Hoe groot de gereserveerde zaal moet zijn is toch echt afhankelijk van de hoeveelheid personen die het tentamen doen hoor. Of wil jij 100 mensen in een zaal voor 50 proppen?quote:Op zondag 19 oktober 2014 00:51 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Wat een onzin; of er nou 1 persoon of 100 personen het tentamen doen, de voorbereiding blijft hetzelfde..
Dat kan echt prima 1 dag van tevoren geregeld wordenquote:Op zondag 19 oktober 2014 00:53 schreef Rezania het volgende:
[..]
Hoe groot de gereserveerde zaal moet zijn is toch echt afhankelijk van de hoeveelheid personen die het tentamen doen hoor. Of wil jij 100 mensen in een zaal voor 50 proppen?
Jaaaaa, neeee. Vooral niet als er een gebrek aan ruimte is, wat zo'n beetje bij iedere uni is, en alle tentamens in dezelfde week vallen.quote:Op zondag 19 oktober 2014 01:02 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Dat kan echt prima 1 dag van tevoren geregeld worden
Ja ok, maar je hebt al een prima indicatie als je kijkt naar het aantal mensen dat enrolled is. Dat aantal is ook ongeveer je aantak mensen die tentamen gaan doen, dus daar kan je al heel snel een zaal mee gaan uitzoeken Zijn ze ook al mee bezig om dat te koppelen btwquote:Op zondag 19 oktober 2014 01:03 schreef Rezania het volgende:
[..]
Jaaaaa, neeee. Vooral niet als er een gebrek aan ruimte is, wat zo'n beetje bij iedere uni is, en alle tentamens in dezelfde week vallen.
Het probleem is niet de administratie, het probleem is dat als je niet ingeschreven staat, je het tentamen niet mág maken en dus studievertraging oploopt.quote:Op zondag 19 oktober 2014 00:51 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Wat een onzin; of er nou 1 persoon of 100 personen het tentamen doen, de voorbereiding blijft hetzelfde..
Dat is toch je eigen schuld Als ik me niet voor het nieuwe collegejaar inschrijf heb ik ook een probleem, maar dat ligt dan compleet aan mijzelf..quote:Op zondag 19 oktober 2014 14:21 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Het probleem is niet de administratie, het probleem is dat als je niet ingeschreven staat, je het tentamen niet mág maken en dus studievertraging oploopt.
Man, NMR is super tof!quote:Op zondag 19 oktober 2014 14:29 schreef Rezania het volgende:
N M R
Grootste onderdeel van het tentamen, ik ga dat deel echt keihard falen.
Nee, ik snap geen kut van die chemical shift.quote:
Komt door de overheid die belachelijke maatregelen oplegt als dat 70% een diploma binnen 4 jaar moet halen, dan gaan universiteiten dit soort dingen doen.quote:Op zondag 19 oktober 2014 14:33 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Dat is toch je eigen schuld Als ik me niet voor het nieuwe collegejaar inschrijf heb ik ook een probleem, maar dat ligt dan compleet aan mijzelf..
Op youtube staan altijd prima filmpjes over dat soort technieken Heb ik ook tijdje terug gebruikt om LC-MS enzo een beetje snel en goed te begrijpenquote:Op zondag 19 oktober 2014 14:34 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nee, ik snap geen kut van die chemical shift.
LC-MS snap ik wel. Maar ik zal eens kijken dan, van de samenvatting word ik niet veel wijzer.quote:Op zondag 19 oktober 2014 14:38 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Op youtube staan altijd prima filmpjes over dat soort technieken Heb ik ook tijdje terug gebruikt om LC-MS enzo een beetje snel en goed te begrijpen
Mmh, ik vind dat je dit soort simpele dingen prima bij de student zelf neer mag leggen Gaan ze straks ook nog voor iedereen pennen en potloden leveren voor de mensen die dat wellicht vergeten zijn?quote:Op zondag 19 oktober 2014 14:35 schreef Rezania het volgende:
[..]
Komt door de overheid die belachelijke maatregelen oplegt als dat 70% een diploma binnen 4 jaar moet halen, dan gaan universiteiten dit soort dingen doen.
Het was een voorbeeld Ik weet niet wat je precies niet snapt, maar deze is al vrij primaquote:Op zondag 19 oktober 2014 14:38 schreef Rezania het volgende:
[..]
LC-MS snap ik wel. Maar ik zal eens kijken dan, van de samenvatting word ik niet veel wijzer.
Slaat ook nergens op. Je studeert aan een universiteit, je zit niet meer op de middelbare. Maar ja, de overheid bemoeit zich natuurlijk maar al te graag met van alles zonder dat het überhaupt een positief effect hoeft te hebben. ORAS was er vorig jaar ook heel erg op tegen tijdens de verkiezingen van de SR.quote:Op zondag 19 oktober 2014 14:39 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Mmh, ik vind dat je dit soort simpele dingen prima bij de student zelf neer mag leggen Gaan ze straks ook nog voor iedereen pennen en potloden leveren voor de mensen die dat wellicht vergeten zijn?
Bedankt, ik zal eens gaan kijken.quote:Op zondag 19 oktober 2014 14:39 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Het was een voorbeeld Ik weet niet wat je precies niet snapt, maar deze is al vrij prima
Interessant, ik ben het ook aan het volgen.quote:Op zondag 19 oktober 2014 14:39 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Het was een voorbeeld Ik weet niet wat je precies niet snapt, maar deze is al vrij prima
Het slaat eigenlijk ook nergens op, ik heb deze periode drie hoorcolleges en één werkcollege over NMR gehad, snapte er niks van. Die vent legt alles in een uur uit en je snapt het gelijk.quote:Op zondag 19 oktober 2014 15:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Interessant, ik ben het ook aan het volgen.
Soms vraag ik me af waarom docenten dit soort filmpjes niet meer gebruiken als aanvulling. Zo van, bekijk eerst eens dit filmpje thuis zodat je mijn uitleg beter kan volgen.
Het verschilt weinig van jaar tot jaar en als er sprake is van groei/krimp dan is die noramaal gesproken enkel groot wanneer die trend er al was dus ja, je kan dat best van tevoren plannen zonder dat iedereen zich inschrijft door af te gaan op de cijfers van de vorige jaren. Het is m.i. niet nodig om studenten zich te laten inschrijven voor tentamens als de personen die het organiseren een beetje logisch na kunnen denken.quote:Op zondag 19 oktober 2014 00:53 schreef Rezania het volgende:
[..]
Hoe groot de gereserveerde zaal moet zijn is toch echt afhankelijk van de hoeveelheid personen die het tentamen doen hoor. Of wil jij 100 mensen in een zaal voor 50 proppen?
Ik ben soortgelijke filmpjes tegengekomen over andere onderwerpen. Ik vind dat je van een docent mag verwachten dat hij ook even naar dit soort filmpjes kijkt en die als inspiratiebron (hoe leg ik het handig uit?) en aanvulling gebruikt. Het mag geen vervanging worden van wat hij doet (geen officieel onderdeel van de lesstof) maar hij kan het wel op een handige manier als hulpmiddel gebruiken voor de studenten. Ook kan je er handig op inhaken: de basis is al duidelijk uitgelegd in deze filmpjes, ik besteed meer tijd aan een paar complexere voorbeelden.quote:Op zondag 19 oktober 2014 15:26 schreef Rezania het volgende:
[..]
Het slaat eigenlijk ook nergens op, ik heb deze periode drie hoorcolleges en één werkcollege over NMR gehad, snapte er niks van. Die vent legt alles in een uur uit en je snapt het gelijk.
Klopt, van de helft van de colleges heb ik van tevoren niet eens een idee wat er behandeld gaat worden die dag, dat is gewoon nergens vastgelegd, zo kun je nooit fatsoenlijke interactie met de studenten verwachten tijdens zo'n hoorcollege.quote:Op zondag 19 oktober 2014 15:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Algemene didactische opmerking: als docenten nu eens niet datgene uitleggen wat al duidelijk is uitgelegd op papier en studenten de opdracht geven om lessen voor te bereiden (en hun lessen volledig op die studenten aan te passen) dan kunnen ze tijdens de les ingaan op die aspecten waar de studenten wel moeite mee hebben. Dat zou volgens mij enorm veel verschil maken voor wat de studenten leren en het zou de lessen interessanter maken.
Dat is het perfecte scenario, maar hoe krijg je dat voor elkaar?quote:Op zondag 19 oktober 2014 15:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
... studenten de opdracht geven om lessen voor te bereiden...
Dat is niet de docent zijn probleem.quote:Op zondag 19 oktober 2014 17:37 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Dat is het perfecte scenario, maar hoe krijg je dat voor elkaar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |