Er zijn klappen gevallen, dus er bestaan wel fellere reacties.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 15:21 schreef Montagui het volgende:
[..]
Volgens mij bestaat er geen fellere reactie dan naar de rechter te stappen.
Iets laten toetsen aan de wet valt niet bepaald onder de noemer fel.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 15:21 schreef Montagui het volgende:
[..]
Volgens mij bestaat er geen fellere reactie dan naar de rechter te stappen.
hatemail/posts en bedreigingen zijn ook van die fellere reacties.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 15:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er zijn klappen gevallen, dus er bestaan wel fellere reacties.
http://www.rtlnieuws.nl/b(...)over-doodsbedreigingquote:Peter R. de Vries is verbijsterd over de doodsbedreigingen die hij heeft ontvangen om een post op Facebook over Zwarte Piet. "Ik vind het onbegrijpelijk. Volgens mij geloven de meeste volwassenen nog in Sinterklaas", zegt de crimedeskundige tegen RTL Boulevard.
"Volgens mij zijn deze mensen niet in staat om te relativeren. Ik ben er van geschrokken over hoe agressief ze allemaal zijn", zegt Peter R.
De discussie gaat volgens Peter veel te ver. "Ik houd er niet van dat je het niet gewoon kan zeggen. Je fronst even je wenkbrauw als je zo'n mailtje binnen krijgt. Maar het is ongelofelijk dat je niet meer kan zeggen dat je voor of tegen Zwarte Piet bent."
quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 15:13 schreef Prutzenberg het volgende:
Een heel lang verhaal (incl. bronvermelding) met als conclusie:
[..]
http://www.roepstem.net/zwartepiet.html
Allemaal lezen en goed onthouden! De discussie is klaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 15:13 schreef Prutzenberg het volgende:
Een heel lang verhaal (incl. bronvermelding) met als conclusie:
[..]
http://www.roepstem.net/zwartepiet.html
Allemaal lezen en goed onthouden! De discussie is klaar.
Je vergeet het stukje net erboven:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De "nieuwe Zwarte Piet" van Knevel en van den Brink was daarom m.i. ook precies het goeie type aanpassing.quote:Misschien moeten de reclamebureaus Zwarte Piet met minder (overdreven) negroïde uiterlijkheden afbeelden; minder opvallende lippen, geen kroezend maar krullend kapsel), en Zwarte Piet-spelers zouden ervoor kunnen kiezen Piet geen Surinaams accent te geven. Maar Zwarte Piet moet wel zwart blijven.
Maar jammer genoeg werkte dat voorstel ook niet. Voor "PVV-Nederland" was elke centimeter toegeven er één te veel, en voor de club van Quincy was het zowat een belediging om alleen, in hun optiek, wat details te veranderen maar het werkelijke bezwaar, nl. de zwarte kleur, niet te onderkennen.
Tja.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2014 16:11:14 ]
De hetze tegen de vermeend racistische karikatuur van kleurlingen, zwarte Piet, heeft niets te maken met het afschaffen van tradities of traumatische herinneringen aan het slavernijverleden, maar is een slag in een propagandaoorlog om heel veel geld. De Verene Shepherds van deze wereld azen namelijk op enorme sommen geld uit de westerse wereld, zo gezegd ter compensatie voor de slavernij.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 13:15 schreef Injetta het volgende:
[..]
Vooruitgang is niet perse altijd beter of leuker.
Het is alleen een feit dat tradities komen en gaan in die paar duizend jaar mensenlijke geschiedenis.
En het is ook een feit dat het krampachtig tradities vasthouden en verdedigen na verloop van tijd geen stand houdt. Of je het nu wil of niet...
Nu maar hopen dat Indiërs niet beledigd zijn.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 16:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Je vergeet het stukje net erboven:
[..]
De "nieuwe Zwarte Piet" van Knevel en van den Brink was daarom m.i. ook precies het goeie type aanpassing.
[ afbeelding ]
Maar jammer genoeg werkte dat voorstel ook niet. Voor "PVV-Nederland" was elke centimeter toegeven er één te veel, en voor de club van Quincy was het zowat een belediging om alleen, in hun optiek, wat details te veranderen maar het werkelijke bezwaar, nl. de zwarte kleur, niet te onderkennen.
Tja.
Dan hoop ik dat Kaaspiet de inboedel van Zwarte Piet jat. Dan is er pas echt verrijking zoals men dat in Nederland kent.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 16:54 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Wat is eigenlijk het probleem met Kaaspiet en Stroopwafelpiet.
Deze komen toch niet "in plaats van" Zwarte Piet.
Het is alleen maar een verrijking.
Het komt erbij....
Leg eens uit? Ik volg het niet.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 16:59 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat Kaaspiet de inboedel van Zwarte Piet jat. Dan is er pas echt verrijking zoals men dat in Nederland kent.
Inderdaad. Afschaffen en druk maken over belangrijke dingen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 17:17 schreef hetishierstil het volgende:
Wanneer houdt die flauwekul over #zwartepiet eens op. Maak je druk over serieuze onderwerpen. IS DAT DUIDELIJK!
Goed punt. Ik ben erg benieuwd hoe de Sint al die privacygevoelige gegevens beschermt. Stel je voor dat zijn boek op straat komt te liggen: 16 miljoen levens naar de haaien.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 17:17 schreef hetishierstil het volgende:
Wanneer houdt die flauwekul over #zwartepiet eens op. Maak je druk over serieuze onderwerpen. IS DAT DUIDELIJK!
Gut gut gut... Zullen we de roe dit jaar maar weer afstoffen?quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 17:34 schreef Ryon het volgende:
Die Facebookpost van Pieter die op GS werd gezet maakte ook weer het beste los in Tokkie Nederland. Randy () en Mark hebben nog wel wat voor Hilhorst liggen.
[ afbeelding ]
De AIVD gaat het nog druk krijgen met deze idioten. Die paar Syrië gangers zijn er niets bij.
AIVD? Denk dat het OM in actie moet komen tegen Randy Klomp en Mark Ooms. Een doodsbedreiging is direct strafbaar.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 17:34 schreef Ryon het volgende:
Die Facebookpost van Pieter die op GS werd gezet maakte ook weer het beste los in Tokkie Nederland. Randy () en Mark hebben nog wel wat voor Hilhorst liggen.
[ afbeelding ]
De AIVD gaat het nog druk krijgen met deze idioten. Die paar Syrië gangers zijn er niets bij.
quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 16:38 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nu maar hopen dat Indiërs niet beledigd zijn.
Feitelijk gezien is Zwarte Piet natuurlijk al aan verandering onderhevig. Het Surinaamse accent is al weg, net als de roe. Er is meer variatie in de pruik gekomen en de oorbellen worden vaak ook weggelaten.
[ afbeelding ]
Heb jij iemand horen zeuren over profpiet of muziekpiet?
Verandering is heus niet zo'n probleem. Het belangrijkste element, de donkere huid donker/ bruin/ zwart geschminkte huid, in één keer over boord gooien vanwege een niet kloppende racisme-aanklacht. Dat is het probleem.
Heeft ZP ooit een Surinaams accent gehad?quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 16:38 schreef luxerobots het volgende:
Feitelijk gezien is Zwarte Piet natuurlijk al aan verandering onderhevig. Het Surinaamse accent is al weg, net als de roe.
Alleen incidenteel.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 18:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Heeft ZP ooit een Surinaams accent gehad?
Daar zit waarschijnlijk niemand tussen die in het echt zoiets zou doen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 17:34 schreef Ryon het volgende:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |