Aangezien het zover is dat ik 19 November ga afrijden heb ik in overleg met mijn ouders besloten dat ik een auto ga kopen aankomende maand.
Logischerwijs wil ik geen (zoals ik al vaker heb gemeld) standaard auto, en dus geen standaard jap of standaard duits ding. (Met de uitzondering van die 2e gen 3 serie en die Impreza)
Heb zelf al wat auto`s in gedachte (Tot ongeveer 1400 kilo is te doen)
1: Alfa Romeo 156.
2: Alfa Romeo 155.
3: Peugeot 405.
4: Peugeot 406.
5: Peugeot 605.
6: Citroen XM.
7: Citroen Xantia.
8: Citroen CX.
9: Citroen BX.
10: Alfa Romeo 146.
11: Subaru Impreza.
12: BMW 3 serie (2e generatie)
13: Opel Kadett E
14: Renault 25.
Dit zijn echt mijn favoriete type auto`s en het zou tof zijn als ze te krijgen zijn binnen mijn budget (1500 euro) én ook nog eens in goede staat
Alfa`s roesten, dat weet ik.
Opel Kadett roest ook als een gek.
Renault 25 roest ook als een gek.
BMW heeft problemen met schokbrekers/dempers.
Citroen heeft problemen met de hydrauliek.
Peugeot heeft vaak elektronica problemen.
Nou heb ik een hoop automonteurs in de familie zitten dus dat is het probleem niet. Maar het is voor mij meer de vraag, is het verstandig om als beginnend bestuurder gelijk mezelf "in het diepe" te gooien en een (zoals vaak op verjaardagen en dergelijke gezegd word) "Frans" of "Italiaans hok" te kopen?
Onderhoud ga ik uiteraard regelmatig plegen (INB4 "Zal wel moeten met zo`n hok

") En ben ook niet bang om er goed in te investeren om het in goede staat te houden.
Als er iemand nog meer tips heeft qua "niet standaard 13 in een dozijn" auto`s dan hoor ik dat uiteraard graag.
PS: Ik weet dat een 156 alsnog vrij 13 in een dozijn is, maar vaak zie je ze niet, en dat maakt ze ook best wel "uniek" vind ik.
Het gaat ook zoals je kan zien in de lijst voornamelijk om auto`s met vrij veel comfort en een combinatie van veel kofferbak + beenruimte achterin.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2014 03:03:03 ]