abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145641706
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:17 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

(Volgens mij begin ik je te begrijpen :P )

Maar IK als god heb wel de regels bepaalt die jij dient te volgen toch ?
Dat zou kunnen. Als dat bewezen kan worden, dan is het ook terecht dat jij (mede-) verantwoordelijk wordt geacht. Dan moet echter wel bewezen zijn dat jij bestaat en jij dat hebt gedaan.
pi_145641735
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:18 schreef Yasmin23 het volgende:
Nou heb ik mezelf wel tegen gesproken :P
Mwah, volgens mij snap je mijn punt nu. :P
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:25:15 #278
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145641824
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 12:09 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

We hebben er 1.

[..]

'Probleem' is een groot woord. Die kaartenmaker moet zelf maar weten wat ze doen en als die bioscoop dat niet binnen wil, kan ik dat goed begrijpen.
pi_145641838
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:21 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat zou kunnen. Als dat bewezen kan worden, dan is het ook terecht dat jij (mede-) verantwoordelijk wordt geacht. Dan moet echter wel bewezen zijn dat jij bestaat en jij dat hebt gedaan.
Hmm mja dat gaat natuurlijk nooit gebeuren. Maar ik maak het onderscheid niet tussen religie en god. Het is een.
pi_145641846
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

'Probleem' is een groot woord. Die kaartenmaker moet zelf maar weten wat ze doen en als die bioscoop dat niet binnen wil, kan ik dat goed begrijpen.
Oh ik ook hoor :)
pi_145641896
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:25 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Hmm mja dat gaat natuurlijk nooit gebeuren. Maar ik maak het onderscheid niet tussen religie en god. Het is een.
Daar ben ik het niet per definitie mee eens, zoals ik al uitgelegd heb.
pi_145641932
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:27 schreef Halcon het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet per definitie mee eens, zoals ik al uitgelegd heb.
Maar als er religie had gestaan had je hem nog steeds onsmakelijk gevonden ?
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:30:50 #283
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_145642034
Ik denk dat het hele probleem is de interpretatie van de Koran of de Bijbel.
In de Bijbel komen er ook hoofdstukken voor dat het Joodse volk opgeroepen word door God om komplete volkeren uit te moorden omdat zij doodeenvoudig in het beloofde land wonen of niet willen knielen voor het Joodse geloof.
Vandaag de dag weten de meeste christenen dat ze dit niet meer kunnen praktiseren.
Nieuwe tijden, nieuwe regels.
Helaas zijn er bijvoorbeeld sufferds zoals ISIS die alles letterlijk nemen wat er in de Koran staat en dus denken dat ze ongestoord uit naam van hun god mogen roven en moorden. Het staat immers in de Koran?
Dit soort radicale mafketels vind je overal.
Kaarten drukken met dit soort teksten vind ik overigens ONZIN. Je kunt nu eenmaal niet van radicale fanatieke gelovigen verwachten dat ze opeens gaan nadenken hierover. Dat doen ze namelijk niet. Ze zijn gebrainwashed.
pi_145642087
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:30 schreef DUTCHKO het volgende:
In de Bijbel komen er ook hoofdstukken voor dat het Joodse volk opgeroepen word door God om komplete volkeren uit te moorden omdat zij doodeenvoudig in het beloofde land wonen of niet willen knielen voor het Joodse geloof.
Vandaag de dag weten de meeste christenen dat ze dit niet meer kunnen praktiseren.
Helaas zijn er bijvoorbeeld sufferds zoals ISIS die alles letterlijk nemen wat er in de Koran staat en dus denken dat ze ongestoord uit naam van hun god mogen roven en moorden. Het staat immers in de Koran?
Kaarten drukken met dit soort teksten vind ik overigens ONZIN. Je kunt nu eenmaal niet van radicale fanatieke gelovigen verwachten dat ze opeens gaan nadenken hierover. Dat doen ze namelijk niet. Ze zijn gebrainwashed.
Ik denk dat deze kaart ook niet bedoeld is voor de fanatieke gelovige. Boomerang weet dat deze mensen over het algemeen niet komen op de plekken waar de kaarten te vinden zijn.
pi_145642260
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:30 schreef DUTCHKO het volgende:
Die kaarten zullen gericht zijn tot mensen die nog wél in staat zijn tot normaal nadenken.

Een lobby om mensen bewust te maken van de gevaren van religie vind ik persoonlijk een goede zaak. Veel te veel mensen denken nog steeds dat religie iets onschuldigs is.
pi_145642283
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:37 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Die kaarten zullen gericht zijn tot mensen die nog wél in staat zijn tot normaal nadenken.

Een lobby om mensen bewust te maken van de gevaren van religie vind ik persoonlijk een goede zaak. Veel te veel mensen denken nog steeds dat religie iets onschuldigs is.
Is het ook niet bedoeld om aan te geven dat geweld niet alleen iets is van de islam maar van alle religie's en ook van alle tijden?
pi_145642384
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:28 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Maar als er religie had gestaan had je hem nog steeds onsmakelijk gevonden ?
Ja. Omdat alles op een hoop wordt gegooid alleen daarom. Maar goed, op het standpunt dat het een pot nat is, kun je je stellen.
pi_145642464
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:41 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja. Omdat alles op een hoop wordt gegooid alleen daarom. Maar goed, op het standpunt dat het een pot nat is, kun je je stellen.
Nja Boomerang heeft nog niet heel erg specifiek uit gelegd wat zij nou bedoelen met deze kaart. Interessant is wel hoe de opvattingen dus kunnen verschillen. :)
pi_145642553
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:43 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nja Boomerang heeft nog niet heel erg specifiek uit gelegd wat zij nou bedoelen met deze kaart. Interessant is wel hoe de opvattingen dus kunnen verschillen. :)
Ze willen iets aan de kaak stellen volgens mij. Dat is hier in elk geval gelukt, alleen wat mij betreft op een oneigenlijke manier door het gebruik van het woord 'God'.
pi_145642599
Zeer goede boodschap, maar wat mij betreft niet zo gepast op een kaart die in het uitgaansleven wordt verspreid en wat dat aangaat kan ik de reactie van Pathé dus heel goed begrijpen.

Ik moet persoonlijk van álle Abrahamitische religies niks hebben, maar het komt op mij toch een beetje over alsof ze éigenlijk vooral de gruweldaden van IS zouden willen aankaarten (hi ha ho), maar uit angst danwel politieke correctheid er maar "God" (i.p.v. Allah) en ook wat andere afbeeldingen bijgezet hebben... In die zin dus wel met Ouder1 eens.

Een angst die ik overigens begrijp... als er wél Allah op had gestaan zou het hele land nu volledig in rep en roer zijn geweest???

Maar goed, uiteindelijk zegt de boodschap niks over welke god dan ook, maar over (gruwel)daden van bepaalde mensen (onder de vlag van welke religie dan ook) en dat is er zeker goed aan ^O^
Tails tell tales
pi_145642707
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:04 schreef Jigzoz het volgende:
Maak het nou niet moeilijker dan het is. Kijk naar de afgelopen duizend jaar en zie wat er aan negatieve zaken uit alle wereldreligies is voortgekomen: moord, marteling, vervolging, geweld, discriminatie, onderdrukking enzovoort. En aan positieve zaken? Helemaal niets.
Die zijn er wel degelijk, armenzorg bijvoorbeeld.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:55:13 #292
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_145642813
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:32 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik denk dat deze kaart ook niet bedoeld is voor de fanatieke gelovige. Boomerang weet dat deze mensen over het algemeen niet komen op de plekken waar de kaarten te vinden zijn.
Wat heeft dit dan voor zin? Je bereikt de juiste mensen toch niet....onzinnige aktie dus...
pi_145642875
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:55 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Wat heeft dit dan voor zin? Je bereikt de juiste mensen toch niet....onzinnige aktie dus...
Dat is de vraag. Door "de rest" te mobiliseren, kun je gelovigen isoleren.

Ze snappen zelf ook wel dat de fanatiek gelovige dit kaartje niet serieus neemt en er zijn mening niet door zal bijstellen.

Bereikt Wilders de Marokkanen? De SP de "graaiers" ? Etc.
pi_145643140
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:48 schreef Forbry het volgende:
Zeer goede boodschap, maar wat mij betreft niet zo gepast op een kaart die in het uitgaansleven wordt verspreid en wat dat aangaat kan ik de reactie van Pathé dus heel goed begrijpen.

Ik moet persoonlijk van álle Abrahamitische religies niks hebben, maar het komt op mij toch een beetje over alsof ze éigenlijk vooral de gruweldaden van IS zouden willen aankaarten (hi ha ho), maar uit angst danwel politieke correctheid er maar "God" (i.p.v. Allah) en ook wat andere afbeeldingen bijgezet hebben...

Dat de islam nu even de meeste negativiteit op zich weet te vestigen komt door het moment. Dik duizend jaar veroorzaakte het christendom hel op aarde en de islam moet nog wel een paar duizend IS'en voortbrengen willen ze weer op gelijke hoogte met het christendom komen.

Het christendom is echt niet minder kwaadaardig dan de islam.
pi_145643164
Dik duizend jaar geleden....
pi_145643170
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:55 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat het voor de Fanatieke gelovigen is bedoeld.Ze weten dat ze die niet bereiken.

Wat ik denk is omdat de Islam nu een hot topic is (logisch) en zij ook zien dat de haat richting de islam toe neemt zij willen benadrukken dat geweld uit naam van een geloof iets is van alle tijden en van alle religie's.

Dit staat ook in het nieuws bericht.

quote:
De kaart moet gezien worden in "historisch perspectief". Duinkerken benadrukt dat het niet alleen om IS gaat. In de letters zijn ook afbeeldingen te zien van andere "gruweldaden die in naam van een god worden gepleegd".
Het argument hier paar reacties boven dat ze het eigenlijk op de islam hadden voorzien maar uit politiek correcte gedachtes maar andere religie's er bij hebben gehaald is denk ik ook onzin.
Boomerang is namelijk helemaal niet zo politiek correct. Zij maken vaak provocerende kaarten die betrekking hebben op de actualiteiten van dat moment.
pi_145643403
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 17:09 schreef Halcon het volgende:
Dik duizend jaar geleden....
Nee, dik duizend jaar lang.

En nu nog steeds worden er miljoenen mensen geteisterd door de ellende die christendom heet. Zie Afrika.
pi_145643439
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 17:19 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee, dik duizend jaar lang.

En nu nog steeds worden er miljoenen mensen geteisterd door de ellende die christendom heet. Zie Afrika.
Dat valt nu wel mee als je het vergelijkt met een bepaald ander geloof. Niet om het goed te praten overigens.

Op die fiets kun je mensen ook w waarschuwen voor Duitsers of de SP.
pi_145643494
quote:
"Deze kaart gaat wat ons betreft over de schreef", zegt directeur Lauge Nielsen van Pathé. "Wij bieden mensen een avondje uit. Daarbij hoort plezier, en deze afbeelding past daar niet bij." Nielsen benadrukt dat Pathé afstand wil houden van alles wat te maken heeft met politiek en religie.
Ik kan me toch enkele voorstellingen herinneren waarbij ik reclames kreeg over kanker, als, en allerlei andere zielige dingen. Pathé is een zeikbedrijf.
pi_145643534
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 17:08 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat de islam nu even de meeste negativiteit op zich weet te vestigen komt door het moment. Dik duizend jaar veroorzaakte het christendom hel op aarde en de islam moet nog wel een paar duizend IS'en voortbrengen willen ze weer op gelijke hoogte met het christendom komen.

Het christendom is echt niet minder kwaadaardig dan de islam.
Het is geen competitie :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')