http://reeling.nl/kosten-bewindvoering-2014/index.htmquote:Wat zijn de kosten van bewindvoering in 2014?
De kosten die een bewindvoerder in rekening mag brengen, worden jaarlijks bepaald door het Landelijk Overleg Voorzitters Civiele en Kantonsectoren (LOVCK). De tarieven komen voort uit de aanbevelingen meerderjarigenbewind (bron: www.rechtspraak.nl) en zijn voor iedere burger gelijk.
Voor 2014 zijn de volgende tarieven bepaald voor beschermingsbewind op basis van 16 forfaitaire uren:
Eenpersoonshuishouden ¤ 103,25 per maand (incl. 21% BTW)
Echtparen/economische eenheden ¤ 123,90 per maand (incl. 21% BTW)*
Eenmalig worden er intakekosten in rekening gebracht:
Eenpersoonshuishouden ¤ 468,88 (incl. 21% BTW)
Echtparen/economische eenheden ¤ 562,65 (incl. 21% BTW)*
Wanneer u tot 110% van het bijstandsniveau leeft, vergoedt uw gemeente mogelijk de kosten voor bewindvoering middels 'bijzondere bijstand'. Reeling Bewindvoerders vraagt deze bijstand voor u aan.
* Echtparen en economische eenheden hoeven geen dubbele kosten bewindvoering te betalen, maar een opslag van 20%.
owww,,, ja niet extreem goedkoop dus hey ! maar als je een gat in je portomonaie hebt ? en elk jaar minstens 1 keer je internet is afgesloten of je gas of je telefoon? en ook met deurwaarders erbij ? dan ren je na 7 jaar denk ik wel naar het riagg voor trenkwilisers ! , ik bedoel hiermee te zeggen dat het volgens mij ook goed zou zijn als bepaalde mensen zonder een ziekte beeld ook gratis geholpen zouden moeten worden!quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 18:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
http://reeling.nl/kosten-bewindvoering-2014/index.htm
ja hey ! mensen met eh, een beperking ! of zoquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 18:18 schreef pionnetje het volgende:
[..]
owww,,, ja niet extreem goedkoop dus hey ! maar als je een gat in je portomonaie hebt ? en elk jaar minstens 1 keer je internet is afgesloten of je gas of je telefoon? en ook met deurwaarders erbij ? dan ren je na 7 jaar denk ik wel naar het riagg voor trenkwilisers ! , ik bedoel hiermee te zeggen dat het volgens mij ook goed zou zijn als bepaalde mensen zonder een ziekte beeld ook gratis geholpen zouden moeten worden!
En wie betaald de bewindvoerders dan?quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 18:18 schreef pionnetje het volgende:
[..]
, ik bedoel hiermee te zeggen dat het volgens mij ook goed zou zijn als bepaalde mensen zonder een ziekte beeld ook gratis geholpen zouden moeten worden!
nou ja stel je voor dat jij zelf een maatje of familie hebt en die heeft 10 jaar lang rare financiele problemen omdat hij ummmm, tsja niet ordelijk genoeg o streng genoeg voor zichzelf is? dan zou jij ws wel zeggen : ik hoop dat daar een sociaal vangnet systeem voor is!quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 18:23 schreef Intentiion het volgende:
En wie betaald de bewindvoerders dan?
Maar waarom zou het sociale vangnet dingen moeten bekostigen waar mensen zelf voldoende geld voor verdienen?quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 18:26 schreef pionnetje het volgende:
[..]
nou ja stel je voor dat jij zelf een maatje of familie hebt en die heeft 10 jaar lang rare financiele problemen omdat hij ummmm, tsja niet ordelijk genoeg o streng genoeg voor zichzelf is? dan zou jij ws wel zeggen : ik hoop dat daar een sociaal vangnet systeem voor is!
je zal wel een punt hebben hoor ! wellicht , al ben ik het er niet mee eens! maar je spreekt in dit soort gevallen niet altijd alleen maar over mensen die teveel geld uitgeven , maar boven op die som geld hebben ze vaak ook wrede deurwaarders boetes en ook een huis dat ze kwijtraken ( en dus ook het tapijt dat ze gekocht hebben en de verf die ze hebben gekocht ! )quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 18:28 schreef hottentot het volgende:
Maar waarom zou het sociale vangnet dingen moeten bekostigen waar mensen zelf voldoende geld voor verdienen?
die bewindvoerder wordt nu betaald door alle mensen die wel financiėle verantwoordelijkheid kennen, dat besef je?quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 18:35 schreef pionnetje het volgende:
[..]
je zal wel een punt hebben hoor ! wellicht , al ben ik het er niet mee eens! maar je spreekt in dit soort gevallen niet altijd alleen maar over mensen die teveel geld uitgeven , maar boven op die som geld hebben ze vaak ook wrede deurwaarders boetes en ook een huis dat ze kwijtraken ( en dus ook het tapijt dat ze gekocht hebben en de verf die ze hebben gekocht ! )
Ja inderdaad, maar als die persoon genoeg inkomsten heeft om zelf voor de dienstverlening van die bewindvoerder te betalen, waarom zou de maatschappij dat dan moeten doen?quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 18:26 schreef pionnetje het volgende:
[..]
nou ja stel je voor dat jij zelf een maatje of familie hebt en die heeft 10 jaar lang rare financiele problemen omdat hij ummmm, tsja niet ordelijk genoeg o streng genoeg voor zichzelf is? dan zou jij ws wel zeggen : ik hoop dat daar een sociaal vangnet systeem voor is!
nou ja niet iedere werkende persoon klaagt natuurlijk over het sociale vangnet systeem dat we in holland hebben !quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 18:36 schreef Catch22- het volgende:
die bewindvoerder wordt nu betaald door alle mensen die wel financiėle verantwoordelijkheid kennen, dat besef je?
Wrede deurwaarders boetes? De boetes die ze krijgen omdat ze hun rekeningen keer op keer niet betaald hebben?quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 18:35 schreef pionnetje het volgende:
[..]
je zal wel een punt hebben hoor ! wellicht , al ben ik het er niet mee eens! maar je spreekt in dit soort gevallen niet altijd alleen maar over mensen die teveel geld uitgeven , maar boven op die som geld hebben ze vaak ook wrede deurwaarders boetes en ook een huis dat ze kwijtraken ( en dus ook het tapijt dat ze gekocht hebben en de verf die ze hebben gekocht ! )
Het sociale vangnet is idd niets mis mee, maar als Pietje met zijn 3 keer modaal inkomen uit arbeid gratis bewindvoering kan krijgen omdat hij te beroerd is om het zelf te regelen, mag ik dan op kosten van de maatschappij iemand die maandelijks even onze beide auto's met de hand wast?quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 18:37 schreef pionnetje het volgende:
[..]
nou ja niet iedere werkende persoon klaagt natuurlijk over het sociale vangnet systeem dat we in holland hebben !
Ja? En je verwacht dat bewindvoerders dat dus ook wel als vriendendienst voor onbekenden kunnen doen?quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 18:49 schreef pionnetje het volgende:
hey maar het was maar een beetje een chit chat topique hoor !
ps?
trouwens een werkend maatje van mij die had weer een maatje en die had drugs problematiek en ook met geld problemen ! toen had dat ene maatje een deal gesloten ! zo van : ik ga jou uit de brand helpen , gratis ! maar ik ga vanaf vandaag al jou zaken beheren ! dus probleem drugs geval was dan wel zijn bankpasje kwijt enzo ! maar door deze hulp kon hij zijn huis houden !
ja mijn werkende maatje heeft altijd zijn zaken goed op orde hey! dus ook altijd genoeg spaargeld op zijn rekening ! dus voor hem was het helpen nix anders dan een keertje per week 10 minuten beetje goochelen met betalingen en wat geld incashen en zo !
Deze TS gebruikt voor alles een uitroepteken.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 18:47 schreef Kandijfijn het volgende:
Mensen die spaties gebruiken voor een vraagteken of uitroepteken moeten echt zwaar klappen krijgen.
Dan zoek je naar een vrijwillige bewindvoerder, maar niet gaan lopen zeuren als hij zijn taak niet goed uitvoert. If you pay peanuts, you get monkeys zoals ze in het Engels zeggen. En kap eens met dat irritante gebruik van uitroeptekens.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 18:49 schreef pionnetje het volgende:
hey maar het was maar een beetje een chit chat topique hoor !
ps?
trouwens een werkend maatje van mij die had weer een maatje en die had drugs problematiek en ook met geld problemen ! toen had dat ene maatje een deal gesloten ! zo van : ik ga jou uit de brand helpen , gratis ! maar ik ga vanaf vandaag al jou zaken beheren ! dus probleem drugs geval was dan wel zijn bankpasje kwijt enzo ! maar door deze hulp kon hij zijn huis houden !
ja mijn werkende maatje heeft altijd zijn zaken goed op orde hey! dus ook altijd genoeg spaargeld op zijn rekening ! dus voor hem was het helpen nix anders dan een keertje per week 10 minuten beetje goochelen met betalingen en wat geld incashen en zo !
als jij stopt met het spreken in gebiedende wijs!quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 21:59 schreef Jaeger85 het volgende:
En kap eens met dat irritante gebruik van uitroeptekens.
Met kappen met je ! gebruik doe je veel mensen een plezier.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 22:00 schreef pionnetje het volgende:
[..]
als jij stopt met het spreken in gebiedende wijs!
quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 22:00 schreef pionnetje het volgende:
[..]
als jij stopt met het spreken in gebiedende wijs!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |