Wat een gelul. Het gaat erom wat je communiceert.quote:Op zondag 19 oktober 2014 12:46 schreef PatriciaPrecies het volgende:
[..]
Het gaat erom hoe je communiceert met de ander
Het is maar hoe je het bekijkt. Dit was mijn mening.quote:Op maandag 20 oktober 2014 22:38 schreef Koral het volgende:
[..]
Wat een gelul. Het gaat erom wat je communiceert.
Ik luister niet naar je want je zegt het niet aardigquote:Op maandag 20 oktober 2014 22:39 schreef PatriciaPrecies het volgende:
[..]
Het is maar hoe je het bekijkt. Dit was mijn mening.
Als ik ergens een schurfthekel aan heb is dat gebek tegen elkaar wel en al helemaal als mensen die stem tegen elkaar verheffen. Dan denk ik echt aan Johny's en Anita's bah bah en nog eens bah.quote:Op maandag 20 oktober 2014 20:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, maar wat is een ruzie?
Elkaar de hersens inslaan is uiteraard ongezond, maar gewoon even flink op elkaar bekken? niets mis mee.
quote:Op maandag 20 oktober 2014 22:46 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Als ik ergens een schurfthekel aan heb is dat gebek tegen elkaar wel en al helemaal als mensen die stem tegen elkaar verheffen. Dan denk ik echt aan Johny's en Anita's bah bah en nog eens bah.
Schreeuwen, stem verheffen, afbekken is voor kinderen en voor tokkies.
Ik ga gewoon niet schreeuwen als een achterlijke tokkie.quote:Op maandag 20 oktober 2014 22:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Jij kent geen gevoel van boosheid tot zelfs woede? een en al rationaliteit jij?
Iedereen gaat anders om met zijn boosheidquote:Op maandag 20 oktober 2014 22:51 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik ga gewoon niet schreeuwen als een achterlijke tokkie.
Yups, tokkies en niet tokkiesquote:Op maandag 20 oktober 2014 22:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Iedereen gaat anders om met zijn boosheid
Beter dan voor een minuut of 5 dan een silent treatment voor een week om iets kleinsquote:Op maandag 20 oktober 2014 22:46 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Als ik ergens een schurfthekel aan heb is dat gebek tegen elkaar wel en al helemaal als mensen die stem tegen elkaar verheffen. Dan denk ik echt aan Johny's en Anita's bah bah en nog eens bah.
Schreeuwen, stem verheffen, afbekken is voor kinderen en voor tokkies.
Als jij niet aan het trollen bent en hier serieus in bent dan zou ik je ook in het rijtje "tokkies" zetten.quote:
Silent treatment snap ik al helemaal geen kut vanquote:Op maandag 20 oktober 2014 22:53 schreef Koral het volgende:
[..]
Beter dan voor een minuut of 5 dan een silent treatment voor een week om iets kleins
Mjoawh, ik snap best wel een keer dat je even pissig bent. Maar van die stelletjes die echt tegen elkaar lopen te schreeuwen en elkaar onderuit schoppen met woorden. Nee bah, dat associeer ik toch echt met tokkies.quote:Op maandag 20 oktober 2014 22:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als jij niet aan het trollen bent en hier serieus in bent dan zou ik je ook in het rijtje "tokkies" zetten.
En ik associeer dit soort simplistische redeneringen dan weer met tokkies.quote:Op maandag 20 oktober 2014 22:55 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Mjoawh, ik snap best wel een keer dat je even pissig bent. Maar van die stelletjes die echt tegen elkaar lopen te schreeuwen en elkaar onderuit schoppen met woorden. Nee bah, dat associeer ik toch echt met tokkies.
Dat mag, maar ik zie zelden intelligente mensen tegen elkaar schreeuwen. Dus ik denk dat mijn conclusie logischer is.quote:Op maandag 20 oktober 2014 22:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En ik associeer dit soort simplistische redeneringen dan weer met tokkies.
Dat komt omdat die twee intelligente mensen elkaar niet het bloed onder de nagels vandaan halen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:05 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Dat mag, maar ik zie zelden intelligente mensen tegen elkaar schreeuwen. Dus ik denk dat mijn conclusie logischer is.
Ik denk dat dat vooral ligt aan het feit dat tokkies ook en plein public tegen elkaar tekeer gaan, terwijl de "niet-tokkies" dat wel binnenskamers houden.quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:05 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Dat mag, maar ik zie zelden intelligente mensen tegen elkaar schreeuwen. Dus ik denk dat mijn conclusie logischer is.
Zelf zit ik meer op de lijn van kandijfijn, maar je laatste alinea says it all wat mij betreft. Behoeften en vooral karakters....als die maar op elkaar afgestemd zijn, dan is er geen "goed" of "fout".quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 00:11 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik denk dat dat vooral ligt aan het feit dat tokkies ook en plein public tegen elkaar tekeer gaan, terwijl de "niet-tokkies" dat wel binnenskamers houden.
Ik zal echt niet beweren dat relaties zonder ruzies per se slechte relaties zijn, ik zal ook echt niet beweren dat relaties met ruzies per se goede relaties zijn. Maar eerlijk gezegd is mijn reactie in eerste instantie toch wel gelijk aan die van Underdog. Dat het mij persoonlijk helemaal niet leuk lijkt, zo'n relatie waarbij de partners nooit eens confrontaties hebben (gehad), hoogstens meningsverschillen.
Ik zie ruzie namelijk zeker niet als iets wat per definitie negatief is. Er zit pássie in ruzie, van een ander soort dan die in seks of andere zaken zit. Met ruzie wordt de relatie even op scherp gezet, het intensiveert één en ander en uiteindelijk kan je relatie daar juist heel sterk/hecht/bijzonder van worden (vind ik). Natuurlijk zitten er wel grenzen aan. Ik ben sowieso van mening dat conflicten waarbij er echt geen greintje liefde, respect en/of vertrouwen meer te bekennen is, wél negatief zijn.
Ik schreef eerder vanavond in een ander topic al, dat mijn vriend en ik vooral in de eerste jaren veel confrontaties hebben gehad, maar dat het inmiddels veel rustiger tussen ons is geworden. Dat is heel fijn en dat heeft ons een hele hoop extra vertrouwen en liefde in/voor elkaar gebracht, maar toch mis ik die meer conflictueuze periode soms wel een beetje. Het ging gepaard met een paar van onze meest mooie/speciale/intense momenten... Het loopt eigenlijk een beetje parallel aan die overgang tussen verliefdheid en houden van, met zijn positieve én negatieve kanten en wat hem -in mijn ogen- dan vooral in de mate van passie vs rust zit...
Ik denk al met al eigenlijk dat het vooral een kwestie van "smaak" is, dat het afhangt van de behoeften en karakters van beide partijen in de relatie of ruzies als negatief of positief ervaren worden...
Die doen de gordijnen dicht voordat ze tegen elkaar gaan schreeuwen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:05 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Maar het ligt ook wel een beetje aan de leeftijd natuurlijk...quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:46 schreef motorbloempje het volgende:
De rest van de wereld ruziet maar lekker met elkaar voor de lolwij hebben wel betere dingen te doen, denk ik dan. Maargoed, hè?
Tja, het is natuurlijk ook de vraag wat iedereen precies onder "werken", "ruzie", "confrontatie", "conflict" en "meningsverschil" verstaat en daar kan ik zelf ook zo 1, 2 ,3 geen (waterdicht) antwoord op geven.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:35 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Zelf zit ik meer op de lijn van kandijfijn, maar je laatste alinea says it all wat mij betreft. Behoeften en vooral karakters....als die maar op elkaar afgestemd zijn, dan is er geen "goed" of "fout".
Heb ook weleens een vriendin gehad die vond dat een goede ruzie op z'n tijd de lucht deed klaren. Voor haar mss, maar voor mij was dat het begin van het einde, waarbij de definitie van ruzie en meningsverschil ook nog wel een rol speelt, maar mensen die als een razende te keer gaan, die neem ik niet meer serieus. Ook buiten een relatie niet btw.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |