abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6516223
Nr 92 --- Nr 44 van 2002
Nieuwe singletjes besproken aan de hand van de nieuwe binnenkomers in de Mega Top 100. Maak ze of kraak ze.

Zie http://www.megatop100.nl voor de complete lijst.

Top 5 van deze week:
1-1 Asereje - Las Ketchup (*Zucht*)
2-- Dillemma - Nelly feat. Kelly Rowland
3-2 All the things she said - Tatu
4-- Electrical storm - U2
5-11 Like I love you - Justin Timberlake

Opvallende noteringen:
-Nummers 2 en 4 dus
-Dirty - Christina Aguilera feat. Redman van 50 naar 7
-Denk aan mij - Ties van 26 naar 11

(Quote van vorige week, van mij: ) 'Zoveel leuke platen uit op het moment (ook gewoon te horen op radio & tv), helaas komen ze niet de top 100 binnen, laat staan dat een van hen op 1 zal komen.....'

Deze week zie ik er gelukkig wat van binnendruppelen. Ik strooi echt met achten en negens deze week.

Ook voor minstens de helft nummers die niet meer je hoofd uit te krijgen zijn, als je niet uitkijkt hoor je in gedachten al die nummers door elkaar spelen in je hoofd.

---------------

2 Dilemma - Nelly ft. Kelly Rowland

De eerste keer dat ik dit hoorde dacht ik gelijk: 'Dit wordt een vette top 3-hit, en misschien wel nummer 1'. Zat ik er ver langs? Ik dacht het niet. Precies de r&b zoals die tegenwoordig hoort te zijn, als je wilt scoren. Op maat gemaakt voor de hitparade. Erg veilig plaatje met een refrein dat goed mee te zingen is (en bovendien goed gezongen). Zelf vind ik het niet fantastisch, maar goed. Beetje te dertien-in-een-dozijn voor mij. Maar Nelly heeft ze weleens slechter gemaakt. 6,5/10

4 Electrical storm - U2

Mooi liedje, en er zullen er deze week nog veel volgen. Al vanaf het tingelmuziekje in het begin (ik vraag me af over hoeveel weken dat uit m'n kop is.....) zit je er helemaal in. Degelijke, perfect geproduceerde, sfeervolle muziek (zoals vrijwel alles van U2) zonder dat het saai wordt. Het blijft nog hangen ook. 9-/10

16 Die another day - Madonna

Ik ben dit steeds beter gaan vinden. In het begin vond ik het maar een raar liedje, en voor Madonna-begrippen niet echt catchy. Inmiddels ben ik daar van terug gekomen en vind ik het geweldig. Op het eerste gehoor niet echt James Bond-muziek maar na vaker luisteren beginnen de (erg mooie) bombastische violen steeds meer op te vallen. Verder gewoon een ijzersterke Mirwais-produktie. 9,5/10

21 Ren lenny ren - Acda & de Munnik

Het lijkt wel alsof ik deze week bij Emile Ratelband in de leer ben geweest, ik ben vrijwel overal positief over, en nu vind ik zelfs een Acda & de Munnik-single nog goed te pruimen..... Dat komt ook niet vaak voor. De brallerige, wat pretentieuze zang is er nog steeds, maar ik vind de muziek die eronder zit heel mooi. Mooi vol geproduceerd. Ik ken het trouwens ergens van, geloof ik. Net alsof ik stukken melodie eerder heb gehoor. 6,5/10

31 Denis - Georgina Verbaan

Slechts één keer gehoord en dat was genoeg voor mij (Ik vond het die ene keer in mijn herinnering vreselijk kut, net als de rest van d'r liedjes), helaas wel te weinig om het fatsoenlijk te kunnen recenseren. En op de mp3 is door Microsoft geblokkeerd, ik kan het kreng niet afspelen.

32 Rock-a-spot - Relax

Ik vind deze minder dan hun vorige, maar deze scoort dubbel zo goed. Maar ik ga hem na vaker luisteren wel beter vinden. Ik vond het eerst niet zo pakkend, maar dat blijkt het toch wel te zijn. Gewoon een leuk, vrolijk reggae-achtig deuntje dat ik liever hoor in de orginele live-versie. De radioversie is een nieuwe (studio-)versie. 7/10

36 Hey sexy lady - Shaggy

Deze scoort beter dan dat ik had verwacht. Hij wijkt wat af van zijn vorige nummers en dat had een minpunt kunnen zijn. Deze heeft een (best lekker) tango-ritme en dat is voor Shaggy iets nieuws. Best een leuk liedje met een refrein dat eindeloos in je kop rond blijft hangen. 7-/10

37 Kut Marokkanen - Raymzter

Vele topics zijn hier al aan gewijd en veel valt er dan niet meer aan toe te voegen van mijn kant. Wat ik van de inhoud van de tekst vind doet er niet toe, maar in ieder geval vind ik het goed dat er nummers met een boodschap uitgebracht worden die mensen wakker kunnen schudden. Buiten de inhoud van de tekst om: Geinig oosters muziekje, een wat kinderlijk klinkend refrein dat irritant in je hoofd blijft zitten (Daar heb ik deze week wel vaker last van), en een heel dom uitziende clip. Op het begin en het einde na dan. Die clip zag ik gisteren twee keer na elkaar langskomen op de Box, en toen ik bij de tweede keer maar even naar MTV doorzapte kwam hij dáár weer...... 6,5/10

40 Everything - Anouk

De eerste paar keer dat ik het hoorde vond ik het kut. Er bleef helemaal niks van hangen, ik vond het dertien in een dozijn. Langzaamaan begon het te groeien, en nu vind ik het een uitstekend nummer. Lekker stevig gitaartje zit erin, dat mag ze vaker zo doen. Na vaak luisteren blijkt het toch wel een erg goed, pakkend nummer met een kop en een staart te zijn. Maar The Dark vind ik nog steeds het beste. 8+/10

54 Always on my mind - Glennis Grace

Ken ik niet, Kazaa heeft het niet. Goh, nooit verwacht dat we nog ooit iets van deze voormalig Soundmix-Show-winnares zouden vernemen na I'm gonna be strong van héél lang geleden (lees: eind 1994).

61 Can't stop loving you - Phil Collins

Degelijke, saaie muziek waarvan ik echter wel moet toegeven dat de professionaliteit en klasse ervanaf druipt. Maar ja, ik vind er gewoon heel weinig aan. Te middle of the road voor mij. Mijn vader zal vast erg gelukkig zijn met deze plaat, vermoed ik zo. Ik zal het hem eens laten horen. 6+/10

64 Grandpa fireman - Fireman

Ken ik niet. Kazaa heeft het niet. En dat vind ik ook wel goed zo, afgaande op hun vorige hit ('The fireman song').

66 Keep the fire burning - Robyn

Het eerste wat me opvalt als ik dit hoor is dat de muziek opvallend veel lijkt op die in de vorige hit van Brandy ('What about us'). Wel net iets mooier trouwens, met die fraaie strijkertjes erdoorheen. Nooit verwacht dat we hier nog iets van zouden gaan horen. Ze zingt wel lekker, moet ik zeggen. Geen heel orgineel nummer, maar toch best mooi. 7/10

67 Bang bang - Jody Bernal

Ken ik niet. Kazaa heeft het niet. Vind ik ook helemáál niet erg. Ik ben het kereltje onderhand wel een beetje zat.

69 Bodyrock - Tymes 4

Re-entry. De vorige keer kende ik het niet, nu wel. Het klinkt vergelijkbaar met Mis-Teeq, je weet wel, de Destiny's Child-naäapsters uit Engeland (als ik niet beter wist zou ik ook denken dat ze dat ook gewoon zìjn). Nep-2step en gewoon een standaard nummer wat je gelijk vergeten bent. 5+/10

76 Queens of the stoneage - No-one knows

Op het gevaar af virtueel afgemaakt te worden door het volledige alternatieve/rock-liefhebbende gedeelte van Fok zeg ik dat ik dit een geweldig goed nummer vind. Ik heb nou eenmaal niet de reputatie zoiets super te vinden, zit niet in die scene, en ja, ik kende ze hiervoor niet (al had ik het zonder steun van de radio/tv net zo mooi gevonden). Moddervette gitaarriffs die vreselijk blijven hangen, en verder dendert het heerlijk door. Het nummer heeft gewoon power en veel sfeer. 9+/10

96 A sorta fairytale - Tori Amos

Mooie, romantische, dromerige plaat waarvoor eigenlijk hetzelfde opgaat als voor het nummer hiervoor, totaal onverwacht (waarschijnlijk) vind ik dit een prachtig nummer. Alles hieraan klinkt mooi, van de piano tot aan de lieve zang. Bovendien blijft het, net als vele anderen deze week, uitstekend hangen. 9/10

100 Shined on me - Praise Cats

Je hebt een hekel aan liedjes die constant in je kop rond blijven zweven na één keer luisteren? Dan moet je deze niet gaan downloaden. Ik tipte dit nummer al eerder en binnen no time had ik een wanhopige Fok-user in mijn mailbox die vroeg hoe hij in godsnaam van dit nummer, dat 'ie niet meer uit z'n kop kon krijgen, kon afkomen.... Nou ja, ik vind het dus gewoon ontzettend leuk, dit ouderwets klinkende clubplaatje met irritant aanstekelijk pianootje, orgeltje, gospelstemmen erdoorheen, etcetera. Ik ben hem steeds beter gaan vinden. In de verte doet het denken aan Down down down van Paul Johnson. 9,5/10

pi_6516556
Top 5 van deze week:
1-1 Asereje - Las Ketchup (*Zucht*)

Opvallende noteringen:
-Nummers 2 en 4 dus
-Denk aan mij - Ties van 26 naar 11

Mooi gedaan, leuk R&B nummertje. Nelly en Kelly mogen wat mij betreft die vervelende Las Ketchup dames van de eerste plaats af stoten (maar dat mag Jody zelfs van mij...) 8/10

4 Electrical storm - U2

Typisch U2 nummer. Goed gezongen, mooie melodie, je kent het wel. Weinig vernieuwend, maar moet dat? Never change a winning team, toch? 9/10

Dit moet gewoon het beste nummer van deze week zijn. Super! 10/10

Mijn favoriete acda en de Munnik single denk ik wel. Catchy refreintje, leuk intro, weer fijn gezongen. 9/10

Vooruit, omdat Georgina een leuke dame is: 5,5/10

40 Everything - Anouk

Pakkend, dat is het goede woord ja. Anouk is terug en hoe. Fijne muziek, goed gezongen, beetje harder maar zeker goed te pruimen. Ook een goede eerste single van Graduated Fool. Ik wil de CD hebben, tenminste door deze single! Niets mis mee! 9/10

Ik vind dit ook weer erg goed te pruimen. Ook deze heeft een fijn muziekje op de achtergrond en ook weer leuk gezongen. Beter dan de vorige singles van Robyn, vind ik. 8/10

Hier maak ik geen woorden aan vuil. geweldig! 9.5/10

Ook weer mooi. he wat een geweldige week deze week. Op de FP is trouwens een prijsvraag waarmee je de CD van Tori Amos kunt winnen, en daar zal deze ook wel op staan. Ik heb het nog niet zo vaak gehoord, maar toch: 8.5/10

dinsdag 29 oktober 2002 @ 09:31:39 #3
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_6516617
Denk aan mij - Ties van 26 naar 11
Mátig nummer, vind het erg jammer dat het uit een film moet komen en dan ook nog van een acteur... Vind de link tussen Ties een beetje vaag... Misschien was het beter geweest als een of ander vaag bandje met dit nummer kwam...

4 Electrical storm - U2
Goed nummer, maar wel weer typisch U2, wat ik een beetje jammer vind...

Echt een supernummer, lekker risicovol met die stukken leegte erin. Echt super! Mooie van Madonna vind ik dat ze vaak met muziek komt die echt níémand op dat moment verwacht...

Leuk, maar blijft weer typisch Acda en de Munnik... idd Never change a winning team, op een gegeven moment denk ik dat ze teveel nummers hebben gemaakt omdat werkelijk álles op elkaar lijkt...

Is er geen BrEaZaH tOp HoNdAhD???

40 Everything - Anouk
Goed nummer, maar hetzelfde als bij U2 en Acda en de Munnik: Probeer eens wat anders!

Supermooi nummer! Echt heel erg mooi. Klinkt vertrouwd in de oren, maar is toch een nummer op zichzelf...

Ik hou niet van Tori Amos...

Action is the enemy of thoughts
pi_6517534
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 08:33 schreef postinggirl het volgende:

---------------

4 Electrical storm - U2

Wel aardig liedje. Beetje braaf, maar wel goed. Ik vind de productie van die nieuwe platen niet echt heel mooi. Dat had ik bij de laatste cd ook al. Het klinkt allemaal zo zacht en overdreven warm.
Trouwens opvallend dat dit zo hoog binnen komt. Zijn denk ik ook veel fans van U2 die de single willen hebben.
7/10

Ik vond dit nummer eerst verschrikkelijk. Tot ik het de 2e keer hoorde. En de 3e keer en etc. etc. Echt een geweldig nummer. Alles lijkt hieraan te kloppen. Originele muziek, onverwachte wendingen en inderdaad hele mooi violen. Absoluut een 9.

Jeeh de nieuwe Acda en de Munnik.
Ben een groot liefhebber van hun muziek. Het begon allemaal vele jarer terug met de release van hun eerste cd. Eerlijk, simpele gitaarmuziek zonder al teveel pretenties. Gewoon twee jongens die leuke verhalen hadden te vertellen op muziek. En mooie romantiek zonder meteen te vervallen in clichés.
De laatste cd vond ik wat minder af en toe, met name verkeerd verbonden vond ik een bijzonder matig nummer van die cd, maar dit nummer vind ik weer erg goed. Het is anders dan wat we normaal van ze gewend zijn. Het nummer klinkt veel voller. Ook is er veel meer achtergrondzang dan normaal en de muziek klinkt gevarieerder en avontuurlijker dan normaal. De nadruk ligt minder op de teksten.
Doet mij benieuwen hoe de nieuwe plaat gaat klinken.
8/10

Echt een hele matig cover. Vond het echt nergens op lijken en weinig origineel ook. Foei!
2/10

Mjah. Ik vind het niet slecht. Ik vind het niet goed. Gewoon een liedje. Ga het nu verder maar eens niet over de inhoud hebben. Ik vind het liedje qua rap iets te druk en te hyper. Maar de muziek klinkt aardig, zolang ik hem maar niet te vaak hoor.
5,5/10

40 Everything - Anouk

Inderdaad een nummer dat je vaker moet horen. Ik heb hem zelf nog maar 3 of 4x gehoord, maar ik vond hem wel elke keer leuker. Kan er nog geen echte beoordeling van geven, maar slecht is hij zeker niet.

Geweldig nummer. Die gitaarpartijen, de zang, de sfeer, de baspartij. Vrijwel alles klopt. Een 9/10

Hmzz. Tori Amos. Ik ken het liedje nog niet. Ben er wel benieuwd naar. Zal het maar snel een keer downloaden.

/10

Hmmzz....
pi_6519782
131 views, 3 reacties?

Volgens mij heb ik iedereen lamgeslagen met mijn positieve commentaar deze week.

pi_6519901

Een vand e weinige r&b plaatjes die ik wel aardig vind, niet al te veel gehijg, maar ook niet al te bijzonder.
Een 6 voor de moeite.

4 Electrical storm - U2

U2 kwaliteit, het klinkt lekker, wordt niet vervelend, blijft hangen, maar toch mist het iets waardoor het een klassieker zal worden. Misschien heb ik het wel vreselijk mis, maar voorlopig toch een 8.

raar liedje, lijkt teveel op har laatste album waar ik ook niet echt kapot van was. Eigenlijk een beetje een standaard james bond liedje ook wel. Ronduit saai, een 4.

Lekker weer een nieuwe, klinkt toch anders als voorgaande nummers, ik vind de muziek wat minder saai als die de laatste tijd begon te worden. Een 7.

Moeten we hier woorden aan vuil maken? Het nummer is vanzichzelf al zo catchy dat het bij de breezerjeugd wel aan zal slaan. Voor mij had dit echter niet gehoeven.
Een 2.

32 Rock-a-spot - Relax

Ik ken dit helemaal niet, maar net een live uitvoering gehoord. Ik denk als dit op je radio langskomt het amper opvalt, maar live wel erg lekker is. Een 6.

Shaggy is altijd wel cool, al gaan zijn nummer snogal snel vervelen, zo ook weer met deze, hoewel ie wel een ander ritme gebruikt dan normaal.
Een 6

Om in stijl te blijven: kutnummer. Wel erg catchy geproduceerd, en ik heb sterke twijfels erbij in hoeverre ie dit uit een politiek bewustzijn doet dan wel uit het bewustzijn van zijn eigen portemonnee. (Dat moet iedereen voor zichzelf overigens maar uitmaken, er zal vast wel genoeg over geschreven zijn inmiddels)
Een 5.

40 Everything - Anouk

Het is 1e album vond ik helemaal geweldig, vooral mood indigo vond ik erg leuk. sindsdien vind ik eigenlijk alle nummers van haar hetzelfde klinken, het begint zo ontzettend saai te worden dat ik nu al zoiets heb van he gatver weer standaard gitaardeuntje plus rauwe stem.
Een 4.

Ken ik een beetje, hoorde haar live zingen bij Barend en van Dorp, klonk afschuwelijk, dit wil ik alleen horen als elvis het zingt.
Een 1.

Erg glad geproduceerd zoals altijd bij ome phil, en toch vind ik het altijd wel te doen deze muziek, waarschijnlijk door die ellelange zondagmiddagen van vroeger wanneer mijn vader dit altijd draaide. Een 7.

Ken ik niet, en ik heb niet het idee dat ik het wil kennen.

Qua originaliteit een nul. Maar ik vind het vrolijk en het klinkt lekker, blijft in mijn hoofd zitten en ik zet het zo een 2e keer op, ik schat dat ik hier na een week helemaal zat van ben, maar voorlopig een 7.

"Ik ben het kereltje onderhand wel een beetje zat."
Daar kan ik me volledig bij aansluiten, de hele familie breukhoven inclusief kids mag uit het publieke leven verdwijnen als het aan mij ligt. Dit is geen oordeel over de muziek? Dat klopt, maar mijn irritatie aan hem is zo groot dat ik elke noot die ie uitkreunt met een 1 moet beoordelen.

69 Bodyrock - Tymes 4

ken ik niet.

Had wel regelmatig al van ze gehoord maar nog nooit de moeite genomen iets van ze te lusiteren, maar wat een vreselijk lekker nummer is dit, swingt van voor tot eind. Toch maar eens de hele cd van ze beluisteren. Een 8.

Heerlijk. Tori weer lekker opd reef, die piano, mooie stem van d'r, hier kan ik uren naar luisteren. Een 8.

Uh-oh, ik was gewaarschuwd, maar deze blijf idd hangen, dit wordt zo'n numer die je jaren later nog terughoort als iemand met een dance cdtje uit de jaren 2000 aan komt zetten. Een 7.

dinsdag 29 oktober 2002 @ 13:31:45 #7
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_6520025
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 13:21 schreef postinggirl het volgende:
131 views, 3 reacties?

Volgens mij heb ik iedereen lamgeslagen met mijn positieve commentaar deze week.

Misschien, maar mijn recensies komen vanavond wel (geen Kazaa op het werk).
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_6520952
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 08:33 schreef postinggirl het volgende:
Opvallende noteringen:
-Nummers 2 en 4 dus
Ja blijkbaar heeft dat nummers eerst een paar weken grijsdraaien en ze dan pas in de verkoop toen toch best wel effect.
Op donderdag 15 april 2004 13:52 schreef schatje het volgende:
SmashBro was echt een lieve jongen O+.
LaToya rules
pi_6521165
Oproep aan alle ketchup song-kopers : welke debiel koopt dat nummer nu nog? Kappe d'rmee
pi_6522570
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 14:40 schreef LoekB het volgende:
Oproep aan alle ketchup song-kopers : welke debiel koopt dat nummer nu nog? Kappe d'rmee
Volgens mij sta je tegenwoordig al op 1 als je 100 singletjes hebt verkocht
  dinsdag 29 oktober 2002 @ 15:55:54 #11
16273 Tovaho
For the love of music !!!
pi_6522787
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 15:48 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

Volgens mij sta je tegenwoordig al op 1 als je 100 singletjes hebt verkocht

Nou, zo gek is het nog net niet.......

Vanavond mijn recensies, best een leuke week........

Off-topic: wil je ajb die lelijke rotkop uit je icoontje halen....ik schrik me iedere keer de pleuris......

pi_6522818
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 15:55 schreef Tovaho het volgende:
Off-topic: wil je ajb die lelijke rotkop uit je icoontje halen....ik schrik me iedere keer de pleuris......
Nee
Margriet rules
pi_6522867
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 15:55 schreef Tovaho het volgende:

[..]

Nou, zo gek is het nog net niet.......

Vanavond mijn recensies, best een leuke week........

Wees blij dat 'ie Nolleke niet heeft gebruikt (edit: Inmiddels wel....).

[Dit bericht is gewijzigd door postinggirl op 29-10-2002 16:05]

pi_6523004
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 15:58 schreef postinggirl het volgende:
Wees blij dat 'ie Nolleke niet heeft gebruikt.
Hoezo?
  dinsdag 29 oktober 2002 @ 16:05:03 #15
16273 Tovaho
For the love of music !!!
pi_6523063
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 15:58 schreef postinggirl het volgende:

[..]

Wees blij dat 'ie Nolleke niet heeft gebruikt.

Jammer dat je hem op ideen gebracht heb........

Tom_tom-: Neem ajb Angela schijf!!!!!!!!!!

pi_6523111
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 16:05 schreef Tovaho het volgende:
Jammer dat je hem op ideen gebracht heb........
Ja, dat soort dingen moet je niet tegen mij zeggen

Maar ontopic: het is inderdaad een erg leuke week deze week qua nieuwe binnenkomers.

dinsdag 29 oktober 2002 @ 18:52:32 #17
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_6526446
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 13:21 schreef postinggirl het volgende:
131 views, 3 reacties?

ja, en de hoeveelheid goede nummers vraagt om heel veel tikwerk en dat duurt even.
wat moet ik hier nu neerzetten?
  dinsdag 29 oktober 2002 @ 21:40:13 #18
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_6530955
Gezien de grote hoeveelheid nieuwe binnenkomers hadden we bijna net zo goed de gehele top100 kunnen bespreken.

Top 5 van deze week:
1-1 Asereje - Las Ketchup
(when does the hurting stop?!!?!?!)

In ieder geval een behoorlijke aardverschuiving in de top5. Opvallend zijn natuurlijk de 2 nieuwe binnenkomers die gelijk in deze lijst staan.

Opvallende noteringen:
-Nummers 2 en 4 dus

Misschien geen eerste plaats voor deze plaat, maar misschien is een 2e positie nog wel mogelijk?

---------------

Intro met een DX7 piano en preset 169 uit een Roland dancemodule (dat stemmetje). De belletjes zijn ook weer standaard Roland (een soundengineer was waarschijnlijk te duur?). Ondertussen ben ik deze plaat eigenlijk al wel weer spuugzat (op 538 word je er mee overspoeld). Ik vind het eigenlijk een standaard plaatje voor het TMF publiek. 4/10

4 Electrical storm - U2
Platen van U2 staan bijna altijd voor gegarandeerde kwaliteit. Dit ook een topper wat mij betreft. Alles klopt gewoon aan deze plaat. De sfeer is goed, zang is goed, instrumenten zijn goed gepositioneerd. Super! 9/10

Onheilspellend intro... Daarna een perfect stukje studiowerk. Een staccato beat waarin vanalles zit. Elektro-invloeden, pop, klassiek... een zeer geraffineerde mix van alles. Zeer vakkundig geproduceerd! 9/10

Hm, het gaat de heren voor de wind zo te horen, want ze hebben zowaar een heel arsenaal aan extra instrumenten tot hun beschikking. Het doet mij enigszins 'Boudewijn de Groot' achtig aan. Zeker goed om aan te horen. 7/10

Vanmorgen voor het eerst de clip gezien. Volgende keer zap ik wel door, want dit is echt niets. Een zeer slappe cover. 3/10

32 Rock-a-spot - Relax
Ik heb dus de live-versie gehoord en die is best aardig. De raps en ambience doen mij een beetje denken aan de oude hiphopparties uit begin jaren 80. Het heeft absoluut iets, zeker omdat er zo te horen echte instrumenten zijn gebruikt (geen drumcomputer in ieder geval). 6.5/10

Na dit gedow..... ehh.. geluisterd te hebben moet ik tot de conclusie komen dat ik dit best wel grappig vind om af en toe te horen. De combinatie van Shaggy en een tango is in ieder geval erg ongewoon. 6/10

Dé hype van het moment als je het mij vraagt. Iedereen kent deze plaat intussen wel en bespreken lijkt me overbodig... hoewel, waarom ook niet. De arabesque beat is in ieder geval iets wat deze plaat onderscheidt van de gemiddelde hiphopplaat die tegenwoordig in de lijsten staat. Toch jammer dat de boodschap die deze plaat heeft binnen no-time weer is ontkracht. De plaat zelf doet me weinig. Wel origineel op bepaalde punten, maar na een paar keer horen heb je het ook wel gehad. 5/10

40 Everything - Anouk
Zow, dit hakt erin. Heel wat beter dan 'Love', wat meer leek op 'mijn-eerste-pianoles'. Ideaal nummer om eens op de snelweg uit te proberen 8/10

Deze heeft Kazaa niet, maar kijkend naar de titel vermoed ik dat het een cover is.

Zelfs van de meest aftandse instrumenten weet Phil Collins nog iets moois te maken. Zijn composities zitten altijd verdomd goed in elkaar. Vroeger moest ik er niets van hebben, de laatste jaren begin ik z'n werk steeds meer te waarderen. Dit is geen topper, maar zeker erg goed aan te horen. 7/10

Hm, deze kon ik niet vinden, maar zo te horen valt een ander nummer van hun in het genre 'Toybox', 'Daze', 'Vengaboys'. Ben ik even blij dat Kazaa deze niet heeft

66 Keep this fire burning - Robyn
Hm, beetje ja/nee nummer. Ja, leuke beat, nee niet mijn stijl. Afgaande op muzikaliteit geef ik dit 6/10

Kazaa heeft deze niet, en moet ik dat zonde vinden?? Nee dus.

69 Bodyrock - Tymes 4
Even copy/paste: Hoog Sky Radio gehalte heeft deze plaat in ieder geval. Standaard Roland Pizzicato geluidje in het intro. Ik heb een beetje het gevoel alsof de hele begeleiding van dit nummer uit een standaard keyboard komt en het zou me niet verbazen als ik nog gelijk zou hebben ook. Alle instrumenten zijn zo te horen standaard uit de GM/GS banken van Roland. Het begin is meer een soort van ballad, het refrein is meer 2step achtig. Kortom... niets voor mij. 4/10

76 No-one knows - Queens of the stoneage
Dit doet me een beetje jaren 70 aan als ik heel eerlijk moet zijn en daar is niets mis mee. Degelijke radiorock, waarbij het refrein een stukje steviger is. Leuk dat dit nog wordt gemaakt. 7/10

Een oud collega was helemaal fan van Tori Amos en dat hebben we destijds geweten toen onze WinAmp server nog op het werk draaide. Bijna haar gehele reportoire heb ik inmiddels wel gehoord en ik vind het erg goed. Ook dit nummer staat weer als een huis. Niets op aan te merken. 9/10

100 Shined on me - Praise Cats feat. Andrea Love
Enigszins bijgekomen, ik zie deze plaat en ik heb gelijk weer die vocals in m'n kop zitten. Moet je nagaan dat ik dit nummer welgeteld 2x heb geluisterd. Het klinkt op het eerste gehoor oersaai, maar wacht maar totdat het nummer is afgelopen... het laat je niet los. Een hele funky clubplaat, incl. de bekende piano en hammond orgel. Enne, Postinggirl... zo wanhopig ben ik nu ook weer niet 8/10 (omdat het kreng zo verdomde catchy is)

dinsdag 29 oktober 2002 @ 23:36:33 #19
13973 ranja
image means nothing
pi_6534327
---------------

Ken ik niet, vast niet erg. kijken hoe lang ik het volhoud.

4 Electrical storm - U2
Dit nummer is weinig blijven hangen van de paar keer dat ik het gehoord heb... niet mijn favoriete stijl van u2. 6

Dit was inderdaad even wennen, maar na een paar keer valt het eurootje toch wel. Lekker nummer wel al had ik van Madonna wel wat meer, wat anders verwacht voor James Bond. Bovendien is de typische James Bond sound niet echt aanwezig. Toch: 7

Dankzij de files vanavond op radio 2 gehoord. Of ik daar nou blij mee ben... dat tweestemmige gezang van hun kan ik niet zo goed tegen, beetje kwijlmuziek vind ik het. Laat maar. 1

Nog steeds niet gehoord Ben nu wel erg benieuwd.

Ik hou niet van rap, net als bij Brainpower heeft ook dit nummer veel te veel tekst. Verder komt het nog al aggressief op me over maar ja dat doet alle rap eigenlijk.
Ik zal het wel niet snappen ofzo. 1

40 Everything - Anouk
Saai gitaarnummertje zaols de meetse Anouk's. 4

Ook op radio 2 gehoord, het slaat nergens op maar het deed me ergens aan denken, en dat bleek na even denken "I'll be there" te zijn, van Michael Jackson dus. Sommige stukjes dan. In elk geval is dit een typisch achtergrondnummertje wat niet echt stoort. 6

Ik was aangenaam verrast toen ik deze clip laatst op MTV (ofzo) zag. Ik heb sinds 'Show me love' wel een zwak voor deze dame, en had niet verwacht nog eens wat van haar te horen. Maar nu dus toch. Het nummer doet mij wat aan Jennifer Lopez denken, das niet zo goed, maar die stem van Robyn die heeft gewoon wat. Al met al mag ik dit toch wel graag horen. En dan heb ik het nog niet eens over de clip gehad 8

Ik word bang Maar ken het gelukkig nog niet.

69 Bodyrock - Tymes 4
Volgens mij heb ik deze ook wel eens gezien en vind ik dit zo mogelijk nog erger dan Destiny's child, doe toch maar een 1.

Dit is wel een lekker nummer, niet de beste van de Queens maar het rockt wel lekker door met af en toe de typische qotsa sound, zo'n rollend gitaargeluid. 8

Even gekazaa'd Tori is typisch zo iemand die ik best goed vind maar nooit wat van zal kopen. Ze heeft het gewoon net niet voor mij al blijft ze interessant en zal ik ook niet snel tegen haar stemmen in het Toernooi - Solozangeressen - de strijd (1) (stemt allen!) 7

Eh, nu 2 keer gehoord maar van dat blijven hangen van het melodietje heb ik dus geen last. Weinig bijzonder nummertje eigenlijk. 5

[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 30-10-2002 09:57]

pi_6534670
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 14:27 schreef SmashBro het volgende:

[..]

Ja blijkbaar heeft dat nummers eerst een paar weken grijsdraaien en ze dan pas in de verkoop toen toch best wel effect.

Zeker, zo doen ze dat in Engeland he.. whoppa allemaal in de top 10 binnen..

Ik heb zoals altijd eigenlijk geen reacties in dit topic... een hoop nummers ken ik niet (te langzame verbinding hier om behoorlijk te downloaden), en wat de rest betreft.. voel me altijd net een mannelijke versie van postinggirl

woensdag 30 oktober 2002 @ 00:38:29 #21
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_6535412
rete commercieel maar het doet me helemaal niets.
oor in, oor uit. 5/10

4 Electrical storm - U2
Weer een wereldnummer, ze flikken het iedere keer weer. Wat heerlijk dat dit ook nog in de single hitparade staat. 9/10

een ideale soundtrack. dreigend, bombastisch, filmisch. het is net geen Like a prayer, maar wel een van haar beste.
8,5/10

Een geweldig arrangement. zag het bij kopspijkers met heel orkest, klinkt als een klok. de tekst, ach, die heb ik niet helemaal. maar muzikaal prachtig. 8,5/10

van zo'n classic moet je met je poten afblijven. 2/10

32 Rock-a-spot - Relax
Ja, de vorige was beter. maar deze is ook toch wel lekker. 7/10

saai, flauw, typisch 538 nummer. 4/10

Tja. aan de ene kant blij met het feit dat in nederland gewoon zo'n nummer uitgebracht kan worden.
aan de andere kant, ik versta het nauwelijks. en muzikaal is dit not for me, heel slecht. 5/10

40 Everything - Anouk
Ja, she's back!!!! wat een heerlijk nummer!!!!!
vanaf het begin gelijk dat 'mmmmmm'. in de auto, radio op 10, en meebrullen. wat een wereldwijf. 9/10

Ken ik niet

Phil wordt wel heel Sky. Waar is de tijd gebleven van Genesis? (No son of mine, Mama, Jezus he knows me, etc.) 5/10

Ken ik niet.

ken ik niet.

Kan iemand Jody niet bangen? Bah. 1/10

69 Bodyrock - Tymes 4
ken ik niet.

En weer een topnummer. Het blijft maar doorgaan deze week. aanstekelijk, continu dreigende gitaarloopjes. Inderdaad, het dendert door. 9/10

Misschien net niet zo mooi als Silent all these years (haar allerbeste). Maar wat een mooi nummer. Wat een stem, wat een melodie en wat een mystiek.
Vind het een geweldige artieste met een topsong. 9/10

ken ik niet.

Wat een topweek!!!!!

wat moet ik hier nu neerzetten?
  woensdag 30 oktober 2002 @ 00:56:35 #22
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_6535652
Zo. Eindelijk weer eens ouderwets plaatjes beoordelen.

Hier wordt Ome IR niet blij van. Saai, zichzelf herhalend, en je hoort het veel te vaak. 4/10

4 Electrical storm - U2

Lekkere plaat. Maar dat kan je wel aan de mensen van U2 overlaten. Het klinkt gewoon goed. 8,5/10

Wat betreft het James Bond gehalte ben ik het met postinggirl eens. Eerst vond ik het totaal niet passen, maar na een aantal keer hoor je toch het spionnerige er in terug. Gaat na een tijdje wel vervelen, maar toch 8/10.

Tja. Omgekeerde wereld. Ik vind deze plaat juist wat minder van Acda & de Munnik. Ik ken het principe wel, en het klinkt allemaal net iets te gemakkelijk. Nou ja, uiteindelijk komt het op hetzelfde uit als bij postinggirl, maar bij mij is het (hopelijk) een negatieve uitschieter. 6,5/10

Een paar keer half gehoord. Maar het is vast geen meesterwerk.

32 Rock-a-spot - Relax

Hmm.. nog niet bewust gehoord. Als ie zo hoog binnenkomt ben ik wel benieuwd.

Niet gehoord. Maar goed, ik zit ook niet te springen.

Ac. Die tekst gaat wel. En het plaatje vond ik de eerste keer erg leuk. Hij rapt in het begin wel erg langs de muziek heen, maar dat wordt daarna beter. Refreintje is beetje fout, maar toch zeker niet onaardig. Eigenlijk is Nederhop best leuk. Wanneer horen we weer wat van Extince. 7,5/10

40 Everything - Anouk

Hmm... ik weet nog steeds niet wat ik hier nou van zal moeten gaan vinden. Wel een heel aantal keer gehoord, maar het blijft nogal ehm.... moeilijk te beoordelen, vind ik. Onder voorbehoud een 7/10

Neh. Waarom altijd maar weer dit soort platen. Dat gaat toch ook vervelen. 4/10

Jaaaaaaaaaah. Zeer vermakelijke plaat. Is al ERG lang uit, en wordt nou eindelijk een hit. Ik moet zeggen dat ik verder ongeveer niks van de heren ken, maar dit is zo'n lekker achter-de-computer-meezingnummer dat ook na 50x niet gaat vervelen. Vooral de laatste minuut. 9/10

. Mooie plaat. Tori Amos is weer terug. Die wil ik wel wat vaker gaan horen. 8,5/10

Ik ken hem niet, denk ik, maar ik ben dol op platen die in m'n hoofd blijven hangen. Of misschien ken ik hem wel maar weet ik niet dat ie zo heet. Nou ja, ik zal hem eens gaan downloaden.

Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_6535670
4 Electrical storm - U2

Beetje saai nummer. 't Klikt niet echt bij mij. Misschien moet ik 't wat vaker horen.

Bovenstaande geld ook voor dit nummer, al ben ik niet zo weg van de 'nieuwe' Mirwais/Madonna.

Ranzig geproduceerd, vadzige clip. Kut.

Irritant, overgewaardeerd nummer wat 24/7 op TV is.

Degelijk nummer met een lekkere chorus. Typisch Phil Collins maar haalt 't niet bij z'n vroegere jaren 80 werk. Misschien is de rest van de CD nog beter, hoop ik dan stiekem.

Potdorie wat een verrekte lekker nummer. Vette drums ((c) Dave Grohl) en een hele toffe riff. En dit staat dan op nummer 76? En lager dan Jody Bernal?

woensdag 30 oktober 2002 @ 09:57:51 #24
13973 ranja
image means nothing
pi_6538247

Van wie was het orgineel ook weer... dat wordt de huiskamer vraag (nee niet Blondie).

woensdag 30 oktober 2002 @ 10:00:59 #25
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_6538291
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 09:57 schreef ranja het volgende:

Van wie was het orgineel ook weer... dat wordt de huiskamer vraag (nee niet Blondie).

Ik dacht toch echt dat het origineel van Blondie was (jaren 70). Toch maar eens zoeken.

edit: De schrijver van het nummer is Neil Levenson, maar de uitvoering is zo te zien wel van Blondie.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')