abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145756214
quote:
2s.gif Op zondag 19 oktober 2014 12:46 schreef PatriciaPrecies het volgende:

[..]

Het gaat erom hoe je communiceert met de ander
Wat een gelul. Het gaat erom wat je communiceert.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_145756280
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:38 schreef Koral het volgende:

[..]

Wat een gelul. Het gaat erom wat je communiceert.
Het is maar hoe je het bekijkt. Dit was mijn mening.
pi_145756362
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:39 schreef PatriciaPrecies het volgende:

[..]

Het is maar hoe je het bekijkt. Dit was mijn mening.
Ik luister niet naar je want je zegt het niet aardig :')
pi_145756732
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ja, maar wat is een ruzie?

Elkaar de hersens inslaan is uiteraard ongezond, maar gewoon even flink op elkaar bekken? niets mis mee.
Als ik ergens een schurfthekel aan heb is dat gebek tegen elkaar wel en al helemaal als mensen die stem tegen elkaar verheffen. Dan denk ik echt aan Johny's en Anita's bah bah en nog eens bah.

Schreeuwen, stem verheffen, afbekken is voor kinderen en voor tokkies.
pi_145756940
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:46 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Als ik ergens een schurfthekel aan heb is dat gebek tegen elkaar wel en al helemaal als mensen die stem tegen elkaar verheffen. Dan denk ik echt aan Johny's en Anita's bah bah en nog eens bah.

:')

Jij kent geen gevoel van boosheid tot zelfs woede? een en al rationaliteit jij?
pi_145756980
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]

:')

Jij kent geen gevoel van boosheid tot zelfs woede? een en al rationaliteit jij?
Ik ga gewoon niet schreeuwen als een achterlijke tokkie.
pi_145757012
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:51 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ik ga gewoon niet schreeuwen als een achterlijke tokkie.
Iedereen gaat anders om met zijn boosheid
pi_145757083
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Iedereen gaat anders om met zijn boosheid
Yups, tokkies en niet tokkies ^O^
pi_145757121
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:46 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Beter dan voor een minuut of 5 dan een silent treatment voor een week om iets kleins :P
pi_145757127
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:53 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Yups, tokkies en niet tokkies ^O^
Als jij niet aan het trollen bent en hier serieus in bent dan zou ik je ook in het rijtje "tokkies" zetten.
pi_145757168
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:53 schreef Koral het volgende:

[..]

Beter dan voor een minuut of 5 dan een silent treatment voor een week om iets kleins :P
Silent treatment snap ik al helemaal geen kut van :')
pi_145757202
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Als jij niet aan het trollen bent en hier serieus in bent dan zou ik je ook in het rijtje "tokkies" zetten.
Mjoawh, ik snap best wel een keer dat je even pissig bent. Maar van die stelletjes die echt tegen elkaar lopen te schreeuwen en elkaar onderuit schoppen met woorden. Nee bah, dat associeer ik toch echt met tokkies.
pi_145757265
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:55 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Mjoawh, ik snap best wel een keer dat je even pissig bent. Maar van die stelletjes die echt tegen elkaar lopen te schreeuwen en elkaar onderuit schoppen met woorden. Nee bah, dat associeer ik toch echt met tokkies.
En ik associeer dit soort simplistische redeneringen dan weer met tokkies.
pi_145757643
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:56 schreef theunderdog het volgende:

[..]

En ik associeer dit soort simplistische redeneringen dan weer met tokkies.
Dat mag, maar ik zie zelden intelligente mensen tegen elkaar schreeuwen. Dus ik denk dat mijn conclusie logischer is.
pi_145758547
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 23:05 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Dat mag, maar ik zie zelden intelligente mensen tegen elkaar schreeuwen. Dus ik denk dat mijn conclusie logischer is.
Dat komt omdat die twee intelligente mensen elkaar niet het bloed onder de nagels vandaan halen.
pi_145760675
quote:

[..]

Ik denk dat dat vooral ligt aan het feit dat tokkies ook en plein public tegen elkaar tekeer gaan, terwijl de "niet-tokkies" dat wel binnenskamers houden.

Ik zal echt niet beweren dat relaties zonder ruzies per se slechte relaties zijn, ik zal ook echt niet beweren dat relaties met ruzies per se goede relaties zijn. Maar eerlijk gezegd is mijn reactie in eerste instantie toch wel gelijk aan die van Underdog. Dat het mij persoonlijk helemaal niet leuk lijkt, zo'n relatie waarbij de partners nooit eens confrontaties hebben (gehad), hoogstens meningsverschillen.

Ik zie ruzie namelijk zeker niet als iets wat per definitie negatief is. Er zit pássie in ruzie, van een ander soort dan die in seks of andere zaken zit. Met ruzie wordt de relatie even op scherp gezet, het intensiveert één en ander en uiteindelijk kan je relatie daar juist heel sterk/hecht/bijzonder van worden (vind ik). Natuurlijk zitten er wel grenzen aan. Ik ben sowieso van mening dat conflicten waarbij er echt geen greintje liefde, respect en/of vertrouwen meer te bekennen is, wél negatief zijn.

Ik schreef eerder vanavond in een ander topic al, dat mijn vriend en ik vooral in de eerste jaren veel confrontaties hebben gehad, maar dat het inmiddels veel rustiger tussen ons is geworden. Dat is heel fijn en dat heeft ons een hele hoop extra vertrouwen en liefde in/voor elkaar gebracht, maar toch mis ik die meer conflictueuze periode soms wel een beetje. Het ging gepaard met een paar van onze meest mooie/speciale/intense momenten... Het loopt eigenlijk een beetje parallel aan die overgang tussen verliefdheid en houden van, met zijn positieve én negatieve kanten en wat hem -in mijn ogen- dan vooral in de mate van passie vs rust zit...

Ik denk al met al eigenlijk dat het vooral een kwestie van "smaak" is, dat het afhangt van de behoeften en karakters van beide partijen in de relatie of ruzies als negatief of positief ervaren worden...
Tails tell tales
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 12:22:54 #92
416020 K44S
The bearded man
pi_145770931
Een vrouw die advies geeft over relaties, terwijl die van haar net uit is :').

Zelfde als werk zoeken en dan een baan aangeboden krijgt van iemand die net werkloos is geworden.

Ik denk dat elke relatie verschild.

En ik heb altijd gelijk want: Superman.

punt.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_145775020
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 12:52 schreef PatriciaPrecies het volgende:

[..]

een jaar en een maand
Expert hoor.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_145775384
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 00:11 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ik denk dat dat vooral ligt aan het feit dat tokkies ook en plein public tegen elkaar tekeer gaan, terwijl de "niet-tokkies" dat wel binnenskamers houden.

Ik zal echt niet beweren dat relaties zonder ruzies per se slechte relaties zijn, ik zal ook echt niet beweren dat relaties met ruzies per se goede relaties zijn. Maar eerlijk gezegd is mijn reactie in eerste instantie toch wel gelijk aan die van Underdog. Dat het mij persoonlijk helemaal niet leuk lijkt, zo'n relatie waarbij de partners nooit eens confrontaties hebben (gehad), hoogstens meningsverschillen.

Ik zie ruzie namelijk zeker niet als iets wat per definitie negatief is. Er zit pássie in ruzie, van een ander soort dan die in seks of andere zaken zit. Met ruzie wordt de relatie even op scherp gezet, het intensiveert één en ander en uiteindelijk kan je relatie daar juist heel sterk/hecht/bijzonder van worden (vind ik). Natuurlijk zitten er wel grenzen aan. Ik ben sowieso van mening dat conflicten waarbij er echt geen greintje liefde, respect en/of vertrouwen meer te bekennen is, wél negatief zijn.

Ik schreef eerder vanavond in een ander topic al, dat mijn vriend en ik vooral in de eerste jaren veel confrontaties hebben gehad, maar dat het inmiddels veel rustiger tussen ons is geworden. Dat is heel fijn en dat heeft ons een hele hoop extra vertrouwen en liefde in/voor elkaar gebracht, maar toch mis ik die meer conflictueuze periode soms wel een beetje. Het ging gepaard met een paar van onze meest mooie/speciale/intense momenten... Het loopt eigenlijk een beetje parallel aan die overgang tussen verliefdheid en houden van, met zijn positieve én negatieve kanten en wat hem -in mijn ogen- dan vooral in de mate van passie vs rust zit...

Ik denk al met al eigenlijk dat het vooral een kwestie van "smaak" is, dat het afhangt van de behoeften en karakters van beide partijen in de relatie of ruzies als negatief of positief ervaren worden...
Zelf zit ik meer op de lijn van kandijfijn, maar je laatste alinea says it all wat mij betreft. Behoeften en vooral karakters....als die maar op elkaar afgestemd zijn, dan is er geen "goed" of "fout".

Heb ook weleens een vriendin gehad die vond dat een goede ruzie op z'n tijd de lucht deed klaren. Voor haar mss, maar voor mij was dat het begin van het einde, waarbij de definitie van ruzie en meningsverschil ook nog wel een rol speelt, maar mensen die als een razende te keer gaan, die neem ik niet meer serieus. Ook buiten een relatie niet btw.
pi_145775749
De rest van de wereld ruziet maar lekker met elkaar voor de lol :') wij hebben wel betere dingen te doen, denk ik dan. Maargoed, hè? :)
Ja doei.
pi_145776254
quote:

[..]

Die doen de gordijnen dicht voordat ze tegen elkaar gaan schreeuwen. :{

Ik begrijp niet wat mensen toch altijd met die "relatie adviezen" moeten..
Kun je die open deuren dan echt zelf niet intrappen?
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 15:05:35 #97
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145776480
Nou, veel is wel een kwestie van gezond verstand, maar het is natuurlijk wel mogelijk om eens tot een zinvol inzicht te komen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_145780046
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 14:46 schreef motorbloempje het volgende:
De rest van de wereld ruziet maar lekker met elkaar voor de lol :') wij hebben wel betere dingen te doen, denk ik dan. Maargoed, hè? :)
Maar het ligt ook wel een beetje aan de leeftijd natuurlijk...
Ik weet niet hoe oud TS is en hoe oud jij bent en hoeveel relatie's je had voor je huwelijk,
misschien nul, misschien wel tien, maar al heb je er maar eentje gehad, dan is die toch ook
misgelopen? Misschien maakte je in die relatie's wél ruzie en ben je nu wijzer, dat kan ook.

Toen ik 16 was en ik kreeg verkering was ik anders dan nu, hij ook en ruzie
hadden we ook wel eens geloof ik, niet in het begin want dan ben je helemaal
*; maar later komen er dan wel strubbelingen, maar dat is ook een beetje een
kwestie van je grenzen aangeven en dat is dus precies het probleem, die grenzen zijn
voor iedereen anders, dus pasklare oplossingen bestaan helemaal niet.

Kortom, al die ''adviezen'' heb je niet zoveel aan, werkt ook weer voor iedereen anders,
het komt er in elk geval altijd op neer dat je rekening met elkaar moet blijven houden
en dat het zoals eerder gezegd, een kwestie is van geven en nemen.

Beetje leuk met elkaar hebben is ook niet geheel onbelangrijk natuurlijk anders is het
de moeite niet eens waard, maar dat spreekt voor zich denk ik.

Maar goed, mensen gaan naar 20 jaar soms nog uit elkaar, is meestal ook een beetje
omdat ''het gras groener is bij de buren'' of dat soort dingen, want het blijft natuurlijk
niet altijd Rozengeur en Manenschijn, soms zijn er gewoon vette problemen en dán
pas weet je wat je aan de ander hebt.

Een andere relatie beginnen lijkt soms veel simpeler dan al dat gedoe in je eigen relatie
aanpakken, lekker makkelijk en ''die ander'' kent je dan ook alleen op de leuke momenten,
niet als je ziek in bed ligt of met een snotneus rondloopt en jij kent hem ook alleen van
de leuke momenten en elke meneer heeft zo zijn mindere kanten zullen we maar zeggen
om het mild uit te drukken O-)

Als er behoefte is kan ik wel een lijstje maken :7

die wordt dan niet autobiografisch trouwens, want daar begin ik niet aan :+
pi_145780085
Da's vast een minpuntje van mij... ik lul te veel :')
pi_145780184
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 14:35 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Zelf zit ik meer op de lijn van kandijfijn, maar je laatste alinea says it all wat mij betreft. Behoeften en vooral karakters....als die maar op elkaar afgestemd zijn, dan is er geen "goed" of "fout".

Heb ook weleens een vriendin gehad die vond dat een goede ruzie op z'n tijd de lucht deed klaren. Voor haar mss, maar voor mij was dat het begin van het einde, waarbij de definitie van ruzie en meningsverschil ook nog wel een rol speelt, maar mensen die als een razende te keer gaan, die neem ik niet meer serieus. Ook buiten een relatie niet btw.
Tja, het is natuurlijk ook de vraag wat iedereen precies onder "werken", "ruzie", "confrontatie", "conflict" en "meningsverschil" verstaat en daar kan ik zelf ook zo 1, 2 ,3 geen (waterdicht) antwoord op geven.

Ik zie het meer als dat wij, zoals velen, in onze relatie wel eens tegen "problemen" aanlopen en dat "ruzie" soms de beste of enige manier is om dat op te lossen. Maar wat ik al schreef, vervolgens komen daar bij ons soms ook de meest mooie momenten uit voort. In zo'n geval vind ik het raar om zo'n confrontatie dan (achteraf) als iets negatiefs te gaan bestempelen.

Wij zijn beide erg van de rationaliteit hoor (ook binnen onze relatie), maar zijn geen robots en alles wat er aan irrationaliteit/emotie inzit (vaak niet eens iets met de partner van doen hebbend), mag (misschien zelfs moet) er wat mij betreft in de relatie uitkomen (vanzelfsprekend binnen bepaalde grenzen, maar wij hebben wat dat aangaat dezelfde normen en waarden). Wanneer dat niet gebeurt, vind ik de relatie saai en/of passieloos...

Het lijkt nu misschien ook alsof er om elk wissewasje heisa wordt gemaakt, maar veel van de confrontaties liggen -al jaren- achter ons en daarnaast verlopen heel veel zaken bij ons juist heel gemakkelijk. Van die dingen die je hier veelvuldig in de R&P-topics voorbij ziet komen? Daar hebben wij dan weer totaal geen last van, dat soort dingen verlopen bij ons juist heel soepel.

Mijn vriend hield en houdt overigens eigenlijk helemaal niet van ruzie. Echter, -ook naar eigen zeggen- heeft hij er veel aan (gehad) dat ik daar anders in ben en dat wijzen de feiten ook uit. Andersom zijn bepaalde eigenschappen van hem weer heel goed voor mij (geweest). Wij vullen elkaar -op bepaalde vlakken- dus aan. Blijkbaar was dat in de relatie die jij beschrijft niet het geval, in ieder geval niet als het om ruzies/meningsverschillen ging? :)
Tails tell tales
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')