Verslag van de spelletjesmeet in Amersfoort
Datum: 18 oktober 2014.
Plaats: Amersfoort, -Splash-'s crib.
Ze zeggen wel eens dat je door meets op de meest gekke plaatsen komt. Op deze dag zaten we echter in Amersfoort om te genieten van enkele leuke gezelschapsspelletjes. Zittend bij jdel in de auto togen we richting -Splash- zijn natuurlijke leefomgeving, om vervolgens na 3x op de bel gedrukt te hebben en geen gehoor te hebben gehad toch maar even de telefoon te pakken en vragen of hij even de deur open kon doen.
Bij aankomst waren er al enkele mensen aangekomen, en kon ik naast -Splash- ook Wolken, Yvie_lu, RIVDSL, Solique, pilsje-pintje en Blind-Guardian opnieuw begroeten. Nadat ik samen met Wolken, pilsje-pintje en RIVDSL nog wat drinken had gehaald werd er door Wolken nog wat zelfgemaakte moorkoppen en bananen... broodjes neergezet die ze zelf gemaakt had. Ze zagen er zo lekker uit dat niemand ze durfde te pakken, maar uiteindelijk werden ze toch genuttigd.
Een spelletjesmeet is natuurlijk een meet met spelletjes, en als eerste werd besloten om het kaartspel saboteur te spelen. Korte samenvatting: spelers zijn dwergen, verdeeld in goudzoekers en saboteurs zonder het van elkaar te weten, en door kaarten te leggen a la het betoverde doolhof (Google dat maar) werd er een pad gelegd naar het mogelijke goud. Er werden 2x 3 ronden gespeeld en tijdens de 2e ronde schoof Godshand nog even gezellig aan om mee te doen. Uw schrijver wist hier voor deze avond de enige 2 overwinningen op zijn naam te zetten.
De sfeer zat er inmiddels goed in en er werden wat grappen gemaakt over de auto van Faxie, die ons niet al te veel later ook kwam verblijden met zijn gezelschap en zelfgemaakte cupcakes. Pinkdwarf volgende niet veel later met een hand in het verband vanwege een gekneusde/gebroken/whatever pink (no pun intended) en werd besloten om Weerwolven van Wakkerdam te spelen nu de groep groot genoeg was.
Uitleggen duurt te lang maar opnieuw weet niemand van de anderen wat hij of zij is. Is het een burger, of een weerwolf? Of misschien wel de heks? Wie zal het zeggen. De eerste ronde waren er drie weerwolven en uw schrijver was de heks. En door een foute beslissing heb ik de verdere avond van Yvie_lu wel aan moeten horen dat ik haar had dood vermoord. Uiteraard liet ze een kans op revanche niet liggen in de tweede ronde. De eerste ronde wonnen de weerwolven en de tweede ronde werden de weerwolven uitgeroeid. Op één na, Wolken hield dapper stand in de overweldigende overmacht.
De groep deelde zich nu in tweeën. Vijf mensen waaronder ikzelf gingen Risk spelen, en de rest vond 30 Seconds een beter idee. Met Godshand, jdel, Blind-Guardian en RIVDSL begonnen we aan het ouderwetse landje veroveren, wat toch langer ging duren dan we gedacht hadden. Blind-Guardian vond het naar eigen zeggen nog nooit zo leuk om te verliezen, en toch duurde zijn definitieve uitschakeling toch langer dan gepland. Laat ik het zo zeggen: de dobbelstenen waren veelal in het voorkeur van de verdedigende partij.
Helaas vertrok Blind-Guardian na zijn uitschakeling en bedankte wij hem voor een gezellige dag en avond. De overige spelers speelden door totdat RIVDSL vol trots aankondigde dat hij zijn opdracht had vervuld. We geloofden hem onmiddellijk want er lag meer groen op het speelbord dan een andere kleur. Wel een verdiende overwinning, dat wel.
Spelletjes spelen maakt je hongerig, dus ging de laptop al tijdens het spelen rond om pizza's of wat anders te bestellen. Helaas denken ze in Amersfoort dat bezorgen hetzelfde is als afval vervoeren, want de pizza's zagen eruit alsof ze onder een trein vandaan kwamen. De ene helft was misvormd en de andere helft was enigszins onaangetast. Ik meende te horen dat er een topic over geopend moest worden maar ik heb niets gezien. Het smaakte nog best goed uiteindelijk.
De avond vorderde en er werd nog nagepraat en langzaamaan begonnen mensen te vertrekken. RIVDSL, Godshand en Wolken vertrokken voor mij en het duurde niet veel langer eer jdel en ik ons ook richting het zuiden des lands zouden begeven. We namen afscheid en bedankten zowel pilsje-pintje als -Splash- voor het organiseren en de gastvrijheid. Yvie_lu scheen alles alweer vergeten te zijn dus ik durfde haar ook een goede avond te wensen. Met een gezellige meet in ons geheugen gegrift vertrokken jdel en ikzelf, al uitkijkend naar de volgende keer.
Wederom een erg gezellige en drukke meet waar competitiedrang en de wil om te winnen toch ook de boventoon voerde, al deed dat geen afbreuk aan het humeur van iedereen. Ik heb me in ieder geval erg vermaakt en kan weer een geslaagde meet bijschrijven.
Tot de volgende meet!
[ Bericht 0% gewijzigd door TheStigsDutchCousin op 20-10-2014 12:18:22 ]
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"