abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145633655
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 12:17 schreef Tchock het volgende:

[..]

Is dit serieus?
:D
pi_145633656
quote:
4s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 12:16 schreef Disorder het volgende:
Ik zie dit niet als anti-religieus. Eerder laat het ons zien wat mensen in de naam van religie doen - met een actueel item als hoofdthema - om het contrast met 'de goede boodschap' te laten zien. Religie zou volgens velen verlichting moeten brengen (God is goed), maar het brengt vaak geweld, intellectuele achterstand en seksuele onderdrukking (afbeeldingen op de kaart).
De boodschap zou nog beter zijn als er stond. 'De mens is goed'.
Allah Al Watan Al Malik
pi_145633665
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 12:17 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Hij vindt het een creatieve kaart.
Ik lees zijn zin toch anders.
pi_145633667
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 12:07 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het nadeel van een vrije samenleving is dat je ook wel eens gekwetst kan worden, daar moet je dan maar een schild voor bouwen.
Ja, grappig is dat. Er wordt meteen geschermd met "vrije samenleving" maar als een gekwetste groep dan wil ageren tegen iets wat ze kwetst (wat net zo goed je recht is in een vrije samenleving) dan is die samenleving ineens helemaal niet vrij, maar dan zijn het aanstellers die geen schild opgebouwd hebben.
pi_145633698
quote:
4s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 12:16 schreef Disorder het volgende:
Ik zie dit niet als anti-religieus. Eerder laat het ons zien wat mensen in de naam van religie doen - met een actueel item als hoofdthema - om het contrast met 'de goede boodschap' te laten zien. Religie zou volgens velen verlichting moeten brengen (God is goed), maar het brengt vaak geweld, intellectuele achterstand en seksuele onderdrukking (afbeeldingen op de kaart).
Eens.
pi_145633716
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 12:16 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Als Underdog het een goeie kaart vindt, dan is dat wel het bewijs dat ie smakeloos is.
Och gossie, ben je nu emotioneel?
pi_145633729
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 12:17 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Hij vindt het een creatieve kaart.
Nee
  Official ESF Kreviewer vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:26:25 #133
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_145633917
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 12:04 schreef Tchock het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat je een atheïst bent zonder georganiseerde levensbeschouwing waar je tegenaan kunt trappen. Moslims hebben dat wel. Maar zij niet alleen hoor. In Amerika zijn er organisaties die het hele land afreizen om te protesteren tegen homohuwelijken en abortus. Precies hetzelfde verhaal.
Ik ben geen atheïst.
pi_145633947
De mensen van de steun de pvv fb begrijpen hem niet...

quote:
Goedenmorgen PVV Vrienden!
Een ansichtkaart met afbeelding van een door een IS-aanhanger onthoofding.. en de tekst God is goed?? wat vinden we hier nou van? De wereld op zijn kop!

Verbijstering over ansichtkaart met IS-onthoofding!
Kaartenmaker Boomerang heeft zich de woede van veel klanten op de hals gehaald met het uitbrengen van een controversiële ansichtkaart. Op de kaart staat een tekening van een onthoofding door een IS-strijder, met daarbij de tekst 'God IS Goed'. Dat meldt De Telegraaf.
_O-

https://www.facebook.com/steundepvv?fref=ts
pi_145633955
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 12:27 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

_O-
Goede test of je achterlijk bent of niet, deze kaart.
pi_145634021
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 12:27 schreef Tchock het volgende:

[..]

Goede test of je achterlijk bent of niet, deze kaart.
De reacties er ook onder...tering :D
  Official ESF Kreviewer vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:30:10 #137
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_145634028
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 12:13 schreef Mutant01 het volgende:
Ik vind zo'n kaart ook onsmakelijk - dat maakt niet dat ik niet kan relativeren.
Waarom vind je het onsmakelijk? Het is een onschuldige prent die bedoeld is om over te discussieren.
pi_145634074
Wat is het probleem? Ze maken alleen een onschuldig grapje over dat god goed zou zijn.
Conscience do cost.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:31:47 #139
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_145634078
Als reli's zo een moeite met deze kaart hebben, hebben ze moeite met het ware gezicht van hun geloof
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:33:22 #140
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_145634117
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 12:27 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

_O-

https://www.facebook.com/steundepvv?fref=ts
Wat had je verwacht op een 'steun de pvv' facebookpagina? Dat is net als op Marokko.nl verwachten dat men normaal kan discussieren over het sinterklaasfeest.
pi_145634133
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 12:33 schreef Kreator het volgende:

[..]

Wat had je verwacht op een 'steun de pvv' facebookpagina? Dat is net als op Marokko.nl verwachten dat men normaal kan discussieren over het sinterklaasfeest.
Ja stiekem had ik toch hoop dat ze hem zouden begrijpen :P
pi_145634229
Het blijft een onsmakelijk beeld, ik denk niet dat deze kaart een lang leven beschoren is. Alleen al voor de families van de slachtoffers is het niet grappig dat letterlijk over de hoofden van hun geliefden zo geld wordt verdiend.
pi_145634254
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 12:30 schreef Kreator het volgende:

[..]

Waarom vind je het onsmakelijk? Het is een onschuldige prent die bedoeld is om over te discussieren.
Prenten zijn niet schuldig of onschuldig, dat ten eerste. Ten tweede vind ik het misbruik maken van omstandigheden elders voor eigen (commercieel) gewin. Je gaat mij niet overtuigen van een vermeend open debat over religie. De insteek van de kaart is, zoals wij samen hebben vastgesteld - anti-religieus. Dat mag uiteraard, maar ik mag dat op mijn beurt onsmakelijk vinden, net als dat jij religie onsmakelijk vindt. En dan heb ik het nog niet over de beelden op de kaart zelf gehad.
Allah Al Watan Al Malik
  Official ESF Kreviewer vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:49:28 #144
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_145634575
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 12:38 schreef Mutant01 het volgende:
Je gaat mij niet overtuigen van een vermeend open debat over religie.
Wat zijn we hier nu aan het doen dan?

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 12:38 schreef Mutant01 het volgende:
De insteek van de kaart is, zoals wij samen hebben vastgesteld - anti-religieus. Dat mag uiteraard, maar ik mag dat op mijn beurt onsmakelijk vinden, net als dat jij religie onsmakelijk vindt.
Dit al onsmakelijk vinden, omdat het anti-religieus is, is nogal overdreven. Je zegt zelf dat je in god gelooft uit persoonlijke overwegingen. Wat maakt het dan uit wat een ander er van vindt? Niets. Daarom is de kloof tussen nuchtere Nederlanders en gelovige moslims zo groot. Daar waar jij zelf vindt dat je heel tolerant bent, is dat voor Nederlandse begrippen nogal relatief bekrompen.

Overigens leg je me elke keer woorden in de mond. Ik vind religie niet onsmakelijk. Ik begrijp er niets van.
pi_145634744
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 12:49 schreef Kreator het volgende:
Wat zijn we hier nu aan het doen dan?
Debatteren over de kaart. Niet over het daadwerkelijke onderwerp van de kaart.

quote:
Dit al onsmakelijk vinden, omdat het anti-religieus is, is nogal overdreven. Je zegt zelf dat je in god gelooft uit persoonlijke overwegingen. Wat maakt het dan uit wat een ander er van vindt? Niets.
Wel als er met algemene stellingen gesmeten worden die - juist vanwege die algemeenheid - ook betrekking hebben op mijn identiteit. Waarom denk je dat er zoveel verontwaardiging is als er een persoon een algemene intolerante of achterlijke opmerking maakt over homo's of joden? Wat maakt dat je deze verontwaardiging in een ander daglicht (lijkt) te plaatsen? Zijn al die mensen bekrompen en achterlijk omdat zij zich aantrekken van wat een andere persoon zegt?

quote:
Daarom is de kloof tussen nuchtere Nederlanders en gelovige moslims zo groot. Daar waar jij zelf vindt dat je heel tolerant bent, is dat voor Nederlandse begrippen nogal relatief bekrompen.
Nederlanders die zichzelf nuchter en tolerant vinden en noemen, zijn in de praktijk juist het tegenovergestelde. De hele mythe dat Nederland nuchter en tolerant zou zijn is inmiddels wel doorgeprikt trouwens. Dat was met name iets wat in het buitenland standhield. Gezien de Pietendiscussie en onze internationale voorstellingen van ene Wilders houden we die mythe niet lang in stand, maar dat terzijde.

Tot slot ben ik een gelovige moslim en ervaar ik in het dagelijks leven alles behalve een kloof. En ja ik ga louter en alleen met a-religieuze Nederlanders om. Punt is dat die mensen die ik ken ECHT nuchter zijn en niet de behoefte hebben om mij telkens op mijn afkomst, religie of wat dan ook aan te spreken. En andersom uiteraard.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mutant01 op 17-10-2014 13:01:56 ]
Allah Al Watan Al Malik
pi_145634823
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 12:55 schreef Mutant01 het volgende:

Nederlanders die zichzelf nuchter en tolerant vinden en noemen, zijn in de praktijk juist het tegenovergestelde. De hele mythe dat Nederland nuchter en tolerant zou zijn is inmiddels wel doorgeprikt trouwens. Dat was met name iets wat in het buitenland standhield. Gezien de Pietendiscussie en onze internationale voorstellingen van ene Wilders houden we die mythe niet lang in stand, maar dat terzijde.
Dus dat.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:03:14 #147
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_145635013
quote:

Debatteren over de kaart. Niet over het daadwerkelijke onderwerp van de kaart.
:'). Dit is gewoon dom gelul om het maar niet eens te zijn met iemand. :').

quote:
Nederlanders die zichzelf nuchter en tolerant vinden en noemen, zijn in de praktijk juist het tegenovergestelde.
En dat blijkt uit onafhankelijk onderzoek? Dat blijkt uit de vele moorden die in dit land worden gepleegd door mensen die zichzelf nuchter en tolerant vinden? Of blijkt dat uit jouw gekleurde, foute persoonlijke mening? Precies.

quote:
De hele mythe dat Nederland nuchter en tolerant zou zijn is inmiddels wel doorgeprikt trouwens. Dat was met name iets wat in het buitenland standhield. Gezien de Pietendiscussie en onze internationale voorstellingen van ene Wilders houden we die mythe niet lang in stand, maar dat terzijde.
Nee. Gewoon nee. Totale onzin.
Noem mij 1 moslimland waar een homo-parade door de stad getolereerd wordt.
pi_145635120
quote:
De hele mythe dat Nederland nuchter en tolerant zou zijn is inmiddels wel doorgeprikt trouwens. Dat was met name iets wat in het buitenland standhield. Gezien de Pietendiscussie en onze internationale voorstellingen van ene Wilders houden we die mythe niet lang in stand, maar dat terzijde.
:')
Conscience do cost.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:09:55 #149
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_145635243
quote:

[..]

True
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Forum Admin vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:11:46 #150
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_145635304
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:06 schreef ems. het volgende:

[..]

:')
Hij heeft wel gelijk hoor. De afgelopen maanden is pijnlijk duidelijk geworden dat de opgelegde multiculturele samenleving behoorlijk aan het falen is. Met de pietendiscussie word ook pijnlijk duidelijk dat er nog altijd behoorlijk wat racistische gevoelens leven, vanuit alle kampen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')