee handen en als ik bet S bezig ben kan ik niets met T doen en andersom. Dat is een van de nadelen van een tweeling. Ohja en een ander nadeel is schuldgevoel richting oudste. -O-
Ja, logisch :Y. S moet ik ook vaker even laten huilen omdat ik met E bezig ben. Dan voel ik me ook wel rot maar ik kan dan gewoon niet anders. En schuldgevoel richting peuter, check. Al moet ik zeggen dat dat wel beter gaat. E is er verder allemaal heel relaxed onder en dat scheelt :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')