Je gelooft in wat je gelooft, met grote invloed vanuit je opvoeding. Dat datzelfde boek ook gelezen wordt door mensen die daar andere mensen om willen vermoorden is toch totaal irrelevant? Dat is alsof ik jou vraag waarom je voor het Kapitalisme kiest terwijl er wereldwijd zo veel mensen onder lijden.quote:
Ik snap daar helemaal niets van. Zoals Mutant al zegt: De 'gematigde' moslim is geen moslim om wereldlijke redenen, maar persoonlijke. Wat boeit het je dan wat ze aan de andere kant van Europa in de krant zetten? Totale krankzinnigheid.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 11:47 schreef Yasmin23 het volgende:
r en voelen zich beledigt. Ik snap dat heel goed.
Waarom denk je anders dat het er maar een paar honderd zijn? Het verwijt aan het adres van de moslimgemeenschap als geheel is dan ook niet kies.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 11:50 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik snap daar helemaal niets van. Zoals Mutant al zegt: De 'gematigde' moslim is geen moslim om wereldlijke redenen, maar persoonlijke. Wat boeit het je dan wat ze aan de andere kant van Europa in de krant zetten? Totale krankzinnigheid.
Omdat het een belediging is voor de normen en waarden waar jij voor staat. Als er christenen geëxecuteerd worden in Pakistan vind ik dat te belachelijk voor woorden, al raakt het me persoonlijk op geen enkele manier. Nog minder dan een tekening in een krant (en op internet). Toch zou ik daar tegen kunnen demonstreren als ik daar zin in had.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 11:50 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik snap daar helemaal niets van. Zoals Mutant al zegt: De 'gematigde' moslim is geen moslim om wereldlijke redenen, maar persoonlijke. Wat boeit het je dan wat ze aan de andere kant van Europa in de krant zetten? Totale krankzinnigheid.
Omdat ze worden aangevallen in alles wat zij geloven? In hoe zij hun leven inrichten, de manier waarop ze denken ?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 11:50 schreef Kreator het volgende:
[..]
nogal wiedes als er 1 eigenschap is waar moslims niet in uitblinken dan is het tolerantiequote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is ook zeker niet vreemd dat moslims niet 'tolerant' zijn ten opzichte van dit soort prenten. Over het algemeen worden dergelijke prenten gewoon genegeerd - doch praktisch wel degelijk getolereerd - maar men is het inderdaad niet eens met de inhoud van de prenten. Volgens mij is dat ook hun goed recht en daarenboven een uiterst een logische reactie.
Spuit 11.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 11:54 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
nogal wiedes als er 1 eigenschap is waar moslims niet in uitblinken dan is het tolerantie
did i struck a nerve?quote:
Nee, ik constateer louter dat je de vervolgdiscussie compleet gemist hebt.quote:
Wauw, dan mis je echt volledig het punt en nóg meer de achterliggende gedachte.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 12:00 schreef Loekie1 het volgende:
Eerste indruk: pro isiskaart, 'god is goed' oftewel het is goed dat wij westerlingen onthoofden.
Het gedachtengoed wordt zeer breed gedragen. Dat ontkennen is je kop in het zand steken. Ik ken veel moslims, maar heb er niet 1 gesproken die het wel kon relativeren.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 11:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom denk je anders dat het er maar een paar honderd zijn? Het verwijt aan het adres van de moslimgemeenschap als geheel is dan ook niet kies.
Nou en? Ik ben niet beledigd als iemand mijn gebrek aan geloof in een god als fout bestempeld. Dan denk ik slechts 'goh, die denkt er anders over'. Waarom kan ik dat dan wel en kunnen zoveel moslims dat niet?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 11:52 schreef Tchock het volgende:
Omdat het een belediging is voor de normen en waarden waar jij voor staat.
Het zou mij niet verbazen dat deze kaart favoriet wordt bij isis-aanhangers.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 12:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wauw, dan mis je echt volledig het punt en nóg meer de achterliggende gedachte.
Rare conclusie trek jijquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 12:00 schreef Loekie1 het volgende:
Eerste indruk: pro isiskaart, 'god is goed' oftewel het is goed dat wij westerlingen onthoofden. Op een kinderlijke manier getekend, oftewel: vertel het aan alle kinderen.
Eigenlijk niks.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 12:01 schreef theunderdog het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat nu het probleem is?
tja er is meer in het leven dan fok, ben al lang blij dat je het met me eens bent dat moslims geen tolerantie hebbenquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 11:58 schreef Mutant01 het volgende:
Nee, ik constateer louter dat je de vervolgdiscussie compleet gemist hebt.
Waarschijnlijk omdat je een atheïst bent zonder georganiseerde levensbeschouwing waar je tegenaan kunt trappen. Moslims hebben dat wel. Maar zij niet alleen hoor. In Amerika zijn er organisaties die het hele land afreizen om te protesteren tegen homohuwelijken en abortus. Precies hetzelfde verhaal.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 12:01 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nou en? Ik ben niet beledigd als iemand mijn gebrek aan geloof in een god als fout bestempeld. Dan denk ik slechts 'goh, die denkt er anders over'. Waarom kan ik dat dan wel en kunnen zoveel moslims dat niet?
quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 11:52 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Omdat ze worden aangevallen in alles wat zij geloven? In hoe zij hun leven inrichten, de manier waarop ze denken ?
Dan zouden dat hééél erg domme ISIS-aanhangers zijn.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 12:02 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Het zou mij niet verbazen dat deze kaart favoriet wordt bij isis-aanhangers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |